poster

Cosmopolis

  • Kanada

    Cosmopolis

  • francouzský

    Cosmopolis

  • slovenský

    Cosmopolis

  • anglický

    Cosmopolis

Drama / Thriller

Kanada / Francie / Portugalsko / Itálie, 2012, 108 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • misterz
    ****

    Cronenberg dostál svojej povesti a opäť prišiel s maximálne sugestívnym snímkom. Akúkoľvek tému sa tento chlapík rozhodne vo filme spracovať, vždy ide so svojím osobitým, nezameniteľným prístupom až na koreň veci. Zoberme si napríklad, čo dokázal spraviť a ako zaujímavo svojsky rozobrať tému mafie a podsvetia vo filme Prísľuby z Východu (2007) alebo tému vplyvu médií (Videodrome) a pod. V tomto snímku si zobral na paškál svet bohatých, tok peňazí, vrchol a pád z tohto sveta s následným rozborom tejto situácie a tlakom na jedinca so všetkým tým hnusom a bizarnosťou.... a to všetko až do úplného konca. Čo sa týka Patizóna, spočiatku mi trocha vadil (subjektívne, ešte sa celkom nezbavil Tvajlajtovej nálepky), ale neskôr som si zvykol, no aj tak, poznám veľa iných hercov, čo by sa sem hodili lepšie ako on. Čo sa týka kamery a vizualizácie, jednoducho paráda, u Cronenberga ide síce o niečo nové, ale tu to bolo nadmieru potrebné. Kontrast medzi oboma svetmi tak dosiahol úplne iný rozmer. Zároveň však chápem aj to rozporuplné hodnotenie, na Cronenberga treba mať náladu, adekvátny duševný stav a príhodný čas, jeho filmy sa nedajú pozerať kedykoľvek, to nemá potom ten efekt. Ja som maximálne spokojný, ďalšia kvalitná vecička s puncom originality ala Cronenberg. 85/100(9.2.2015)

  • Xmilden
    **

    Na úvod u mě zavládla docela solidní panika. To když se objevil Jay Baruchel, jen silou vůle jsem překonal pasáž, ve které hrál a nevypnul film hned na začátku. U Cosmopolisu chápu, že se může stát pro mnoho diváků jasný propadák, stejně jako že se do něj někdo může zamilovat. Nebyl jsem svědkem běžného filmu, ale něčeho hloubavého a nadčasového. Herecké osazenstvo kvalitní a já se několikrát přistihl, že smýšlím o Pattinsonovi jako o herci, s kterým si nehezky osud zahrál a přivál mu do cesty pětidílnou kravinu o upírech. K filmu se s největší pravděpodobností již nevrátím. 30%(2.11.2012)

  • Vančura
    **

    Na tenhle film jsem byl hodně zvědavý, protože mě zaujalo jeho téma (předlohu jsem nečetl). Nakonec jsem ho ale bohužel dokoukal jen s největším sebezapřením, abych s nástupem závěrečných titulků úlevně vydechl. O prapodivně vystavěných dialozích pořádně nevím, co si myslet - snad i tuším, co chtěl režisér tímto snímkem sdělit a osobně ho vnímám jako relativně zajímavý příspěvek do diskuse o (ne)udržitelnosti statu quo moderního kapitalismu apod., ale filmově je to podáno takovou formou, která je pro mě téměř nestravitelná. A myšlenkově mi COSMOPOLIS spíše přijde prázdný a povrchní. Na to se vážně nedá skoro koukat, vždyť se to pohybuje na hranici bezděčné směšnosti coby parodie sebe sama!(3.4.2013)

  • Skrk
    *****

    "Everything in our lives, yours and mine, has brought us to this moment. - Benno Levin" David Cronenberg se vrátil ke svým nenáviděným snímkům a natočil směs Nebezpečné metody s Crashem - (vyprázdněný) Cosmopolis, který je podle kontroverzní a nadčasové předlohy Dona DeLilla a pojednává o rozpadu osobnosti, kritice kapitalismu, dokonale funguje ale i jako zrcadlo „zítřejší“ společnosti, „stádu ovcí“ (Je parádní vědět, že si z toho dělá film legraci a diváci mu skáčou do pasti. Celkem komedie.). Cosmopolis je jednodenní art dialogová odysea (úmyslně absurdní i intelektuální) s nádechem černého humoru i bizarních scén, na které klamavě lákal trailer a tak bohužel celý film více či méně potopil, neboť masa si o projektu nedokáže více zjistit. Celý film je natočen způsobem, který je většině divákům nepřátelský (nezájem), tedy pomalé tempo či (ne)složité dialogy, na které jedinci nestačí, protože nechali mozek v koupelně, musí mít vše dopodrobna vysvětleno tak, jak to bylo v hloupých Avengers. Rozhodně se svým způsobem jedná o nadčasový snímek, který s trochou štěstí, může být někdy doceněn (až úplně odpadne Twilight mánie). Cronenberg výborně zachytil DeLillovu vizi ve všem, v dialozích či v úplných detailech. Robert Pattinson je sice černá ovce filmu (nikoliv herecky, ale na film většinou láká lidi, kteří na něj nestačí), ale roli obstál na výbornou (i když se pár chybek najde), protože jsem mu arogantního miliardáře plně uvěřil. Celý výkon potvrdil v závěrečném „rozhovoru“ s výborným Paulem Giamattim, který jen tak mimochodem lépe ukončit nešlo (kdo četl předlohu, ví). Dvorní Cronenbergův kameraman Suschitzky vsadil na digitální kameru, která se nejenom do tohoto kyber-kapitalistického snímku náramně hodila, ale ještě s ní uměl pracovat natolik, že filmu nijak neuškodila, což se jen tak nevidí. Howard Shore a Metric se s elektroničtější hudbou též trefili do atmosféry snímku, experimentovali a složili nejlepší soundtrack roku (Úhlavní skladba "Long to Live" se tváří jako kdyby se mělo něco dít, ale přitom během 04:26 minut k ničemu vyjímečnému vlastně nedojde, stejně jako film.), který funguje i bez znalosti filmu. Je mi jasné, že se Cosmopolis z modrých čísel (50%) nedostane, na to je příliš nadčasový, kontroverzní (stejně na tom byl kdysi čirou (ne)náhodou Crash) a viděný nesprávnými lidmi, kteří raději měli zůstat u Avatara. __ Film roku a první film o našem novém miléniu (jako tehdy též nedoceněné Americké Psycho, které v mnohém dokonce připomíná), dokonalý ve všech ohledech. Viděno 3x. P.S. - Malby v úvodních a závěrečných titulcích nejsou prvoplánové.(29.9.2012)

  • Sawy
    **

    Pseudointelektuálův ráj. Cronenberg se za každou cenu snaží být divácky nepříjemný, nepřizpůsobivý, jedinečný, až vyplodí film,na který se nedá dívat.A který tím pádem musí zákonitě znechutit i jeho fanoušky,mezi které se řadím.Shluk epizodek plných filozofování o hovně se snaží tvářit,jakou není kritikou kapitalismu,nerovnoměrného majetkového rozdělení společnosti,magnátů,kteří mají vše a přitom jsou ztracení,ale já jsem se po pár prakticky nesouvisejících scénách přestal pídit po tom,co mají znamenat,po půl hodině mě film už neskutečně ubíjel svou nabubřelou ukecaností a někdy v polovině už jsem se jen modlil,ať už to skončí.Tady je něco špatně.Buď ve mně nebo v režisérovi,jehož rukopis je z filmu jasně čitelný,ale ani chvilkové záblesky příjemně cynického humoru a originality v rámci zachycení takhle problematické zápletky nedokázaly smazat pocit absolutní ztráty kontroly nad projektem.Pattinsonovi jsem jeho znuděného boháče nevěřil,stejně jako jsem nevěřil té přemíře rádoby chytrých keců,které jsou naprosto o ničem.I když by moc chtěly mít přesah.Nechce se mi moc říkat,že je to průser,ale při pohledu na tu roztříštěnou formu a způsob,jakým Cronenberg absolutně nedokázal přizpůsobit nejspíš problematickou knižní předlohu filmovému vyprávění,se to slovo vážně dere na jazyk... 30 %(16.8.2012)

  • - Ve scéně, kdy kamera sleduje příjezd limuzíny ke kadeřnictví, lze zahlédnout na zdi část plakátu k filmu Nebezpečná metoda (2011) s tváří Michaela Fassbendera. (Skrk)

  • - Howard Shore si přizval k nahrání soundtracku kanadskou skupinu Metric, jejíž členové se autorsky podíleli na třech skladbách. (Brousitch)

  • - Ve scénáři bylo napsáno, že na začátku jedné ze scén dojde k sexu, po němž bude následovat dialog. Režisér však na poslední chvíli udělal změnu a nechal vést dialog už během aktu. (Sufferer)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace