Reklama

Reklama

Obsahy(1)

„Ďábel má nad námi takovou moc, jakou mu sami dovolíme.“ Příběh, odehrávající se v 18. století, líčí rychlý vzestup i pád uznávaného mnicha Ambrosia. Jeho silná oddanost Bohu je pomocí intrik vědmy Matyldy naprosto podlomena a Ambrosio se tak dostává před Svaté oficium. Touha vyhnout se trýznivému trestu, který ho čeká, ho dovádí až k domluvě s ďáblem. Zde však čeká další zrada. (Ena.)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (57)

dewil21 

všechny recenze uživatele

Film z prostředí středověkého kláštera o otázkách víry a hlavně o sexu, jak jinak... I mnich je jen člověk. No a když se taková bláznivá fanynka našeho horlivého askety Ambrosia spojí se samotným satanem, aby se svému idolu dostala pod sutanu, nemůže to dopadnout jinak... Jak se říká, s jídlem roste chuť, takže nezůstane u jednoho dostaveníčka pod křížem. Ale i mladá křehoučká fanynka se přejí a tak si Ambrosio vyhlédne další křepeličku, nehledě na zbytek přikázání...Osobně bych uvítala detailnější zpracování scén o porušování slibu čistoty, jinak je však Mnich velice pěkný, temný festivalový snímek... ()

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

Tento snímek má mýma očima jednu velikou přednost a tou je Vincent Cassel, zejména v té první půli byl skvělý..  Zajímavý námět se ovšem utopil ve zpracování, prapodivném střihu a v závěru na mě působil jako nesourodý žánrový slepenec.. Nicméně atmosféra středověkého kláštera je podmanivá, otázky ohledně víry a hříchu pozoruhodné, no a neodpustím si poznámku na závěr - možný spoiler - chce-li ďábel svést na zcestí mnicha, pošle mu Déborah? Jako vážně? Nedivím se, že ho musel nejdřív dostat na pokraj smrti, tahle podpásovka mi zkazila dojem.. ()

Reklama

PKD 

všechny recenze uživatele

4.5 a předchozí verzi (i přes to, že scénář je od Buňuela) už po tomto vůbec nemusíte viděti. Když pominu to, že by to bylo bez problému na 100% v délce aspoň 2h, takže tohle je opravdu 90% Mnich od Lewise. Skoro až neuvěřitelné. Pochváliti musím cz dab.: Jiří Dvořák či Jitka Ježková (ve francouzštině bych to fakt nesledoval) jen si nezvyknu na Ambrože, neb v mé Odeonské 1971 1.cz verzi je Ambrosio, což zní mnohem psychedeličtěji a zbožněji. Pro mě je Ambrož, jako nějaký stréc z vedlejší dědiné.;-) Z odstupem času už mi moc nevadí, že jsem se tomu poněkud s nedůvěrou vyhýbal. Nebyl ještě TEN pravý čas. Cassela moc neznám (krom jeho renomé) ale zde mohu prohlásiti, že je velmi blízko svému literárnímu protějšku. A Matylda/Matilda? Tak ta je v podání Deborah Františkové stejně dech (i něco jiného) beroucí jako v knize, což jsem skoro nerozdýchal. StarsFan zde tvrdí, že sám rež. prý nevěděl sám, co točí. Já tedy nevím, co kdo tady viděl za film, ale já říkám, že rež. a smíšené duo scénáristů, naopak vědělo naprosto PŘESNĚ, co točí, dle čeho, jak a proč. To, že zde chybí dost scén jest nabíledni (ostatně, to je holt daň za film. adaptaci a nikoli aspoň 4h tv minisérii, protože 500str....97min.) ale když jsem si zrychleně kontroloval některé scény s předlohou, pochvalně jsem zamručel. Už to, že jsem se po 20minutách začal rozpomínati (což se u 72 verze vůbec nestalo) více a více na děj (přec jen jsou to 2 roky, co jsem to četl naposledy) mi jasně řeklo, tohle bude min. na 4. Chtěl jsem ale zvýrazniti ten velký rozdíl, mezi 2 verzemi, tak jsem musel dáti silné 4.5=v čsfd překladu, 5. Konec, ač poněkud dietní, byl docela blízko knize, leč pořád čekám na ultimátní verzi s ještě bližším (nejlépe naprosto totožným, ten totiž fakt jede!) koncem, se kterým by si trikaři opravdu vyhráli. Hodně lidí chválí kameru. Nic proti ní nemám, ale já bych naopak ocenil na tomto místě výpravu, která je minimalistická....přesto efektní. A to, že Lovecraftův gotickohorrorový favourit (jeden z mála) který napsal svůj 227 let starý vrchol v podobě silně erotického (v té době skoro až hardporno, pokud by tento žánr na konci 18.st. již existoval a znalci vědí, jaký obrovský poprask kniha vyvolala a když to totálně dostane cynického realistu/čtenáře v 21.st. jako já, který není vyloženě ateista, což se zde objevuje v komentech, ale někdo, kdo dobře zná zákl. pravidlo Satanistické filosofie...poznej svého nepřítele=studuj Bibli a krvavou historii Křesťanství, tak to už hovoří samo za sebe) románu s horrorovými prvky a velmi silnou příměsí psychoterroru (Větrná Hůrka je ve srovnání s tímto, Záhady Udolpha) dostal zde tak trochu ředěnou verzi, přičítám jen a pouze stopáži, která je v mých očích prostě, nedostatečná. Mezi 2 scénami ve filmu, se odehrává logicky několik dalších kapitol, takže lze říci, že ti, kdož se nudili u 100min. filmu, by 500str. knihu a o dost delší film, asi nerozdýchali, chuďátka). Ale díky Matildě aspoň za toto. Těmto lidem bych dal bez obav další majstrflák, Poutník Melmoth. Dodnes nikomu nestál za natočení. :-/ Ovšem, ten by jako film, musel míti nekompromisně min. 2.5h, páč 900str., víme? () (méně) (více)

Ony 

všechny recenze uživatele

Lewisův román je takový správný brak. Moll se jím však inspiroval natolik volně, že z filmu zdaleka nelze mít stejný požiteček. Vášně působí příliš cudně, umírání moc bezbolestně a nadpřirozené jevy jako pěst na oko. Ještě smutnější než srovnání s předlohou je nevyužitý potenciál filmu samého – herecké obsazení a atmosféra prostředí jsou přece tak silné... ()

sedm.1 

všechny recenze uživatele

Po hodince a půl, co jsem strávil ve společnosti této podívané, si kladu jednu zásadní otázku. Proč jsem to chtěl vlastně vidět? Ty důvody byly asi dva. Jednak v hlavní roly byl Vincent Cassel, kterého považuji za jednoho z nejzajímavějších a nejvýraznějších tváři světového filmu, a čekal jsem, že by zde mohl podat zatraceně strhující výkon, a jednak kvůli tématu, které vypadalo velice kontroverzně, netuctově a diskutabilně. A výsledek? Vincent Cassel mě tedy nakonec rozhodně nezklamal, ale že by úplně zazářil, to asi ne, ovšem zápletka, a to vše, co jsem od ní očekával, to mě tedy zklamalo rozhodně. Já jsem vážně očekával něco, co se mnou pohne, vyvolá ve mně silné emoce a působivé dramatické chvíle, ale nakonec je to v podstatě jen primitivní báchorka o tom, jak jeden zapřísáhlej pánbíčkář, žijící v celibátu, „nedopatřením“ zasune, dostane rozum a zjistí, že to vůbec není špatný, ale za trest se dostane do pekla, ovšem co, to smočení za to stejně kurva stálo. Nic víc, nic míň. Žádná kontroverze, žádné pobouření, žádné šokování, vlastně jen nuda, bez špetky odvážlivosti a originálnosti. Pro mě je tedy Mnich rozhodně zklamání, nezábavná ártovka, bez života. Celý můj dojem ale může být také zkreslen jen tím, že jsem zatraceně fanatický ateista, kterého cokoli kolem náboženství hned nehorázně vytáčí, takže jsem v podstatě byl jen naprosto nevhodným typem diváka pro tento snímek 8D. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (2)

  • O knize "Mnich", kterou je snímek inspirován, se zmiňuje spisovatelka Jane Austenová ve svém díle "Northangerské opatství". Titul je pak zmiňován i ve stejnojmenném filmu  Northangerské opatství (2007). (Asmodin)
  • Film sa natáčal hlavne v meste Girona v Katalánsku. Niektoré pasáže sa nakrútili aj v Aiguamúrcii, Almeríi a Madride (Španielsko). (Arsenal83)

Související novinky

Vincent Cassel zůstává králem zločinu

Vincent Cassel zůstává králem zločinu

09.08.2010

Právě dotočil gotický thriller ze 17. století The Monk, na podzim jej uvidíme v roli baleťáka v Aronofského Black Swan, ale pak se vrátí k tomu, co mu jde poslední dobou nejlépe – likvidování lidí. A… (více)

Reklama

Reklama