Reklama

Reklama

Auschwitz

  • Německo Auschwitz
Trailer
Kanada / Německo, 2011, 70 min

Obsahy(1)

Na nástupiště přijíždí vlak. Místo oken ostnatý drát. Vystrašení lidé uvnitř hledí ven. Vlak vjíždí do stanice, koleje dál nevedou. Stanice se jmenuje Osvětim. Němečtí vojáci na peronu odemykají zamčené dveře a lidé začínají vystupovat. Jsou rozdělováni do skupin. Jedni vlevo, ti co můžou pracovat vpravo a děti nechávají u dozorců. Velká část lidí je odvedena do budovy označené písmenem E. Svlékají se a vcházejí do "sprch". Zatímco umírají, němečtí vojáci rozdělují a počítají získané cenné předměty jako jsou zlato, hodinky a šperky. Mrtvoly jsou vynášeny a spalovány. Do vlakové stanice Auschwitz přijíždí další vlak. (Terva)

(více)

Recenze (27)

Malarkey odpad!

všechny recenze uživatele

Boll je hroznej retard. On měl nakročeno k tomu, aby z něj byl solidní béčkovej režisér a on samou sebestředností nemá problém zajít dál, dál než jsem vůbec kdy tušil. Zajímalo by mě, jestli v dnešním muzeu Osvětimi vůbec o tomhle filmu vědí. Já bych ho tam rozhodně nikdy nepouštěl. Nejenom, že vůbec nic nenabídl, on taky vůbec nic neobsahuje. Ze začátku bláboly režiséra, kterej si mastí pupek nad tím, co Němci všecko provedli, a jelikož on je Němec, tak by to měl ukázat. Pak záběry na německou mládež, která ví uplný hovno a pak záběry na transporty, komory, pece. Po půl hodině opět záběr na debilní studenty a opět režisér, kterej si myslel, že tím filmem něco ukázal. Ukázal ledatak hovno a mě akorát tak nasral, protože jsem si osobně myslel, že až takovej magor není. A co mě ještě víc udivuje, tak fakt, že za jeden rok..ale co rok, cca měsíc, natočil na stejný kulisy v Chorvatsku tři filmy. Nejdřív vážnou Osvětim, pak fantasy film z druhý světový války a pak parodii na tenhle fantasy film z druhý světový války. On je fakt magor. ()

woody 

všechny recenze uživatele

Jak asi může dopadnout hraný dokument o holocaustu, když ho točí takový neumětel s hypertrofovaným sebevědomím a s egem větším jak Tři soutěsky jakým je Uwe Boll. Není to natočené kvůli památce, ani z nějakých citových pohnutek (ačkoliv by to Boll rád pojal jako vysoce angažovaný film), ale s jediným prostým účelem - šokovat. Což by nebylo na škodu, kdyby to mělo čím šokovat. Věnovat se po většinu filmu věcem, který ostatní filmy o holocaustu přehlíží nebo zkracují nebo rovnou vynechávají, je záslužné. Ale nepotřebuji vidět několikaminutové scény z plynové komory plné starých nahých lidí umírajících v agónii, aby na ně vzápětí naběhlo sondernkomando a vytrhávalo jim zuby v detailních záběrech. To je prostě tuctové gore, bez jakékoliv přidané hodnoty. Auschwitz pak netvoří nic jiného než selekce a plynová komora. Nejvíc wtf jsou pak prostřihy na studenty, kteří mají vykládat, co vědí o Třetí říši (Hitler byl dobrý řečník. Neměl rád židy, protože měli víc peněz než ostatní... COŽE PROSÍM?). Je to zmetkovitý naturalistický shit, který vznikl, jen aby si na něm Boll mohl mastit ego. ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Pár slov o tom, v čem je Bollův Auschwitz lepší a etičtější než Schindlerův seznam od Spielberga. ____ Podle mě není od věci položit si otázku, proč jezdí tolik lidí do Osvětimi. Osvětim, což je takový symbol celého Holokaustu (ne snad kvůli počtu obětí, ale protože se na rozdíl od jiných táborů zachoval a nebyl Němci zplanýrován), navštíví každoročně skoro milion lidí. Dokonce se jednu dobu uvažovalo o omezení počtu návštěvníků. Proč tam ty lidi ale jezdí? Typická odpověď zní, že kvůli pietě, vzpomínce, aby se historie nezopakovala, nicméně skutečnost je taková, že převážná část lidí tam jede spíš ze zvědavosti, často z takových až bulvárních pohnutek zhlédnout a pocítit místo, kde zemřelo přes milion lidí. Tudíž Bollův přístup, který pojal Auschwitz jako exploataci lákající diváky na šokantní podívanou, odpovídá vlastně mnohem víc pravdě než pietní přístup Spielberga, jehož Schindlerův seznam je takovým tím typickým památníkem Holokaustu. Fakt, že je ten Bollův film dosti žalostně zrežírovaný, nevěrohodný (po vhození cyklonu se vždycky zhaslo a mrtvoly nebyly po otevření komory rozházený všude kolem po podlaze, ale na jedný hromadě ap.), že je vzhledem k rozsahu tragédie až komicky komorní a hlavně ani trochu šokantní, na celé věci nic nemění. Převážná většina lidí jezdí do Osvětimi přesně kvůli tomuhle. Schindlerův seznam je vlastně dosti kuriózní v tom, že i když jde o celkem progresivní film, natáčený dokumentárním stylem a se zajímavě zvolenou postavou na pomezí, jakmile dojde na scénu transportu, film se zásadně mění a nabízí sled konvenčních záběrů jak z nějaký příručky: exteriér s vlakem, vagon uvnitř, rampa s esesáky, pohled na komín, cesta do sprch, napětí uvnitř komory. Boll to uchopuje trochu jinak, a i když vzhledem k jeho režisérským limitům vyznívá film nakonec dost krotce a jalově, odpovídá tomu, co od návštěvy Osvětimi většina lidí ve skutečnosti očekává. ()

Dadel 

všechny recenze uživatele

Výslechy studentů jsou poměrně vtipné (asi jako "Nikdo není dokonalý"), režisérův narcistní proslov taky, ale ve zbytku filmu pak už jen sledujeme hloučky "Židů" (max. o 20 lidech, Herr Uwe měl zřejmě napjatý rozpočet), jak se šinou v zástupech a svlékají, esesáci na ně pořvávají "Schneller, schneller! Weiter weiter!" a občas někoho zastřelí, a pak v plynové komoře umřou (Židé, ne esesáci). A to je všechno. Své publikum si toto dílo jistě najde, např. mezi "nacionalistickou" "pronárodně" smýšlející mládeží, ostatní si klidně můžou nechat zajít chuť. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Uwe Boll měl po Darfuru slušně našlápnuto... Bohužel zase spadl kamsi dolů. Auschwitz natočil tak sterilním způsobem, že jeho výpovědní hodnota je skoro nulová. Kdo o tomto období něco ví, ví také co se dělo v plynových komorách po po vsypání granulí cyklonu B...Byly to výjevy z pekla. Lidé zvraceli, dusili se, káleli, v křečích do krve nechty drásali své sousedy... Zde lidé jen ve stoje kašlou a drží se za nos. Někteří jsou ve spodním prádle a komory co do počtu lidí zejí prázdnotou. Stejně vylidněně působí prakticky celá Osvětim. Třídění lidí po příjezdu se děje v hrobovém tichu, jen občas nějaké dítě špitne mama... Kladu si otázku proč to celé vzniklo a za jakým účelem. Obžaloba nacizmu? Holokaustu? Do toho se přeci nemohu vrhnout s šedesáti lidmi z nichž 55 je komparz a s nulovým rozpočtem. A pokud ano, tak s jiným scénářem. A přitom to jde, co třeba Chlapec v pruhovaném pyžamu? Na druhou stranu ta jistá čistota (lépe řečeno nebrutálně natočené brutality) a sterilnost by mohly i díky rozumné stopáži sloužit ve školách jako vzdělávací látka při výuce dějepisu a holokaustu. Za snahu a téma dávám po jedné hvězdě. Těchto filmů nebude nikdy dost a to i když budou špatně natočené.... * * ()

Chrustyn odpad!

všechny recenze uživatele

Uwe ty si ale kůň. Režisér nejhorších adaptací počítačových her a jeden z nejhorších režisérů vůbec, dostal pocit, že musí světu něco sdělit. A protože je Němec, musí připomenout, jaká zvěrstva byla jeho lidem páchána za druhé světové války. Natočil tedy polodokument, kde nejdříve vede několikaminutový, závažný monolog o daných zvěrstvech, který je následován asi 45 minutami "filmu", kdy sledujeme pouze příjezd vlaků, střílení kojenců a dětí a následné zplynování všech ostatních. Vše je poté zakončeno dalšími monology tupých studentů, kteří ví o druhé světové válce velký hnědý. Nevím jestli chtěl Uwe šokovat, nebo něco sdělit, ale ani jedno se nepovedlo a tenhle výtvor není absolutně o ničem a je po všech směrech zbytečný. ()

Morholt odpad!

všechny recenze uživatele

Boll sehnal všechno svoje početný příbuzenstvo, nahnal ho do koupelny a nechal kašlat. A protože tam byly dědečkové, babičky a tety, na jejichž nahotu nebyl zrovna vábnej pohled, mělo to nejspíš šokovat a budit autentickej dojem. Když už jsem si myslel, že se Uwe trošku zvednul, tak to zase dokonale zazdil. ()

Terva 

všechny recenze uživatele

Hudbu dělá komorní dvorní dáma Uwe Bolla Jessica de Rooij a sama osobně hraje ve filmu na doprovodné piano. CITÁT - Já se nechci sprchovat........... Uwe Boll tu v dokumentárním žánru vystihuje krutost, beznaděj a osud židů odvezených do koncentračního tábora v Osvětimi. No a protože je to Boll je ve snímku spousta krutosti, šokujících záběrů a hnusu. Příkladem je scéna v 16 minutě - opravdu jen pro otrlého diváka. V jednom záběru je vidět Uwe Boll v malém cameu jak se jako hlídač opírá o dveře "sprch". Snímek je hodně krutý. Na ČSFD je udána délka filmu 75 minut, já mám film dlouhý jen 45 minut, ale řeknu vám tahle stopáž bohatě stačí. Vyblít se můžete i po těch 45 minutách. Kameru vedl, jako vždy Mathias Neuman, SS Guard - Uwe Boll, Asociate producer - Stefan Boll a hudba už byla řečena (napsána). Těžko říci, co si o snímku myslet. Byl krutě pravdivý a hlavní otázka je - myslel to Uwe upřímně? ()

SaNcHeZ_cz odpad!

všechny recenze uživatele

Trochu nechápu smysl tohohle celého filmu. Po vizuální stránce to alespoň u hraných sekvencí není taková hrůza jako je u Uweho obvyklé, nicméně několik rozhovorů a k tomu jedna hraná sekvence a pár archivních záběrů? Sorry ale myslím, že i televizní produkce mohou nabídnout více, než tahle snaha o to být šokující, která se míjí úplně účinkem. ()

ivishka odpad!

všechny recenze uživatele

Bylo mi ctí srazit této s**čce hodnocení. Jak obrovským zklamáním pro mě je tento film...Těší mě, když se někdo snaží natočit např. tradičně oblíbené extempore maskérů kdy se vyblbnou na těch vězních a jde tomu uvěřit a je nespočet takovýchto filmů, které to UMÍ autenticky zobrazit... Tady nahnali nějáké chudáky, kteří zjevně neměli peníze (ale vlasy měli jako od kadeřníka - jedna dokonce vyperoxidované) do vlaku..Cílem točení těchto filmů s touto tématikou je být autentický a donutit toho diváka soucítit s hrůzami, uvědomit si jaká zvěrstva napáchali (nejen za druhé světové války) apod. Jenže pokud by tato hloupost byla natočena jako jakýsi dokument tak bych mu možná dokázala dát JEDNU hvězdu. Bohužel DRAMA??????Když nažene kamsi do třídy hloupé německé studenty a natočí s nimi (a to s těmi nejhloupějšími) jejich názory..nezlobte se ale spíše poukazuje na nedostatečnou vzdělanost Němců v obrovské části dějin ve které figurovali jako hlavní aktéři a jestliže se někdo HRDĚ staví za jejich národ a netuší co všechno se dělo díky nim měl by být při nejmenším zbičován. Nelíbí se mi, že o tom lidé hlavně v Německu a nejen tam nemají ponětí. Celou dobu jsem měla výraz - to si jako dělá srandu ne? A budu dělat, že jsem to neviděla...Potvrzuje se mi opět moje domněnka, že Uwe Boll je filmovým talentem naprosto nepolíbený. Ať jde raději režírovat klipy těm pohasínajícím hvězdičkám do Hollywoodu. ()

okkac 

všechny recenze uživatele

Těžko se to hodnotí. Uwe asi chtěl upozornit, že zapomínat na minulost by se nemělo a chtěl natočit jak to šlo v koncentráku bez dramatu, emocí a všech těch příkras kolem. A teď jestli se mu to povedlo nebo ne, těžko říci, poněvadž scény z plynových sprch s vámi vůbec nehnou, takže vlastně záměru dosaženo bylo, ale z diváckého hlediska je to nuda. Maximálně střílení nemluvňat vyvolá menší emoční reakci. Rozhovory se studenty bych klidně vynechal. Jestli byla snaha ukázat, že o daném období vůbec nic neví, tak opravdu jejich znalosti jsou mizivé. Zachraňuje je dlouhovlasý metalista na konci, který ukáže, že o dané problematice toho víc naopak hodně a je mu tak věnován největší prostor. Jinak Boll v roli znuděného oficíra tomu nasadil komediální korunu. 2/10 ()

Nivenx odpad!

všechny recenze uživatele

Už zase. Čekám stále kdy se to v Uwe Bollovi konečně zlomí, ale ono nic. To není možný, kdy konečně natočí něco co bude pecka. ()

Jaro.Krafcik 

všechny recenze uživatele

Uwe Boll po spackanom far cry dostal šancu a skúša poľský auschwitz. Ani som nevedel že to točil práve on. Film mi dal asi toľko ako realná návšteva auschwitzu v osvienčime. Veľmi málo. Akoby to bol len taký podpriemerný dokument ktorý vám vela neukáže ani nepovie. Vďakabohu sú aj lepšie dokumenty ktoré stoja za pozretia viac ako Bollow Auschwitz. 2* ()

Testament odpad!

všechny recenze uživatele

Ač se mi zdálo, že v období Far Cry, Postal, Rampage, šel Uwe Boll malinko nahoru, tak takové Stoic už zase stálo za starou belu a Auschwitz, to je teda něco. Uwe nám šetří, takže po nahlédnutí na ostatní jeho novinky - Bloodrayne 3 a Blubberela je vidět, že je točil v absolutně STEJNÝCH lokacích. Nová Bollova spořící technika, no dejme tomu, že už si projekty nemůže odepisovat z daní, tak ho to nutí k těmto šílenostem. Škoda, že nedostal k natočení Warcraft-moc by mě tedy zajímalo, jak by ho v nacistickém prostředí natočil, ale Boll je schopný všeho:-D. K samotné "Osvětimi"-už jen ten začátek mě totálně nasral. Proboha, proč Uwe řekne pár vět v němčině, a pak je znovu zopakuje v angličtině? Vzhledem asi k délce filmu. To je další zarážející věc-pokud chci natočit drama o Osvětimi, co má zapůsobit, tak čekám delší stopáž-alespoň 2 hodiny a ne 75minut. Následuje záběr na studenty, kterých se vyptává, co vědí o 2.světové válce. A to už je fraška, která z filmu dělá nechtěnou komedii, kdy zjistíme, že studenti nevěděli, kdo to byli SS vojáci, další přemýšlí, že se válka konala v roce 1800:-D. A pak bez jakýchkoliv skrupulí vidíme rádoby-působivé záběry na lidi ve vlaku, není ke komu si udělat vztah, nikdo není hrdina, jen prostě přijedou, vystoupí a němci je odvedou do "sprch", kde postupně vidíme záběry, jak se nadechují plynu a padají k zemi. V rámci Bollova spořícího systému k dovršení absolutní debility, je samotný režisér zavírá do oněch místností. A co jako dál??Kde je kurva pořádný příběh? Kde je vůbec nějaký film? nehledě na to, že poslední (ne zrovna nejkratší část) snímu zase tvoří beseda s žáky. Tak to už opravdu poslouchat nebudu. Místo působivého proslovu nějakého historika koukám do tupých obličejů studentů, co prostě vědí hovno. Bolle, tebe už má smysl jen ignorovat. Ty s tímhle chceš jít na festivaly? Běž, běž, upřímně ti to přeji, třeba jejich reakce tě už konečně donutí skončit. Subjektivně vzato je Auschwitz sračka. Objektivně je Auschwitz totální hovno. Vyberte si, jestli spadáte mezi "objektivní" nebo "subjektivní" uživatele. ()

Haniczka odpad!

všechny recenze uživatele

Historicky velmi nepřesné až zavádějící a lživé, proto hodnotím jako propagandu a jako odpad. Škoda, ti lidé zemřelí v KL si takové filmy nezaslouží. ()

freddie 

všechny recenze uživatele

Aj keď sú mi veľmi blízke filmy tohto žánru, toto dielo ma takmer vôbec neoslovilo tak, ako som čakal. Pripadá mi to také polovičaté. ()

Raaavenek odpad!

všechny recenze uživatele

Boll je génius. Jen on dokáže natočit film, ve kterém se střílejí děti a plynují nazí židé tak, aby to bylo dokonale nudné a bez emocí. Nějak mě vůbec nezajímalo, co se v tom filmu děje. A ono to nezajímalo ani postavy. To, že víc jak polovinu "filmu" tvoří nesmyslné kecy v podání německých studentů, je už jen třešnička. ()

Reklama

Reklama