Režie:
David CronenbergScénář:
David CronenbergKamera:
Peter SuschitzkyHudba:
Howard ShoreHrají:
Robert Pattinson, Paul Giamatti, Jay Baruchel, Kevin Durand, Juliette Binoche, Samantha Morton, Sarah Gadon, Mathieu Amalric, Emily Hampshire (více)Obsahy(2)
Město New York, blízká budoucnost: Eric Packer (Robert Pattinson) je osmadvacetiletý nekorunovaný král Wall Street. Během jeho vyjížďky po městě dojde v ulicích Manhattanu k záhadné explozi a propukne peklo. Navíc zjišťuje, že se mu hroutí finanční impérium. Kontakt se skutečným světem, i když jen přes okna limuzíny, ještě prohlubuje jeho paranoiu. V průběhu čtyřiadvacetihodinové odysey začíná k smrti vyděšenému Ericovi docházet, že se jeho život blíží ke konci. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
(více)Videa (2)
Recenze (348)
Psychického času zhruba čtyři hodiny záchodového filozofování, které Cronenberg místy shazuje, ale po většinu filmu jej prostě jen nechává monotónně znít, což je tak otupující, že zřejmě ztratíte chuť si jakékoli sdělení vyslechnout (třeba i sdělení, že nám nic sdělováno není). Pro potvrzení, nebo zpochybnění dojmu, že jde o nejplytčejší a nejméně atmosférický z Cronenbergových filmů, budu potřebovat druhé zhlédnutí, k němuž se ale během následujících mnoha týdnů stěží přemluvím. 50% ()
Odnikud někam s náznaky přicházející apokalypsy coby temnou ozvěnou současné krize západní společnosti anebo ještě hlouběji krize samého kapitalismu coby takové svobody podnikání, jež vede k destabilizaci sociální diferenciace. System of the down... Luxusní limuzína jako velmi vhodně zvolená metafora bubliny, v níž žijí příslušníci vyšší vyšší společenské třídy... Dokonce lepší než kniha...anebo vlastně úplně stejné, dokonalá adaptace. ()
Ahoj. Tak jsem tady! Hezky jsem si to tu seřadil podle hodnocení od těch "největších" po ty nejrozumnější a musím říct, že skutečně žijí mezi námi! Psychotický Davča se velkohubě chopil příležitosti předhodit chudákům globalizovaným pseudoyntelechtuánům DeLillův nudný, existenciální blábol, který tak filosoficky a dekadentně nevypovídá o ničem jiném, než že autorovi předlohy krvácí hemoroidy a strašně ho sere, že nekope první ligu v točení světem. A ani se těm zdejším müslitelům, co se tak dokonale dokázali ztotožnit s myšlenkou přeplněné žumpy, moc nedivím. S titulem z FFUK máte totiž neomezené možnosti uplatnění v dnešním tísnivém a nepřátelském světě. Namátkou třeba na stavbě, v Tescu, u McDonalda atp. A tak není divu, že nejsou li schopni svou kuličku doválet výš, nezbývá jim, než se zastavit, setřít pot z čela zbrázděného vráskami ze všech těch starostí o budoucnost lidstva, připojit se k základnímu prostředku kapitalistické masové dezinformace, který by měli z přesvědčení bojkotovat, a sdělit ostatním ufonům, že i oni se umí dokonale hrabat v hovně. A je nasnadě, že se k tomuto skupinovému bučení převelikých mozkounů přidají i některé jednobuněčné organismy, jako například nezletilý pičusek Péťa♥, který se tolik touží zařadit do yntelechtuálních vrstev, že dokonce na chvíli odloží pětkování Heryho Potrata a 3x zhlédne něco, co by nepochopil ani před lobotomií. Ale nevyužijte příležitosti, zatahat se za své nevyvinuté přirození. Jeden se pak cítí tak mužně. Ale zpět k Robertkovi. No herecká kakofonie jako obvykle! Jeho etuda prostřelení ruky je natolik dokonalá, že mu přes slzy smíchu opravdu bezvýhradně uvěříte, že je homoupír! Doufám, že po tomhle už opravdu získá ono "zasloužené" uznání a příště jej uvidím s jeho prokopnutým xichtem a mimikou čerstvě nahozené stěny konečně recitovat do lebky v nějakém tom Stmívání v království dánském! ()
In Time pre intoušov. Divácky ťažko stráviteľná kritika kapitalizmu, plná nezrozumiteľných dialógov, z ktorých väčšina nám ani nemá povedať nič zmysluplné, a má nás iba preniesť do filmového sveta, aký sme ešte nevideli. David sa po Crash snaží obhájiť post režiséra, ktorý zfilmuje nezfilmovateľné. Obrazovo estetický, znepokojujúcou atmosférou pulzujúci trip, hrajúci sa s diváckymi očakávaniani, že neviete ani aké ďalšie slovo vypadne z postavy, nie ešte čo bude v ďalšej scéne (skvelá epizódka so zbraňou pri basketbalovom ihrisku). Pattinson, nad ktorého obsadením som pôvodne neveriacky krútil hlavou, je hlavnou devízou filmu a hrá perfektne. Binoche, Amalric a Giamatti sa vyblaznievajú v menších rolách a pre film sú príjemným oživením. Škoda, že pre stvárnenie odosobnenosti kozmopolitnej spoločnosti ostáva i film samotný odosobnený na všetkých úrovniach s výnimkou vzťahu Pattinsona s jeho manželkou. Dvojica má spolu najlepšie scény filmu s jedinými hmatateľnými dialógmi. Cosmopolis je hravá blbinka, ktorá ma bavila tým, ako je iná. A tiež predstavou, ako sa pri nej budú tváriť davy násťročných Pattinsonovych fanyniek :-D ()
Opsat knižní dialogy a natočit je stereotypní metodou záběr x protizáběr nestačí. Excentrických momentů je pár a vyznívají spíš sebeparodicky, závěr už je vysloveně verbální průjem. I když se mi v zásadě líbí, co film říká, formu Cronenberg neobhájí. Ani zoufale necharismatického Pattinsona, kterému člověk neuvěří ani tu dekadentní nudu. ()
Galerie (52)
Zajímavosti (11)
- Rothkova kaple, kterou chce Eric Packer (Robert Pattinson) pro sebe za každou cenu získat, se nachází v Hustonu. Je v ní čtrnáct Rothkových obrazů, z toho tři triptichy. V roce 2000 byla kaple zařazena na seznam kulturních památek. (KlonyIlony)
- Robert Pattinson se vyjádřil, že neměl žádný problém při natáčení sexuálních scén. (Sufferer)
- David Cronenberg napsal scénář během šesti dnů. (HellFire)
Reklama