Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Skip
    ****

    Hemingway patří k mým nejoblíbenějším spisovatelům, ale znám spíš jeho dílo. A tak nedokážu posoudit, jaký byl jeho vztah s válečnou korespondentkou Gellhornovou. Ovšem každý soudně uvažující člověk musí vidět, že to, co nám bylo nabídnuto ve filmu, je dost přitažené za vlasy. Už jen ta erotická scéna, kdy si to ti dva rozdávají, zatímco bomby mění hotel a jeho okolí v trosky, je hodně na hraně. Leda by to měl být symbol jejich budoucího bouřlivého a výbušného vztahu. Kdo ví? Každopádně na mě to nezafungovalo. Ale líbilo se mi technické zpracování, se kterým si režisér Kaufman pěkně pohrál, a také Owen s Kidmanovou hráli v rámci toho, co jim snénář nabídl, velmi dobře. Takže nakonec i přes zbytečně dlouhou stopáž spoklojenost.(9.10.2014)

  • rt12
    ***

    Ani jeden z hlavních představitelů mně nepřesvědčil. Z Hemingweye chtěli sice udělat démona, ale vyšel z toho jen alkoholik a hulvát. Po jeho genialitě ani potuchy. Co se týká Gellhornové, tak ta pro mně o něco vyšla lépe. Jinak statické a bez šťávy. Trapné zachycení natáčení bojů ve Španělsku, ťapkali za kameramanem jako idioti, které by za takovýchto okolností hned trefili. Milování při bombardování, proč ne, když se smísí strach s vášní, ale to co předvedli zde, bylo trapné a jen k ukázání lepých tvarů Kidman, která tím prakticky nahrazuje herectví (ve všech filmech). Jediným kladem, byly autentické filmové snímky a vynikající fotografie Roberta Capa z občanské války ve Španělsku.(17.3.2013)

  • Malarkey
    ***

    Chápu že Hemingway s tím vším chlastem byl dost nesnesitelná postava, ale myslím si, že když už se tvůrci rozhodli pro jeho životopisný film, ve kterém hlavní slovo měla i jedna z jeho manželek, tak to alespoň mohli natočit tak, že mě to bude bavit. Herecký výkony sice skvělý, ale sráží to neuvěřitelná délka a obrovská nuda.(10.12.2012)

  • Sonnery
    odpad!

    Sračka. Nejhorší interpretace Hemingwaye, jakou můžou udělat jenom hluchoněmý negramoti dodělaný slepotou. Jak jinak si představit kýčovitej příběh založenej na článku z Blesku? Hemingway je pojat stejně ujetě, jako u Woodyho Allena, ale tady je to bez nadsázky. Už jen ta scéna se "sebevraždou"! Doprdele, kdyby se měl Hemingway zabít tak, jak to ukázali v týhle píčovině, tak kdo by dumal, jestli to byla nehoda nebo ne? Pičazryby Gellhornová je vyobrazená jako nejfajnovanější ženská, co kdy ukázala ve filmu kozy a okatě se snaží předvést, že ostatní Hemingwayovy manželky byly jen domácí puťky - co to kurva je? Tenhle film prostě zkresluje fakta jako prase. Třeba všechny historický osobnosti musí každou chvíli, co se objeví na plátně, pronést jejich pamětný citát (i když ho třeba logicky v tomhle období pronést nemohli). Scénář jednoduše napsali bulvární zmrdi a já odmítám podporovat světovou demagogii, protože spousta méněcenejch nečítajících jedinců si po tomhle filmu bude myslet, že to tak všechno bylo. Hemingway a Gellhornová je prostě hrubě blbej film, což bystří diváci poznají ihned, jakmile pochopí, že Gellhornová ve filmu nosí tanga, aby měla lepší prdel(1.4.2013)

  • NinadeL
    *****

    Nádherná televizní práce. Kidmanka a Owen září a hrají jako o život. A příběh manželství Gellhornové a Hemingwaye je pro ně vynikající námět. Navzdory minimálnímu rozpočtu je tu mnoho velmi kreativních nápadů, jak prožít zcela autenticky všechny ty vzlety a pády let 1936-1945. Všechny ty válečné konflikty není nutné simulovat, je tu mnoho dokumentárních záběrů smíchaných s nově natočenými záběry a funguje to. Prolínání barevného obrazu a sépie je velmi efektní. Občas je opravdu skvělé sledovat ty velké filmové tváře v komornějších televizních produkcích. Pro Kidmanku cesta od Gellhornové na HBO směřovala k Sedmilhářkám a to byl a je další triumf. Pokud by vás toto manželství lákalo také v knižní podobě, lze doporučit román Láska a zkáza Pauly McLainové, je to další kniha v řadě, autorka se už předtím věnovala jiné manželce Hema, Hadley Richardsonové, v románu Pařížská manželka.(17.4.2019)

  • - V scéne, kde Martha Gellhornová (Nicole Kidman) vchádza z terasy dovnútra, má v ruke list. Keď sa na ňu otočí Ernest Hemingway (Clive Owen), nedrží ho ani v jednej ruke, ale následne po strihu ho už drží opäť. (Johnny.ARN)

  • - Martha Gellhornová (8. listopadu 1908–15. února 1998) byla americká spisovatelka, autorka cestopisů a novinářka, považovaná londýnským listem Daily Telegraph za jednu z největších válečných zpravodajů 20. století. Informovala prakticky o všech významných světových konfliktech, které se odehrály během její šedesátileté kariéry. Gellhornová byla také třetí manželkou amerického spisovatele Ernesta Hemingwaye, 1940–1945. Ve věku 89 let, nemocná a skoro úplně slepá, spáchala sebevraždu. Je po ní pojmenovaná cena za žurnalistiku – „The Martha Gellhorn Prize for Journalism“. (Wences)

  • - Gellhornová do Madridského hotelu přijede v tanku T-34. Děj je situován do roku 1936, ale tanky T-34 se začali vyrábět až v roce 1939. (Lvísrdce)