Reklama

Reklama

Čtvrteční vdovy

  • Španělsko Las viudas de los jueves (více)
Trailer

Obsahy(1)

Bohatství nemusí znamenat štěstí a blahobyt nezaručuje bezpečí. Zejména, když pod naleštěným povrchem číhá hanebné tajemství. Čtvrteční vdovy režiséra Marcela Pineyra jsou adaptací argentinského bestselleru Claudie Pineirové Viudas de los jueves, který vyšel v roce 2005.
Idylu rezidenční komunity Los Altos naruší jednoho poklidného rána nález tří mrtvol v bazénu jedné z usedlostí. Událost všemi otřese, je totiž silně nepravděpodobné, že by tajemnou smrt zavinil někdo zvenčí. Každý z dokonalých a krásných obyvatel Los Altos ovšem skrývá nějakou bolest či dokonce ošklivé tajemství, a je proto slušně vycvičen v předstírání a umění usmívat se, i když se svět otřásá v základech. Místo snahy o vyřešení záhadné vraždy se tedy všichni úspěšní manažeři a zelené vdovy z Los Altos spojí v úsilí odbýt celou věc jako nešťastnou náhodu. Události však svým vlastním tempem spějí k neodvratnému rozuzlení...
Film se odehrává v argentinské zbohatlické komunitě v době finanční krize, která zemi postihla v roce 2001. Napínavý a strhující příběh má tedy v podtextu i sociální aspekt – jak dlouho je udržitelný současný stav, kdy někteří mají všechno a jiní nic? (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (16)

Piškotka 

všechny recenze uživatele

Hodně zvláštní film v momentě, kdy se začaly rozkrývat souvislosti. Člověk s ukázkovým životem plným peněz, luxusu a postavení nemusí být nutně šťastný. Více to pociťovaly ženy-manželky-kamarádky. Ukázalo se, že se vlastně ani pořádně neznají. Zaujala mě postava, kterou ztvárnila Ana Celentano - u té by nikdo nehádal, jaký boj vede sama se sebou. ()

Mariin 

všechny recenze uživatele

Nudný a zároveň hodně depresivní film byl pro mne - po zaujetím Pineyrovou "Metodou" - zklamáním. Tohle už vypadá jako produkt neomarxistické kritiky kapitalismu. Údajně prý ukazuje střední třídu za hospodářské krize v Argentině, ale to, co bylo vidět, šlo o boháče (kteří pochopitelně nebyli šťastní jen proto, že jsou zazobaní). Oproti marxistickým filmům ze Západu v 60.-70. letech obsahují tyto nejnovější filmy více sprosťáren, jinak jsou stejně beznadějné. ()

Reklama

Vesecký 

všechny recenze uživatele

Film skutečně náročný, v jehož ději jsem se ztrácel. Dlouho trvalo, než jsem pochopil, že se tu prolínají časové linie a kteří manželé a jejich ratolesti k sobě patří. Místy byl děj dost rozvláčný, třebaže asi ta filozofická zpověď o smyslu života před společnou sebevraždou asi tak dlouhá byla úmyslně. Navíc se nevyznám ve světě financí a byznysu, takže jsem se i v tomto ohledu těžko orientoval. Nakonec jsem snad ústřední myšlenku pochopil. Bohatí zevlouni, žijící z rentiér či různých podvodných transakcí, se uzavřou do vlastního světa s ochrankou kolem své vilové čtvrti, kde mají všechno, co k životu zevlounů potřebují. Vzájemné vztahy se pohybují mezi pokrytectvím a otevřenou nenávistí, dětičky holdují zvráceným choutkám - drogám, slídění na počítačích, okrádáním rodičů. Čtyři manželky se scházejí a říkají si vdovy, když každý čtvrtek je manželé opouštějí, aby si zahráli karty při popíjení alkoholu. A netuší, že rodinný, společenský a finanční krach, k němuž vede státní bankrot v Argentině, nakonec změní hru na vdovy ke kruté skutečnosti, z níž vyvázne jediný Rony, u něhož bychom to nejméně čekali... Vzhledem k tomu, že jsem skutečně měl se usledováním co dělat, pouhé tři hvězdičky. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Film začíná záběrem na mrtvoly, které se vznáší ve vodě uprostřed bazénu. Vše nasvědčuje tomu, že budeme svědky temného thrilleru, patrně okořeněného hororovými prvky. Jenže vzápětí přijde střih a ocitnete se uprostřed komunity příslušníků vyšší střední třídy z uzavřeného rezidenčního komplexu. Patří zjevně k těm šťastnějším a úspěšnějším, co dokážou své rodině poskytnout velmi slušné zázemí. Nemají však takový majetek, který by jim zajistil bezpečný polštář v případě ztráty zaměstnání a postavení. Jejich blahobyt je postavený na hypotékách a dalších půjčkách a na ošidném předpokladu pokračování stávajících příjmů. Jenže se známkami přicházející krize přicházejí i obavy, které se mění v tíživou noční můru. Co bude zítra, jak obhájím svůj sociální status, co jsem bez něj? Filmový titul by mohl znít i jinak: Anatomie jednoho strachu. Čtvrteční vdovy sice nejsou tak stylově a obsahově vytříbené jako Metoda, ale i tak patří v žánru psychologického dramatu k slušnému nadprůměru a Marcelo Pineyro opět potvrzuje své levicové cítění. Celkový dojem: 75 %. ()

Bohemák 

všechny recenze uživatele

Pro mě velmi příjemné překvapení, i když uznávám, že takováto originální sonda do života argentinských "ódéesáků" a jejich fetujících dětí v době hospodářské krize v Argentině na přelomu milénia se nebude určitě líbit každému. Tolik nešťastných figur v životě plném prachů - to bych pouštěl Bémovi a spol. ve vyšetřovací vazbě. ()

Galerie (26)

Reklama

Reklama