• FireTight
    **

    No, sice to bylo lepší, než všechny IQ testy národa dohromady, ale přesto tomu něco chybělo... Jarda Bosák je sice fajn komentátor fotbalu, ale tohle mu nějak nesedlo, o jeho kolegyni Lucii Výborné ani nemluvě (třeba ten "vtip" u vysvětlování tvaru SMSky). Nápad jako takový taky nebyl špatný, ale to zpracování... Škoda té animace, nebyla až zas tak marná, jenže na normálních rozměrech TV obrazovky toho bylo vidět velký prd a nejlepší chvíle nastaly při otázkách v noci. Jen si to představte: auto jede se zapnutými světly, já vidím před sebou velkou černou tmu a najednou otázka: "Jak se zachováte?". :D Až při správné odpovědi a označení chodce jsem si všiml, že tam vůbec někdo jde. Ale jak jsem psal výše, nebylo to zase tak úplně marné, trochu poladit, nějak rozumně sladit obtížnost otázek (otázka "co uděláte, když jedete za tramvají a ona má pár metrů před vámi zastávku" mi přišla celkem... zbytečná) a hlavně opět něco vymyslet na Karla Hynka, jeho ježdění pod vlivem bylo jednak k popukání a také docela poučné.(2.9.2010)

  • m.a.rtin
    ****

    Velice pěkný pořad, který by se měl podle mého názoru na televizních obrazovkách objevovat častěji. Velice se mi líbila obtížnost otázek, která nebyla zdaleka tak jednoduchá, jako je tomu u zkoušek v autoškole. Bylo vidět, že autoři se skutečně pokoušeli nasadit tam pořádné "špeky", často situace, o kterých se vlastně ani v běžných autoškolách příliš neučí a člověku dojde až časem a praxí, co všechno může v reálu nastat.(29.6.2016)

  • luczi
    ***

    Dobrý nápad, který má, narozdíl od jiných více či méně trapných soutěžně-zábavných pořadů, alespoň nepopiratelný smysl (6,5 milionu řidičů si zaslouží víc pozornosti než pubertální "talenti" v konkurenčních bombastických SHOW x). Určeno jen řidičům, kterým nechybí sebeironie a chuť ověřit si znalost několika pravidel...i když všichni jsme přece dokonalí řidiči). Udělala jsem tři chyby a nebudu se vymlouvat na špatnou animaci (i když některé otázky byly diskutabilní, hlavně co se týká odhadu vzdáleností a toho "slavného" nájezdu na dálnici), v úvodu pořadu ale proběhla dostatečná instruktáž, v animaci byl vždy pohled do zrcátek a v mlze snad úplně každého trkne, že má zkontrolovat mlhovku...co dodat, každý by to chtěl na stříbrném podnose. V obrázcích autoškoly jsou znamení, automobily a značky určitě líp zvýrazněny, v životě ale nemáme možnost REW či půl hodiny na kochání před křižovatkou, a je tak opravdu nutné dávat neustále pozor (na značky, chodce ve tmě apod.). Je tudíž jen dobře, že pořad poukázal na to (viz mladí řidiči), že důležitou schopností řidiče musí být i postřeh a bystrost a ten, kdo si je sám sebou až příliš jistý (viz Brzobohatý ml.) bývá úplně vedle. Animace je tedy mnohem blíž naší SKUTEČNÉ NEDOKONALÉ REALITĚ než ty krásné, výrazné a hlavně nepohyblivé obrázky v testech, které jsou někdy úplně stejně primitivní jako naopak těžké. Každý si může udělat test na svém počítači a pokud ty chodce neuvidí ani tam...tak je namístě navštívit očního lékaře: http://www.autoskolanaroda.cz/tv-porad---test Pokud mi ale v pořadu něco chybí, tak to je rozebrání konkrétních dopravních situací a častých chyb, nějaké ty fotky z bouraček a nepěkné statistiky, nikoliv pouze testové otázky - těch jsou plné knihy i programy.(28.8.2010)

  • giacobbe
    *

    Novácká estráda Petra Novotného z produkce ČT. Prázdných vsuvek a pitomého tlachání moderátorů a hostů je asi pětkrát více než samotných ukázek a vyhodnocení testu. Ukázky z řízemí automobilu pod vlivem alkoholu byly díky režii a kameře úplně na ...... Ukázky při samotném testu byly díky počítačové animaci často nečitelné. Ne nechtěl bych barevné obrázky křižovatek z učebnic, jak si o mě asi teď myslí LUCZI, ale reálné záběry z automobilu by určitě byly lepší.Dík té výborné animaci jsem při otázce na předjíždění přehlédl značku křižovatky, až při čtení možností jsem zpětně dedukoval jestli nejvyšší povolená rychlost na předchozí značce byla 60 nebo 80, jestli nechci odbočit vlevo když se otázka týká vyhýbání, že by asi měla na palubce svítit kontrolka mlhovky když se po ulázce jízdy v mlze všechny odpovědí vztahují k osvětlení. - A stejně jsem skončil s plným počtem, z možností se dala odpověď odhadnout snadněji než v testech používaných v autoškole. A kromě rychlosti na železničním přejezdu si toho řidiči moc nezopakovali. Světelná křižovatka kde by v jednom směru svítila zelená a ve směru kolmém svítila zelená prava šipka je sice teoreticky možná, ale doufám nikde není! Zadní mlhovkou svítí když je potřeba každej, otázka by se měla týkat spíš předních, i za jasných měsíčních noci mě nejméně každé 2km zrentgenuje dobrák s mlhovkama. U druhé autoškoly národa už jsem to naopak vzdal po první otázce- na co upozotňuje následující značka - čučím na televizi z půl metru, vidím starou belu- grafik asi pozapomněl na rozdíl v rozlišení monitorů a TV, a záměrně použil nejméně přehledné ukazatele palubní desky. Posílejte odpovědi po každých 4 otázkách SMSkou za 10korun, jen ty SMS mohly matáčení a výhru v soutěži zaplatit, a nemusely stěžejní část pořadu zabrat prezentace a reklamy sponzorů.(31.8.2010)

  • JohnnyB.
    ****

    Narozdíl od většiny kolegů zde, hodnotím pořad z 26.2.2011 s Alešem Hámou. I kdyby se alespoň pár řidičů naučilo díky této soutěži něco nového, pak je to úspěch. Otázky byly myslím velice dobře zvoleny a vystihovaly nejčastější nešvary na našich silnicích plynoucí z neznalosti novějších předpisů, které za krále Klacka neplatily nebo nebyly aktuální - lidi naučte se na dálnici jezdit v pravo (ano, i na tříproudové nejezdíme zbytečně uprostřed) a pochopte, že platí pravidlo zipu (i na Moravě pouštíme auta s Ačkovou SPZ - co když je jen služební).(27.2.2011)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace