poster

Horalka

  • italský

    La ciociara

  • francouzský

    La Paysanne aux pieds nus

  • slovenský

    Vrchárka

  • anglický

    Two Women

Drama / Válečný

Itálie / Francie, 1960, 100 min

  • Madsbender
    ****

    Neorealista De Sica stvoril podľa slávnej Moraviovej predlohy nečakane "obyčajnú", ale silnú melodrámu, mozaiku ľudského utrpenia počas vojny. Práve ona neúplná previazanosť a "literárnosť" samotných epizodických udalostí (na knižný pôvod poukazuje mimo iného už dialóg v úvode, prostredníctvom ktorého do rozpoloženia protagonistov zasahuje postava z minulosti, ktorá sa v deji neobjavuje) môže byť braná negatívne, no pojítko v podobe Cesiry a Rosetty ich stmeľuje do jedného príbehu. Paradoxne však svojim výkonom najviac neoslní krásna Sophia Loren, ktorej herecký vklad do Cesiry pôsobí častokrát až prehnane oproti civilnosti filmu, ale prekvapivo všedný intelektuál Belmondo. Príklon k melodráme potom naznačuje aj hudba a tlak na emocionálnu vypätosť v najsilnejších okamihoch. 80%(22.11.2014)

  • Radko
    ****

    Strádanie a život civilistov talianskeho vidieka počas druhej svetovej vojny je v poriadku, no neodpustím si poznámku. Odvaha matky, putovať s dcérkou krajinou sexuálne vyhladnutých chlapov rôznych strán frontu sa mi zdala trúfalá. Hrdinka neobsedela v Ríme, kde mala mužskú záštitu a ani neskôr, kedy ju čertovský oheň hnal rýchlo z vidieka. V čase, keď oblasťou valili rôzne vojská. Dve osamelo putujúce ženy pôsobia vždy na vojakov ktorejkoľvek strany ako med na osy. Symbolická scéna v kostole (strata Božej opory) a následné scény piety, upriamujúcej na nezničiteľnú materinskú lásku neprebili pocit neuváženého konania vdovy. Navonok ukazovaná odvaha bola v jej prípade skôr náhlym emočným rozhodnutím, víťaziacim nad racionalitou, spočívajúcou v zabezpečení základného bezpečia.(28.8.2012)

  • B!shop
    ***

    Musim tvurce pochvalit, skoro padesat let starej cernobilej italskej film a presto me to nenudilo, to je skoro zazrak. Na druhou stranu nechapu, proc ho tu kazdej tak vychvaluje, v dobe vzniku to mozna bylo neco extra, ale dneska je podobnej pribeh uz hodne provarenej. Ale co, ja si stejne film pustil kuli Belmondovi a ten je tu takovej nakej divnej. Sice me potesilo, ze ma docela velkou roli, na druhou stranu, proste mi sem jeho postava nak nesedla. Vsude litaj ztrapeny vesnicani a do toho usmevavej Belmondo s brejlickama. Ale hraje slusne, to zase jo. Film ale stoji na Sophii Loren, ktera si strihla takovou raznou matku, co se s nicim moc nesere a tahle role ji fakt sedla, nevidel bych to primo na oskara, ale fakt byla perfektni. Jinak je skoda, ze tu zasadni scenu si tvurci nechali az nekdy deset minut pred koncem, ta by totiz celej film perfektne nakopla, ze by bylo na cem stavet, jenze kdyz to je prakticky uz konec, tak je to vicemene k nicemu. Ale celkove docela povedeny a hlavne nenudny valecny drama.(4.4.2009)

  • zette
    ****

    To, co v tomto filmu predvedla Sophia Loren je zazitek na cely zivot a dlouho bych musel uvazovat, zda vim o lepe zahrane zenske roli ( snad Ingrid Bergman v Podzimni sonate ), ani Fiat, makarony nebo Gianni Versace dohromady nejsou vice italsti nez tato herecka. Pokud ale budu hodnotit cely film, nemuzu dat pet hvezdicek, protoze dej nepusobi prilis kompaktne, jak krasne vystihnul Vitex a pak Zlodeji kol, Zazrak v Milane a jine De Sicovy filmy jsou si myslim o dost lepsi.(25.12.2007)

  • Valdorffun
    ****

    Myslím, že by se filmu hodil lépe anglický název filmu, tedy Dvě ženy.___ Jinak velmi syrový příběh na pozadí konce druhé světové války z prostředí italského venkova, který je ve filmu vykreslen dost přesvědčivě. Se vší chudobou a pokrytectvím. Sophia je výborná, ale nemyslím si, že by to byl oscarový výkon. Ale krása dělá své:-) Belmondovi role uprchlíka- intelektuála naprosto sedla. Nádhera.(23.5.2009)

  • - Sophia Loren nebyla příliš mezi hereckými kolegy oblíbená, ale s J. P. Belmondem si údajně velice rozuměla. (Arnost.Dadak)

  • - Říkalo se, že původně byla do role Cesiry obsazena Anna Magnaniová a když onemocněla, tak sama místo sebe doporučila Sophii Lorenovou. Režisérovi Vittoriovi De Sicovi pak sdělila, že jestli Lorenové (které v té době bylo 25 let) nebude vadit hrát matku dospívající dcery, pak by jí měla role sednout. (džanik)

  • - Tento film byl natočen podle slavného románu italského neorealismu, jehož autorem byl Alberto Moravia. (claudel)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace