poster

Auschwitz

Drama

Kanada / Německo, 2011, 70 min

Režie:

Uwe Boll

Scénář:

Uwe Boll

Kamera:

Mathias Neumann

Producenti:

Jonathan Shore

Scénografie:

Marco Bittner Rosser

Kostýmy:

Katrina McCarthy
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • ivishka
    odpad!

    Bylo mi ctí srazit této s**čce hodnocení. Jak obrovským zklamáním pro mě je tento film...Těší mě, když se někdo snaží natočit např. tradičně oblíbené extempore maskérů kdy se vyblbnou na těch vězních a jde tomu uvěřit a je nespočet takovýchto filmů, které to UMÍ autenticky zobrazit... Tady nahnali nějáké chudáky, kteří zjevně neměli peníze (ale vlasy měli jako od kadeřníka - jedna dokonce vyperoxidované) do vlaku..Cílem točení těchto filmů s touto tématikou je být autentický a donutit toho diváka soucítit s hrůzami, uvědomit si jaká zvěrstva napáchali (nejen za druhé světové války) apod. Jenže pokud by tato hloupost byla natočena jako jakýsi dokument tak bych mu možná dokázala dát JEDNU hvězdu. Bohužel DRAMA??????Když nažene kamsi do třídy hloupé německé studenty a natočí s nimi (a to s těmi nejhloupějšími) jejich názory..nezlobte se ale spíše poukazuje na nedostatečnou vzdělanost Němců v obrovské části dějin ve které figurovali jako hlavní aktéři a jestliže se někdo HRDĚ staví za jejich národ a netuší co všechno se dělo díky nim měl by být při nejmenším zbičován. Nelíbí se mi, že o tom lidé hlavně v Německu a nejen tam nemají ponětí. Celou dobu jsem měla výraz - to si jako dělá srandu ne? A budu dělat, že jsem to neviděla...Potvrzuje se mi opět moje domněnka, že Uwe Boll je filmovým talentem naprosto nepolíbený. Ať jde raději režírovat klipy těm pohasínajícím hvězdičkám do Hollywoodu.(7.11.2012)

  • Dadel
    **

    Výslechy studentů jsou poměrně vtipné (asi jako "Nikdo není dokonalý"), režisérův narcistní proslov taky, ale ve zbytku filmu pak už jen sledujeme hloučky "Židů" (max. o 20 lidech, Herr Uwe měl zřejmě napjatý rozpočet), jak se šinou v zástupech a svlékají, esesáci na ně pořvávají "Schneller, schneller! Weiter weiter!" a občas někoho zastřelí, a pak v plynové komoře umřou (Židé, ne esesáci). A to je všechno. Své publikum si toto dílo jistě najde, např. mezi "nacionalistickou" "pronárodně" smýšlející mládeží, ostatní si klidně můžou nechat zajít chuť.(27.2.2011)

  • Terva
    ***

    Hudbu dělá komorní dvorní dáma Uwe Bolla Jessica de Rooij a sama osobně hraje ve filmu na doprovodné piano. CITÁT - Já se nechci sprchovat........... Uwe Boll tu v dokumentárním žánru vystihuje krutost, beznaděj a osud židů odvezených do koncentračního tábora v Osvětimi. No a protože je to Boll je ve snímku spousta krutosti, šokujících záběrů a hnusu. Příkladem je scéna v 16 minutě - opravdu jen pro otrlého diváka. V jednom záběru je vidět Uwe Boll v malém cameu jak se jako hlídač opírá o dveře "sprch". Snímek je hodně krutý. Na ČSFD je udána délka filmu 75 minut, já mám film dlouhý jen 45 minut, ale řeknu vám tahle stopáž bohatě stačí. Vyblít se můžete i po těch 45 minutách. Kameru vedl, jako vždy Mathias Neuman, SS Guard - Uwe Boll, Asociate producer - Stefan Boll a hudba už byla řečena (napsána). Těžko říci, co si o snímku myslet. Byl krutě pravdivý a hlavní otázka je - myslel to Uwe upřímně?(19.4.2013)

  • Chrustyn
    odpad!

    Uwe ty si ale kůň. Režisér nejhorších adaptací počítačových her a vůbec jeden z nejhorších režisérů vůbec, dostal pocit, že musí světu něco sdělit. A protože je Němec, musí připomenout, jaká zvěrstva byla jeho lidem páchána za druhé světové války. Natočil tedy polodokument, kde nejdříve vede několikaminutový, závažný monolog o daných zvěrstvech, který je následován asi 45 minutami "filmu", kdy sledujeme pouze příjezd vlaků, střílení kojenců a dětí a následné zplynování všech ostatních. Vše je poté zakončeno dalšími monology tupých studentů, kteří ví o druhé světové válce velký hnědý. Nevím jestli chtěl Uwe šokovat, nebo něco sdělit, ale ani jedno se nepovedlo a tenhle výtvor není absolutně o ničem a je po všech směrech zbytečný.(2.5.2018)

  • Shadwell
    **

    Pár slov o tom, v čem je Bollův Auschwitz lepší a etičtější než Schindlerův seznam od Spielberga. ____ Podle mě není od věci položit si otázku, proč jezdí tolik lidí do Osvětimi. Osvětim, což je takový symbol celého Holokaustu (ne snad kvůli počtu obětí, ale protože se na rozdíl od jiných táborů zachoval a nebyl Němci zplanýrován), navštíví každoročně skoro milion lidí. Dokonce se jednu dobu uvažovalo o omezení počtu návštěvníků. Proč tam ty lidi ale jezdí? Typická odpověď zní, že kvůli pietě, vzpomínce, aby se historie nezopakovala, nicméně skutečnost je taková, že převážná část lidí tam jede spíš ze zvědavosti, často z takových až bulvárních pohnutek zhlédnout a pocítit místo, kde zemřelo přes milion lidí. Tudíž Bollův přístup, který pojal Auschwitz jako exploataci lákající diváky na šokantní podívanou, odpovídá vlastně mnohem víc pravdě než pietní přístup Spielberga, jehož Schindlerův seznam je takovým tím typickým památníkem Holokaustu. Fakt, že je ten Bollův film dosti žalostně zrežírovaný, nevěrohodný (po vhození cyklonu se vždycky zhaslo a mrtvoly nebyly po otevření komory rozházený všude kolem po podlaze, ale na jedný hromadě ap.), že je vzhledem k rozsahu tragédie až komicky komorní a hlavně ani trochu šokantní, na celé věci nic nemění. Převážná většina lidí jezdí do Osvětimi přesně kvůli tomuhle. Schindlerův seznam je vlastně dosti kuriózní v tom, že i když jde o celkem progresivní film, natáčený dokumentárním stylem a se zajímavě zvolenou postavou na pomezí, jakmile dojde na scénu transportu, film se zásadně mění a nabízí sled konvenčních záběrů jak z nějaký příručky: exteriér s vlakem, vagon uvnitř, rampa s esesáky, pohled na komín, cesta do sprch, napětí uvnitř komory. Boll to uchopuje trochu jinak, a i když vzhledem k jeho režisérským limitům vyznívá film nakonec dost krotce a jalově, odpovídá tomu, co od návštěvy Osvětimi většina lidí ve skutečnosti očekává.(24.4.2013)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace