• Thorian

    Původně jsem komentář vůbec psát nechtěl, ale dnešní (30.8.2010) vydání MF DNES mě k tomu svou zoufale bulvární analýzou výsledků tohoto pořadu donutilo. Velkým dílem je to samozřejmě chyba samotné MF (konkrétně člověka jménem Roman Švidrnoch, který se mému hněvu také nevyhne), nicméně tento rádobytest má na onom obrovském poplašném titulku "Tři čtvrtiny Čechů neumí řídit" také svůj díl viny. Za prvé, souhlasím s komentáři od "UncleG" a "Zeck". Jestliže se už pouštím do takového projektu, tak si dám záležet na animaci. Bohužel to nevyšlo, a tak se otázky rozdělily do dvou zde již uvedených skupin - primitivní a zákeřné. Jeden příklad zákeřné za všechny: nájezd na dálnici bez připojovacího pruhu, 81% lidí odpovědělo špatně. Proč? Jednoduchý důvod, zmršená animace (hlavně značek), o které vám chtějí nakukat, že simuluje reál. Za druhé, otázka číslo 19, za kterou bych autora pořádně proplesknul: jízda připojovacím pruhem, 79% lidí odpovědělo špatně. Situace spočívá v tom, že chcete vjet na dálnici, v pruhu vedle vás je kamion, vy jste na úrovni jeho zádních kol. Zpomalíte a zařadíte se za něj, nebo na to šlápnete a šoupnete to před něj? A co teď. Permanentě řidiče někdo kritizuje za nebezpečné předjíždění, v pořadu Autoškola národa vás k němu ale přímo nabádají. Prostě zařaďte co nejvyšší rychlost a šup před kamion, pokud ten připojovací pruh skončí dřív, než to stihnete, tak máte smůlu, možná ohrozíte sebe, ale hlavně že neohrozíte provoz za sebou. No a naše vždy profesionální média se těchto "údajů" chytnou a vydávají je za naprostou neschopnost českých řidičů. Pořad nehodnotím, objektivně svou celkovou kvalitou špatný nebyl, ale tím, jak se snažil hrát si na seriozní projekt a podal přitom tak zkreslené výsledky, se u mě řadí do odpadu největšího.(30.8.2010)

  • Saffer
    **

    4/10 Čekal jsem víc. Otázky - některé byly tak jednoduché, že k jejich vyřešení není potřeba ani vlastnit řidičák - opilý chodec na silnici, co udělám? Další byly průměrné a ostatní díky počítačové grafice těžko řešitelné... Tak něco si člověk zopakoval, ale to je málo. Nalitý řidič to všechno zbytečně přehrával, informační hodnota těsně nad nulou. Dál se k tomu nemá cenu vyjadřovat. Pokud bude někdy příště, chtělo by to něco lepšího.(29.8.2010)

  • UncleG
    **

    Nebudu rozebírat, že Jarda Bosák (ačkoli jde o vtipnou osobnost a semotamo se mu povede i nějaká ta hláška) nezní zrovna extra bavič a už vůbec ne moderátor. Nebudu ani rozebírat, že show je špatně časově rozvržená, takže se v "komponovaném večeru" objevují pravidelná hluchá místa a po půl hodině začne celý pořad svou repetitivností nudit. Nebudu rozebírat ani "pestré" vsuvky, v nichž jsou pozvané celebrity nuceny odpovídat na otázky typu "Jste dobrý řidič? A čím to je, že vaše skupina řidičů odpovídala tak špatně?". Ne, ani neřeknu nic k přehrávajícímu "pseudoopilci" Hynkovi - jehož pokus řídit auto pod vlivem předvedl už před dlouhými lety Roman Kresta. Nezastavím se ani nad protivnými světelnými tabulemi, na nichž ve studiu běží reklamy! Ale nemůžu se nezastavit nad nepovedenou hlavní náplní - a to špatnými simulacemi konktrétních situací. Jak má asi člověk v počítačové grafice poznat, že mu na palubní desce neznámého autmobilu nesvítí kontrolka od mlhovky? Over All, jedním slovem: Nebavilo.(28.8.2010)

  • FireTight
    **

    No, sice to bylo lepší, než všechny IQ testy národa dohromady, ale přesto tomu něco chybělo... Jarda Bosák je sice fajn komentátor fotbalu, ale tohle mu nějak nesedlo, o jeho kolegyni Lucii Výborné ani nemluvě (třeba ten "vtip" u vysvětlování tvaru SMSky). Nápad jako takový taky nebyl špatný, ale to zpracování... Škoda té animace, nebyla až zas tak marná, jenže na normálních rozměrech TV obrazovky toho bylo vidět velký prd a nejlepší chvíle nastaly při otázkách v noci. Jen si to představte: auto jede se zapnutými světly, já vidím před sebou velkou černou tmu a najednou otázka: "Jak se zachováte?". :D Až při správné odpovědi a označení chodce jsem si všiml, že tam vůbec někdo jde. Ale jak jsem psal výše, nebylo to zase tak úplně marné, trochu poladit, nějak rozumně sladit obtížnost otázek (otázka "co uděláte, když jedete za tramvají a ona má pár metrů před vámi zastávku" mi přišla celkem... zbytečná) a hlavně opět něco vymyslet na Karla Hynka, jeho ježdění pod vlivem bylo jednak k popukání a také docela poučné.(2.9.2010)

  • kulyk
    **

    Z výsledků této losovačky vyplývá, že nejlepšími ovladači posunovadel jsou blonďaté samičky, rozené na Moravě či v okolí Příbrami, popř. Mělníka. Skutečnost nám však ukazuje, že jedinci dopodrobna znalí předpisů pak kupí v reálném provozu chyby natolik živočišné, že by z nich otevřel kufr a vyhodil opilecký blink-r i protřelý Huml. I přesto za přínos této taškařice považuji možnost podsunout Mým národům, jak relativně hravou formou sjet autoškolní opáčko. K negativům - na světě je bezesporu extrémě málo nenávisti, nacionalismu a regionálního zaprděnectví. Proto je dobré vrazit nějakým strécům další variantu keců, kterými si mohou v hospodě dokazovat oblastní nadřazenost. My řidime jak bozi, cype. Bo to je tim, že tak pěknů a lahodnů slivovičku robíme (míchanice místních výazů je čistě záměrná). Hm. A pak jim sebevědomí stoupne natolik, že se osmělí vyrazit žigulem za kulturou do teho Práglu a já pak s údivem sleduji, jak se důchod v beranici hrabe v rychlejším pruhu uprostřed jižní spojky z vozidla, aby se okolojedoucích přeptal na správnou cestu. Abych byl však přísný i na sebe, musím uznat, že když jsem loni v Rožnově pod Radhoštěm přibrzdil u rozšafné domorodky s dotazem, kde je prosím pěkně, milostivá paní, v tomto okouzlujícím městě pošta, její vyčerpávající odpověď - jeďte jako spíš doleva a jak bydlí Mařka Ostrčilová, tak za tím pak v pravo - mě poněkud zmátla. Prokázal jsem se jako typický pražský imbecil a složenky zaplatil až doma s týdenním zpožděním.(17.6.2012)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace