Reklama

Reklama

Zmizelí milenci

(festivalový název)
  • Jižní Korea Pokpungjoenya (více)
všechny plakáty

Obsahy(1)

Nezávislé melodrama, svými tvůrci popisované jako korejské Leaving Las Vegas (1995), zobrazuje křehké sbližování dvou lidí, kteří mysleli, že již nikdy nebudou moct milovat. On je neprávem odsouzený kuchař, jenž se dobrovolně nakazí od spoluvězně s AIDS, aby se dostal z vězení a našel vraha své ženy. Ona byla asistentkou kouzelníka, do něhož se nešťastně zamilovala, a nyní vede odlehlou restauraci na bouřlivém pobřeží jihokorejského ostrova Jeju. Jejich životní cesty se protnou poté, co on uteče z vězení a na přání spoluvězně dívku navštíví. Ta ho zaměstná jako kuchaře a pomalu se s ním začne sbližovat. Navzdory poklidné přímořské idyle a zrnku naděje, které se usadilo ve vyprahlých životech obou postav, je jim štěstí zapovězeno. Po uprchlíkovi je vyhlášeno celostátní policejní pátrání a nad každým dnem visí stín neodvratné smrti hrozící z nitrožilní nákazy virem HIV. (MFF Karlovy Vary)

(více)

Recenze (6)

JFL odpad!

všechny recenze uživatele

Vlastně lze souhlasit s tím, když tvůrci o filmu nafoukaně prohlašují, že to je „korejské Leaving Las Vegas“, ale pouze v tom smyslu, že srovnáním obou snímků se ukazují charakteristiky současné korejské produkce. Doba nápaditých žánrových variací je pasé, namísto toho se obzvláště nízkorozpočtové filmy utápí v povrchní líbivosti, plytkosti a dramaturgicky schematických scénářích (přesně v polovině musí přijít minimálně jeden zvrat, který zamíchá dosavadní situací; na konci druhé třetiny dojde k vyhrocení situace). Zatímco "Leaving Las Vegas" pojímalo lásku a smrt fyzicky, zde je vše zahaleno do heboučkého a nekonfliktního kýče. Příznačně uměle vyvolávanému tvrdě sentimentálnímu tónu nedochází ve finální milostné scéně k sexuálnímu vyvrcholení, nýbrž k orgastickému výtrysku slz. Postavy navíc nemají jakoukoli vlastní motivaci, pouze jsou vláčeny scénářem od jedné nesmyslně vypjaté či křiklavě hezoučké situace k další. Svou umělou vyhroceností snímek v mnoha momentech dosahuje až absurdní úroveň, což z něho v určitém ohledu dělá zvráceně zábavnou podívanou - festivalový kýč zbytněný natolik, až se stává nezáměrným campem. -- Podrobněji viz recenzi na Rejže.cz. ()

bassator 

všechny recenze uživatele

45th KARLOVY VARY INTERNATIONAL FILM FESTIVAL 2010 - ANOTHER VIEW - Jiný pohled (Pok-poong-jeon-ya / LOVERS VANISHED / Zmizelí milenci) - Letoší Asie ve Varech je více než-li slabá... - 6. 7. 2010 - kino Městské divadlo - Karlovy Vary - 20% ()

ainny 

všechny recenze uživatele

Zmizelí milenci určitě nesednou každému, rozhodně ale sedli představitelům hlavních hrdinů. Mi-ya do určité chvíle zářila jako sluníčko a nebýt začátku, tak by jeden netušil, jak temné tajemství skrývá. Vlastně ta tajemství byla hned dvě. Stejně tak Su-in, ten se zase naopak s tím svým nedokázal smířit a v podstatě rezignoval. Už jsem to tu několikrát psala, že mám úchylku pro nízko rozpočtové záležitosti a tady se to potvrdilo. Skvělá kamera nepotřebuje monstrózní výpravu a lidský příběh už vůbec ne. Když se k tomu připojí skvělé hudební podkreslení, tak se zakoukáte a zaposloucháte, ani nevíte jak. Přijde mi neskutečné, že Korejci natočili film s "touhle" tématikou a s "takovým" koncem bez známky patosu. Ten konec byl opravdu výborný a ze závěrečného kouzla na mě paradoxně dýchl úžasný klid z toho, že všechno je tak, jak má být. ()

Tyckin 

všechny recenze uživatele

Pomalu plynoucí a tichý snímek na téma zoufalosti, AIDS, (ne)viny či lásky, leč ne zcela záživného provedení. Není to špatný film, dokáži se představit lidi jež ukrutně osloví, já mezi ně však nepatřil a intenzivněji upoutat mne dokázal akorát půvab hlavní hrdinky. ()

Georgiana 

všechny recenze uživatele

Tak toto je takový underground mezi filmy. Někdo řekne, že je to umění a někdo řekne, že je to divný. V průběhu filmu jsem měla oba pocity. Někdy mně to přišlo dost přes čáru, ale některé situace mě strhly. Ten příběh mě tak prapodivně unášel, ani nevím jak. A přesto postavám nic nevyčítám. Charakterizovala bych to takto: Někdo by v posledním týdnu života procestoval celej svět a někdo by to zabalil hned v pondělí. Každej jsme nějakej.. Z filmu jde ale tak prapodivná atmosféra, že nevím, co by mě vedlo k tomu, abych se na to znovu podívala. Proto to není klasický korejský drama. A ač někdo může mít jiný názor, ten samotný konec bylo to nejpozitivnější, co se tam odehrálo. ()

Reklama

Reklama