poster

Auschwitz

Drama

Kanada / Německo, 2011, 70 min

Režie:

Uwe Boll

Scénář:

Uwe Boll

Kamera:

Mathias Neumann

Producenti:

Jonathan Shore

Kostýmy:

Katrina McCarthy
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • SaNcHeZ_cz
    odpad!

    Trochu nechápu smysl tohohle celého filmu. Po vizuální stránce to alespoň u hraných sekvencí není taková hrůza jako je u Uweho obvyklé, nicméně několik rozhovorů a k tomu jedna hraná sekvence a pár archivních záběrů? Sorry ale myslím, že i televizní produkce mohou nabídnout více, než tahle snaha o to být šokující, která se míjí úplně účinkem.(22.3.2013)

  • Dadel
    **

    Výslechy studentů jsou poměrně vtipné (asi jako "Nikdo není dokonalý"), režisérův narcistní proslov taky, ale ve zbytku filmu pak už jen sledujeme hloučky "Židů" (max. o 20 lidech, Herr Uwe měl zřejmě napjatý rozpočet), jak se šinou v zástupech a svlékají, esesáci na ně pořvávají "Schneller, schneller! Weiter weiter!" a občas někoho zastřelí, a pak v plynové komoře umřou (Židé, ne esesáci). A to je všechno. Své publikum si toto dílo jistě najde, např. mezi "nacionalistickou" "pronárodně" smýšlející mládeží, ostatní si klidně můžou nechat zajít chuť.(27.2.2011)

  • woody
    *

    Jak asi může dopadnout hraný dokument o holocaustu, když ho točí takový neumětel s hypertrofovaným sebevědomím a s egem větším jak Tři soutěsky jakým je Uwe Boll. Není to natočené kvůli památce, ani z nějakých citových pohnutek (ačkoliv by to Boll rád pojal jako vysoce angažovaný film), ale s jediným prostým účelem - šokovat. Což by nebylo na škodu, kdyby to mělo čím šokovat. Věnovat se po většinu filmu věcem, který ostatní filmy o holocaustu přehlíží nebo zkracují nebo rovnou vynechávají, je záslužné. Ale nepotřebuji vidět několikaminutové scény z plynové komory plné starých nahých lidí umírajících v agónii, aby na ně vzápětí naběhlo sondernkomando a vytrhávalo jim zuby v detailních záběrech. To je prostě tuctové gore, bez jakékoliv přidané hodnoty. Auschwitz pak netvoří nic jiného než selekce a plynová komora. Nejvíc wtf jsou pak prostřihy na studenty, kteří mají vykládat, co vědí o Třetí říši (Hitler byl dobrý řečník. Neměl rád židy, protože měli víc peněz než ostatní... COŽE PROSÍM?). Je to zmetkovitý naturalistický shit, který vznikl, jen aby si na něm Boll mohl mastit ego.(27.2.2011)

  • Terva
    ***

    Hudbu dělá komorní dvorní dáma Uwe Bolla Jessica de Rooij a sama osobně hraje ve filmu na doprovodné piano. CITÁT - Já se nechci sprchovat........... Uwe Boll tu v dokumentárním žánru vystihuje krutost, beznaděj a osud židů odvezených do koncentračního tábora v Osvětimi. No a protože je to Boll je ve snímku spousta krutosti, šokujících záběrů a hnusu. Příkladem je scéna v 16 minutě - opravdu jen pro otrlého diváka. V jednom záběru je vidět Uwe Boll v malém cameu jak se jako hlídač opírá o dveře "sprch". Snímek je hodně krutý. Na ČSFD je udána délka filmu 75 minut, já mám film dlouhý jen 45 minut, ale řeknu vám tahle stopáž bohatě stačí. Vyblít se můžete i po těch 45 minutách. Kameru vedl, jako vždy Mathias Neuman, SS Guard - Uwe Boll, Asociate producer - Stefan Boll a hudba už byla řečena (napsána). Těžko říci, co si o snímku myslet. Byl krutě pravdivý a hlavní otázka je - myslel to Uwe upřímně?(19.4.2013)

  • Big Bear
    **

    Uwe Boll měl po Darfuru slušně našlápnuto... Bohužel zase spadl kamsi dolů. Auschwitz natočil tak sterilním způsobem, že jeho výpovědní hodnota je skoro nulová. Kdo o tomto období něco ví, ví také co se dělo v plynových komorách po po vsypání granulí cyklonu B...Byly to výjevy z pekla. Lidé zvraceli, dusili se, káleli, v křečích do krve nechty drásali své sousedy... Zde lidé jen ve stoje kašlou a drží se za nos. Někteří jsou ve spodním prádle a komory co do počtu lidí zejí prázdnotou. Stejně vylidněně působí prakticky celá Osvětim. Třídění lidí po příjezdu se děje v hrobovém tichu, jen občas nějaké dítě špitne mama... Kladu si otázku proč to celé vzniklo a za jakým účelem. Obžaloba nacizmu? Holokaustu? Do toho se přeci nemohu vrhnout s šedesáti lidmi z nichž 55 je komparz a s nulovým rozpočtem. A pokud ano, tak s jiným scénářem. A přitom to jde, co třeba Chlapec v pruhovaném pyžamu? Na druhou stranu ta jistá čistota (lépe řečeno nebrutálně natočené brutality) a sterilnost by mohly i díky rozumné stopáži sloužit ve školách jako vzdělávací látka při výuce dějepisu a holokaustu. Za snahu a téma dávám po jedné hvězdě. Těchto filmů nebude nikdy dost a to i když budou špatně natočené.... * *(19.1.2012)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace