poster

Cosmopolis

  • Kanada

    Cosmopolis

  • slovenský

    Cosmopolis

  • anglický

    Cosmopolis

Drama / Thriller

Kanada / Francie / Portugalsko / Itálie, 2012, 108 min

Předloha:

Don DeLillo (kniha)

Scénář:

David Cronenberg

Hudba:

Howard Shore

Producenti:

Martin Katz, Paulo Branco

Střih:

Ronald Sanders

Scénografie:

Arvinder Grewal

Kostýmy:

Denise Cronenberg
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • viperblade
    ***

    Prakticky jediné obří plus, které můžu dát tomuto filmu, je to za Pattinsona, který konečně hraje. Jako že fakt hraje. Jinak je Cosmopolis těžko stravitelný film, který je především o té atmosféře, která se povedla, ale upřímně, od Davida jsem už pár filmů viděl a tak můžu s klidným svědomím prohlásit, že tohle je jeden z těch slabších kousků. Na film jsem se opravdu těšil a byl jsem docela zklamán, jakým směrem se vydal. Možná, kdybych si přečetl knížku, tak bych byl o něco moudřejší, možná bych nebyl tolik zklamaný, protože bych věděl, co mám čekat, nevím. Co ale vím je, že zřejmě nebudu mít nutkání se na tento snímek podívat znovu i přesto, že (a to musím znovu napsat) tohle je (zatím) jediný film, ve kterém Robert opravdu dobře hraje. Uvidíme, jak to s ním bude dál… 50 %.(19.12.2012)

  • Anderton
    ****

    Predlohu napísal Don DeLillo, ale inak budete mať z Cosmopolisu pocit, že je adaptáciou nejakého Dickovho románu, ktorý napísal poriadne zdrogovaný a pod vplyvom skupiny ľudí, neznášajúcich už len z princípu systém. Davidov rukopis možno ani nevysledujete, možno len tá zbraň je dizajnom divnejšia, ale inak je to film sám pre seba. A to doslova, pre divákov totiž nie je. O tej vyprázdnenosti dialógov to je a ja chápem, že to nemusí nie že každého baviť, ale že to nebude baviť skoro nikoho. A možno sa nikomu ani nebude chcieť premýšľať nad Ericovou zbytočnou snahou o dokonalosť a realitou asymetrie. Ono totiž okrem iného bohatstvo a chudoba tu budú vždy. K symbolike asymetrie tu slúžia jeho gule a predhipsterský zostrih jednej polovice hlavy. Mne to celé tak nejak sadlo.(13.5.2017)

  • Hild
    **

    Velké sousto. Film pro ty, kteří si občas rádi hrají na intelektuály. Úplně film zatratit nechci, jsou zde dialogy, které skvěle a trefně odrážejí dnešní svět a lid. Samotné sdělení filmu je zajímavé a perfektně zapadá do dnešní doby, ale to provedení je hrozné. Dialogy se s postupem stávaly čím dál tím více absurdnější a nudnější. U závěrečného rozhovoru (který trval více jak 20 minut?) už jsem vyloženě trpěla. Robert Pattinson podal solidní výkon, ale já s ním mám jeden problém a už jsem to psala víckrát, pro mě to zatím není charismatický herec a jeho postavy mu věřím dost těžko. David Cronenberg natočil nejtěžší film, který jsem za dlouhou dobu viděla, a který si své diváky nebude hledat lehce, já toto sousto nedokázala úplně spolknout.(30.9.2012)

  • Rex Mundi
    *

    "Čo som to sakra práve videla?", opakovala som si niekoľkokrát po skončení filmu. Zazneli aj výkriky typu "práve som zabila dve hodiny svojho života pozeraním takejto sračky!" Sorry, ale odo mňa sa najnovší Cronenbergov opus zľutovania nedočká. Za čo vôbec dávam tú 1*? (a za čo dávajú ostatní nadávajúci dve?) Snáď iba za tú trochu voyeurizmu - ktorú som si myslela, že zakúšam, prípadne, že ona je účelom filmu. Lebo možno až do polovice som si myslela, že sa dívam na niečo zaujímavé, na niečo, čomu sa oplatí venovať pozornosť, aby som sa v polovici druhej dočkala nejakého zmyslu či nebodaj katarzie... moja nádej postupne slabla, až zomrela vyčerpaním z toľkého falošného nihilizmu. Neviem čo bolo účelom filmu, lebo na konci som si uvedomila iba jediné - že tento film vôbec nemusel vzniknúť a že ma to už nezaujíma. Pre mňa je to zbytočný pseudo-filozofický manifest intelektuálnej masturbácie. Ale možno je problém iba v tom, že aby sa človeku páčilo dielo, potrebuje sa aspoň s nejakou jeho postavou aspoň do istej miery stotožniť - proste aspoň s niečím. Lenže v Cosmopolise sa nebolo S KÝM stotožniť! Čo na tom, že sa divák má 108 minút dívať na narcistický afekt hrdinu a režiséra, aby mu bolo ukázané, že za hranicou absolútnych peňazí a absolútneho bohatstva číha emocionálny chlad a ľahostajnosť k sebe samému? SO WHAT?!(26.11.2012)

  • Marigold
    **

    Opsat knižní dialogy a natočit je stereotypní metodou záběr x protizáběr nestačí. Excentrických momentů je pár a vyznívají spíš sebeparodicky, závěr už je vysloveně verbální průjem. I když se mi v zásadě líbí, co film říká, formu Cronenberg neobhájí. Ani zoufale necharismatického Pattinsona, kterému člověk neuvěří ani tu dekadentní nudu.(8.7.2012)

  • - Ve scénáři bylo napsáno, že na začátku jedné ze scén dojde k sexu, po němž bude následovat dialog. Režisér však na poslední chvíli udělal změnu a nechal vést dialog už během aktu. (Sufferer)

  • - David Cronenberg napsal scénář během šesti dnů. (HellFire)

  • - Howard Shore si přizval k nahrání soundtracku kanadskou skupinu Metric, jejíž členové se autorsky podíleli na třech skladbách. (Brousitch)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace