Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hrdinkami tragikomického příběhu ze současnosti jsou tři ženy – dcera (S. Halčáková), matka (E. Vášáryová) a babička (Z. Kabátová). Ve starém domě na okraji venkovského městečka musí denně řešit problémy svého dobrovolného i nuceného soužití. Ubližují si, aniž by si chtěly ubližovat. Přece by nejradši jedna druhé snesly modré z nebe. Všechny tři touží po štěstí, každá si je představuje podle svého temperamentu a míry životní zkušenosti. Všechny tři touží po mužích, kteří sice procházejí jejich životem, ale zanechávají stopy, které se dlouho hojí – bývalý manžel a otec rodiny (J. Kačer), bratr a strýček alkoholik (F. Kovár) či dceřin přítel (M. Mikulčík). Pořád se ale čeká na toho pravého. Do života trojice však nakonec překvapivě vstupuje sympatický neznámý (J. Bán)… (Česká televize)

(více)

Recenze (25)

Radko 

všechny recenze uživatele

Troj-generačné ženské prepojenia. Aj keď samy, stále si v sebe nesú stopy začínajúcich, končiacich a odoznievajúcich vzťahov s mužmi. Do toho pomerne zručne namiešaný koktejl humoru, hádok, ich zmierňovania a raz zúrivej, inokedy poblázneno zjašenej hystérie. Vedené v takom matkinovskom* duchu silných matiek uzmierovateliek (babka), slabších matiek trpiteliek (mama) a odviazaných mladých slečien (dcéra) - všetko umelkýň, ktorým neustále treba udeľovať akési životné lekcie. Letná story na samote sa tak začínala postupne meniť na všeobjímajúcu okázalú nudu zavŕšenú nepodareným alegorickým snom.---- *(vysvetlivka) Maxim E. Matkin je slovenský spisovateľ, ktorý na základe úspešného ohlasu internetového seriálu na pokračovanie vydal následne niekoľko čitateľsky úspešných románov zaoberajúcich sa vzťahmi a životným štýlom dnešnej stredostavovskej spoločnosti strednej a vyššej strednej triedy. Základom jeho úspechu je opísanie vzťahového módu, mnohým pripomínajúcim to, čo sa im a okolo nich deje a dialógy "zo života". Zároveň Matkin funguje ako poradca v lifestylových časopisoch pre problémové partnerské situácie. Jeho meno je pseudonym, rôzne indície naznačujú, že sa pod ním skrýva práve režisérka filmu Eva Borušovišová, jej sestra Soňa, prípadne obe. ()

troufalka 

všechny recenze uživatele

Možno to nemalo gule, ale malo to kozy!! Babská tématika očima bab a v babském provedení. Napřed jsem si říkala, co to je, ale pak mě to chytlo a věřte nebo ne, tenhle kousek mi udělal nevýslovně dobře. Způsob vyprávění je originální, líbí se mi, že režisérka jde svou cestou a nikoho nekopíruje. ()

meave 

všechny recenze uživatele

Asi by som mohla pridať hviezdičku za to, že je slovenský, ale je asi nevhodné nazývať to žánrom a preto vo svojom žánri je to skôr priemerný film. I keď príjemný a na naše slovenské porevolučné pomery patrí medzi lepšie. ()

Tomco 

všechny recenze uživatele

tento film som mal zapnuty na stvcke pred spanim a veru sa mi pri nom celkom slusne zaspavalo, az kym slavka halcakova neodhalila svoje dokonale poprsie :).. som z nej fakt na makko. ()

Flego 

všechny recenze uživatele

Eva Borušovičová začala vo veľkom filme práve týmto príbehom a treba uznať, že to nebol zlý počin. Snaha o sondu do životy troch generácií žien, ktoré spolu žijú vo veľkom dome, sa vydarila, ale zjavne chýbal režisérky trochu odstup, azda to možno pripísať jej veku. Herecky je film nadpriemerný, muži hrajú druhé husle a sú len do počtu. Prekvapil krásny jesenný vizuál. ()

jhrasko 

všechny recenze uživatele

Skvelá hudba Ivana Krála, výborná a krásna Emília Vášaryová. Potenciál na vydarený ženský film vyšumel ale do prázdna a film sa zastavil na pol ceste ( resp. ešte pred polovicou )...škoda... ()

topi 

všechny recenze uživatele

Nejhorší byly ty snové sekvence, kde tři hlavní ženské postavy byly oblečeny celé v bílém, pokaždé na různých místech a celé to mělo symbolizovat zřejmě život, i čáp tam musel být přítomen. Kýč jak bič! Celkově to působí pouze jako nějaká změť obrazů, chtěné poetiky a očividné symboliky. Bohužel to nefunguje jak by mělo. Zita Kabátová jako nejstarší žena podává suverénní výkon, Emília Vašáryová jako prostřední je v každém záběru okouzlující a s přehledem strčí všechny do kapsy, bohužel nejmladší Slávka Halčáková mě to celé svou amatérštinou kazila a nic nepomohlo, že ukázala i svoje mohutné dudy. Holt poetika je ta tam, věřím, že kdyby se režie ujal třeba Karel Kachyňa nebo Martin Šulík, dostalo by to úplně jiný šmrnc. ()

jezurka42 

všechny recenze uživatele

Keď je na duši ťažko babičke, tak plače a zje pri tom dva broskyňové kompóty. Keď je na duši ťažko mame, tak ona už neplače, ale iba žehlí a zje pri tom dva broskyňové kompóty. A ma keď je ťažko, tak já nič nerobím, já iba zjem broskyňové kompóty. Jeden příliš velký, příliš malý dům a v něm tři ženy, které si lezou stejnou měrou na nervy, ale kdyby mohly, tak by jedna druhé modré z nebe snesly. Podzim života v každé z těch žen tkví, v jiné formě, s jiným pohledem na svět. Generace za generací snaží se být jiná než ta předchozí, ale ve výsledku se stejně rády navrací tam, kde je jim nejlépe - do teplé náruče svým maminek. Herecké souznění, melancholická hudba z pera Ivana Krále, kamera s nádechem babích dní a příběh, který se bez jediného zaškobrtnutí přelévá z absurdní komediálnosti do skličující deprese, až nakonec ulehne ke spánku s příjemnou nostalgií na srdci i v duši. K takovým filmům se budu vždy ráda vracet. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Zas dalsi krasny dokaz toho, ze vysiny 60. rokov su definitivne tatam aj so svojimi kultovymi filmami /Kladivo na Carodejnice ..../ a jedine, co slovenska porevolucna tvorba dokaze vyplodit, je PORIADNY HNOJ. Modre z neba nech sluzi ako krasny priklad. Len do rozboru tohoto sa nepustam, lebo na filmovej databaze sa podla mna nepatri rozoberat fyzikalno -chemicke vlastnosti hnoja. Hroza za 5 %. ()

dr.fish 

všechny recenze uživatele

Tři ženské v jednom baráku, navíc umělecky zaměřené, to nemůže vyústit v normální film. Zita Kabátová hraje tradičně stárnoucí herečku, babičku. Jde jí to náramně. Emília Vašáryová je tu v pětapadesáti ještě pořád pohledná dáma. Jsme svědky dosti potrhlých situací, které nedávají mnoho smyslu, ale výstup to má jasný. Život se musí žít i kdyby nás moc nebavil. Nálev je sladkokyselý, takže optimismus střídá deprese a naopak. Hudba Ivana Krále film skvěle podbarvuje a dávám za ni hvězdu navíc. Osobně mám rád tenhle film kvůli druhé polovině, která je syrová a neúprosná. Slovenské nezávislé léto. 85% ()

Autogram 

všechny recenze uživatele

Poetický film s troma generáciami žien v jednom dome, bez stáleho mužského dozoru a s jedným živým bocianom. Nič pre mňa a mám pocit, že film vznikol len na to, aby Slávka mohla ukázať svoju dokonalosť, kým je dokonalá. Ale to je možno len môj pohľad na film, lebo nič iné ako erotické fotenie na kope uhlia som si nezapamätal. –––– Doprdele, himlhergot, krucinál! ()

dalziel 

všechny recenze uživatele

Film je len priemerný, ale Soundtrack je ⭐⭐⭐⭐⭐.Klasicky využívam na komornú atmosféru pri slávnostných večeriach a rodinný, priateľských stretnutiach. ()

sovereign 

všechny recenze uživatele

Jeden z najlepsich porevulocnych slovenskych filmov, to mi nikto nevezme. Skvele trio hereciek, predstavujuce tri generacie ktore si navzajom lezu na nervy a zaroven jedna druhu potrebuju, dialogy na popukanie ("Co je to?" "To je dazd, paci sa Ti?" "Nie." "Hm, tak si ho vezmi..."), Janos Ban a Slavkine PRSIA! ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Tři různé generace a každá jiná a přeci vlastně naprosto stejné. Dvě herecké legendy, Emília Vašáryová a Zita Kabátová, se potkaly s mladou Slávkou Halčákovou a docela k sobě pasovaly. Všechny touží po štěstí, ale tak nějak po svém. Spojení různých hereček, vykreslení složitostí jejich osobností a vzájemného soužití, kdy se hádají, aby si pak řekli, že se stejně mají rády, se mi líbilo. Stejně jako prostředí zvolené k natáčení. Zaujala mě i hudba. Mezigenerační dialog fungoval a dohromady dal zajímavou mozaiku. ()

Prubner 

všechny recenze uživatele

Typicky slovenská představa o uměleckém filmu. Vezmeme tři ujeté postavy, které se chovají hystericky a bez jakékoliv logiky, zasadíme je do nějakého dějiště, vypreparovaného z konkrétního času a prostoru, děj vynecháme, ten není důležitý...a co ještě ? Jo, nějaké snové vize. A máme to. Autorky obšlehly Šulíkovu Zahradu a ani se nezačervenaly. K dovršení všeho režisérka do hlavních rolí obsadí herečky, které spolu neladí a každá hraje úplně jiným stylem. Vedle prvorepublikového zastaralého hereckého stylu Kabátové tu stojí křečovitost a netalentovanost Halčákové, a do třetice jediná slušná herečka Vašáryová, která ovšem zase působí dost nejistě. Sledování výkonů prvních dvou je utrpení. Třeba scéna, kdy Halčáková "spontánně" skáče po zahradě, je příšerná. A Kabátová, když se pouští do nějakých větších akcí, třeba do zpěvu, tak je rovněž k nevydržení. No a režie, bez smyslu pro poezii, to jen dorazila. Klady ? Dlouhá scéna, v níž Halčáková ukazuje prsa. Ta jsou za pět hvězdiček. ()

karnifex 

všechny recenze uživatele

WTF?!! Tak samozřejmě devadesátá léta nebyla nejsilnější érou ČS kinematografie, ale tohle je průšvih i na tehdejší dobu. Měl ten film vůbec scénář? A pokud ano, četl ho někdo z účinkujících? A proč herci, kteří v jiných filmech byli schopní podat slušné výkony (s výjimkou Kačera - ten byl špatný vždycky), tady působí hůř, než spolek provinčních amatérů? Na druhou stranu, některé záběry byly nádherné a hudba příjemná - ale film není fotografie/soundtrack, a musí se hodnotit v rámci své kategorie. Devadesátky opravdu čekají na důkladné sociologicko/historické zpracování - doba, kdy bylo možné "všechno", ale uskutečnilo se většinou jen to blbé.. ()

Reklama

Reklama