poster

Můj týden s Marilyn

  • USA

    My Week with Marilyn

  • Slovensko

    Môj týždeň s Marilyn

Drama / Životopisný

USA / Velká Británie, 2011, 95 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Hild
    ****

    Po dvou životopisných zklamáních (J. Edgar, Železná lady) jsem už začala mít strach, že mě čeká další. Naštěstí se tak nestalo. Můj týden s Merilyn ani není klasický životopisný film. Nezobrazuje nám celý život Merilyn Monroe, nezobrazuje nám její vzestupy a pády. Jde o nahlédnutí do života jedné velké hvězdy během pár dní. Přesně to jsem čekala a tato cesta se mi líbila. Film mi tak přiblížil, co všechno musela Merilyn prožít během natáčení jednoho filmu. Michelle Williams je tady naprosto úžasná, nechybí jí půvab a schopnost okouzlit všechny kolem. Nedovedu si představit lepší Merilyn (že by možný černý kůň na letošních oscarech?). Líbil se mi i Eddie Redmayne, kterého pozoruji už delší dobu. Od filmu nesmíte čekat nic zázračného, nic vás ve filmu nepřekvapí, ale jedná se o příjemný snímek.(25.2.2012)

  • Matty
    ***

    Zatímco Colin v průběhu filmu díky radám zkušenějších žen dospívá, film jako takový procesu zrání bohužel uniknul. V závěru se, po několika náznacích vyzrálosti, vrací k počáteční povrchnosti. Dějová linie s dospíváním nevýrazného vypravěče navíc nezastře skutečnost, že Colin je tady jenom proto, abychom měli skrze čí oči pozorovat slavnější osobnosti. Převládající naivitu onoho pohledu to ale neomlouvá. ___ Dále než ke snaze nenechat se okouzlovat jenom vnějším leskem se tvůrci nedostali. Rádi by ukazovali Marilyn jako bytost křehkou a zranitelnou, nechtějí však opustit mýtus sebevědomé hvězdy.Úsilí o obojí vede k neúspěchu hned na dvou frontách. Vypravěč přiznává, že straní herečce, čemu odpovídá zvolená perspektiva. Chápavěji než narcistní Olivier je nahlížena Marilyn (a ženy vůbec). Jenže film není ve zlidšťování, v předkládání zidealizovaného obrázku, dost usilovný, stejně jako se odmítá nechat naplno okouzlit klasickým Hollywoodem (jako The Artist). Obojímu překáží momenty ironické sebereflexe, vědomého ztvárňování hvězdy, jakou chtějí lidé vidět a milovat (potažmo momenty dvojí sebereflexe, kdy si Marilyn zoufá nad svou ošklivou tváří, jež nepatří jí, ale Michelle Williams). Prosté okouzlení, čirá radost z bytí po boku hvězdy nefunguje kvůli realistickým momentům prozření, jejichž začlenění do děje je na druhou stranu nedůsledné, víceméně nahodilé. ___ V dáli tušené pravdě film zřejmě nezáměrně přibližuje taktéž romantická linie. Z hereččina prosazování metody „sveď a smeť“ i z týdnu v názvu je patrné, že vztah Marilyn a Colina nikam nepovede. Takto by podobný románek v realitě zřejmě dopadnul, jenže jejich společné chvíle postrádají nutný nadhled, jsou zahrány a zrežírovány příliš vážně, ač sami na rozdíl od tvůrců tušíme, že nemá smysl se jimi zdržovat. Tak co tedy, ironie a odstup, nebo nekritická podbízivost? ___ Podobný rozpor jako režisér – jak ukázat Marilyn – řeší Michelle Williams. Byť sama svou slavnější kolegyni možná poznala i z druhé strany (díky výpovědím příbuzných a blízkých), abychom jí výkon věřili, chtě nechtě musí ve scénách intimních chvilek i veřejného vystupování používat táž typická gesta. Musí být Marilyn, jakou známe nejlépe, tzn. ne Marilyn skutečnou. (Nemluvě o tom, že na ploše jednoho týdne lze nanejvýš skicovat.) Výkonu Williamsové současně dodává na přesvědčivosti, že se mimo dosah kamer a fotoaparátů nesnaží vytvářet erotično, které skutečnou Marilyn obklopovalo na každém kroku. Díky potlačení smyslnosti se může více soustředit na hereččino rozervané psyché a lépe než samotná Marilyn zahrát, kým vlastně Marilyn byla. Scénář jí bohužel pro zevrubnější rozehrání autentických situací neponechává dostatek prostoru. ___ Zatímco Williamsová usiluje o vnímavé pojetí, Branaghovo karikování Oliviera (s dosti rušivou gestickou i mimickou podobností Donutilovi) Můj týden s Marilyn akorát odklání od převážně seriózního směru. Podobnost mezi Olivierem a Branaghem přitom není viditelná, lze ji nanejvýš domýšlet z jejich sdílené shakespeareofilie (což byl zřejmě důvod, proč Branagh roli získal). S mužskými postavami je ve filmu vůbec zacházeno se sympatickou ledabylostí. Vždyť jde přece o Marilyn, tak proč řešit, co „z papíru“ hrajícího Oliviera vedlo k obsazení zatvrzelé „metodistky“, proč se zabývat tím, že Colin získává namísto dívky jenom práci, a peníze tím pádem vítězí nad láskou (leda idealista by mohl tvrdit, že namísto lásky k živé bytosti pro něj zůstává jenom trvanlivější láska ke kinematografu). ___ Rozporuplný film o rozporuplné osobnosti by měl něco do sebe, nebýt ona rozporuplnost jenom vedlejším příznakem marného snažení o něco jako jednoduchou komplikovanost. 60%(15.2.2012)

  • nascendi
    ***

    Moje predstavy o tom, ako mohol vyzerať tento film, ostali zväčša nenaplnené. Marilyn bola taká známa, že vybrať typovo podobnú predstaviteľku schopnú zvládnuť jej gestá a mimiku bolo takmer nemožné. Aj chválenej a nominovanej Michelle Williams sa to darilo so striedavým úspechom. Ostatné postavy boli v poriadku, takže ďalším kameňom úrazu bol dej. Nepodarilo sa mi zistiť, ktorý motív, po poskladaní dejových črepkov chcel režisér uprednostniť. Výsledná nevyrovnaná zmes ma príliš nenadchla. Ale ako zvláštny typ životopisného filmu bol výsledok pozerateľný.(18.11.2013)

  • ivishka
    **

    Pokud chtěl režisér zobrazit Marylin přesne tak neschopnou jaká byla, tak se mu to povedlo. Skutečným hereckým uměním museli oplývat pouze herci kteří ji podle scénáře lezli do p**ele... Není škoda že se asi padesátou demonstrativní sebevraždou tahle blonďatá "herečka" zabila. Bylo to tak, že všichni věděli o tom, že se bude zase "zabíjet", ale nechali ji v tom, protože jí měli plné zuby. Skutečným trpitelem v té době byli mnohem schopnější herci, kteří se bohužel museli snažit v jejím velikém stínu nějak zapůsobit na lidi. Kdokoliv kdo řekne, že Marylin byla neskutečná herečka pak asi zjevně nepochopil všeliké její stupidní projevy a chování....Natáčení jedne scény skoro padesátkrát by nasralo i mrtvýho a perfektní replika která mi z tohoto filmu udělala radost byla : natáčet s Marylin 8 měsíců? to se raději zabiju. Tady jde vidět, co přesně a úplně do detailů nenávidím a to jest "herecký talent" počítaný přesně podle xichtu který je tak jediné co je na ní zajímavého. Díky bohu si takové chování žádná herečka v dnešní době nesmí dovolit (chodit pozdě na natáčení, chlastat, zapomínat pořád repliky...) - hned by letěla. Je pravda, že skutečná Marylin byla mnohem hezčí, ale co ji přidali na kráse tak jí ubrali na inteligenci. Nemyslela jsem si nikdy, že k tomuto závěru dospěji, ale po několikátém článku o ní , kusu biografie kterou mám doma a tomto filmu si to s klidem dovolím tvrdit. Marylin byla učinena herecká katastrofa. "Marylin uz spí mají ji raději nadopovanou. Mají strach, že by dojná kráva přestala dojit." Filmaři asi bohužel neměli po róbách na Marylin rozpočet na pořádnou paruku Emmě Watson, která byla ve filmu jen krátce ovšem podala uspokojivý výkon. Mnohem větším esem tohoto filmu byl Eddie Redmayne bohužel ani za jeho perfektní výkon nemůžu dát více než dvě hvězdy. Nikoho lepšího než Michelle Williams do téhle role ani obsadit nemohli, jelikož nikdo neumí tak skvěle NEHRÁT jako právě Marylin - tím ji ovšem nelichotím, protože to je pro herce asi to nejhorší co ho může potkat. Nic jiného s Marylin nemá Michelle společného bohužel ani krásu. Co ovšem Marylin uměla dokonale bylo strhnout pozornost převážně na své tělo. Být na Eddieho místě tak si raději vyberu Emmu Watson.(6.10.2012)

  • PauloZ
    ***

    Původně jsem chtěl dát 4* a dlouho jsem rozmýšlel, protože jsem se vlastně vůbec nenudil, což bylo hlavně díky skvělému Kennethovi jakožto rozhořčenému, ale přesto citlivému a chápavému režisérovi a hercovi zároveň. Meichelle jako Marilyn celkem ujde, ale mohli vybrat vhodnější herečku (klidně i úplně neznámou) a co se týká nějakého hereckého umu, tak na můj vkus a očekávání, tam bylo samotné Merilyn dost málo a i když Michelle hrála dobře, tak si mě moc nezískala a za těch 99 minut jsem si ji patřičně neužil. Osobně jsem čekal větší náhled do Merilynina života a trošku větší drama, což byla asi chyba. Nakonec tedy lepší 3*, těch 99 minut rychle uteče a vůbec nenudí, ale přijde mi, že Můj týden s Marilyn není tak dobře a poutavě postavený, jak by mohl možná být.(29.2.2012)

  • - Kostýmy byly převážně originální kousky z 50. let, zakoupené v aukcích a výprodejích. Některé však musely být ušity přesně podle dobových záznamů. Cenným artefaktem byl filmový kostým Marilyn z filmu Prince a tanečnice (1957), který existoval pouze v jediném vyhotovení, kvůli čemuž panovala obava, aby při natáčení nedošel újmy. (DivX)

  • - Když hrál Derek Jacobi v divadelní hře „The Critic and Oedipus“ roli, která Oliviera proslavila, dostal od Oliviera v den premiéry telegram se slovy „Ty drzý zmetku.“. Na dotaz, co by si Laurence Olivier pomyslel o ztvárnění své osoby, Kenneth Branagh odpověděl: "Myslím, že bych byl velmi šťastný, pokud bych dostal jen 'drzého zmetka.“ (StarsFan)

  • - Aby se Branagh více podobal Olivierovi, trávil každý natáčecí den dvě hodiny v maskérně, kde mu připevňovali umělou bradu i se spodním rtem. Později žertoval, že bylo příjemné zjistit, jaký je to pocit mít rty. (StarsFan)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace