poster

Cosmopolis

  • Kanada

    Cosmopolis

  • slovenský

    Cosmopolis

  • anglický

    Cosmopolis

Drama / Thriller

Kanada / Francie / Portugalsko / Itálie, 2012, 108 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Vančura
    **

    Na tenhle film jsem byl hodně zvědavý, protože mě zaujalo jeho téma (předlohu jsem nečetl). Nakonec jsem ho ale bohužel dokoukal jen s největším sebezapřením, abych s nástupem závěrečných titulků úlevně vydechl. O prapodivně vystavěných dialozích pořádně nevím, co si myslet - snad i tuším, co chtěl režisér tímto snímkem sdělit a osobně ho vnímám jako relativně zajímavý příspěvek do diskuse o (ne)udržitelnosti statu quo moderního kapitalismu apod., ale filmově je to podáno takovou formou, která je pro mě téměř nestravitelná. A myšlenkově mi COSMOPOLIS spíše přijde prázdný a povrchní. Na to se vážně nedá skoro koukat, vždyť se to pohybuje na hranici bezděčné směšnosti coby parodie sebe sama!(3.4.2013)

  • 3DD!3
    ****

    Není to zrovna zábavná podívaná, ale rozhodně se COSMOPOLIS vyplatí vidět. Už jenom pro svoji jinakost. Taky díky Patizónovi (kolikpak vyděšených fanynek znechuceně odcházelo z kina? :D), který předvádí nejlepší výkon ve své dosavadní kariéře. Přiznám se, že jsem v první polovině trochu klimbal, některé teoretizující dialogy byly únavné, ale zlomilo se to. V podstatě neextstující vztahy (s vyjímkou manželky a toho dědouška) brání jakékému sympatizování s postavami. Hudba, kombinující Shoreovi skladatelské schopnosti s elektronickým uskupením Metric, je místy až hypnotická. Není to uspokojivý snímek a dělá to schválně. Možná proto se mi docela zamlouval. Rozhodně si ho dám ještě jednou, čím víc nad ním přemýšlím, tím víc mi ta odtažitá cesta k holiči příjde zajímavá.(1.10.2012)

  • Botič
    odpad!

    Cronenbergův návrat do doby, kdy ho za jeho filmy neměl vůbec nikdo rád. Podivná alegorie na zkaženost, znuděnost a emocionální vyprahlost dnešní společnosti - to vše v různých podobách nechává Cronenberg plynout před okny hi-tech skleněné rakve jedoucí napříč bouřícím se a hlučícím New Yorkem. Cronenberg nechává postavy mluvit v podivných kryptogramech a prkenně si s nimi pohrává, znásilňuje je, nechá flirtovat s divákem a pak vše zakončí podivnou dvacetiminutovou hádankou, kterou se však dál už nikdo zabývat nechce.(1.7.2012)

  • Roman.Ticka
    ****

    Neřadím se k typickým intoušům, ale zajímalo mě, jak si nekonvenční režisér poradí s problémem mikrosvěta, jenž se svým dravým krysím jedem roztáhl do (mezi)světové makrotragédie. Ačkoliv jsem čekala smršť ekonomických pojmů a finančních dat, dostala jsem zcela diametrální filzofický obraz dnešního světa, který je až příliš současný. Když se technika a šustící papírky stanou místo sluhů pány, už i malé dítě tuší, jaký bude(je) v těsné budoucnosti následek. Krysa jako jednotka měny je ukázkovou asociací k nutkavé potřebě ultraboháče chtít se ostříhat, respektive k důležité civilizační evoluci, když dříve platné "Čas jsou peníze" alarmují ob(zv)rácenou platností (Money is Time). Čas se krátí...(22.8.2012)

  • misterz
    ****

    Cronenberg dostál svojej povesti a opäť prišiel s maximálne sugestívnym snímkom. Akúkoľvek tému sa tento chlapík rozhodne vo filme spracovať, vždy ide so svojím osobitým, nezameniteľným prístupom až na koreň veci. Zoberme si napríklad, čo dokázal spraviť a ako zaujímavo svojsky rozobrať tému mafie a podsvetia vo filme Prísľuby z Východu (2007) alebo tému vplyvu médií (Videodrome) a pod. V tomto snímku si zobral na paškál svet bohatých, tok peňazí, vrchol a pád z tohto sveta s následným rozborom tejto situácie a tlakom na jedinca so všetkým tým hnusom a bizarnosťou.... a to všetko až do úplného konca. Čo sa týka Patizóna, spočiatku mi trocha vadil (subjektívne, ešte sa celkom nezbavil Tvajlajtovej nálepky), ale neskôr som si zvykol, no aj tak, poznám veľa iných hercov, čo by sa sem hodili lepšie ako on. Čo sa týka kamery a vizualizácie, jednoducho paráda, u Cronenberga ide síce o niečo nové, ale tu to bolo nadmieru potrebné. Kontrast medzi oboma svetmi tak dosiahol úplne iný rozmer. Zároveň však chápem aj to rozporuplné hodnotenie, na Cronenberga treba mať náladu, adekvátny duševný stav a príhodný čas, jeho filmy sa nedajú pozerať kedykoľvek, to nemá potom ten efekt. Ja som maximálne spokojný, ďalšia kvalitná vecička s puncom originality ala Cronenberg. 85/100(9.2.2015)

  • - Ve scénáři bylo napsáno, že na začátku jedné ze scén dojde k sexu, po němž bude následovat dialog. Režisér však na poslední chvíli udělal změnu a nechal vést dialog už během aktu. (Sufferer)

  • - Howard Shore si přizval k nahrání soundtracku kanadskou skupinu Metric, jejíž členové se autorsky podíleli na třech skladbách. (Brousitch)

  • - Plakát k filmu odkazuje na režisérův dřívější film Východní přísliby (2007). Konkrétně jde o velmi podobné držení rukou a částečný přesah bílé košile přes stejný typ hodinek. (Dimo)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace