poster

Vše pro dobro světa a Nošovic

  • anglický

    All for the Good of the World and Nosovice!

Dokumentární

Česko, 2010, 82 min

Režie:

Vít Klusák

Kamera:

Jakub Halousek
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Snorlax
    *****

    Mé váhání mezi čtyřmi a pěti hvězdičkami utnula závěrečná reklama. Z Klusáka se stal kritický dokumentarista, který si jde tvrdě za svým (možná proto je nepatřičně srovnáván s Moorem), ale nesnaží se divákovi podsouvat svůj názor na věc (proto bych ho spíše přirovnala k současné americké dokumentaristické hvězdě Fergusonovi). Zařazení nepodařených záběrů do filmu se mi nelíbí, možná to dodává snímku na autenticitě, ale mě to spíše ruší. Toť jediná má výtka.(24.9.2011)

  • Pedestrian
    ****

    Opravdu jen malé výhrady. Škoda absence českých titulků (častokrát není všemu rozumět), protože místní perlí jako o závod: "No a tady na dveřní lince máme jednu z občanek Nošovic. Paní Tamara, tady ta blondýna hned první." "Tu ani neznám." :) a dokumentu chybí nějaká hezká tečka na závěr. Celkově ale vynikající. Vít Klusák je chytrý člověk, který ví co dělá, což jen potvrdil následnou debatou po skončení projekce. Jeho tvorbu do budoucna rozhodně sledovat.(11.1.2011)

  • Rhed
    ****

    Pracovat v robotárně mohou jen dva typy lidí: buď naprostí idioti, anebo ti, kteří zkrátka nemají jinou možnost. Po dvaceti letech budování reálného kapitalismu bychom těmi druhými pohodlně zastavili Amazonku...Robotárna v podmínkách střední Evropy samozřejmě určitý přínos představuje, nicméně ten se ani omylem nevyrovná katastrofálnímu dopadu externalit. Ostatně, existenci externalit (nerad) připouští i haličský zloděj propisek. Výhružné dopisy váhajícím majitelům půdy opět odpovídají středoevropskému prostoru. V zemích třetího světa by tito majitelé samozřejmě dávno čichali k fialkám zespodu, neboť jakékoliv "mimoobchodní překážky obchodování" vidí nadnárodní kapitál tuze nerad a dovede s nimi rázně zatočit. Sexuchtivé tetky na zelném poli neměly chybu, nakonec, o čem jiném se dlouhé hodiny bavit? Stejně tak reklama pro Nošovické zelí. Mimochodem, kysané zelí obsahuje více vitamínů, než veškeré kiwi, liči, mango a další sračky z druhé strany zeměkoule dohromady. Naprosto tragická mně přijde dvojice nadšených robotů, kteří se v "maquiladoře" nechali zaměstnat a do budoucna očekávají zlepšení. Chtěl bych zmíněnou dvojici vidět za deset let, až budou oba na dlažbě, s podlomeným zdravím a domem prodaným kvůli astronomickým nákladům za léčení. Nu což, proti gustu...zajímavé je, že robotárna Huyndai přináší kromě nesnesitelných pracovních podmínek a směšných mezd také přehršel klasických moderních "irritants": Promítání firemních nebetyčných blábolů, nástupy, neužitečné workshopy, nebo též stále rozšířenější exhibice zaměstnanců při exkurzích veřejnosti. "To je obyvatelka Nošovic, Tamara". Šmankote! Děkuji Bohu, že se mě nic z toho netýká a chovám naději, že se něčeho podobného ani nedožiju.(17.6.2011)

  • czejny
    ****

    Vše pro dobro světa a Nošovic. Název, který dále v komentáři kvůli jeho délce nepoužiju už ani jednou. Krom toho, že to nesouvisí s filmem jako takovým, tak Klusák nepředvádí jakýsi objektivní fraškoidní dokument jako tomu bylo u Českého míru. Zaměřuje se na téma, ke kterému už samotným ironickým názvem vyjadřuje svůj postoj. Přiklání se na stranu vesničanů, kterým pracovití Korejci postavili na jejich polích obří kolos plyvající automobily značky Hyundai. Klusákovo zpracování nám předkládá osud vesnice v trochu dramatičtějším světle, než tomu bude doopravdy. Nicméně díky tomuto pojetí si můžeme položit otázku, do jaké míry by dnes vesnice měla být tvořena zemědělstvím a do jaké míry je souvztažnost vesnice a zemědělství jen přežitkem z minulého režimu. Svým zpracováním, které hojně využívá filmařských prostředků, aby dosáhl svého cíle (= zesměšnění Hyundaie s úlisným tiskovým mluvčím za zadkem), zachází s mistrovskou obratností. Aby ne, když tuto techniku (někdy ne příliš vhodně) si osvojil v Českém snu a míru. I samotní hlavní aktéři, na které zaměřil svůj objektiv kamery, tentokráte působí lidštějším dojmem než výstřední typy v Českém míru, kteří se předháněly v tom, z koho vypadne trapnější žvást. Na tomto díle Klusáka je sympatické, jakou cestou se vydal. Že zaujímá k tématu jasnější postoj a projevuje svou iniciativu. Pokud na této cestě vydrží, rád si počkám na další dokument.(7.11.2010)

  • Vodnářka
    ****

    Dokument ani chvilku nenudí, chvílemi baví, chvílemi se nás snaží přimět k přemýšlení a hlavně upozorňuje na důležitá témata dnešní doby - problém lidské bezohlednosti, dodržování základních lidských práv, sledování pouze vlastích zájmů a zároveň na typickou lidskou přizpůsobivost a snahu nijak nevybočovat z davu. Na druhou stranu z dokumentu jasně vyvstává otázka - má vůbec cenu rýpat se do věcí, se kterými se stejně už všichni smířili a ani oni sami už nemají nějakou větší touhu je měnit. A, ano, není právě tahle otázka tím přizpůsobením se, ustoupením silnějším a bohatším a snahou nerozdmýchávat dál oheň? [MDFD Jihlava 2010](30.10.2010)

  • - Po závěrečných titulcích následuje překvapení pro trpělivé diváky... (Zdroj: Hypermarket Film)

  • - Společnost Hyundai producentovi filmu opakovaně pohrozila, že podnikne právní kroky proti zveřejnění filmu. (Zdroj: Hypermarket Film)

  • - Film vznikal po dobu 5 let: 2005 - 2010. Filmaři strávili v Nošovicích celkem 124 dní a natočili 17 hodin filmového pásu. (Zdroj: Hypermarket Film)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace