Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Shadwell
    **

    V případě filmu Abraham Lincoln: Lovec upírů nelze než pojednat o filmových žánrech. Ty se dají dělit do dvou skupin. První zahrnuje postavy, lokace či kulisy, čili takový sémantický žánrový slovník společných znaků, která žánr utvářejí, jako třeba vesmírné lodě ve sci-fi nebo kovbojové ve westernu. Druhá skupina zahrnuje oproti tomu spíše emoce, které žánr navozuje, od veselosti přes sklíčenost až po strach. Sémantický přístup zdůrazňuje prostě stavební bloky žánru, zatímco emoční přístup dává přednost strukturám, do nichž jsou tyto bloky poskládané. Po většinu kinematografie bylo vše v nejlepším pořádku. Žánrový slovník totiž odpovídal dané emoci, jinak řečeno tragédie byly tragické a komedie komické. Pak kdosi objevil, že slovník dané emoci vlastně vůbec odpovídat nemusí a že se na tom dá dokonce postavit velký film jako Mash (válka a humor) nebo 2001 (sci-fi a vážnost). Udělat z komedie něco velmi tragického, jak to provedl Chaplin, nebo naopak dodat vážnost brakovým dobrodružným žánrům, kupř. Tenkrát na Západě, je skutečně jednou z cest k velkému filmu. Možná je to dokonce jediná cesta a jiná ani neexistuje. Zádrhel spočívá v tom, že dnešní doba, která doslova nahrává všelijakých žánrovým křížencům, mashupům a crossoverům, jde ještě dále a míchá mezi sebou i různé emoce a různé slovníky. U emocí to je v pořádku. Není problém smíchat třeba tragédii s komedií, na čemž stojí trademark mnohých českých filmů, nebo dokonce extrémní tragédii (horor) s extrémní komedií (výsměch), jak se to přihodilo v Chatě v lesích. Problém nastane, míchají-li se různé žánrové slovníky, příkladem budiž western a sci-fi v Kovbojích a vetřelcích, nebo seriozní historické drama s upírským béčkem v tomto případě. Zvlášť když se míchají 1:1, a nikoliv alespoň v nějakém proporčně vhodném poměru v duchu zlatého řezu, kde by jeden ze slovníků převážil na úkor druhého. Není pak divu, že v takových filmech hlubiny nevkusu a bezradnosti slaví své sváteční okamžiky a že ducha spíš urážejí, než osvěžují.(30.10.2012)

  • D.Moore
    *

    No... To byla blbost. Jak si vůbec může někdo myslet, že takový příběh lze natočit smrtelně vážně bez jediné kapky humoru? Zdá, se, že Timur Bekmambetov dostal pokyn vykrádat svůj vlastní Wanted, což se mu bohužel zalíbilo, a tak to svědomitě dělá během celého filmu (výcvik, několik prvních akcí, konec s vlakem...). Hvězdičku dávám asi jen za scénu s koňským stádem, která sice byla nesmírně pitomá a přepísklá, ale zároveň i zábavná.(25.11.2012)

  • misterz
    ***

    Je to síce hrozná zlátanina, ale aj tak som sa celkom nečakane bavil. Niekedy človek až žasne, čo tí scenáristi dokážu vymyslieť a čo všetko spliesť dohromady... Ani nie že hrušky a jablká, skôr jablká a vesmírne družice. Nedokážem vysvetliť prečo som tomu nedal odpad. Možno Rufus Sewell? Alebo celkom dobrá hudba? V každom prípade som asi spravil dobre, že som film nebral nijako vážne, iba som nechal pred očami plynúť obrázky, mozog som pustil na vandrovku a ono to fungovalo tak, že dávam 3*. 60/100(18.2.2014)

  • Carol Pifková
    *

    Zase tie moje veľmi "obľúbené" spomalané zábery aj tam kde ich vôbec netreba, ktoré sa vyskytujú tak v každej scéne aj päť krát. Ja som myslela, že počas filmu ma klepne z nich. Ešteže som mala popcorn aspoň som sa mohla radšej sústrediť na to ako si ho pchám do huby a či náhodou mi nevypadáva z rúk a netrúsim na posteli. No a teraz by som rada porozoberala niektoré nehorázne hrozné scény, ako rúbanie toho stromu. Ja neviem ani na čo sú nám motorové píly. Veď stačí, že drevorubač si spomenie na niekoho koho fakt neznáša, a porúbe pol lesa jednou ranou. Tlesk, tlesk, ťap, ťap. No a čo tá scéna s koňmi? To ako vážne? Dobre ešte keď ten upír si tam skackal jak na trampolíne, tak som mu to prepáčila, vzhľadom na to, že niektorí vedia chodiť po stene, ďalší sa menia na netopiere atď. ale scéna s Abem, ktorý sa musí obracať v hrobe a hromžiť sto hrmených, ako si tam veselo skáče, tak to bola fakt hrôza. Keď som prvý krát počula o tomto filme, bola som tým nápadom nadšená, ale už po pár minútach som oľutovala svoje nadšenie a bola som skôr zhrozená ako strašné boli niektoré scény. No a ešte k tým upírom. Radšej by som prijala úplne trápnych upírov s dlhými zubami ako takých, ktorí pomaly vyzerali ako tie monštrá z Blade 2, ktorým sa otvárala huba podobne ako predátorovi, Proste nespokojnosť, ale nechávam jednu hviezdičku kvôli jednej jedinej scéne.(31.8.2013)

  • Campbell
    ****

    Cítím zklamání fanoušků, sám jsem tu necítil toho dobrého Bekmambetova jako z Wanted. Ale i tak jsem se bavil a film se mi líbil. Nicméně jsem chtěl sám dá 3* ale po výborném vlakovém finále musím dát 4*. Předtím je to takovej pokus smíchat fantasy a realitu. To znamená že lovení upírů tu není tak často jak by člověk očekával. Ale když tu je onen lov tak jsem byl ohromen jak kvalitně to je natočený, ta akčnost režisérovy prostě jde. Navíc kamera je fakt výborná a parádní. Efekty působí vynikajícně, když zrovna nepočítám scénu s koňma která mi moc nesedla. Představitel Lincolna byl v pohodě, stejně jako ostatní herci a k tomu výborný Sewel. Ale i přes to všechno tu je plno scén takových nedomrlých a na název Lovec upírů bych čekal více těch upírů.(10.3.2013)

  • Benjamin Walker

  • - V souvislosti s rolí Abrahama Lincolna byli zmíněni také Eric Bana, Timothy Olyphant, Adrien Brody, Josh Lucas, James D'Arcy a Oliver Jackson-Cohen. (Conspi)

  • - Když je Abraham (Benjamin Walker) během nočního lovu lapen prohnaným upírským lékárníkem, je za nohy mezi další zavěšen ve sklepení. Tam je pod něj podsunut lavor k zachycení skapávající krve. Ten ale v následujících okamžicích mizí, neboť po heroickém osvobození se Abraham zády nedopadá do jeho střepin, ale na holou zem. (Conspi)

  • - Snímek byl do kin expedován pod názvem "Bloody Honest". (Conspi)