poster

Lady Blue Shanghai

Krátkometrážní / Mysteriózní / Romantický

Francie / USA, 2010, 16 min

Režie:

David Lynch

Scénář:

David Lynch

Hudba:

David Lynch

Producenti:

Sabrina S. Sutherland

Střih:

David Lynch
(další profese)
  • ScarPoul
    ***

    Lady Blue Shanghai je typický Lynchovský film. Neustále v ňom tápate medzi snom a realitou. Medzi tým čo je skutočné a tým čo je vymyslené. Tentokrát má ale tento kraťas príbeh, ktorý aj keď nie je ľahko uchopiteľný, dáva možnosť prejaviť hercom skutočné emócie a v pozadí z Lynchovou hudbou krásne kooperuje. Pre Lynchofila ale predvídateľná záležitosť, s pekným vizálom a atmosférou, ale na konci zostáva jednoducho pocit, že tu niečo dôležité chýbalo.(25.10.2010)

  • GodComplex
    ***

    Nadherna nocni neonova Shanghai ve spojeni s Davidem Lynchem je smrtelna kombinace. Cele je to sice kapku prazdne a o nicem, ale koneckoncu se jedna jen o promo na Dior kabelku. Pokud by ale Lynch natocil svuj dalsi celovecerni film v podobnem asian prostredi (a klidne i s kvalitni Marion Cotillard v hlavni roli), mohlo by se jednat o highlight a vitane zpestreni jeho kariery, protoze se uz prilis dlouho placa na stejnem pisecku. Exoticka vypravnost je jeden z elementu, ktery jeho filmum vylozene chybi a zmena prostredi by mu na stara kolena urcite zafungovala jako silna inspirativni injekce. 6/10(14.10.2010)

  • Iroquaise
    *****

    ...sevřený, temně melodramatický sen o nenaplněné lásce...tísnivé a ponuře krásné...líbí se mi, jak Lynch parceluje prostor, jak ho deformuje ( prostřih na vrátného, který pozoruje vestibul) a mění/ zcizuje diváckou perspektivu ( náhlé zapojení subjekťáku ve scéně rozhovoru se dvěma zaměstnanci hotelu)...líbí se mi, jak skokově a zdánlivě nesmyslně stříhá, takže člověku zůstanou v hlavě otištěné specifické obrazy ( záběr zezadu na nohy v lodičkách )...baví mě narativně vyprázdněný momenty ( dlouhé prohlížení pokoje)...fetišizace předmětů (kabelka, růže), barev (modrá) a vytrženého, existenciálně působícího osobního příběhu (dívka ztracená v cizím městě, jakoby uzamčená v nekonečnosti prostoru a okamžiku i v cyklické zápletce - kontrapunkt sevřené mizanscény a rozlehlého prostoru snu)...do tradičního lynchovského kontextu pak vhodně promlouvá digitální kamera, která snovým obrazům dodává opunc špinavě realistické důvěryhodnosti...mimo jiné díky ní Lynch dokázal posunout své tradiční obsahové atributy novým estetickým směrem...do toho našel novou múzu...Marion Cottilardová působí dojmem křehce přitažlivé hvězdy klasického Hollywoodu...čistá práce...(4.10.2012)

  • bartias
    ***

    Dalo by se tomu říkat "Lynchovo dilema". Pokud jde o novější filmy režiséra hromady kultovních kousků, nikdy si nemůžete být jistí, jestli to fakt není nic moc, nebo David Lynch zůstal jenom nepochopen. Stejně se to má i s krátkým filmem/reklamou, který zaplatil Dior. V typicky lynchovsky divném chaosu se ale pěkně vjímá půvabně zmatená a vylekaná Marion Cotillard. A koneckonců to není tak dlouhé.(12.3.2011)

  • Marek1991
    odpad!

    Lynch sa upísal reklame a snobskej zbytočnej značke a svojím tajomnom, ktoré ľudí fascinuje im urobil dobrú propagáciu, navyše osoba, akou je Marion Cotillard tomu tiež pridala svojím presvedčivým herectvom. Mnohí ľudia v tomto svete sú geniálni, ale slúžia zlu, či už vedome alebo nevedome. Mne toto kúzelné neprišlo, mnohí to hodnotia dobre, len aby nevyzerali pred masou ľudí, ako že to nepochopili a tak sa často tieto ilúzie podporované strachom, pseudoodborníctvom a mnohými inými záležitosťami podporujú a potom si ľudia môžu pripadať skvelo, keď robia umenie a hádajú sa o maličkosti, pričom samú podstatu zle pochopili, často sú to aj veľké osobnosti, preto tu kapitalizmus stále funguje. Je mi ľúto, že ľudia, ktorí by mali byť vzorom a mali by viesť proti tomu, to propagujú. Pre mňa to bol mysteriózny odpad, bez vnútornej hodnoty.(2.2.2013)