Reklama

Reklama

Stijn a Carmen jsou moderní, krásní a bohatí manželé, mají roční holčičku a oba vlastní prosperující firmu. Života užívají plnými doušky a jsou šťastní, ale jen do chvíle, kdy se Carmen vrátí od lékaře. Ze dne na den se jejich život obrátí vzhůru nohama. Změní se z jednoho nekončícího večírku v cestu po doktorech a nemocnicích. Zatímco ale Carmen prochází léčbou, milovaný Stijn se s celou věcí vypořádává po svém a vrhá se do amsterodamského nočního života a do náručí žen. Film bez patosu a falešného sentimentu přibližuje smrtelnou a nevyléčitelnou nemoc, která zasáhla mladý manželský pár v rozkvětu života jako blesk z čistého nebe. Deprimující situace v nemocnici střídají trýznivé momenty průběhu nemoci a těžce zkoušené síly vztahu obou mladých lidí. Film je zároveň i ódou na lásku a zaručeně zasáhne do duše každého diváka. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (29)

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Téma umírání milované osoby, tentokrát bez obalu a překvapivě reálně a bez příkras. Hlavní hrdina (manžel) je děvkař a po celou dobu se jeho charakter nezmění, čímž sice nezískává divákovi sympatie, ale na druhou stranu se nestane kýčovitou figurkou napraveného šmejda. Film měl v mých očích hlavní problém v příliš pomalém tempu, díky kterému jsem si po hodině filmu myslel, že už bude konce, ale k mému údivu jsem byl v polovině a čekalo mě prakticky to samé ještě jednou. Přesto se jedná o působivý snímek, který prvoplánově netlačí na city, ale dokáže diváka donutit s postavami soucítit. ()

Arsenal83 odpad!

všechny recenze uživatele

Absolútne poníženie ľudskej dôstojnosti. Debilko podvádza manželku pred chorobou aj počas choroby. Kým ona sa neúspešne lieči, on šuká čo príde, ale film sa nezameriava na tento konflikt. Film to berie normálne, že 85 percent času sledujeme debilka na love. A nakoniec dobrovoľná smrť, no čo si má z toho akože človek vziať? Len hnusný pocit, ()

Reklama

lillien 

všechny recenze uživatele

Těžko se mi hodnotí film, první jsem četla knihu a film samozřejmě neobsáhne vše, což mu ubírá na srozumitelnosti i poutavosti. V knize šlo o detailně a dramaticky popsaný osobní příběh velmi náročné zkoušky vztahu, kdy jeden z partnerů těžce onemocní. Stijn je chronický lehkovážný proutník, který sice svoji ženu a dceru miluje, ale zároveń se nedokáže vzdát požitkářství nemanželského sexu. Do toho vlítne Carmenina rakovina. Jeden by řekl, že po takové jobovce se Stijn okamžitě zcentruje, začne naplno fungovat jako opora a udrží si pod kontrolou svoje vedlejšáky. Jenže tenhle příběh napsal život a člověk se tak snadno nemění z hodiny na hodinu. Navíc závislost na jiné ženě ho uvolňuje od situace, s kterou se asi nikdo z nás nedokáže snadno vyrovnat. Útěk od nemocné Carmen k plnokrevné a milující Rose, tedy od smrti k životu, je na jednu stranu odsouzeníhodný, na druhou pochopitelný. Stijn se snaží na plné koule fungovat pro Carmen, ale psychicky sledovat krok za krokem umírání své ženy je víc, než dokáže zvládat. Tuhle roli ostatně podle mě vždycky lépe zvládaly ženy, se svým programem sebeobětování a pečovatelství. Postupně sledujeme, že krize, kterou prochází, mu pomáhá dozrát. Je to těžký příběh, v druhé půlce, kde se z romantické slaďárny prudce změní v boj o život, se na to nekouká dobře. Zpracování mi chvílemi přišlo dost televizní, ale herecky solidní, nutno dodat, že filmový Stijn je alespoň vzhledem rozhodně větší sympaťák, než skutečný Carmenin manžel, spisovatel Ray Kluun. Knižní Carmen mi ovšem přišla charismatičtější a i ostatní postavy mají v knize víc prostoru, proto všem doporučuji spíše knihu, pokud už se rozhodnete vnořit se do tak nepříjemného tématu. Otázka je, zda se do něj vůbec nořit, pokud vás tedy nežene zvědavost z konfrontace s knižní předlohou. Jedna zajímavá duchovní teorie tvrdí, že v určité fázi vývoje již nepotřebujeme hodně těžké a bolestné věci prožívat osobně, ale třeba jen jako svědci a diváci. Tak snad ještě proto. Každopádně heslo Carpe diem vám určitě tento film umocní. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Nizozemský bestseller Raymonda van de Klunderta má dnes už tři díly. Zfilmovaný byl začátek ságy, samozřejmě ten nejsilnější příběh o umírání. Kluun pracuje s autobiografickými prvky, vyrovnává se s odchodem své ženy uměleckou formou, podobně jako autor komiksové Vrány. Drobný rozdíl mezi těmito příběhy je civilismus Třetího poločasu. Rakovina a eutanazie jsou silná témata. Bohužel se ve filmové podobě jedná jen o špičku ledovce malé národní kinematografie, které ale velmi pomáhá účast Carice van Houten (v dabingu velmi nejistá Aňa Geislerová), hvězdy s mezinárodním přesahem. Řekla bych, že závěr by v mnoha jiných národních kinematografiích řešil úplně jinak. Formálně zážitek z filmu bohužel kazí dabing, na DVD ani nevyšly české titulky. ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Jasně, je snadné soudit, pokud člověka něco podobného nepotká a chápu tu potřebu utéct od reality, ale čeho je moc, toho je příliš. Manžel mi v tomto případě přišel jako absolutní sráč a to i přes tu relativní partnerskou volnost, kterou od své ženy dostával. Vlastně tím větší hajzl to byl. To mi celý film docela zkazilo, protože jsem se nemohl donutit k tomu, abych s hlavní postavou sympatizoval. A to i přes výborný Atsmův výkon. Procenta nahoru, a to dost výrazně, tahala Carice van Houten, kvůli které jsem do toho vlastně šel a která mě ani tady nezklamala a dojmul mě i konec. Výsledek byl tudíž dobrý, ale přesto jsem čekal víc. 60% ()

Galerie (8)

Reklama

Reklama