poster

Zmizelí milenci (festivalový název)

  • Jižní Korea

    Pokpungjoenya

  • Jižní Korea

    폭풍전야

  • angličtina

    Lovers Vanished

  • angličtina

    The Day Before...

    (neoficiální název)

Romantický / Drama

Jižní Korea, 2010, 104 min

Režie:

Chang-ho Jo

Scénář:

Chang-ho Jo

Komentáře uživatelů k filmu (5)

  • JFL
    odpad!

    Vlastně lze souhlasit s tím, když tvůrci o filmu nafoukaně prohlašují, že to je „korejské Leaving Las Vegas“, ale pouze v tom smyslu, že srovnáním obou snímků se ukazují charakteristiky současné korejské produkce. Doba nápaditých žánrových variací je pasé, namísto toho se obzvláště nízkorozpočtové filmy utápí v povrchní líbivosti, plytkosti a dramaturgicky schematických scénářích (přesně v polovině musí přijít minimálně jeden zvrat, který zamíchá dosavadní situací; na konci druhé třetiny dojde k vyhrocení situace). Zatímco "Leaving Las Vegas" pojímalo lásku a smrt fyzicky, zde je vše zahaleno do heboučkého a nekonfliktního kýče. Příznačně uměle vyvolávanému tvrdě sentimentálnímu tónu nedochází ve finální milostné scéně k sexuálnímu vyvrcholení, nýbrž k orgastickému výtrysku slz. Postavy navíc nemají jakoukoli vlastní motivaci, pouze jsou vláčeny scénářem od jedné nesmyslně vypjaté či křiklavě hezoučké situace k další. Svou umělou vyhroceností snímek v mnoha momentech dosahuje až absurdní úroveň, což z něho v určitém ohledu dělá zvráceně zábavnou podívanou - festivalový kýč zbytněný natolik, až se stává nezáměrným campem. -- Podrobněji viz recenzi na Rejže.cz.(8.6.2010)

  • bassator
    *

    45th KARLOVY VARY INTERNATIONAL FILM FESTIVAL 2010 - ANOTHER VIEW - Jiný pohled (Pok-poong-jeon-ya / LOVERS VANISHED / Zmizelí milenci) - Letoší Asie ve Varech je více než-li slabá... - 6. 7. 2010 - kino Městské divadlo - Karlovy Vary - 20%(17.8.2011)

  • ainny
    *****

    Zmizelí milenci určitě nesednou každému, rozhodně ale sedli představitelům hlavních hrdinů. Mi-ya do určité chvíle zářila jako sluníčko a nebýt začátku, tak by jeden netušil, jak temné tajemství skrývá. Vlastně ta tajemství byla hned dvě. Stejně tak Su-in, ten se zase naopak s tím svým nedokázal smířit a v podstatě rezignoval. Už jsem to tu několikrát psala, že mám úchylku pro nízko rozpočtové záležitosti a tady se to potvrdilo. Skvělá kamera nepotřebuje monstrózní výpravu a lidský příběh už vůbec ne. Když se k tomu připojí skvělé hudební podkreslení, tak se zakoukáte a zaposloucháte, ani nevíte jak. Přijde mi neskutečné, že Korejci natočili film s "touhle" tématikou a s "takovým" koncem bez známky patosu. Ten konec byl opravdu výborný a ze závěrečného kouzla na mě paradoxně dýchl úžasný klid z toho, že všechno je tak, jak má být.(25.12.2014)

  • Tyckin
    ***

    Pomalu plynoucí a tichý snímek na téma zoufalosti, AIDS, (ne)viny či lásky, leč ne zcela záživného provedení. Není to špatný film, dokáži se představit lidi jež ukrutně osloví, já mezi ně však nepatřil a intenzivněji upoutat mne dokázal akorát půvab hlavní hrdinky.(30.3.2019)

  • Georgiana
    ***

    Tak toto je takový underground mezi filmy. Někdo řekne, že je to umění a někdo řekne, že je to divný. V průběhu filmu jsem měla oba pocity. Někdy mně to přišlo dost přes čáru, ale některé situace mě strhly. Ten příběh mě tak prapodivně unášel, ani nevím jak. A přesto postavám nic nevyčítám. Charakterizovala bych to takto: Někdo by v posledním týdnu života procestoval celej svět a někdo by to zabalil hned v pondělí. Každej jsme nějakej.. Z filmu jde ale tak prapodivná atmosféra, že nevím, co by mě vedlo k tomu, abych se na to znovu podívala. Proto to není klasický korejský drama. A ač někdo může mít jiný názor, ten samotný konec bylo to nejpozitivnější, co se tam odehrálo.(1.9.2013)