Reklama

Reklama

Můj týden s Marilyn

  • USA My Week with Marilyn (více)
Trailer

Obsahy(1)

Film Můj život s Marilyn Monroe nabízí neobvykle intimní pohled na hollywoodskou ikonu a její spontánní emotivní vztah s mladým mužem, který jí rozuměl víc než kdokoliv jiný. Začátkem léta 1956 vkročila americká herečka Marilyn Monroe poprvé na britskou půdu. Během svatební cesty s manželem Arthurem Millerem, známým americkým dramatikem, přijela Monroe do Anglie natáčet snímek Princ a tanečnice. To samé léto se třiadvacetiletý Colin Clark poprvé v životě zúčastnil filmového natáčení. Clark, čerstvý absolvent Oxfordu, měl ambice stát se filmovým režisérem, ale zatím se musel spokojit s drobnými produkčními pracemi. O čtyřicet let později sepsal ve formě deníku svoje zážitky z tohoto natáčení a knihu nazval: „Princ, showgirl a já“. Jenže jeden týden v jeho zápiscích chyběl. Teprve po několika letech Clark prozradil proč. V dalším pokračování životopisu s názvem „Můj týden s Marilyn“ popisuje skutečný příběh jednoho nezapomenutelného týdne, který strávil ve společnosti největší světové hvězdy…týdne s Marilyn. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (41)

Trailer

Recenze (360)

Lima 

všechny recenze uživatele

Dlouho jsem neměl takové potěšení z hereckého výkonu, jak zde v případě Michelle Williams. Ta sice postrádá tu sexy jiskru, jako měla skutečná Marilyn Monroe, ale zato dokonale odkoukala její gestikulaci, pózy a herecké manýry a ta řada filmových ocenění, kterou si Michelle za to odnesla, je zcela zasloužená. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Tak z tohohle se nikomu nepostaví. Marylin se tady chová jako VIP obyvatelka chovný drůbežárny, romantiku za tím nevidím ani omylem, tu bych viděl, kdyby Colin hned od začátku byl neochvějně zamilovanej do Emičky a nechoval se jako člověk co má v hlavě místo mozku lžíci. Protože se film tváří jako, že to celý byla skutečnost tak mě je za tuhle sortu lidí dodatečně trapně. Pokud jde o mě tak týden s Marilyn bych z fleku vyměnil za víkend s Emičkou, pokud jde o Michelle, tak mě teda Marilyn přišla mnohem živelnější než bylo její ztvárnění MM. Za povedený považuju dialogy a dobovou atmosféru. ()

Reklama

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Ak tvorcovia chceli ukázať, aká bola Marilyn jedinečná, podarilo sa. Michelle sa snaží, fakt áno, a zrejme toho Oscara dostane. Ale vedľa MM je nielen škaredka, ale hlavne jej chýba tá povestná iskra, ktorá MM delila od bezvýznamnej sfetovanej kurvičky. Našťastie je to asi jediná výraznejšia vada filmu. Svižné, ľahkonohé, po povrchu (s občasnými hlbšími názvukmi) kĺžuce, ale očarujúce a príjemné. A hlavne skvele obsadené. Branagh je v úlohe Oliviera samozrejme na posratie dokonalý, už len kvôli nemu to stojí za videnie. Takisto Judi Dench a Julia Ormond aj na malej ploche strhnú. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Zatímco Colin v průběhu filmu díky radám zkušenějších žen dospívá, film jako takový procesu zrání bohužel uniknul. V závěru se, po několika náznacích vyzrálosti, vrací k počáteční povrchnosti. Dějová linie s dospíváním nevýrazného vypravěče navíc nezastře skutečnost, že Colin je tady jenom proto, abychom měli skrze čí oči pozorovat slavnější osobnosti. Převládající naivitu onoho pohledu to ale neomlouvá. ___ Dále než ke snaze nenechat se okouzlovat jenom vnějším leskem se tvůrci nedostali. Rádi by ukazovali Marilyn jako bytost křehkou a zranitelnou, nechtějí však opustit mýtus sebevědomé hvězdy.Úsilí o obojí vede k neúspěchu hned na dvou frontách. Vypravěč přiznává, že straní herečce, čemu odpovídá zvolená perspektiva. Chápavěji než narcistní Olivier je nahlížena Marilyn (a ženy vůbec). Jenže film není ve zlidšťování, v předkládání zidealizovaného obrázku, dost usilovný, stejně jako se odmítá nechat naplno okouzlit klasickým Hollywoodem (jako The Artist). Obojímu překáží momenty ironické sebereflexe, vědomého ztvárňování hvězdy, jakou chtějí lidé vidět a milovat (potažmo momenty dvojí sebereflexe, kdy si Marilyn zoufá nad svou ošklivou tváří, jež nepatří jí, ale Michelle Williams). Prosté okouzlení, čirá radost z bytí po boku hvězdy nefunguje kvůli realistickým momentům prozření, jejichž začlenění do děje je na druhou stranu nedůsledné, víceméně nahodilé. ___ V dáli tušené pravdě film zřejmě nezáměrně přibližuje taktéž romantická linie. Z hereččina prosazování metody „sveď a smeť“ i z týdnu v názvu je patrné, že vztah Marilyn a Colina nikam nepovede. Takto by podobný románek v realitě zřejmě dopadnul, jenže jejich společné chvíle postrádají nutný nadhled, jsou zahrány a zrežírovány příliš vážně, ač sami na rozdíl od tvůrců tušíme, že nemá smysl se jimi zdržovat. Tak co tedy, ironie a odstup, nebo nekritická podbízivost? ___ Podobný rozpor jako režisér – jak ukázat Marilyn – řeší Michelle Williams. Byť sama svou slavnější kolegyni možná poznala i z druhé strany (díky výpovědím příbuzných a blízkých), abychom jí výkon věřili, chtě nechtě musí ve scénách intimních chvilek i veřejného vystupování používat táž typická gesta. Musí být Marilyn, jakou známe nejlépe, tzn. ne Marilyn skutečnou. (Nemluvě o tom, že na ploše jednoho týdne lze nanejvýš skicovat.) Výkonu Williamsové současně dodává na přesvědčivosti, že se mimo dosah kamer a fotoaparátů nesnaží vytvářet erotično, které skutečnou Marilyn obklopovalo na každém kroku. Díky potlačení smyslnosti se může více soustředit na hereččino rozervané psyché a lépe než samotná Marilyn zahrát, kým vlastně Marilyn byla. Scénář jí bohužel pro zevrubnější rozehrání autentických situací neponechává dostatek prostoru. ___ Zatímco Williamsová usiluje o vnímavé pojetí, Branaghovo karikování Oliviera (s dosti rušivou gestickou i mimickou podobností Donutilovi) Můj týden s Marilyn akorát odklání od převážně seriózního směru. Podobnost mezi Olivierem a Branaghem přitom není viditelná, lze ji nanejvýš domýšlet z jejich sdílené shakespeareofilie (což byl zřejmě důvod, proč Branagh roli získal). S mužskými postavami je ve filmu vůbec zacházeno se sympatickou ledabylostí. Vždyť jde přece o Marilyn, tak proč řešit, co „z papíru“ hrajícího Oliviera vedlo k obsazení zatvrzelé „metodistky“, proč se zabývat tím, že Colin získává namísto dívky jenom práci, a peníze tím pádem vítězí nad láskou (leda idealista by mohl tvrdit, že namísto lásky k živé bytosti pro něj zůstává jenom trvanlivější láska ke kinematografu). ___ Rozporuplný film o rozporuplné osobnosti by měl něco do sebe, nebýt ona rozporuplnost jenom vedlejším příznakem marného snažení o něco jako jednoduchou komplikovanost. 60% ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Nějak nemůžu přejít to Marilyn chování. Uznávám, že v té době se k sobě lidé takhle chovali, ale Marilyn tu veškerou dobrou náladu měla vyhnanou drogami a od toho se to pak také odvíjelo. Film roste a klesá spolu s Marilyn, kterou na jednu stranu naprosto perfektně zahrála Michelle Williams. Popravdě jsem se ale raději podíval na slečnu Emmu. A to ve filmu měla spíš takovou podružnou roli. I tak musím uznat, že film je to poctivej, takovej poctivě Britskej. Má v sobě takovou tu typicky britskou galantnost, která je hezká a fajn, ale snadno unudí až uspí. ()

Galerie (124)

Zajímavosti (19)

  • Jedná se o první film Emmy Watson s ratingem R. (Cheeker)
  • Když hrál Derek Jacobi v divadelní hře „The Critic and Oedipus“ roli, která Oliviera proslavila, dostal od Oliviera v den premiéry telegram se slovy „Ty drzý zmetku.“. Na dotaz, co by si Laurence Olivier pomyslel o ztvárnění své osoby, Kenneth Branagh odpověděl: "Myslím, že bych byl velmi šťastný, pokud bych dostal jen 'drzého zmetka.“ (StarsFan)

Reklama

Reklama