poster

Znovu a jinak

  • USA

    Young Adult

  • Slovensko

    Znovu a inak

  • Nizozemsko

    Young Adult

Komedie / Drama

USA, 2011, 90 min

Komentáře uživatelů k filmu (307)

  • iamek
    ***

    Charlize Theron v hlavní roli byla fantastická. Hlavně bylo skvělé sledovat jak umí střidat věrohodně nálady a její závěrečná párty scéna byla bezchybná. Zbytek snímku je už tak trošku klasické komediální drama od Jasona Reitmana. Pouze pár úsměvných scén a minimum dramatických scén, ale jako celek to není vůbec špatné.(22.6.2012)

  • Galadriel
    ***

    Zvláštní směs hořké komedie a tvrdé reality života. Příběh ženy, která ač na prahu čtyřicítky, stále létá v oblacích své dávné středoškolské slávy, nedokáže se smířit s tím, že její život ale hlavně život těch, které na prahu dospělosti znala a kteří ji obdivovali, už se dávno posunul. Charlize Theron se skvěle snaží dát své hrdince lidskost a hloubku, ale scénář jí bohužel nechává těsně za hranicí uvěřitelnosti a chvílemi tlačí na pilu až moc. Možná existují lidé, kteří žijí v takovéhle iluzi, ale ti už pak patří spíš do zdravotnického zařízení než do amerického komediálního filmu.(3.11.2014)

  • Matty
    ****

    Reitman zvolil opačný směr než jeho vzor Alexander Payne, zkoušející v Dětech mojich, kolik smířlivosti vůči postavám diváci snesou, a po bezpečném lítání v oblacích se vrátil zpátky na zem. „Životní pravdy“ sice nadále balí se stejnou úhledností, ale rozhodně nehladí po srsti, nezamlčuje, že život je občas hnusný, že k němu kromě věcí příjemných a milých patří i lhaní, frustrace, cynismus, prsní vycpávky a vytahané pyžamo Hello Kitty. V něm autorka knih pro mládež (na jejichž mentální úrovni sama zamrzla) Mavis Garyová vyráží dobýt zpátky to, co považuje za své vlastnictví. Její křížová výprava má ve skutečnosti blíže k úniku. Před budoucnost, která ji děsí, před přítomností, z níž se navzdory vší snaze zřejmě „nevychlastá“. Cíl je jasný, leč na hrdinku americké tragikomedie značně atypický: chce rozvrátit manželství bývalého přítele, jediného muže, s snímž – jak se sama přesvědčuje – byla šťastná. Amorální jednání, vedoucí k despektu ostatních, Mavis pomáhá překonat tvůrčí blok, čím dochází k oddělení pracovní a osobní linie, jejichž vyřešení jindy bývá pevně provázané. Mavis je egocentrická, nezodpovědná, bezcitná, konzumem infikovaná a neváží si, čeho dosáhla. Její chabě maskované nedostatky obnažuje dobrotivost okolních postav, které sice nic moc nevlastní, ale alespoň navenek vypadají spokojeně. Přese všechnu svou mrchovitost si Mavis zaslouží určité sympatie. Jednak nemáme, koho jiného bychom jimi obdarovali, a pak – její chování je autentické. Skutečnost, že dělá něco špatného a zdaleka ne ve všem má pravdu, z ní činí nejsnazší objekt k identifikaci, což mi ze strany režiséra a scenáristky přijde jako akt roztomilé podvratnosti. Podobně jako voice-overové užití kýčovitého stylu literatury pro teenagery. Otázku, kde končí stylizace a začíná autorčina reflexe vlastního nitra, nechávají tvůrci moudře otevřenou, díky čemu se jednoznačnému výkladu vzpírá také závěr. Film v lecčem dospělejší a pravdivější než Juno musel svou kousavost vykoupit potlačením líbivosti a tedy snížením divácké atraktivity a komerčního potenciálu. Přesto doufám, že tímto spolupráce Reitmana a Codyové neskončí a jsem zvědav, kam dál bude směřovat. 80% Zajímavé komentáře: Traffic, Anderton, BigDeal, Tayen, noriaki(29.5.2016)

  • Malarkey
    ***

    CharlizeTheron tady byla super, což o to. JasonReitman mě ale tímhle filmem dost zklamal. Legrace to moc nebyla, spíš to bylo vážnější. Když si uvědomím, o čem ten příběh vlastně byl, tak si nevybavuju nějaký silnější komediální moment. Spíš krutou realitu a život jedné zhrzené holky, která se vrátila do reality. Charlize se prostě vrací po hodně letech domů a myslí si, že se z ní všichni poserou. Neposerou a ještě jí naloží docela slušný kotle. Otevřený konec ale naznačil, že není všem dnům konec a i přes průsery a osobní prohry se musí jít dál.(15.8.2013)

  • Cervenak
    ****

    Asi najslabší Reitman, ale furt je to pecka, ktorá väčšinu tohtoročných oscaroviek s prehľadom splachuje. Navyše to postupne zreje. Zdanlivo riedky dej plný melancholických nálad a občasných hysterických výbuchov v skutočnosti dobre odráža stavy hlavnej hrdinky. Je to celé dobre vymyslené, komplexné, s jasne čitateľným druhým plánom (autorka teenagerských kníh je stále nezrelá osoba, ktorá nemá šajnu o reálnom živote). Navyše Charlize je vo všetkých ohľadoch dokonalá "prom queen bitch" a nenominovanie na Oscara za tento skvelý výkon je brutálny omyl.(6.3.2012)

  • Enšpígl
    **

    Veškerý kouzlo filmu se jmenuje Charlize Theron, ta v tom nehrát, tak má film stejnej význam jako ponorka na Sahaře. Charlize je stále krásnější a krásnější až mám pocit, že nejkrásnější bude tak dvacet let po svý smrti. Krom krásy má však i schopnost zahrát v libovolným žánru na výbornou a to i v žánru sračka ke kterýmu tenhle biják má jinak celkem blízko.(26.3.2013)

  • T2
    **

    Rozpočet $12miliónovTržby USA $16,311,571Tržby Celosvetovo $22,750,356Tržby za predaj DVD v USA $3,139,339 //počet predaných kusov 184,036║ Reitman zaspal na vavrínoch, škoda, kariéru mal dosť dobre rozbehnutú, samozrejme že Charlize Theron to koľko toľko zachraňuje a podáva veľmi dobrý výkon, len je to v tak statickom deji, že divák si z toho takmer nemá šancu čo zobrať, čo by ho naplnilo, pobavilo, odrovnalo. /40%/(6.3.2013)

  • larelay
    ****

    Reitman a Cody opat v akcii. Tentokrat ale necakajte komediu, cakajte nieco... nuz, nieco fucked-up, zatrpknute, depresivne... koniec koncov, ved taky je aj cely zivot... Minimalne teda hlavnej hrdinky :) Ked som sa cely film pozerala na Charlize, tak som si vravela: Oh my fuckin god, that is some crazy bitch! No lepsie ju ani zahrat nemohla, myslim, ze uloha bola jasna: Musi sa vam hnusit, musite nou opovrhovat celym svojim ja. A tak sa aj stalo... Cely film prakticky stoji na Mavis a o tom to je. Musim sa priznat, ze som trolilinku sklamana, ale po Up in the air to snad ani inak nejde.(3.1.2012)

  • woody
    *

    Zbytečný film o hloupé krávě, která je ještě zbytečnější existencí, než film samotný.(17.8.2012)

  • Rob Roy
    ****

    Život v iluzi je mi milejší než realita.(10.3.2012)

  • Fr
    **

    ,,VĚC SE MÁ TAK. S BUDDYM SLADEM JSME SI SOUZENI. A JÁ JSEM HO PŘIŠLA ZÍSKAT ZPĚT“..... /// Je jí sedumatřicet a je zralá tak pro Chocholouška (a ne pro film). Americkej Perfect Days bez gaye (ale může si tady bejt člověk něčím jistej?). Půl hodiny – celkem nuda (zlatá Chýlková.... ne, ne, pozor... Charlize je super, jen... prostě je to kráva). Vtipný? Co je asi tak vtipnýho na ženský před čtyřicítkou....? (sorry holky, já vím....).Nešťastná troska, která se vrátila do rodnýho zapadákova se rojí kolem Buddyho, je trapná a (samozřejmě) to o sobě neví. Má kliku a potká ještě jednu rozbitou osobu (Matta), jenž taky žije pod tíhou střední školy a vykládaj si, kdy že to byli lepšíma lidma. Naštěstí už bude konec (zlatá Chýlková!). Závidět lidem ŠTĚSTÍ? V jednadvacátým století? Ve čtyřiceti? I když - co je to ŠTĚSTÍ? /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Jsem Američanka před čtyřicítkou. 2.) Na škole mi parta týpků rozmlátila čuráka. 3.) Ujel mě vlak (ten životní). 4.) Thx za titule ,,larelay“ a ,,rad.mas“. /// PŘÍBĚH ** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ *(23.3.2012)

  • EdaS
    ****

    Trailery nelhaly, jde opravdu o indie variaci na Svatbu mého nejlepšího přítele, což je od režiséra Lítám v tom nutně zklamání. Ale zahrané je to pěkně. 70%(3.3.2012)

  • H34D
    ***

    Mírné zklamání z trošku neobratného závěru a celkově z doposud nejslabšího Reitmanova filmu se dostavilo, ovšem to zdaleka není vše. Jako první do očí udeří charismatická a šarmantní postava Charlize Theronové - tento film je o ní a ona ho v podstatě dokáže utáhnout sama. Snoubí se v ní dětská naivita, adolescentní rebelství, navenek snobská přetvářka, uvnitř dobré vesnické srdce. Je to člověk, který dýchá skrz obrazovku a její životní patálie jsou vykresleny vskutku lidsky a "uvěřitelně". Reitman měl pro jednou štěstí, že i na vratkém, zdaleka ne tak bohatém scénáři, jako minule, dokázal díky hlavnímu charakteru vystavět film, který je jakoby všední, ale přesto dokáže oslovit. 7/10(26.7.2012)

  • Jara.Cimrman.jr
    **

    Mám v sobě tolik empatie, že dokáži soucítit i s královnou krásy, která trpí tím, že lidé neoceňují její inteligenci. A Mavis k tomuto traumatu přidává chlast, sex a touhu zničit jedno dokonalé manželství. Je to zkrátka čítanková koza, která nesleze z plátna a věnuje se pedikúře víc, než jsem schopen zvládnout. Samozřejmě si u mě trošku vylepšila pozici při sexu s tlouštíkem bez penisu, ale kdybych napsal, že mě to bavilo, tak bych lhal.(29.4.2013)

  • Psema
    ***

    Absence tradičního ponaučení potěší stejně jako křivky platinové Charlize a reitmanovsky hladká režie bez výraznějších záseků. Co nepotěší je jinak konstatní jízda přes žánrové kopce, jíž chybí něco opravdu osobitého k vyhranění se od zbytku podobných výpovědí "v minulosti uzavřených individuí".(5.3.2012)

  • xxmartinxx
    ****

    Úžasně sobecký film, kde hlavní hrdinka na konci vyfuckuje celý svět a jde vstříc svému štěstí... Jason Reitman natočil tentokrát něco podivně nehřejivého a neodlehčeného. Milé překvapení.(4.3.2012)

  • Toren
    ***

    Hořký příběh o jedné (zatraceně sexy) zlomené ženě. V rámci možností se z toho vyšťavilo vše, co se dalo.(24.6.2018)

  • johnn333
    *****

    Občas až nepříjemně výstižné. 100%(4.3.2012)

  • Traffic
    *****

    Komentář uživatelky bagetka007 'Já jsem se prakticky po dlouhou dobu cítila docela "uncomfortable"...' dobře vystihuje, proč je Young Adult dle mého nejlepší Reitmanův film. Konečně se tu totiž neberou ohledy na cílovou diváckou skupinu (zde od asertivních kurviček přes nerdy až po vesnické balíky) a deziluzivní sdělení není servírováno na podkladu rádoby milých (ale otravných) indie drnkaček. Přestože se tu setkáváme se zápletkou typickou pro romkomový narativ, nejsme chlácholeni klišé o hrdinech, kteří dostanou životní lekci a poučeni si v závěru šťastně padnou do náruče, ale místo toho jsme svědky konfliktních střetů postav, které toho sice mají mnohdy dost společné, ale přes svou dosebezahleděnost nebo narcismus dost dobře nedokáží překonat svůj pokřivený náhled na realitu a život. A co hůř, ještě se v něm vzájemně utvrzují. Poněkud neprávem přehlížený film.(25.5.2012)

  • Le_Chuck
    ****

    Charlize šupuje do mojej topky (a to som nevidel Monster a North Country) a Reitman ostáva tam kde bol. Jemne nad mainstremom, ako zručný rejža ktorý stále nedokáže nahmatať tie gule, ktoré mu Diablo CoDy vo svojich scénaroch pravidelne servíruje. 70%(16.3.2013)

  • Botič
    *****

    The Bitch is Back! Braková sonda do duše teenagera žijícího v dospělém těle. Krutá deziluze bez morálního ponaučení? Nečekané, byť ne tak úplně dobře napsané zato skvěle zahrané. Podobně jako Somewhere je i Young Adult filmem o něčem v ničem – snímkem, který měl být Reitmanovou první vlaštovkou před tím, než se vydal řešit problémy dospělých. Ale i tak je tahle hříčka o (ne)dospívání v každém věku podivně působivá, i když se jedná o sžíravě kritickou, hořkou a spíše smutnou sondou do života kdysi "populární" dívky, než o jakkoliv komické či dojemné poplácáním po ramenou. Podlý šach-mat. PS: Charlize Theron je můj druhý nejoblíbenější filmový asociál. Hello Kitty!(1.3.2012)

<< předchozí 1 2 3 4 5 9 12 16
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace