poster

George Harrison: Living in the Material World

  • USA

    George Harrison: Living in the Material World

  • Slovensko

    George Harrison: Život v materiálnom svete

Dokumentární / Životopisný

USA, 2011, 208 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Morien
    ****

    Já mám George docela dost nastudovaného, protože kdyby nebyl polovinu mého života mrtvý, tak bych nosila jeho děti. (Četla jsem pár knížek, poslouchala všechny desky, viděla všechny filmy, překládala hodně textů, blá blá blá.) No a z tohohle pohledu (zatím mám za sebou první část, takže třeba výsledný dojem bude ještě trochu jiný) mi tenhle dokument přijde pouze něco jako komentovaná montáž odkazů, které by člověk našel po vygooglování hesla George Harrison. Neviděla jsem nic, co bych zatím nevěděla nebo neviděla nebo neslyšela. Takže pro mě to s největší pravděpodobností bude za tři hvězdičky, ale je samozřejmě velmi sympatické a chválihodné, že si někdo dal tu práci a vytvořil souvislejší výpověď o Georgovi pro ty, kteří s jeho postavou tolik obeznámeni nejsou. --- Po druhé části: Ta už byla zajímavější. Ale ještě zajímavější mi třeba připadalo, že když se mluvilo o skladbě My Sweet Lord a jak z ní udělali singl, i když se George bál, že lidi nevezmou Krišna text, tak že nepadlo ani slovo o tom, že Gerge byl soudem shledán vinným z plagiátorství právě co se týče této písně a že z toho byla taková ostuda celkem. Zase tak úplně na férovku pan Martin Scorsese nehraje.(5.3.2012)

  • Sgt.Pepper
    *****

    My sweet George, my George, my George..I really want to see..I really want to be with you..I really wan to see you George, but it takes so long, my George..my sweet George, my George, my George..I really want to know you..I really want to go with you..I really want to show you George, that it won't take long, my George..my sweet George..(8.3.2012)

  • ElizabethBay
    ****

    Dokument trvající déle než tři hodiny a já mám neodbytný pocit, že nebyl tak úplně o Georgovi, jak se navenek tvářil. Po jeho shlédnutí mám neutuchající dojem určité neuspokojenosti, na celém filmovém zpracování je cosi, co mě strašně irituje, ale přitom nevím co! Snímek je opravdu dobře natočený, ačkoliv možná až příliš zidealizovaně, ale přesto mi zůstává dojem, že Tichý Bítl by si přece jen zasloužil ještě o kapičku lepší životopis, než ten od Scorseseho.(8.8.2013)

  • LeoH
    ****

    Z beatlologického hlediska se Scorsesemu povedlo skoro nemožné – neopakovat, co už bylo stokrát řečeno jinde, a když už, tak aspoň volit originální úhel pohledu, nesklouznout na jedné straně do nekritického adorování ani na druhé do bulváru, ale podívat se na život, tvorbu i dynamiku vztahů uvnitř a okolo slavné kapely po svém, hodně intimně a přitom s obyčejně lidským respektem ke všem zúčastněným, a to i u hodně kontroverzních témat – aniž by člověk měl pocit, že se toho ve jménu smířlivosti nějak moc zametlo pod koberec. Co se týká mravenčí práce na postižení všemožných zákrut klikaté životní, osobnostní, tvůrčí i světonázorové cesty samotného George, mám jen tu výhradu, že některé věci (třeba tu o dvou protikladných povahách) jsme možná nemuseli slyšet tolikrát z tolika různých úst, výsledek by asi nebyl o nic míň strhující (zvlášť pro někoho, kdo byl beatlovskou i post-beatlovskou muzikou a celým jejich fenoménem kus života uhranutý) a zároveň by byl o něco málo stravitelnější.(15.2.2018)

  • Joe321
    *****

    George Harrison. Můj oblíbený Brouk díky jeho pomániové hudbě, jeho přístupu k životu, jeho charakteru. Dokument přesně vyjadřuje můj názor či přístup k němu. Je to spíše pocta, náhled na Harrisona než dokument o jeho životě. Nebo aspoň takový dojem jsem si odnesl. Záběr s tulipány mi ho nějak tak krásně reprezentuje. -"Come into the control room and have a listen and see what we've been doing. And if there's anything you don't like, tell us." -"Well, I don't like your tie for a start."(15.2.2012)

  • - Harrisonova vdova Olivie o filmu prohlásila: "Skoro vlastně nechci, aby lidé ten film viděli. Je to jako ukazovat všem svá nejosobnější místa." (Morien)

  • - Olivie Harrisonová si pro režii tohoto dokumentu vybrala Scoreseseho poté, co viděla jeho dokument o Bobu Dylanovi. (Morien)

  • - Koproduktorkou filmu byla druhá Harrisonova žena Olivie. Ta dodala tvůrcům mnoho dosud nespatřených fotografií ze svých rodinných alb. (Terva)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace