Reklama

Reklama

Východní proud

(festivalový název)
  • Francie Indigène d'Eurasie (více)

Obsahy(1)

Gena je typický outsider bez budoucnosti, bez práce, jen s problémy. Živí se pašováním drog a jeho operační prostor se táhne od Asie po Evropu. Když se rozhodne se vším přestat a ztratit se před svou minulostí ve Francii, zjišťuje, že tak jednoduché to nebude, protože do začátků je třeba sehnat peníze. A k těm vede jediná cesta. Z poslední zakázky mu zbývá ještě vyzvednou si platbu v Moskvě. Mafie jej ale nechce nechat jen tak odejít na odpočinek. Zběsilý útěk tak vede z Moskvy přes půl Evropy... (Dny evropského filmu)

(více)

Recenze (3)

brumbrum odpad!

všechny recenze uživatele

Kopa sraciek. Drogy, prostitutky, ziaden dej, beznadej.. Tipek, co vypada jak smrt sama, ma dve milenky, obe prostitutky bez vsetkeho. Tipek ma este aj buchacku no a potom uz iba kopu zlych kamaratov :-D. Som cakal, co sa stane s tou blondinkou, ale nedalo sa to dopozerat, takze pre mna jasny ODPAD ()

danliofer 

všechny recenze uživatele

Na tento film jsem byla upřímně dost zvědavá... O Šarunasi Bartasovi se na Litvě i v západní Evropě dost mluví... Po formální stránce je film takovou cestovatelskou pocitovou sondou po západních i východních krajích... jazyky se to v něm jen hemží... jen dialogy jsou jaksi strnulé... občas kašírované... prostředí je v mnohém odosobněné až nevěrohodné... s hrdiny se lze jen těžko ztotožnit či je dokonce pochopit, jaké jsou jejich pohnutky, proč nejsou schopni vzít svůj život konečně pořádně do ruky, a to chtít méně a o to více si to užít... V porovnání například s íránským Lovcem http://www.febiofest.cz/cs/film/lovec?id=2011015, jenž má podobnou atmosféru s dlouhými expozicemi včetně málomluvného hrdiny, je škoda, že Šarunas Bartas nedokázal na rozdíl od íránských tvůrců svůj film vypointovat. V Lovci dojde na konci doslova ke katarzi. Bohužel ve Východním proudu nikoliv... ()

Reklama

Dionysos 

všechny recenze uživatele

Předně, postavy jsou povrchně nastíněny. Snad záměrně, a ono by to nemuselo být obecně vzato naškodu. Když jsou hrdinové svou plochostí umenšeni, může se tím otevřít prostor pro vše mezi nimi - filmový prostor může být plastický. Ani to se však režisérovi nezdařilo, což je pravý problém, jelikož se asi snažil uchopit prostor celé Eurasie (viz druhý titul filmu). Něco z nenaplněných režisérových cílů na diváka promlouvá skrz četné záběry měst od Moskvy po Paříž, ale tato formální berlička nemůže sama zachránit absenci celkové atmosféry. Pocit chladného a nepřekonatelného proudu, jenž pohltil hlavního hrdinu, se u mě nedostavil. Zbyla tak vskutku jen gangsterka, která je navíc alespoň co se týče osudu hlavních hrdinů i předvídatelná (možná cíleně jako symbol neodvratnosti onoho "východního" proudu?). Je to můj první zhlédnutý Bartas, ale myslím, že jeho předchozí filmy byly, aspoň co jsem četl, lepší, takže se tímto filmem nenechám od autora odradit (protože sám o sobě by to tento film, přiznejme si to, dokázal). ()

Galerie (19)

Reklama

Reklama