poster

Tři mušketýři

  • Německo

    Die drei Musketiere in 3D

  • Německo

    Die drei Musketiere

  • Francie

    Les Trois Mousquetaires

  • Velká Británie

    The Three Musketeers

  • USA

    The Three Musketeers

  • Slovensko

    Traja mušketieri

Dobrodružný / Akční / Romantický

Německo / Francie / Velká Británie / USA, 2011, 106 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Shakers
    ***

    Paul W.S. Anderson ma poslednú dobu ničím neprekvapuje. Výber hercov nie je úplne zlý ale taký Christoph Waltz a Orlando Bloom sa mi tam vôbec nehodili. Čo sa týka príbehu a scenára, tak mi to príde všetko nie len dosť ohrané, ale aj tie nápady, ktoré sa tu našli mi tam moc nepasovali. Akcie nie sú zlé, ale do mušketierov sa mi vôbec nehodí taký ten "300 style". Aj keď chápem, že sa malo jednať o zábavu. Soundtrack tiež nie je zlý, ale miestami mi tam nepasuje. Za to kostými a výprava sú perfektné. Tato moderná verzia mušketierov by dopadla možno oveľa lepšie keby s toho Anderson spravil komédiu, pretože niektoré moderné cool prvky mi prídu na smiech a myslím si že v komédii by sa to viac ujalo. Ďalší s filmov na jedno pozretie. 55% - 3*(22.3.2012)

  • Isherwood
    ***

    Subjektivně ten film plní vše, co si představíte ve slovním spojení ‚Tři mušketýři v režii Paula Andersona‘, v plně pozitivním slova smyslu. Že to bude úlet, slibovaly už trailery. Vynalézavá akce v kombinaci s parádním hereckým obsazením, kde si každý svoji roli bezezbytku užívá, loudí spokojené úsměvy, ale problém nastává v neakčních pasážích, kde snad až tolik nevadí blábolivé dialogy, jako spíše to, že to nemá žádný šmrnc a chybí tomu i sebemenší kapička nepředvídatelnosti, takže prostě víte, že Lerman bude (sympatickým) spratkem až do závěru, stejně tak dobře, jako že hlavní trojka bude servírovat hlášky i kdyby vzducholodě z nebe padaly. Nejsem zklamaný, jen si myslím, že Anderson by nad sebou potřeboval pevnější dramaturgický bič, a pak bude servírovat jeden Death race za druhým. :) 3 a ½.(9.2.2012)

  • Hild
    **

    Já věděla, proč se tomuto filmu tak dlouho vyhýbám. Nikdy by mě nenapadlo, že budu ve filmu o třech mušketýrech sledovat vzducholodní bitvu, ale fajn. Ostatně jsem od filmu nečekala nic jiného než nenáročnou zábavu, takže vzducholodě dokážu překousnout, alespoň je to nápad, ale bohužel film tak nějak vůbec nesplňuje svůj účel pobavit diváka, já většinu času jen nechápavě zírala, co že to má vlastně být. Navíc mi přišlo, že v tom filmu se vůbec nic neděje. O hereckých výkonech snad nemá ani cenu mluvit, ti co by za to stáli, dostali zoufale málo prostoru (Christoph Waltz). Postavy mušketýrů jsou strašně nevýrazné a spíše to jsou postavy vedlejší, mnohem více prostoru dostává například postava Milady, což je pro mě nepochopitelné, protože je to jedna z nejpitomějších postav, jakou jsem za poslední dobu ve filmu viděla. Ani James Bond by se nemusel stydět za kousky, které tady předvádí ona (ti co film viděli, toto přirovnání pochopí). Strašně zbytečný film a ztráta času.(10.2.2012)

  • Jacinda
    ****

    Trvalo mi dlouho než jsem si ujasnila co chci napsat. Začátek filmu byl šok. Jaksi mi v popisu filmu chybělo "komedie". Jenže pak jsem se pohodlně usadila a řekla jsem si, že dramatických zpracování bylo už dost, dokonce i muzikálových, i romantických. A komedie mezi nima chyběla. A myslím, že si to herci řekli také, protože z jejich hraní je patrné, že si to natáčení pořádně užili. Joke střídá joke, 3D je nádherně jemné a přesné a vůbec neobtěžuje, jen hezky podtrhuje celý film. A myslím že nový rozměr tomu dodal i dabing, kde byl film rovnou pojatý jako oddychovka a s tím se taky dabovalo. Kdyby se herci snažili být přehnaně vážní, myslím že by to nefungovalo. Jenže oni se nesnaží a tak ze sebe Orlando dělá dementa a handrkuje se ohledně oblečení. Mimochodem best scene :-) A co dodat k Aramisovi (?) který roznáší pokuty za parkování koní? Dlouho jsem se tak nepobavila a neuvolnila. Jsem strašně ráda že jsem šla a s klidným srdcem odpustím všechny nereálnosti nebo přehnanosti. Vždyt jde hlavně o příběh a ten tam byl.(26.10.2011)

  • Shadwell
    *****

    Podobnost Tří mušketýrů s Piráty a Sherlockem je zřejmá, nicméně pouze povrchová. Pod povrchem se tu odehrává něco mnohem zásadnějšího: souvislost mezi Třemi mušketýry, Počátkem, Matrixem, MMORPG hrou World of Warcraft a umírajícím star systémem. ____ Unikátnost Andersonových Třech mušketýrů spočívá v tom, jakým způsobem komentují hned několik soudobých fenoménů odehrávajících se ve světě filmu a počítačových her, což jsou shodou okolností dvě nejdůležitější a nejrespektovanější média současnosti. Filmy a hry, o ničem jiném to dneska není. V prvé řadě Tří mušketýři velmi důmyslným způsobem naznačují, že hollywoodský star systém možná není úplně v koncích, jak někteří tvrdí, ovšem doby, kdy hvězdy na svá jména tahaly do kin miliony diváků, jsou už asi nenávratně pryč. Jednak ani velké hvězdy filmu nepomohly k nijak závratným tržbám, ale hlavně ten film s těmito hvězdami velmi nešetrně zametá, protože všechny do jedné odejdou poraženy ci pokořeny (-spoiler-), ať už to je Richelieu, Milady, kapitán Rochefort či Buckingham. Kdo naopak vítězí, jsou zcela neznámí, televizní a divadelní herci, kteří se zhostili rolí mušketýrů. Na jedné straně tak máme silné individuality (Waltz, Orlando Bloom, Jovovich ap.), které odcházejí poraženy, na straně druhé vítezný kolektiv, respektive slabé individuality jako mladičký král Ludvík XIII., které vlastně individualitami vůbec nejsou. Individualitami nejsou ani tři postarší mušketýři, což nese zpočátku trochu nelibě D'Artagnan, jak dá najevo svou přidrzlou, ovšem velmi trefnou poznámkou: „Nikoho z vás nechci urazit, ale myslel jsem si, že budete trochu větší hrdinové.“ Není zkrátka zvykem, aby neznámí herci poráželi velké hvězdy (ve filmech to bývá obvykle přesně obráceně). Že se tomu tak zde děje, není jen velmi vítaným výpadem proti konvencím, ale hlavně důmyslným komentářem k době, v níž filmové hvězdy nehrají zas takový prim – ať už kvůli důrazu na režiséry, atraktivní náměty či značku-franšízu, vlivem technologií a triků, které hvězdy zastiňují a berou jim práci i díky různým umělým výtvorům jako Caesar ze Zrození Planety opic, nebo kvůli rozmachu progresivních televizních seriálů (Misfits, The Wire ap.) stavějících spíš na méně známých tvářích. ____ Tenhle přechod z vyvolených jedinců a silných individualit k důrazu na team a kooperaci, na němž staví Tři mušketýři a soudobý vzrůstající počet teamovek, se promítá i v počítačových hrách, kde 80kám a zejména 90kám dominovaly singlovky, které ovšem někdy na přelomu roku 2000 vystřídal nekonečný zástup multiplayerovek v čele se slavným World of Warcraftem (vzalo mi to tři roky života, ale nelituju jediný sekundy). A když se vrátíme zpět k filmům, je zjevné, že éře singlovek odpovídá Matrix s vyvoleným mesiášem Neem, kdežto současné éře multiplayerovek Počátek, který staví na spolupráci několika jedinců. Počátek lze vlastně chápat jako hru pěti hráčů, kteří jsou každý na svém počítači vzdáleni klidně tisíce kilometrů od sebe, ale pracují na jednom společném úkolu, kdežto Matrix se svým Mesiášem, který musí zachraňovat i své spolubojovníky (Morphea, Trinity), patří ještě do té starší éry singlovek. Odsud pochází i jedna z kritik Matrixu, která mu vyčítá, že oproti velmi aktivním holkám známým z cyberpunkových románů (Stephenson, Gibson, Sterling ap.) posunuje Trinity do značně pasivní pozice zamilované-zachraňované. Abych to uzavřel, existuje prostě určitá souvislost mezi skomírajícím star systémem/novou vlnou tv seriálů ap., 90kami/současností, singlovkami/multiplayerovkami, Matrixem/Počátkem, a Tři mušketýři tyhle posuny nějakým ne úplně zanedbatelným způsobem odrážejí, čili bych je úplně nezatracoval.(8.2.2012)

  • - Zámek Versailles nebyl ještě za vlády Ludvíka XIII. postaven. Postavil ho až jeho syn Ludvík XIV. (baaja)

  • - Christoph Waltz, který ztvárnil postavu Cardinala Richelieu, má narozeniny 4. října, tedy ve stejný den, jako Charlton Heston, jenž si zahrál Cardinala Richelieu ve zpracování z roku 1973. (žvanimírek)

  • - Kniha "Tři mušketýři" si koleduje o zápis do Guinessovy knihy rekordů v kolonce největší množství filmových adaptací vůbec (vyrovnají se jí snad jen adaptace Shakespearových dramat). Vůbec první filmové převedení Dumasovy knihy na celuloidový pás pochází již z roku 1903, které se dodnes nedochovalo a mnoho se toho o něm neví. Tři mušketýři byli převedeni do němých filmů, sovětské muzikálové agitky, asijské kung-fu adaptace a mnoha animovaných snímků (od Toma a Jerryho po Barbie verzi), seriálů a pokračování s alternativními konci. Pokud bereme v potaz pouze filmy, které mají tři mušketýry přímo v názvu, pak Tři mušketýři ve 3D jsou v pořadí asi na dvacátém pátém místě v soutěži o největší počet filmových zpracování. (Zdroj: HCE)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace