Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Fiona šéfuje fast foodu a jednou večer se nešťastnou náhodou zamkne v mrazírně. Po dlouhé, chladné noci si uvědomí dvě věci. Za prvé – manžel ani děti si nevšimli, že zmizela, a to ani u snídaně. Za druhé – neodolatelně ji to přitahuje ke všemu studenému, chladnému, ledovému a sněhovému. Proplíží se do chladicího vozu a vydá se na výpravu ke vzdálenému severu, aby našla ledovec z názvu filmu a možná i novou lásku. Tento debut jasně dokazuje upřímný obdiv režisérského tria k burlesce, zejména ke groteskním a šaškovským kašpařinám takových mistrů, jako jsou Buster Keaton či Jacques Tati. Tu a tam nám „supercool“ humor, klidná kamera a tragikomická poezie připomenou zdrženlivý filmařský styl finského režiséra Akiho Kaurismäkiho. (MFF Karlovy Vary)

(více)

Recenze (9)

Jermann 

všechny recenze uživatele

(KVIFF 2010) Na nic jiného se mi tehdy nepodařilo vystát frontu a z náhradního plánu se nakonec vyklubal jeden z největších karlovarských zážitků. Jsem rád, že jsem se prostřednictvím festivalu o téhle divadelní skupince (Courage Mon Amour) dozvěděl, protože se mi jejich absurdně-bizarním humorem trefují přesně do noty. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Trojice Abel-Gordon-Romy mě velice zaujala a já byl zvědavý, jak se jim povedly dva filmy, které natočily před snímkem "Víla". Byly to filmy "Ledovec" a "Rumba". "Ledovec" byla jejich celovečerní prvotina. Měli za sebou již několik kraťasů, ale hlavně se znali z divadelní scény. Dominique Abel a Fiona Gordon jsou dlouholetí partneři, kteří spolu dělají "kočovné" divadlo, které je uznávané mezinárodně, nikoli pouze místně, ve Francii. Jejich alternativní divadlo založené na grotesce a pantomimě má co říct i ve filmu a já jsem rád, že jsem jejich snímky objevil. "Ledovec" není tak kouzelný snímek jako "Víla", hlavně proto, že člověk už ví, do čeho vlastně jde. Dostane se mu humoru, který je groteskní až absurdní, krásný a laskavý. I z ledovce mám pocit, jako kdyby nemělo existovat nic zlého, i když v tomhle případě se docela dlouhou dobu zdá, že Fiona chce vlastně rozdělit rodinu. Ani jeden jejich film není úplně jednoduchý, vždy se snaží najít způsob, jak udělat zápletku zajímavou, až tragickou. Vždy udržují takovou míru, aby to bylo pro diváka přijatelné, i z tragického dělají komično. Vše zlehčují. Souhlasím s nimi. S humorem je život snazší, s absurdnem se dá přenést přes všechno. Dostanete se na svůj ledovec? Více: http://www.filmovy-denik.cz/2012/08/parmeni-krysy-z-temnot-mi-4-blazniva.html ()

Reklama

Composter 

všechny recenze uživatele

Mé nejúžasnější překvapení z MFF Karlovy Vary 2010. Vizuálně nádherná, úsporná vyjadřováním, silná sdělením a hlavně velmi zábavná "groteska". Je to ten druh filmu, který vám vykouzlí úsměv na tváři, jenž nezmizí po skončení filmu a vrací se při každé vzpomínce na něj. Jen asi není pro každého - belgičané, stejně jako skandinávci, mají velmi specifický druh humoru, jenž řeže do živého, kloubí minimalismus s cyničnem a často je velmi absurdní. A proto jejich filmy miluji ;). ()

Skejpr 

všechny recenze uživatele

V první polovině prakticky brilantní groteska, která v druhé polovině (v podstatě momentem odjezdu na moře) ztratí nápad, tempo i jakoukoliv šťávu a nakonec utluče diváka monotónní nudou. Promarněná šance. V podstatě jen za tu první půlku dávám alespoň těch 6/10 (45. MFF KV) ()

Faila 

všechny recenze uživatele

Po vizuální straně je tenhle film dokonalý, po akustické stejně tak, po stránce herecké rovněž a co se příběhu týče - relativně jednoduchý příběh vyprávěný velmi neobyčejně ... Ačkoliv je pravda, že první půlka byla mnohem lepší než půlka druhá, ani ta mě ale nenudila a tenhle film je pro mě skvost, který rozhodně stojí za to vidět. Když už pro nic, tak aspoň pro to, jak se dají věci dělat i jinak. ()

Galerie (3)

Reklama

Reklama