poster

Cosmopolis

  • Kanada

    Cosmopolis

  • slovenský

    Cosmopolis

  • anglický

    Cosmopolis

Drama / Thriller

Kanada / Francie / Portugalsko / Itálie, 2012, 108 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • M.a.t.t.
    *

    Nech sú knižné kvality Cosmopolisu akékoľvek, to čo funguje v rámci nej, nemusí automaticky fungovať aj vo filmovom médiu. A ak ide o látku ťažkú na spracovanie, ktorá sa naviac nepojme tým správnym spôsobom, problémy su automaticky garantované. Z celého filmu mi vlastne utkvela v pamäti len slušná kamera, hudba, dobré herecké výkony zúčastnených vrátane Pattinsona a záverečná scéna. Môže sa zdať, že aj to je dosť ale zvyšok je nezmyselná patlanina bez akéhokoľvek cieľa či viditeľného presahu, ktorá dej posúva prostredníctvom dialógov a epizodických scénok rezignujúcich na akúkoľvek logiku. To niečo naviac tam pritom niekde vnútri cítiť a nepochybujem, že Cronenberg mal svoju víziu akoby to celé vlastne mohlo perfektne fungovať. Až na to že to až tak perfektne nefunguje.(1.10.2012)

  • viperblade
    ***

    Prakticky jediné obří plus, které můžu dát tomuto filmu, je to za Pattinsona, který konečně hraje. Jako že fakt hraje. Jinak je Cosmopolis těžko stravitelný film, který je především o té atmosféře, která se povedla, ale upřímně, od Davida jsem už pár filmů viděl a tak můžu s klidným svědomím prohlásit, že tohle je jeden z těch slabších kousků. Na film jsem se opravdu těšil a byl jsem docela zklamán, jakým směrem se vydal. Možná, kdybych si přečetl knížku, tak bych byl o něco moudřejší, možná bych nebyl tolik zklamaný, protože bych věděl, co mám čekat, nevím. Co ale vím je, že zřejmě nebudu mít nutkání se na tento snímek podívat znovu i přesto, že (a to musím znovu napsat) tohle je (zatím) jediný film, ve kterém Robert opravdu dobře hraje. Uvidíme, jak to s ním bude dál… 50 %.(19.12.2012)

  • Matty
    **

    Psychického času zhruba čtyři hodiny záchodového filozofování, které Cronenberg místy shazuje, ale po většinu filmu jej prostě jen nechává monotónně znít, což je tak otupující, že zřejmě ztratíte chuť si jakékoli sdělení vyslechnout (třeba i sdělení, že nám nic sdělováno není). Pro potvrzení, nebo zpochybnění dojmu, že jde o nejplytčejší a nejméně atmosférický z Cronenbergových filmů, budu potřebovat druhé zhlédnutí, k němuž se ale během následujících mnoha týdnů stěží přemluvím. 50%(4.8.2012)

  • JFL
    ***

    Cronenberg ve své další adaptaci literární předlohy předkládá zvráceně uhrančivý pohled na dekadenci kapitalismu zosobněného mladým finančním géniem. Svět viděný ze sedadla limuzíny je redukovaný na neustálé utvrzování vlastní moci a slasti z kontroly. Jednotlivé zastávky a jednání fascinují svou absurditou, když se spájí zcela virtuální sféra čísel a informací s groteskně reálnou tělesností a pudovostí postav. Hledání smyslu a motivací je zde nutně odsouzeno k marnosti, protože vše podléhá pouze rozmarnému postoji "because we can". Proto také masová demonstrace vyvolá maximálně lehké hnutí brvou, zatímco věci jako diagnóza asymetrické prostaty, výkyvy čínské měny či nepodmanitelnost nové manželky, které nelze zasadit do jasně definovaných grafů a struktur, vedou k dalekosáhlému rozkolu. Přes hrstku silných a významově košatých scén zůstává filmová "Cosmopolis" jen načančanou ilustrací, která trpí výraznou nadmírou textu. Ve výsledku tak funguje spíš jako příliš dlouhá upoutávka na literární předlohu než soběstačný film.(23.6.2012)

  • H34D
    **

    Cronenberga chytl filozofický průjem, tak zavzpomínal na své prvotiny Stereo a Crimes of the Future a řekl si, že znovu zkusí upozadit vizuální formu a raději diváky pořádně otrávit těžko stravitelnými dialogy s rádoby mohutnou filozofií mezi řádky. Nezakrývám fakt, že abych Cosmopolis skutečně pochopil, musel bych jej vidět vícekrát, přesto si ale myslím, že prolbém je jinde. Řadu myšlenek o kybernetické a emocionálně vymřelé společnosti plné čísel, peněz a nadbytečných technologií jste schopni vstřebat i napoprvé, ovšem ony myšlenky nepůsobí podnětně, zajímavě, postrádají jakýsi "aha!" efekt, nevybouzí k dalšímu přemýšlení o problému, nevzbouzí divácký zájem a zkrátka jen nudí. Z povinnosti si odšrtáváte dialogy, které smysl dávají a zíváte u těch, jejichž význam vám uniknul, takhle si film svého oblíbeného mistra nepředstavuji... 4/10(12.10.2012)

  • Sarah Gadon

  • - David Cronenberg napsal scénář během šesti dnů. (HellFire)

  • - Do hlavní mužské role byl původně obsazen Colin Farrell, avšak kvůli účasti na natáčení filmu Total Recall (2012) nakonec musel odstoupit. Nahrazen byl Robertem Pattinsonem. (Freshoun)

  • - Film byl natočen na motivy stejnojmenné novely "Cosmopolis" od spisovatele Dona Dellila. (strelenaL)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace