Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Muzikálová sága o rodině v showbyznysu. Marilyn zpívá, tančí a září uprostřed ohromujících čísel, představení a mistrovských tónů Irvinga Berlina. (oficiální text distributora)

Videa (2)

Ukázka z filmu 1

Recenze (12)

Carthorias 

všechny recenze uživatele

LFŠ 2018, film 15: Lidi na film odjakživa chodili hlavně z 2 důvodů. Za 1. na hvězdy, za 2. se bavit. Obojí je v tomto filmu splněno bezezbytku. Hereckému obsazení dle jmen kraluje především Marilyn Monroe, i když zde v roztomilosti dost pokulhává za kočičkou Mici Gaynor. Co se týče kvalit filmu, jedná se o klasický potboiler, ale choreografie tanečních čísel, písničky a barevné kostýmy to bohatě vynahrazují. Není to žádné vysoké umění, ale bavil jsem se královsky. ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Walter Lang byl zkušený rutinér ve výrobě nenáročné filmové spotřební zábavy. Jedním z těchto kousků je také jeho odlehčeně smyslnější snímek Není nad showbyznys. Zápletka je jen odrazovým můstkem, naivní melodramatická dějová linka je osekána na nejzbytnější nutnost a diváky se snaží ohromit pompézním vizuálním mumrajem. S pyšnou hrdostí přechází po molu módní přehlídky a s fanfárou představuje své pestrobarevné kostýmy s nezbytnými flitry a hedvábnou krajkou. Písničky odsypává v radostném rytmu optimismu, či hebkým hlasem erotického dráždění smyslnosti. Tvary se pravidelně střídají, písně rozverně tančí a v soukolí se vše slévá do příkladné harmonie. Efektní podívaná pro velké plátno, prázdné a třpytivé. Hlavní postavou muzikálové zábavy je vitální Molly Donahue (příjemná Ethel Merman), profesionální revueová zpěvačka a tanečnice. Starostlivě ochranitelská v roli matky, precizně nadšená a příkladná v roli pracovní. Hlavní mužskou postavou je Tim Donahue (sympatický Donald O'Connor), bezstarostný mladší syn Molly s první vážnější partnerskou výzvou svého života. Hvězdou filmu je ctižádostivá Victoria Hoffman (Marilyn Monroe), která ve smyslné póze vytrvale a důrazně sáhne po nabídnuté možnosti kariérního prolomení žádostivě očekávaného úspěchu. Romantika není podstatná, hlavním produktem je erotické vibrování. Rodinný kabaretní klan doplňuje hlava rodiny a spořádaně čestný otec Terence Donahue (příjemný Dan Dailey), v latentní homosexualitě zaskočený Terenceův syn a Timův starší bratr Steve Donahue (Johnnie Ray) a vždy vesele naladěná sestra bratrů Katy Donahue (sympatická Mitzi Gaynor). Z dalších rolí: vstřícný uznávaný broadwayský producent Lew Harris (Richard Eastham), upřímně poctivý textař Charles Gibbs (Hugh O'Brian), Vickyin ochotný agent Eddie Dugan (Frank McHugh), či moudrý řídící internátní školy otec Dineen (Rhys Williams). Film Není nad showbyznys můžeme považovat za zajímavý náhled na ukázkový standard dobové konzumní zábavy. Efektně rozpohybovaná opentlená prázdnota. ()

Reklama

classic 

všechny recenze uživatele

Celkom pozoruhodný muzikál, v ktorom hrá MARILYN, a preto som mal veľké chute si ho pozrieť. Obsahuje veľkolepé spevácke a tanečné čísla, kde dominuje päť členná rodina Donahueovcov, ktorí so železnou pravidelnosťou vystupujú spoločne, v akomsi druhe divadla - VAUDEVILLE. Takto to praktizujú už dlhé roky, ešte keď boli Tim, Steve a Katy mali zasrani. Samozrejme, ako to tak klasicky býva, všetko sa mení v dospelosti, keď Tim spozná osudovú ženu, novodobú STAR - VICKY. Ona sa stáva populárnejšia, či trebárs bude taktiež účinkovať spolu so súrodencami. Na jednej strane, sú až takmer spektakulárne muzikálové čísla, ktoré obsahuje snímok režiséra Waltera Langa, ale zase, čo mi vadí, že sa to absolútne nikam dejovo neposúva, nenapreduje to, a tak sa rozhodli scenáristi, manželia Ephronovci „okoreniť” hlavné dejstvo, komplikovanými, rodinnými, vzťahovými situáciami, a to je najväčší kameň úrazu, pretože to robia hlúpym spôsobom, ktorý ma nudil. Ako som na začiatku spomínal slávnu celebritu Monroe, ktorá má určite štipku hereckého talentu, oslovuje ma najmä svojim tradičným sexeppealom, ktorý môže rozdávať, zahrala si tu, nie príliš dlho, ako som si pôvodne myslel, čo až tak nevadí, lebo som mal ešte k dispozícii MITZI GAYNOR, ktorá mi pripomínala Ingrid Bergman. Zahral si tu aj „spolužiak” Gena Kellyho, zo Spievania v daždi, Donald O'Connor, kde nevidím nič nové, len tisíc - krát staré, otrepané, čo som videl u neho predtým. Možno tvorcovia dbali na fyziognómiu postáv, pretože „OTEC a SYN” , t. j. Terence a Tim, sa na seba dosť podobali, tak aspoň niečo pozitívne. Inak ma viac - menej, táto choreografia unavovala, mal som taký dojem, že tým sa len vyplňoval voľný čas... Nastáva akési sklamanie, ktoré zapríčinilo chabé scenáristické DUO, ale aspoň, že som si vychutnal Monroe, to je taký krásny pocit ! ()

Webb 

všechny recenze uživatele

Mám raději muzikální 50. léta než následujicí 60., zpěv a tance jsou součástí kabaretu, jsou nejenom daleko přirozenější, ale také mi přijdou lépe zpracované a oproti West Side Story nebo My Fair Lady se tu více pracuje s dějem. V tomto ohledu mezi ty lepší patří i toto dílo a bohužel si to také musí pokazit příběhovou linií, která zapříčiní absenci dalšího zhlédnutí. ()

Exkvizitor 

všechny recenze uživatele

Příběh je stupidní a postavy nezajímavé. Ale výprava scény, kostýmy, písně, choreografie, Donald O'Connor a Marylin Monroe jsou zde jednoznačně na úrovni. Autor písní Irving Berlin pro film oprášil některé ze svých největších hitů z dob dávno minulých (které jsme mohli na plátně vychutnávat už třeba v Alexandrově ragtime bandu - včetně jeho stejnojmenného titulního songu, který je v Není nad showbyznys dohnán do dokonalosti v téměř desetiminutovém nápaditém čísle). Marylin M., která v tomto snímku hraje další sexbombu (tentokrát ovšem překvapivě ne úplně hloupou) pak zde skvěle předvádí některé z největších Berlinových šlágrů z 20. let, včetně "Lazy" nebo "After You Get What You Want, You Don't Want It". ()

Galerie (21)

Zajímavosti (9)

  • Marilyn Monroe (Vicky Parker) sa mala objaviť ešte v jednom tanečnom čísle, kde by spievala vo vode s tanečnicami v čiernych plavkách a s hviezdicovou kúpacou čapicou. Scéna sa nakoniec ani netočila. (AdamCritic)
  • Donald O'Connor a Dan Dailey si během natáčení příliš nesedli. Donald O'Connor byl totiž krátce po rozvodu s Gwen Carter a Dan Dailey s ní během natáčení začal chodit, o rok později se pak vzali. (janejudyjune)

Reklama

Reklama