poster

Assassin

  • Tchaj-wan

    Ci ke nie yin niang

  • Tchaj-wan

    Nie yin niang

  • Tchaj-wan

    聶隱娘

  • Tchaj-wan

    刺客聶隱娘

  • Slovensko

    Assassin

  • Velká Británie

    The Assassin

  • USA

    The Assassin

Akční / Drama

Tchaj-wan / Čína / Hong Kong, 2015, 105 min

Režie:

Siao-sien Chou

Kamera:

Ping Bin Lee

Hudba:

Giong Lim

Komentáře uživatelů k filmu (56)

  • Marigold
    *****

    Pro milovníky meditace a filmu jako malířského umění 120 minut nejhlubší extáze. Geniální práce s mizanscénou, nadpozemské využití výjevů z plenéru, svébytné přepsání pravidel žánru wuxia, jak je definovaly hollywoodizované opusy posledních let, a filmařská vize, za níž fyzicky cítíte každou vteřinu těch sedmi let, které mistr Chou filmu věnoval. [Cannes 2015](24.5.2015)

  • H34D
    **

    Není pochyb o tom, že asijské bojové filmy se těší velkému zájmu i mimo asii. Navíc když se mezi našlapané "wire fu" scény vloží nějaká východní filozofie, nemá západní publikum příliš problém ji přijmout. Bohužel, Assassin má akce asi tak 5 minut a jeho filozofie je spíše prázdnou pseudofilozofií. Film je plný extrémně zdlouhavých scén s prázdnými pohledy, které se snaží vydávat za něco, co nejsou. Setkal jsem se s něčím, čemu se říká filmová báseň, ale tady jsem nic takového nenašel, jen vyprázdněnou nudu, a tak se z toho taky musím jít vyprázdnit... 3/10(25.9.2016)

  • Dudek
    **

    Z hlediska řemesla se opravdu jedná o zdařilý a do posledního kompozičního detailu promyšlený film. Vše počínají kostýmy a konče hudební doprovodem se snoubí v půvabném celku. Velkou práci si tvůrci dali zejména s plastičností jednotlivých scén, které krom sledování centrálního motivu většinou rozdělují obraz do třetin a se všemi opravdu pracují. Je zajímavé sledovat, jak se zde podařilo dodat třetí rozměr mnohem zdařileji a lehčeji než u těch filmů pracujícím s 3D kamerami. Ale tím to bohužel končí. Tohle je totiž filmová báseň, kde některé věci jsou jen naznačeny a nedořečeny, kde o pocity jde mnohem více než o činy a kde je obraz důležitější než děj. Není to o meditaci, to by musela být střihová skladba ještě pozvolnější a vyprávění mnohem vyprázdněnejší, ale je pravda, že tenhle snímek je mnohem niternější, než by se ze slov o vizuálu mohlo zdát.(11.10.2015)

  • sniper18
    ****

    Už dlhé roky čakám na ďalší podobný žánrový klenot, akým bol Tiger a drak a Hrdina alebo aspoň síce nie až tak dokonalý, ale stále skvelý Klan lietajúcich dýk, pričom práve teraz som cítil šancu, že by som sa toho mohol dočkať, no nestalo sa tak a budem musieť čakať ďalej. No tým ale aj tak nechcem povedať, že by bol Assassin zlý film, vysoké kvality mu rozhodne uprieť nemôžem. Po stránke príbehu síce ani nie je moc o čo stáť, ten hlavný dej je prerozprávaný tak pasívne, že som sa na to vôbec nedokázal sústrediť a tak som sa v motiváciách a cieľoch postáv poväčšinou strácal. Ale nemyslím, že by to bol väčší problém, príbeh tu nie je až tak dôležitý a tak mi moja nevedomosť sledovanie takmer vôbec nerušila. Inak je prevedenie nadmieru pútavé, síce to nie je až tak poetické, ako som čakal a občas mi niektoré scény prišli zbytočné, prípadne naťahované, ale aj tak je umelecký dojem veľmi dobrý, striedajú sa zaujímavé scény z farebných interiérov a krásnych exteriérov, kompozícia obrazu je miestami až dychberúca a plno scén som si skutočne vychutnával, napríklad rozhovor v horách pri čoraz hustejšej hmle. A tak väčšina filmu sa mi veľmi páčila a ten zvyšok je prinajhoršom priemerný. Rozporuplne ale dopadla akcia. Síce sa nemôže porovnávať s vyššie uvedenými filmami, ale aj tak je skvelá. Na moje prekvapenie sa úplne drží pri zemi, čo ale nie je zápor, len som ju už automaticky očakával viac v štýle wu xia. No jej problém je, že jej je až príliš málo. Hlavná hrdinka tu má len pár súbojov a vždy si ma prevedením získali už v prvom momente, keďže tento štýl milujem, ale skončia skôr, než vôbec začnú. Tu sa jedná len o pár sekundové záležitosti s pár chvatmi. A akcia mimo hlavnej hrdinky mi už neprišla tak pôsobivá, pričom ani tej moc nie je. Po stránke obsadenia musím určite pochváliť Shu Qi, ktorá mi tu aj napriek nie až tak veľkému priestoru výborne sedela, určite viac, než som čakal, ale zvyšné postavy ma už ničím nezaujali, dokonca ani Chang Chen. Takže celkovo sa čiastočnému pocitu sklamaniu určite nevyhnem, ale to skôr kvôli mojim veľmi vysokým očakávaniam. Určite to stále mohlo byť akčnejšie, dejovo zaujímavejšie a s lepšími vedľajšími postavami, ale mňa to aj tak dosť bavilo a určite si to v blízkej dobe pozriem znovu, či už kvôli ujasneniu si príbehu, ale aj celkovému príjemnému dojmu. 77%(17.10.2015)

  • Traffic
    ****

    Po nadšených reakcích z Cannes trošku zklamání. Možná jsem jen čekal něco komplexnějšího a složitěji vystavěného, třeba ve stylu Města smutku, kde "velké" dějiny neustále probíhaly kdesi v pozadí, v zadních prostorových plánech, mimo záběr nebo v narativních elipsách. Assassin je podle mě až klamně jednoduchý film a v téže jednoduchosti tkví zároveň jeho krása, ale i určitá plochost. Nemůžu se zbavit dojmu, že většinu času jde skutečně především o sled nádherných obrázků, mezi kterými trochu zaniká vnitřní život postav nebo detailnější vhled do Číny 9. století. Stylisticky je to samozřejmě úkaz, byť opět ve svojí matoucí jednoduchosti - Chou se oproti svým starším počinům, které byly ještě zřetelně inspirované Jasudžirem Ozuem, naprosto odpoutává od konvenční výstavby prostoru. Chybí ustavující záběry, nebo se z nich naopak sestává skoro celá scéna. Ve vrcholné scéně s povlávajícími záclonami by konvenčnější film zdůraznil pohledy a protipohledy, ale tady ne, všichni jako by hledí před sebe, čelem ke kameře, stejným směrem. Podobně jako v některých pozdních filmech Manoela de Oliveiry tak tady dochází k poměrně neokázalému, ale celkem radikálnímu experimentování s filmovým stylem, jehož výsledkem je (podle mě) cílená "plochost" zobrazovaného, byť často v jednotlivých záběrech komponovaného do hloubky prostoru. Jediné chvíle, kdy se kamera obrací o 180 stupňů a nabízí záběry/protizáběry, jsou šermířské souboje. Jako by jindy než v ozbrojeném konfliktu se postavy nemohly setkat tváří v tvář.(14.10.2015)

  • Jhershaw
    ***

    Znáte takové to otřepané klišé o tom, jak film úžasně vypadá a každý jeho záběr byste si jako obraz pověsili na stěnu - málokde to je tak pravda jako u Assassina. Jak napsal Marigold, tohle je malířské umění. Vypiplané do detailu, s uchvacujícími barvami i kompozicí. Ale, tím pro mne pozitiva končí. Film jsem dokoukával na několikrát: v ději i postavách se ztrácím a potřeboval bych tabuli s barevnými nitkami, jak známe ze špionážních filmů. Tempo je velmi pomalé, což sice pomůže vychutnávání vizuálu, ale k obrazovce to nepřibije. 50 %(23.11.2016)

  • mchnk
    *****

    Fascinující. Úchvatné ve všech směrech. Poetický, akční revenge film s dokonalou atmosférou pradávné Číny.(23.11.2017)

  • Vančura
    *****

    Nádherný film. Nedá se vůbec slovy vyjádřit, jak překrásné jsou v tomto filmu lokace a kostýmy, jakou to má neskutečnou atmosféru a jak je to všechno nasnímáno skutečně v omračující celek. Stejně tak se mi strašně líbila herecká představitelka titulní postavy, které bych čtyřicítku vůbec neřekl - v tom filmu vypadá neobyčejně mladě (i zbytek castu mě bezvýhradně nadchnul). Trochu mě překvapilo, že je to natočeno v dnes už nezvyklém formátu 4:3, ale nevadilo mi to, a stejně tak nemám za sebe problém přiznat, že jsem tam asi úplně všechno nepobral, ale ani to mi překvapivě nijak nevadilo. Těch 105 minut mi neuvěřitelně rychle uteklo a měl jsem z toho povznášející, vyloženě až očistný pocit. Hned bych si ten film dal ještě jednou. Mimořádný divácký zážitek (který však není pro každého, soudě dle některých komentářů zde - bohužel).(17.6.2016)

  • malylada
    *

    Tak tohle byla opravdová nuda nudoucí. Mám rád filmy, které umí strhnout scénářem založeném na dialozích nebo naopak bez zbytečných slov svým vizuálem, ale tady se to nepovedlo absolutně v ničím. Na tomto filmu není nic, moře prázdných slov, který mají mít rádoby hloubku a těch pár soubojů? Na ty si člověk druhý den nevzpomene......2/10(19.10.2016)

  • Tuax
    *

    Ke konci filmu už jem si říkal, že pokud najdu jednu jedinou věc, která se mi na tom líbila, tak dám dvě hvězdy. Ale ani po víc jak dvou dnech od zhlédnutí jsem na nic nepřišel. Takže film se mi nelíbil a to tak moc, že nemá smyl všechno tu vypisovat, protože bych musel popsat celý film minutu po minutě... Zkrátka mi nesedl, ale jedna věc co mi drásala nervy po celou dobu, víc než všechno ostatní bylo příšerné ozvučení filmu.(3.9.2016)

  • maddy
    **

    Sleeping Tiger, Tedious Dragon. Z niektorých komentároch tu do očí vyskakuje Tiger a Drak, čo môže viesť k značne nesprávnym očakávaniam. Tieto dva filmy toho okrem zasadenia do starodávnej Číny nemajú absolútne nič spoločné. Zatiaľ čo Tiger a Drak je akčným filmom ako takým, Assassin je filmovou poéziou, v ktorej je obraz dôležitejší než čokoľvek iné. Mnoho vecí je iba naznačených, diváka nijako neuvádza do príbehu, ani nezoznamuje s jednotlivými postavami a ich motívmi a dej je vyrozprávaný tak pasívne, že v podstate ani neumožňuje sa do neho dostať. Môj problém s Assassin je však hlavne v tom, že aj keď je film plný dlhých záberov a dialógov, tak v ňom v zásade až o toľko nejde a všetko podmieňuje vytváraním do detailu naaranžovaných obrazov, než dianiu. A tá poetika mi jednoducho nesedí, pokiaľ je dôležitejšia než dej alebo postavy. Vizuálne je to síce nasnímané do najmenšieho detailu, od kostýmov cez prostredie, ale Assassin je film omnoho komornejší než by sa z rečí o vizuálu mohlo zdať a ako celok ma úplne minul, pretože som už po prvej pol hodinke netušil kto je spriaznený s kým alebo o čo komu vlastne ide (a podotýkam, že to skutočne nebude mojou nepozornosťou, ale tým, že podať samotnú story sa nesnaží ani režisér). Assassin je totiž tak tichý, pomalý, meditačný, poetický film, že aj Terrence Mallick je oproti Chou Siao-Sienovi ten najakčnejší režisér. Síce chápem o čo sa režisér snažil, no nabudúce si radšej pozriem pár umeleckých fotografií Číny (ktorej kultúru, jazyk, zvyky zbožňujem!) než tráviť dve hodiny znovu pri tomto filme. Zážitok to bude prinajmenšom totožný, akurát v prípade tých fotografií menej časovo náročný.(27.11.2015)

  • Jirka_Šč
    ****

    V první třetině mi občas klipkaly oči, takže jsem nestíhal a nevěděl, koho kdo zachránil, proč a kdo je ta žena v zlaté masce. Nicméně. Surrealistické. Ne obrazově, ale pocitově (u filmu, který vypráví brilantním obrazem, docela zajímavé). ■ P.S. V průběhu filmu mě napadlo, že život vládnoucích vrstev byl primárně nudný. ■ P.P.S. Povívající jemné závěsy, "nahodile" zakrývající obraz, byly geniální nápad. A mlžná mračna, vstupující do scény, byla dokonalá (práce s obrazem, při které si člověk řekne: "uff").(8.10.2015)

  • MikO_NR_1909
    ****

    "Framing heaven" alebo ako filmové obrázky menia precítenosť a ako ich vystavané rámčeky ovplyvňujú i samotný dôraz na atmosféru filmu, ktorá je kľúčovou (ak nie tou najvýznamnejšou) zložkou filmu. Prekrásne kostýmy a stojatý rytmický tón času je taktiež uhladený pomalým a úsporným prerozprávaním, kde sa nevenuje toľko konštrukcii a systému zápletky, ako jej priamej a fantazijnej rozmarnosti. Rezervy vidím určite v premárnení epickosti potenciálnych vykreslení charakterov a ich celoplošnému vymedzeniu (stret smrteľnosti a odpustenia), pretože spoliehať sa len na tú neustálu pomalosť a dopremýšľanie nad dejom je pasé, pokiaľ nie je prehĺbené s ďalšími motívmi, gradáciou a motiváciami postáv, odhaľovaniu zákutí a dôvodov ich konania. Trošku sa vyhrať, nech to umenie má rozvité a forsírované rysy vo všetkých fragmentoch, nie len tých, "do očí bijúcich"!(30.12.2015)

  • MartinezZ
    *

    Vizuálně je to většinou skutečně moc pěkné a kamera si s tím vyhrála, zbytek mě ale bohužel tak naprosto minul, že už po poměrně krátké době jsem netušil proč se vlastně kdo s kým má mlít a mele a honí se... Příliš moc artové hezky vypadající ticho, které jsem nedokázal pojmout. Mallick je proti tomu přímočarý ukecaný brepta.(16.10.2015)

  • dezorz
    ****

    Wuxia vnútorného nepokoja.(13.10.2015)

  • anicin
    ***

    Skvělý film na dospání spánkového deficitu - ačkoliv je film plný zdlouhavých dialogů a mnoha matoucích postav, v zásadě se v Assassinovi neděje vůbec nic. Vizuální vytříbenost, znepokojivé zvuky rytmizující bezčasí, silný zážitek transu.(11.10.2015)

  • Morholt
    ***

    Vizuální slast, ale na mě to bylo až moc lyrické. Čekal jsem spíš něco ve stylu Tygra a draka, takže jsem byl zklamaný i nedostatkem bitek, ačkoliv ty, co tady byly, měly tu nejvyšší kvalitu a to i přesto, že se nejednalo o nějaké choreografické orgie, ale souboje se nesly v básnickém duchu, který mi v těchto sekvencích sedl. Bavila mě i ta holka z Kurýra, která se sice s mimikou absolutně nenamáhala, ale přesto se dá říct, že zahrála výborně. Těch vyložených pozitiv ovšem příliš nebylo. Ale to se dá říct i o negativech. Závěrečné pocity bych charakterizoval jako rozpačitou spokojenost. 60%(14.10.2015)

  • kaylin
    ***

    Ty obrazy jsou místy skutečně krásné, ale poetika ve filmu mi prostě nesedí. To je holt tím, že já jsem spíše epický typ, který miluje děj a miluje vyprávění. Tohle mi film se slibným mezinárodním názvem nenabídl, a tak jsem se spokojil s tím, že je to hlavně zdlouhavé rozjímání nad postavami a krajinou.(9.10.2015)

  • fashion
    ****

    Vizuálne dokonalé.(10.10.2015)

  • Ceres
    ****

    Bravo!! Už žádné mainstream historické dramata z Číny, které využívají tuny CGI. Tohle je očistná koupel a nádherná meditace na scenériemy čínského venkova. Kéž by takových snímků bylo víc.(15.1.2016)

<< předchozí 1 2 3
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace