Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Úsměv a pohoda v hudebně zábavném pořadu z divadla Semafor.
V osmdesátých letech navázal Miloslav Šimek na slavnou éru semaforské dvojice s Jiřím Grossmannem a přizval ke spolupráci Jiřího Krampola. Vznikl tak cyklus představení Zajíc v pytli. (Česká televize)

Recenze (31)

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Svého času šlo o jeden z lepších zábavných pořadů, který pak následovně opakovaly ještě kolikrát v repríze. Z tohoto pořadu pochází spousta kvalitních scének jako např. "Rozhovor s motocrossovým jezdcem", "Důchodci na poště", "Setkání v čekárně OUNZ" nebo "Rozhovor s nakupujícm v kotvě", brilantní Felda Holzmannů jako pan Lemlíček:-). Všecky mám na starých MC kazetách, dnes snad vyšlo jednotlivé scénky i digitálně. Surio Mario Martinez Juarez Ferdinando je prostě nezapomenutelný! ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

14/14 Zajíc v pytli byl další odnoží klasického semaforského pořadu Ze Soboty na Šimka. Z fragmentů na webu ČT je možné procházet díly z let 1984-1990. Celkově je tato "besídka bývalých žáků zvláštní školy" z perestrojky často primárně nostalgická, leč i tak se najdou tu lepší, tu horší scénky. Někdy přijde zajímavý host (Holzmann, Švandrlík), hudební vložky mají svou kolísavou kvalitu (stálicí je Voborníková s Mařasovou). Tématické pořady jsou hodně povedené, zejména vánoční díl. Zajíc v pytli č. 4  je de facto záznamem hry Den otevřených dveří v oblastním muzeu s výjimečnou účastí Nárožného. Samotnou kapitolou je přeštěhování ze SeMaForu do Klicperova divadla v porevoluční náladě. V průběhu let Sobotu vystřídal Krampol a nikdy se nepřestalo vzpomínat na Grossmanna. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Zábavný pořad s velmi proměnlivou kvalitou, přesto stále nadprůměrný. Po odchodu Luďka Soboty (naposledy ve čtvrtém díle, který je snad ze všech nejlepší, neboť v něm hostuje excelující Petr Nárožný, jenž tolik prostoru v žádném Návštěvním dni nedostal) se Miloslav Šimek mohl konečně vrhnout na vytouženou satiru, k níž byl svolný i Jiří Krampol, a vznikly tak sice vtipné věci, ovšem některé z nich jsou dnes vtipné především pamětníkům té doby, což je zkrátka úskalí satiry. Týká se to scének i povídek. Za opravdu povedené považuji snad jen výstupy Josefa Fouska a rozhovor s nakupujícím v Kotvě s Felixem Holzmannem. Jinak je ovšem fakt, že Jiří Krampol byl Šimkův nejméně zajímavý partner, a ačkoliv se oba dva i diváci bavili, dělali mnohem jednodušší humor než tomu bylo dosud zvykem a tohle zajícovské období tedy s odstupem připomíná jen jakýsi Šimkův nádech před setkáním se Zuzanou Bubílkovou. S ní se mu na rozdíl od spolupráce s Krampolem podařilo najít ten správný recept a uvařit satiru, která nadčasová je a baví stále. ()

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Když tohle běželo v televizi, byl jsem ještě prcek, ale občas dají nějaký ten díl v televizi, nebo se dají dohledat některé na internetu. Já měl Šimka hodně rád a je pravda, že nejlepší byl s Grossmannem, ale ani Sobota nebo Nárožný nebyli, marní. Tady mu přitakává hlavně Krampol a i tak se tu objevila celá řada dobrých humorných scének (hodně bavil hlavně Felix Holzmann), nebo i hudební pěvecké vložky (Gott, Spálený, Voborníková nebo Jana Svobodová-Mařasová – ta se mi líbila nejvíc). ()

easaque 

všechny recenze uživatele

+3* Návštěvní dny po smrti Jirky Grossmanna skončily a Slávek Šimek se snažil Zajícem v pytli pokračovat v zajetých a oblíbených kolejích. Bylo natočeno několik pořadů pod stejným názvem a ani na stránkách České televize nemají všechny uvedeny a zdejší uživatelé uvádějí větší počet. To je však důležité jen pro statistiky a kvality pořadu se to netýká, ale jen abyste věděli, že není jen jeden Zajíc ;-). Určitě se v něm najde několik nezapomenutelných scének a povídek s dalšími kolegy, které však už JG nikdy nenahradili. Přesto je to ve srovnání se současnou kvalitou televizní zábavy velký nadstandard, a proto si své lepší tři hvězdičky zaslouží. [ PŘÍBĚH: X /// SMYSL: 1 /// ATMOSFÉRA: 2 /// TEMPO: 1 /// ORIGINALITA: 1 /// NÁLADA: 3 /// ART: 0 /// STYL: 1 /// CASTING: 1 (3*MAX) ] ()

cariada 

všechny recenze uživatele

Jak se mě ten pořad dřív líbil tím víc , když ho mám možnost vidět po letech, tak zjišťuji jak je to mimo scének a povídek naprosto nudné a šedivé Ty rádoby zpěváci druhé či i třetí kategorie, které dnes nikdo nezná, (nemyslím ty prvotřídní jako Gott a spol, ale těch tam tolik zase nebylo), to se nedalo poslouchat udělat souhrn jen scének bez písniček jdu do plných. ()

otík 

všechny recenze uživatele

Zajíc poměrně zdárně navazuje na tradiční duo Grossmann - Šimek, jen bohužel zemřelého Grossmanna nahradili zmatečný Sobota, pak i Nárožný a nakonec mladý Krampol. Styl večerů zůstal podobný - pár jemně humorných dialogových scének je proloženo písničkami Pavla Bobka, Milušky Voborníkové, Jany Mařasové či Petra Spáleného. Hraje orchestr Groš pod vedením Miloslava Růžka. Šimek s Krampolem se dokonce vrátilo ke čtení povídek a své večery vyšperkovalo scénkami třeba se Surio Mario Ořiškem nebo japoncem Kawasakim. Nezapomenutelná je také báječná závěrečná píseň všech účinkujících. (ALE POZOR, TO VŠE AŽ OD 5. DÍLU!!!) Jednotlivé díly: 1. díl nese podtitul "Ze Soboty na Šimka", pochází z roku 1984 a skládá se z několik scének Šimek + Sobota, Šimek + Sobota + Krampol, Šimek + Krampol + Uršula Kluková, Šimek + Sobota + Kluková. Pořad začíná Sobota s ovcí, po Bobkově písni následuje definice humoru Šimka a Soboty, poté píseň mně neznámé blondýny, pak přijde Krampol a společně se Šimkem "vyhodí" Sobotu ze scény, následuje povídání Krampola o svých studiích a Krampolova scénka společně se Šimkem a Klukovou o Gumgameplivingu. Po písni Milušky Voborníkové přijde Ilona Záluská a Sobota s ní udělá rozhovor, přičemž mu Šimek najde želvu, pak Ilona zazpívá, poté Šimek a Sobota vysvětlí, proč se pořad jmenuje Zajíc v pytli. Poslední scénka měla být s Petrem Nárožným, ale protože měl "moc práce", jeho part zahrála Uršula Kluková a zbytek hádavé scénky zahrál Šimek se Sobotou. První díl byl takový rozháraný, bez jakékoli pořádné ucelené nitky, scénky nejsou vyloženě nudné, ale jsou hrozně uhádané a ze strany Soboty strašně ukřičené. Díl tak za dvě hvězdy, moc zábavy nepřinesl. Díl č. 2 začíná tak, jak známe pozdější díly. Čili civilní jeviště, známá nahá dívka jako pozadí, obyčejně oblečení Sobota se Šimkem. Nejdříve se pohádají o tom, kdo bude vítat diváky, pak píseň llony Záluské a Pavla Bobka. Následuje scénka důchodců Šimka a Soboty z parku o krmení ptáčků a o ztraceném hesle. Po písni Zuzany Burianové přijde Miroslav Švandrlík a dostane slova, ze kterých musí složit lyrickou báseň. Poté Šimek se Sobotou přivítají svým osobitým způsobem zpěvačku Hanu Horenskou a Sobota jí pak čte z ruky, poté tato zpěvačka zazpívá. Následuje scénka Sobota aneb Milan Kleška, Kluková, Šimek anebo Bohouš Přísavka a manželský trojúhelník. Pak si všichni zazpívají píseň Palečka a Janíka, poté pan Švandrlík přečte vytvořenou báseň z neskutečných slov. Na závěr dojde konečně k úvodnímu představení Luďkem Sobotou, které na začátku chybělo a Paleček s Janíkem ukončí tento díl svou písní. Poprvé se na scéně objevuje pomocník Josef Fousek. Rok výroby 1984. Díl č. 3 se odehrává celý v pyžamu. Šimek se Sobotou se probouzejí na jevišti, kde přespávali. Následuje spousta dialogů před dalšími vystupujícími např. o koze, o osobním kontaktu, o zahrádkářích. Pak zazpívá Ilona Záluská, poté Šimek se Sobotou vedou dialog o tom, jak Sobota chodí vyhledávat objevy na diskotéky a následně představí mladou zpěvačku Janu Mařasovou, která pak následně zazpívá. Poté je dialog Šimka a Soboty o psaní trestu, pak přijde Bohuslav Šulc z divadla Spejbla a Hurvínka a jeho loutka zahraje etudu na klavír. Po písničce Heleny Maršálkové následuje konečně scénka - zdravotní kurz. Šimek jako nervní instruktor Sekera, Sobota jako model Petr Středa. Později se ke scénce připojí Jiří Krampol jako Václav Datel, vedoucí. Milá a dlouhá scénka hlavně díky krásně usměvavému Sobotovi, ale i Krampol tu zaboduje. Sice dlouhá, ale hodně vtipná scénka. Před závěrem zazpívá Pavel Bobek, pak rozloučení, Sobota se Šimkem zalezou pod peřinu a konec doprovází píseň Mirka Palečka. Slušný, hodně dialogový díl z roku 1986. Ve 4. díle se na scéně objevuje jako host Petr Nárožný a celý díl je koncipovaný jako návštěvní den v oblastním muzeu a má podtitul Den otevřených dveří v oblastním muzeu. Nárožný jako ředitel muzea diváky přivítá, následuje píseň Pavla Bobka, poté přivítají diváky Sobota se Šimkem, ale jsou Nárožným odehnání, že tam nemají co dělat. Následuje Nárožného krátká přednáška o absorbci houby, pak povolá na přednášku o houbách Milivoje Cepa (Šimek), který přednáší především o docentovi Kozákovi a jeho zálibě v houbách ("Žádná houba není jedovatá!"). Po něm přichází asistent Richard Ryzec (Sobota), který dále pokračuje v přednášce o docentu Kozákovi. Na scéně se pak objevuje jako návštěvnice slečna Hauserová (Uršula Kluková), která s Nárožným vede dialog nad asistentem Ryzcem. Po chvíli Ryzec zcvokne a uteče do lesů, přičemž Kluková utíká s ním. Poté opět zazpívá Bobek. Po písni si ředitel Nárožný přiveze Cepa Šimka z lesa a Cep mu líčí, jak bojoval s kancem. Náhle vyleze z bedny Ryzec Sobota a bude se pískat. Ale když dorazí Hauserová Kluková, je po pískání a hlavně Ryzce brzy přejde smích. Nakonec však Hauserová skončí v bedně a Cep si ji odveze domů. Poměrně raritní díl, který je celý jedním divadelním představením a vůbec nemá styl předchozích ani pozdějších dílů. Není tu ani žádný jiný zpěvák než Bobek. Na konci žádná píseň, ale skladba známá ze seriálu Show Bennyho Hilla. Vůbec tu nevystoupí Krampol. Díl, který sice i dnes pobaví, ale určitě patří k těm slabším. Rok výroby 1987. Od dílu číslo 5 začíná mít Zajíc zcela jiný styl - Šimek vytváří partnerskou dvojici s Krampolem, čtou se tolik oblíbené povídky, tentokrát stvořené Šimkem a Krampolem, zpívá se více písniček a styl je spíše místo divadelní hry opět talk-show ve stylu starých pořadů Šimka s Grossmannem. 5. díl začíná s obrazem nahé dívky na pozadí tak jak tomu bylo v díle č. 2, Krampol a Šimek v civilním oblečení. Krampol ze začátku mluví o zkušenosti se scénáři svých filmů, pak zazpívá písničku Pavel Bobek. Pak si Šimek postěžuje na svou malou popularitu, proto s ním Krampol udělá interview, aby se ze Šimka stala slavná osobnost. Dialog pak jaksi sklouzne až k Šimkově nespavosti, k černošské ukolébavce a ke snaze Šimka uspat. Pak přijde zazpívat Jana Mařasová, po ní se představí nová tvář divadla Semafor - Petr Spálený a následně zazpívá. Dále Šimek přečte povídku "Jak jsem dělal čerta" , pak zazpívá Miluška Voborníková s Krampolem a po nich opět Pavel Bobek. A pak přijde zlatý hřeb večera - rozhovor Šimka s Japoncem Jokabuši Kawasakim (Krampol), který studoval u nás v Ostravě a vzal si typickou "češku" Marcelu. Nyní žijí v Japonsku a předělávají místní dráhy k obrazu ryze českému. Na konci pořadu poprvé zazní "hymna" zajíce v pytli - písnička "Každý na světě, každý je tu rád". Díl velmi vydařený z roku 1987. V 6. dílu zazní povídka Šimka a Krampola "Jak jsem hledal manželku" a sehraje se výtečná scénka o soudruhu Dlažkovi a pražských chodnících. Velmi podařený díl (1987). Díl č. 7 je vánoční, zahájí jej národní umělec Karel Gott, po úvodním slovu následuje písnička Petra Spáleného, poté Šimek s Krampolem zahrají dialogovou scénku o železné neděli a sběru železa (jedna z těch top nejlepších scének Š+K). Po písničce Milušky Voborníkové si Miloslav Švandrlík napíše slova z lidu pro svůj melodram, pak Bohuslav „Bója“ Šulc zahraje na gramofon, zazpívá Voborníková s Janou Mařasovou, zazní povídka „Jak jsem prodával kapry“, pak opět zazpívá Jana Mařasová, Šimek položí pár otázek o vánočních nákupech Felixi Holzmannovi a zazní píseň Petra Spáleného. No a pak nastane čas pro Miloslava Švandrlíka, jehož melodram přednese Karel Gott. Pak už to rozjede Gotťák a zaválí pořádnou svou vypalovačkou. Závěr patří písničce Petra Spáleného a symbolické písni na závěr Každý na světě... . Zřejmě jde o nejlepší díl z celé série, protože je plný zábavných scének a povedených písniček (1987). Díl č. 8 je jarní, rozdávají se květiny a celkově je vše laděno do jara. Hned na začátku zazpívá host Jitka Zelenková a po ní Valerie Čižmárová, pak přijde na řadu řeč o eskymácké babičce a debata Šimka s Krampolem o slečnách. Poté zazpívá Jana Mařasová, následuje scénka s kouzelným zrcadlem a pak přijde Václav Stehno (Krampol) k rozhovoru se Šimkem. Následuje moderní písnička mladého rockera Roberta Růžka a pak je další debata, tentokrát o Charlie Chaplinovi. Jako hosté pak přijdou Pavel Dobeš a Pepa Fousek, přičemž oba pak zazpívají. Následuje další písnička Petra Spáleného a po ní poslední část Zajíce - Krampol přečte své mladé ženě pohádku "O rogalce". Na závěr se pozvou na jeviště jakési mladé kočky a všichni si na závěr zazpívají hymnu Zajíce. Díl bez čtené povídky, hodně písniček, žádná pořádná scénka, rok výroby 1988. V díle č. 9 z roku 1988 se vzpomíná na Jiřího Grossmanna, a tak zazní v celém díle jen jeho písně, Šimek s Krampolem na něj vzpomínají ve svých výstupech a zazní povídka Š&G - "Jak jsem ochořel". Zazní ale také nová povídka Šimka a Krampola "Můj otec zahrádkář". V díle č. 10 opět nezazní žádná povídka, od začátku je to spíše talk show. Na začátku je dialogový výstup s různými tématy, pokračuje se písní o Archimédově zákoně Š+K, dále zazpívá svou píseň Valérie Čižmárová. Následuje slušně vtipná manželská etudu Šimka s Uršulou Klukovou v roli doktorky a vedoucí manželské a předmanželské poradny Emy Drobné Černé. Pokračujeme blokem písní Jany a Luboše Svobodových + Jany Mařasové. Pak už přijde asi nejslavnější postava dua Š+K - Surio Mario, se kterým udělá Šimek rozhovor. Po písničce Milušky Voborníkové bude reportáž - rozhovor olympioniků vracejících se z Olympijských her v Barceloně s československými reportéry. Před závěrečnou písní ještě zazpívá Petr Spálený. Kromě scének díl spíše nezajímavý (1989). Díl č. 11 jsem neviděl. Poslední odvysílaný díl je vlastně střihový pořad s názvem Zajíc v pytli, kde jsou vidět scénky z klasického Zajíce, tedy až od 5. dílu (rozhovor s Kawasakim, povídka Jak jsem hledal manželku, vánoční scénka s Felixem Holzmannem, rozhovor s panem Dlažkou, vánoční večerníčkovská báseň Karla Gotta od Miroslava Švandrlíka a Krampolova pohádka své mladé ženě). () (méně) (více)

LadyPupu 

všechny recenze uživatele

Železná neděle aneb Seber co můžeš, kde se řeší papiňák z dovozu (ešus a píšťalka)... Soudruh Vyrážka, inženýr Dlažka, Surio Mario... Šimek s Krampolem byli super. Jediné, co mne nebavilo tenkrát a ani dnes, byly pěvecká vystoupení Milušky Voborníkové a spol. Ale jinak je tenhle pořad "pořád kvalitní, takzvaně málcajt, jak říkali staří Římané. Ty první, co je odkojila vlčice". :-) ()

Kri-kri 

všechny recenze uživatele

Hudební a zpívané vsuvky mě nebavily (vyjma té tradiční závěrečné "Každý na světě je tu rád", ta se povedla), ale na scénkách a dialozích Šimka a Krampola jsem vyrůstal. Už od dětství mám naposlouchanou kazetu Večer při petrolejce složenou z několika scének tohoto pořadu. Havarijní údržba pražských chodníků s Ing. Dlažkou, železná neděle s Ing. Vyrážkou, dialog o nespavosti, povídky navazující na tradici s Grossmannem a další humorné perly mě vždycky dokážou rozesmát, třebaže mnohé znám už téměř zpaměti. Nejslabší a nejméně vtipný mi přišel 4. díl se Sobotou a Nárožným (humor v této sestavě mi moc neříká), ale od 5. dílu je to výrazně lepší, Krampol a Kluková Šimkovi sekundují daleko vtipněji. Šimek tehdy ani netušil, jak nadčasový bude jeho humor. "Vole, nech se vyšetřit, řekla dívka hlubokým hlasem a mně došlo, že ne každý, kdo má dneska v uchu náušnici musí být holka." Skvělý humor, jaký dnes už nikdo nedokáže. ()

Castrator 

všechny recenze uživatele

S výčtem a popisem dílů v komentáři otíka by se dalo až na výjimky souhlasit, uvedu též svou rekapitulaci a tučně opravu a doplňky. Nejdříve ještě k písni - jmenuje se Každý na světě a zpívá se v ní "každý na světě, každý je tu rád." V prvních třech dílech jsou určitě scénky s uvítáním diváků, kdy Sobota a Šimek losují, kdo diváky uvítá, dále scénka důchodců v parku na lavičce a čtení z ruky. Možná se objevily i některé scénky z nahrávek Neuvěřitelné situace, Ze Soboty na Šimka nebo Kurzy první pomoci, ale jistý si tím nejsem. 4. díl (rok výroby 1987, 56 minut) je se Šimkem, Sobotou a s Nárožným v muzeu. 5. díl (rok výroby 1987, 59 minut) je již s Krampolem, Jak jsem dělal čerta, černošská ukolébavka, rozhovor s Kawasakim. 6. díl, 1987, 49 minut, Jak jsem hledal manželku, rozhovor s Josefem Dlažkou. Díl sedmý byl dílem vánočním (1987, 72 minut), rozhovor s Dlažkovým bratrem Vyrážkou, povídka Jak jsem prodával kapry, hosty jsou Gott, Švandrlík a Holzmann jako Lemlíček. Díl osmý je z roku 1988, trvá 55 minut, obsahuje rozhovor s Václavem Stehnem. Díl devátý (1988, 57 minut) je vzpomínání na Jiřího Grossmanna, díl desátý (1989, 59 minut) je památný rozhovorem se Surio Mariem. Posledním dílem nebyl střihový díl, ale Zajíc v pytli č. 12, který byl pojat jako návštěva v zákadní škole, Šimek dělal ředitele Douchu, Krampol školníka Kolíska, dle webu ČT trval 70 minut a byl vyroben v r. 1990. http://www.ceskatelevize.cz/porady/899444-zajic-v-pytli/290320741250012/ Tento díl jsem viděl a dodnes ho mám bez vystřižených písniček převeden na CD jako zvukový záznam, byl jako 12. díl očíslován, buď přímo v titulcích pořadu, nebo v programu. Nejde o vzpomínku, ale ověřený fakt. Dle mého názoru to je nejslabší díl ze všech dílů s Krampolem, doslova jsem ho protrpěl. Asi mělo jít o návrat k besídkám, které dělal s Grossmannem, ale hodně to nevyšlo. Díl jedenáctý, dle webu ČT (http://www.ceskatelevize.cz/porady/899444-zajic-v-pytli/29032064122-zajic-v-pytli-11/) trvající 79 minut, jsem zřejmě nikdy neviděl a mohlo jít o stříhový pořad a výběr toho nejlepšího, jak píše otík. ()

Paity 

všechny recenze uživatele

Zábava to celkem byla. I když také bylo vidět, jak už jednotlivým účinkujícím tiká čas a už nejsou nejmladší. Chyběla tam proto taková ta energie, dravost, kterou bych u takového pořadu očekával. Bavit se ovšem i tak budete. ()

ondrula 

všechny recenze uživatele

Tuhle jsem shlédl pár dílů a úplně se propadl do nálady 80. let. Je zajímavý, jak ty gagy na scéně vytvářeli (ne)herci minimalisticky, na mrňavým prostoru a jen s pár prostýma rekvizitama. Újmu jsem ale utrpěl, když mě opět zasáhla ta otřesná hudební produkce v podání Milušky Voborníkový, Pavla Bobka a spol.; úplně jsem se vžil do pocitu, kdy jsem to sledoval jako dítě a trpěl při tom muzicírování jako zvíře. ()

Chudobka 

všechny recenze uživatele

Jiří Grossmann je nenahraditelný. L. Sobotu bych ještě snesla, ale J. Krampola moc ráda nemám. Občas se něco povedlo, ale některé scénky mi připadaly trapné, takže jsem si raději poslechla P. Bobka, P. Spáleného a pár dalších. Eva Olmerová se podle mého názoru do tohoto pořadu nehodila. Její zpěv je absolutní špička. ()

gombarix 

všechny recenze uživatele

70 %, zvedám na 4* za skvělou scénku návratu sportovců z olympiády (v 10. díle). Jinak Krampol nastupuje až od 5. dílu, do té doby je tam ještě trio Šimek-Sobota-Nárožný. Celkově to rozhodně nedosahuje geniality Návštěvních dnů Šimka s Grossmannem (i proto, že Krampol není takový profík a neumí udržet kamenný výraz, když je to potřeba), ale dívat se na to dá a pár fórů za díl je fakt dobrých. Jen ten závěrečný kolektivní song ("Každý na světě žije rád") působí v kontextu doby nějak divně poplatně... - - - a dal bych možná i 5*, kdyby tam Janička Mařasová místo toho sexy švidrání nosila svoje brýle a nenechávala to jen na Uršule, echm... ()

Reklama

Reklama