poster

Můj týden s Marilyn

  • USA

    My Week with Marilyn

  • Slovensko

    Môj týždeň s Marilyn

Drama / Životopisný

USA / Velká Británie, 2011, 95 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Chrustyn
    ***

    Tématem zajímavé ale zpracováním dost plytké vyprávění o spontánním vztahu legendární hvězdy s obyčejným ale pozorným mladým mužem, který dokáže otevřít oči i takové hvězdě jakou byla Marilyn Monroe. Co je na celém příběhu pravdy se asi nedozvíme ale nemyslím si, že je na tolik zajímavý, že by jeho autenticitě kdokoliv pátral.(23.12.2012)

  • Stanislaus
    ****

    Marilyn Monroe, jako symbol Hollywoodu, mám rád, a proto jsem si nemohl za žádných okolností nechat ujít film, který se zabývá jednou velmi zajímavou etapou jejího bouřlivého života. Herecké výkony byly úžasné a přesvědčivé - hlavně Michelle Williams a Kenneth Branagh. Stylizace do 50. let byla velmi důvěryhodná, stejně jako výprava. Zkrátka moc dobře natočený film, kterému však k dokonalosti ještě něco málo chybělo.(29.3.2012)

  • FlyBoy
    ***

    Týždňová anekdota o randení a zbližovaní sa s Marilyn Monroe podliehajúca viacerým neduhom moderných biografií. Síce to nemožno nazývať komplexnou biografiou, kedže ide iba o výsek zachytávajúci prípravu/natáčanie konverzačného snímku "Princ a tanečnica", ale i tak je patrné, ako veľmi sa tu dbá na dôkladné zrkadlenie charakteru prominentnej M.M. V tejto súvislosti treba dodať, že Michelle Williams ikonickej bloncke hanbu rozhodne nerobí, ba práve naopak, ušľachtilo ju zastupuje a jej výber považujem za výherný. Pri vedlajších úlohach sa nebudem zdržovať, lebo tie sú tu fakt len vedlajšie a buď sú neužitočne skarikaturované (Kenneth Branagh), trestuhodne nevyužité (Judy Dench) alebo typicky deformované (Eddie Redmayne). Toť výtka č.1. Zádrheľ č. 2 vidím v neochote pridržať sa načrtnutej roviny o odvrátenej strane showbizu a priklonenie sa radšej k bezpečnejším, vzdychavým ústupkom = k patetike. Dozaista pevnejšie 3* ako pri viacmenej nezvládnutej "Iron lady" len škoda toho, vyrieknuté vety veľkého Williama boli neprávom odsunuté na druhú koľaj a to sa nepatrí.(13.3.2012)

  • Matty
    ***

    Zatímco Colin v průběhu filmu díky radám zkušenějších žen dospívá, film jako takový procesu zrání bohužel uniknul. V závěru se, po několika náznacích vyzrálosti, vrací k počáteční povrchnosti. Dějová linie s dospíváním nevýrazného vypravěče navíc nezastře skutečnost, že Colin je tady jenom proto, abychom měli skrze čí oči pozorovat slavnější osobnosti. Převládající naivitu onoho pohledu to ale neomlouvá. ___ Dále než ke snaze nenechat se okouzlovat jenom vnějším leskem se tvůrci nedostali. Rádi by ukazovali Marilyn jako bytost křehkou a zranitelnou, nechtějí však opustit mýtus sebevědomé hvězdy.Úsilí o obojí vede k neúspěchu hned na dvou frontách. Vypravěč přiznává, že straní herečce, čemu odpovídá zvolená perspektiva. Chápavěji než narcistní Olivier je nahlížena Marilyn (a ženy vůbec). Jenže film není ve zlidšťování, v předkládání zidealizovaného obrázku, dost usilovný, stejně jako se odmítá nechat naplno okouzlit klasickým Hollywoodem (jako The Artist). Obojímu překáží momenty ironické sebereflexe, vědomého ztvárňování hvězdy, jakou chtějí lidé vidět a milovat (potažmo momenty dvojí sebereflexe, kdy si Marilyn zoufá nad svou ošklivou tváří, jež nepatří jí, ale Michelle Williams). Prosté okouzlení, čirá radost z bytí po boku hvězdy nefunguje kvůli realistickým momentům prozření, jejichž začlenění do děje je na druhou stranu nedůsledné, víceméně nahodilé. ___ V dáli tušené pravdě film zřejmě nezáměrně přibližuje taktéž romantická linie. Z hereččina prosazování metody „sveď a smeť“ i z týdnu v názvu je patrné, že vztah Marilyn a Colina nikam nepovede. Takto by podobný románek v realitě zřejmě dopadnul, jenže jejich společné chvíle postrádají nutný nadhled, jsou zahrány a zrežírovány příliš vážně, ač sami na rozdíl od tvůrců tušíme, že nemá smysl se jimi zdržovat. Tak co tedy, ironie a odstup, nebo nekritická podbízivost? ___ Podobný rozpor jako režisér – jak ukázat Marilyn – řeší Michelle Williams. Byť sama svou slavnější kolegyni možná poznala i z druhé strany (díky výpovědím příbuzných a blízkých), abychom jí výkon věřili, chtě nechtě musí ve scénách intimních chvilek i veřejného vystupování používat táž typická gesta. Musí být Marilyn, jakou známe nejlépe, tzn. ne Marilyn skutečnou. (Nemluvě o tom, že na ploše jednoho týdne lze nanejvýš skicovat.) Výkonu Williamsové současně dodává na přesvědčivosti, že se mimo dosah kamer a fotoaparátů nesnaží vytvářet erotično, které skutečnou Marilyn obklopovalo na každém kroku. Díky potlačení smyslnosti se může více soustředit na hereččino rozervané psyché a lépe než samotná Marilyn zahrát, kým vlastně Marilyn byla. Scénář jí bohužel pro zevrubnější rozehrání autentických situací neponechává dostatek prostoru. ___ Zatímco Williamsová usiluje o vnímavé pojetí, Branaghovo karikování Oliviera (s dosti rušivou gestickou i mimickou podobností Donutilovi) Můj týden s Marilyn akorát odklání od převážně seriózního směru. Podobnost mezi Olivierem a Branaghem přitom není viditelná, lze ji nanejvýš domýšlet z jejich sdílené shakespeareofilie (což byl zřejmě důvod, proč Branagh roli získal). S mužskými postavami je ve filmu vůbec zacházeno se sympatickou ledabylostí. Vždyť jde přece o Marilyn, tak proč řešit, co „z papíru“ hrajícího Oliviera vedlo k obsazení zatvrzelé „metodistky“, proč se zabývat tím, že Colin získává namísto dívky jenom práci, a peníze tím pádem vítězí nad láskou (leda idealista by mohl tvrdit, že namísto lásky k živé bytosti pro něj zůstává jenom trvanlivější láska ke kinematografu). ___ Rozporuplný film o rozporuplné osobnosti by měl něco do sebe, nebýt ona rozporuplnost jenom vedlejším příznakem marného snažení o něco jako jednoduchou komplikovanost. 60%(15.2.2012)

  • Jericho666
    *****

    Od první do poslední minuty jsem byl nadšen, ve sladkém opojení. S Marilyn Monroe jsem pár filmů viděl a naprosto chápu, že z ní v její době byli muži, ale i ženy, naprosto paf. Elegantní, krásná s kouzelným úsměvem a velkým talentem. Bohužel, přišla mi v tomto filmu i trpící depresemi a pocity sklíčenosti. Jak řekla: "Lidé mě vidí jen jako Marilyn Monroe, ale když zjistí že taková nejsem, utečou.". Což je podle mě ten pravý důvod. Skládám poklonu Michelle Williams za její stvárnění Marilyn. Byla naprostá nádhera na ní koukat a díky ní ten film má v sobě něco, co se těžko popisuje. Je natočen s lehkostí, ale přitom s důrazem na jeho vážné stránky. My Week with Marilyn má pro mě v sobě něco nepopsatelně kouzelného, díky čemuž nemohu jinak, než za plný počet a s krásnými vzpomínkami na tento snímek.(30.3.2013)

  • - Simon Curtis začal na přípravách svého debutního snímku pracovat již v roce 2004. (DivX)

  • - Kostýmy byly převážně originální kousky z 50. let, zakoupené v aukcích a výprodejích. Některé však musely být ušity přesně podle dobových záznamů. Cenným artefaktem byl filmový kostým Marilyn z filmu Prince a tanečnice (1957), který existoval pouze v jediném vyhotovení, kvůli čemuž panovala obava, aby při natáčení nedošel újmy. (DivX)

  • - Michelle Williams získala za roli v tomto snímku Zlatý globus v kategorii nejlepší herečka v komedii nebo muzikálu. (Terva)