Soukromí mistrovského díla - Série 5 (2006) (série)
Obsahy(1)
Traduje se, že Albrecht Dürer, sebejistý německý génius, stál před obrazem nizozemského malíře J. v. Eycka (kolem 1390 - asi 1426) Klanění Beránku natolik uchvácen, že až po několika hodinách zbožného přemítání obdivně políbil jeho rám a bez jediného slova odešel. Zlaté světlo pozdního období středověku spatřilo konec čtrnáctého a velkolepý začátek patnáctého století. Flandry tehdy vzkvétaly a staly se kulturním centrem burgundského dvora. Burgundští vévodové, se svým divokým zápalem pro pompu a slávu, se na víc než půl století obklopili neuvěřitelným množstvím malířů a sochařů, a tím předčili i oslnivost francouzského dvora. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (2)
Jan Van Eyck je pro mne jeden z nejlepších malířů vůbec, jeho podání a smysl pro detail jsou zcela nadpozemské. Bohužel se mi nepodařilo najít Zvěstování v kvalitě, jakou by si zasloužilo, tak jen pro ilustraci (3 Mpx). Pokud chce van Eycka poznat a ocenit, doporučuji některou z těchto lahůdek: Ghentský oltář (30 Mpx), Madonna v chrámě (33 Mpx), Portrét manželů Arnolfiniových (13 Mpx), Madona kanovníka van der Paele (13 Mpx). Ty kožešiny, ty koberce, ty šperky, ty tváře! – Nevěděl jsem, že takové barbarství jako přenášet deskovou malbu na plátno, je vůbec možné. ()
Hezký dokument o jednom velkém díle, který patří v této sérii dokumentů k těm lepším. Pokud jde o Eycka, raději bych viděl spíše dokument o jeho Gentském oltáři, který má daleko zajímavější historii. ()