Režie:
Paul FeigKamera:
Robert D. YeomanHudba:
Michael AndrewsHrají:
Kristen Wiig, Rose Byrne, Maya Rudolph, Melissa McCarthy, Jon Hamm, Matt Lucas, Terry Crews, Ellie Kemper, Wendi McLendon-Covey, Kali Hawk, Chris O'Dowd (více)Obsahy(2)
Třicetiletá Annie (Kristen Wiig) má za sebou těžké období, ale život se jí nečekaně obrátí naruby ve chvíli, kdy jí nejlepší kamarádka Lillian (Maya Rudolph) pověří přípravami na její svatbu. Starostí je s tím až nad hlavu, Annie se přesto s odhodláním ujímá skupiny nedočkavých družiček (Rose Byrne, Melissa McCarthy, Wendi McLendon-Covey a Ellie Kemper) a společně se vrhají do svatebních příprav, během kterých ale nic nevychází podle plánu. (Magic Box)
(více)Videa (3)
Recenze (545)
V poslední době jsem sice s Apatowem moc zářné zkušenosti neměl, ale tady jako producent nezklamal. Bridesmaids stojí a padají s výkonem Kristen Wiig, která si film neuvěřitelným způsobem přivlastnila. Roli si musela bezesporu užívat. Samozřejmě pro milovníky moralitek, i tady ve scénáři je ukryto nejedno ponaučení. Film měl pro mě osobně docela velký význam, naprosto přesně jsem dokázal cítit s hlavní hrdinkou. Humor je obsažen možná v menším množství, zato je vydatný. Nejdrsnější scéna je bezkonkurečně po návštěvě brazilské restaurace. Opravdu jen pro silné povahy. Postava Megan dost nápadně připomíná jednoho bláznivého týpka z Pařby ve Vegas. V jednu chvíli jsem měl docela i obavu zda nesleduju nějaký ženský klon výše uvedené komedie. ()
Smrtonosné souboje o pozici nejlepší kamarádky vždy poněkud unikaly mému chápání, takže jsem se při sledování snímku raději zaměřil na chlapské hledisko. Ani já, z feministického donucení tolerantní jedinec, bych totiž nedokázal opravdově milovat ženu, které na vozidle nefungují brzdová světla a vyhazuje odpadky z okna. Jsem přesvědčen o tom, že do týdne na tento snímek spolehlivě zapomenu, ale zároveň se poněkud obávám toho, že nevěsta tlačící kokino uprostřed mnohaproudové silnice mne ještě párkrát postraší ze sna. ()
Některé scény se dostaly až za hranici dobrého vkusu (blití a sraní a vůbec většina výstupů tlusťošky) a některé ztrapňovací scény hlavní hrdinky byly téměř nesnesitelné (souboj v proslovech), ale zbytek byl fajn. Takže ve výsledku klasicky povedená apatowovka. Jsem rád, že Kristen Wiig konečně zabodovala v hlavní roli a ne jen jako nějaká přicmrndávačka. ()
Skrz-naskrz schematické a predvídateľné, v mnohých motívoch (deti) nedotiahnuté a celkovo akési roztrieštené. Bavil som sa ale výborne, pretože postavy sú napospol sympatické (hoci trochu váham u tej tlstej, tá je na hrane) a jednotlivé skeče či dialógové výmeny (dievča kupujúce si prívesok pre best-priateľku) vymaznané. Úplne najviac som sa (neoriginálne) smial na fekálnej scéne a likvidácii darčekovej párty. Kristen Wiig je žiarivou výnimkou z pravidla o nevtipných ženách. 7/10 ()
Další rok; další apatowovka, která je ale tentokrát určena (ryze?) ženskému publiku; další výborná romantická komedie, která aspiruje na to stát se klasikou či kultem pro konkrétní divácké skupiny. ŽENÁM SOBĚ jde jako žánrovému filmu těžko co vytknout, protože i ta na první pohled přestřelená stopáž, která u podobných děl bývá zásadním problém, má své opodstatnění. Jde sice spíš o sled scén, které jako kdyby vypadly ze zábavného pořadu Saturday Night Live, v němž se proslavily scénáristky i herečky, ale ona kaskáda vtipů je precizně dávkována, posouvá příběh dál a slouží k prokreslení postav. S těmi se i přes jejich evidentní mentální problémy a pubertální příhody, do nichž se dostávají, dá sympatizovat a identifikovat, jelikož se vymezují vůči svým evidentním předobrazům: jak příliš chlapské PAŘBĚ VE VEGAS, která flashbackovou strukturou vyprávění zastírá primitivnost zápletky a prostoduchost řešení (místo, kde se najde zmatkující nevěsta), tak SEXU VE MĚSTĚ, který dojel na svou nevkusnost vzhledem k dobovému kontextu (recese je zde naopak všudypřítomná). ŽENY SOBĚ - a vůbec všechny apatowovky bez výjimky - jsou i přes všechny R-kové vtipy středostavovsky usedlé, protože se nedovedou oprostit od konvencí klasicky odvyprávěných snímků. O žádnou "rovnoprávnost" ani "ukázku ženské emancipace" nejde, jelikož i přes až nevídanou absenci mužského prvku se končí svatbou snů, po které touží každá dobrá nemajetná panička, a ustanovením heterosexuálního páru, kdy trhlá hlavní hrdinka potřebuje mužskou ochranitelskou a usměrňující ruku. Jasně, v rámci mainstreamové podívané asi na nic lepšího člověk nenatrefí, ale - a teď přichází povzdech diváka odrostlého na "smithovkách" - porušením určitých konvencí by se mohlo dojít ke skutečně komplexní generační či "genderové" výpovědi. Nová doba a noví diváci potřebují svou Amy, ta ale přijde, až se Apatow vzdá svých dogmat na "zaručený hit na základě prověřených ingrediencí". ()
Reklama