Režie:
Siao-sien ChouKamera:
Mark LeeHudba:
Giong LimHrají:
Qi Shu, Chen Chang, Yun Zhou, Satoši Cumabuki, Ethan Juan, Dahong Ni, Wen Jiang, Fan Xu, Chun Shih, Shao-Huai Chang, Nikki Hsieh, Holly Weston, Mei Yong, Fang MeiVOD (2)
Obsahy(1)
Filmová báseň jednoho z největších filmařů současnosti zasazená do Číny 9. století je vizuálně omračujícím vyprávěním s prvky žánru wuxia (čínského ekvivalentu středověkého rytířského eposu s prvky fantasy). Jeho hrdinkou je profesionální vražedkyně Nie Yinniang, která poté, co selže ve svém úkolu, dostává od své paní rozkaz vrátit se do svého rodného kraje a zabít muže, jemuž byla kdysi přislíbena - svého bratrance, který dnes velí největší vojenské oblasti v severní Číně. (Film Europe)
(více)Videa (4)
Recenze (78)
Fascinující. Neuvěřitelně precizní a úchvatné ve všech směrech. Pro běžného diváka konzumenta asi těžko zpracovatelný osud Nie Yinniang...dokonalý zabiják, chladná, přímo ledová, nicméně stále člověk, plná hřejivých citů a svobody, jež se odráží v jejich činech..."Cestu meče jsi již ovládla, ale stále se nedokážeš zbavit lidských pocitů...". Poeticky akční film s dokonalou atmosférou pradávné Číny, na který bych se mohl dívat dnes a denně. ()
Pro milovníky meditace a filmu jako malířského umění 120 minut nejhlubší extáze. Geniální práce s mizanscénou, nadpozemské využití výjevů z plenéru, svébytné přepsání pravidel žánru wuxia, jak je definovaly hollywoodizované opusy posledních let, a filmařská vize, za níž fyzicky cítíte každou vteřinu těch sedmi let, které mistr Chou filmu věnoval. [Cannes 2015] ()
Nádherný film. Nedá se vůbec slovy vyjádřit, jak překrásné jsou v tomto filmu lokace a kostýmy, jakou to má neskutečnou atmosféru a jak je to všechno nasnímáno skutečně v omračující celek. Stejně tak se mi strašně líbila herecká představitelka titulní postavy, které bych čtyřicítku vůbec neřekl - v tom filmu vypadá neobyčejně mladě (i zbytek castu mě bezvýhradně nadchnul). Trochu mě překvapilo, že je to natočeno v dnes už nezvyklém formátu 4:3, ale nevadilo mi to, a stejně tak nemám za sebe problém přiznat, že jsem tam asi úplně všechno nepobral, ale ani to mi překvapivě nijak nevadilo. Těch 105 minut mi neuvěřitelně rychle uteklo a měl jsem z toho povznášející, vyloženě až očistný pocit. Hned bych si ten film dal ještě jednou. Mimořádný divácký zážitek (který však není pro každého, soudě dle některých komentářů zde). UPDATE 22.10.2019 - Na druhé zhlédnutí doma v telce mě ten film uspal k smrti. Jak jsem z toho byl tehdy v kině nadšený, doma mi to absolutně nesedlo; ten film mi přišel nesnesitelně nudný, vůbec jsem nechápal, o co tam jde, a táhlo se to neuvěřitelným způsobem. Zpětně lituju, že jsem si to vůbec pouštěl a zkazil si původní dojem, takový film si asi jde náležitě užít fakt jen v kině, a ještě na to člověk musí mít náladu, a asi o tom žánru i něco vědět - takže v mém případě tohle byla skutečně jen ztráta času, bohužel. ()
Z hlediska řemesla se opravdu jedná o zdařilý a do posledního kompozičního detailu promyšlený film. Vše počínají kostýmy a konče hudební doprovodem se snoubí v půvabném celku. Velkou práci si tvůrci dali zejména s plastičností jednotlivých scén, které krom sledování centrálního motivu většinou rozdělují obraz do třetin a se všemi opravdu pracují. Je zajímavé sledovat, jak se zde podařilo dodat třetí rozměr mnohem zdařileji a lehčeji než u těch filmů pracujícím s 3D kamerami. Ale tím to bohužel končí. Tohle je totiž filmová báseň, kde některé věci jsou jen naznačeny a nedořečeny, kde o pocity jde mnohem více než o činy a kde je obraz důležitější než děj. Není to o meditaci, to by musela být střihová skladba ještě pozvolnější a vyprávění mnohem vyprázdněnejší, ale je pravda, že tenhle snímek je mnohem niternější, než by se ze slov o vizuálu mohlo zdát. ()
"Framing heaven" alebo ako filmové obrázky menia precítenosť a ako ich vystavané rámčeky ovplyvňujú i samotný dôraz na atmosféru filmu, ktorá je kľúčovou (ak nie tou najvýznamnejšou) zložkou filmu. Prekrásne kostýmy a stojatý rytmický tón času je taktiež uhladený pomalým a úsporným prerozprávaním, kde sa nevenuje toľko konštrukcii a systému zápletky, ako jej priamej a fantazijnej rozmarnosti. Rezervy vidím určite v premárnení epickosti potenciálnych vykreslení charakterov a ich celoplošnému vymedzeniu (stret smrteľnosti a odpustenia), pretože spoliehať sa len na tú neustálu pomalosť a dopremýšľanie nad dejom je pasé, pokiaľ nie je prehĺbené s ďalšími motívmi, gradáciou a motiváciami postáv, odhaľovaniu zákutí a dôvodov ich konania. Trošku sa vyhrať, nech to umenie má rozvité a forsírované rysy vo všetkých fragmentoch, nie len tých, "do očí bijúcich"! ()
Galerie (84)
Photo © Spot Films
Reklama