poster

Auschwitz

Drama

Kanada / Německo, 2011, 70 min

Režie:

Uwe Boll

Scénář:

Uwe Boll

Kamera:

Mathias Neumann

Producenti:

Jonathan Shore

Kostýmy:

Katrina McCarthy
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • okkac
    *

    Těžko se to hodnotí. Uwe asi chtěl upozornit, že zapomínat na minulost by se nemělo a chtěl natočit jak to šlo v koncentráku bez dramatu, emocí a všech těch příkras kolem. A teď jestli se mu to povedlo nebo ne, těžko říci, poněvadž scény z plynových sprch s vámi vůbec nehnou, takže vlastně záměru dosaženo bylo, ale z diváckého hlediska je to nuda. Maximálně střílení nemluvňat vyvolá menší emoční reakci. Rozhovory se studenty bych klidně vynechal. Jestli byla snaha ukázat, že o daném období vůbec nic neví, tak opravdu jejich znalosti jsou mizivé. Zachraňuje je dlouhovlasý metalista na konci, který ukáže, že o dané problematice toho víc naopak hodně a je mu tak věnován největší prostor. Jinak Boll v roli znuděného oficíra tomu nasadil komediální korunu. 2/10(3.3.2012)

  • Big Bear
    **

    Uwe Boll měl po Darfuru slušně našlápnuto... Bohužel zase spadl kamsi dolů. Auschwitz natočil tak sterilním způsobem, že jeho výpovědní hodnota je skoro nulová. Kdo o tomto období něco ví, ví také co se dělo v plynových komorách po po vsypání granulí cyklonu B...Byly to výjevy z pekla. Lidé zvraceli, dusili se, káleli, v křečích do krve nechty drásali své sousedy... Zde lidé jen ve stoje kašlou a drží se za nos. Někteří jsou ve spodním prádle a komory co do počtu lidí zejí prázdnotou. Stejně vylidněně působí prakticky celá Osvětim. Třídění lidí po příjezdu se děje v hrobovém tichu, jen občas nějaké dítě špitne mama... Kladu si otázku proč to celé vzniklo a za jakým účelem. Obžaloba nacizmu? Holokaustu? Do toho se přeci nemohu vrhnout s šedesáti lidmi z nichž 55 je komparz a s nulovým rozpočtem. A pokud ano, tak s jiným scénářem. A přitom to jde, co třeba Chlapec v pruhovaném pyžamu? Na druhou stranu ta jistá čistota (lépe řečeno nebrutálně natočené brutality) a sterilnost by mohly i díky rozumné stopáži sloužit ve školách jako vzdělávací látka při výuce dějepisu a holokaustu. Za snahu a téma dávám po jedné hvězdě. Těchto filmů nebude nikdy dost a to i když budou špatně natočené.... * *(19.1.2012)

  • Shadwell
    **

    Pár slov o tom, v čem je Bollův Auschwitz lepší a etičtější než Schindlerův seznam od Spielberga. ____ Podle mě není od věci položit si otázku, proč jezdí tolik lidí do Osvětimi. Osvětim, což je takový symbol celého Holokaustu (ne snad kvůli počtu obětí, ale protože se na rozdíl od jiných táborů zachoval a nebyl Němci zplanýrován), navštíví každoročně skoro milion lidí. Dokonce se jednu dobu uvažovalo o omezení počtu návštěvníků. Proč tam ty lidi ale jezdí? Typická odpověď zní, že kvůli pietě, vzpomínce, aby se historie nezopakovala, nicméně skutečnost je taková, že převážná část lidí tam jede spíš ze zvědavosti, často z takových až bulvárních pohnutek zhlédnout a pocítit místo, kde zemřelo přes milion lidí. Tudíž Bollův přístup, který pojal Auschwitz jako exploataci lákající diváky na šokantní podívanou, odpovídá vlastně mnohem víc pravdě než pietní přístup Spielberga, jehož Schindlerův seznam je takovým tím typickým památníkem Holokaustu. Fakt, že je ten Bollův film dosti žalostně zrežírovaný, nevěrohodný (po vhození cyklonu se vždycky zhaslo a mrtvoly nebyly po otevření komory rozházený všude kolem po podlaze, ale na jedný hromadě ap.), že je vzhledem k rozsahu tragédie až komicky komorní a hlavně ani trochu šokantní, na celé věci nic nemění. Převážná většina lidí jezdí do Osvětimi přesně kvůli tomuhle. Schindlerův seznam je vlastně dosti kuriózní v tom, že i když jde o celkem progresivní film, natáčený dokumentárním stylem a se zajímavě zvolenou postavou na pomezí, jakmile dojde na scénu transportu, film se zásadně mění a nabízí sled konvenčních záběrů jak z nějaký příručky: exteriér s vlakem, vagon uvnitř, rampa s esesáky, pohled na komín, cesta do sprch, napětí uvnitř komory. Boll to uchopuje trochu jinak, a i když vzhledem k jeho režisérským limitům vyznívá film nakonec dost krotce a jalově, odpovídá tomu, co od návštěvy Osvětimi většina lidí ve skutečnosti očekává.(24.4.2013)

  • woody
    *

    Jak asi může dopadnout hraný dokument o holocaustu, když ho točí takový neumětel s hypertrofovaným sebevědomím a s egem větším jak Tři soutěsky jakým je Uwe Boll. Není to natočené kvůli památce, ani z nějakých citových pohnutek (ačkoliv by to Boll rád pojal jako vysoce angažovaný film), ale s jediným prostým účelem - šokovat. Což by nebylo na škodu, kdyby to mělo čím šokovat. Věnovat se po většinu filmu věcem, který ostatní filmy o holocaustu přehlíží nebo zkracují nebo rovnou vynechávají, je záslužné. Ale nepotřebuji vidět několikaminutové scény z plynové komory plné starých nahých lidí umírajících v agónii, aby na ně vzápětí naběhlo sondernkomando a vytrhávalo jim zuby v detailních záběrech. To je prostě tuctové gore, bez jakékoliv přidané hodnoty. Auschwitz pak netvoří nic jiného než selekce a plynová komora. Nejvíc wtf jsou pak prostřihy na studenty, kteří mají vykládat, co vědí o Třetí říši (Hitler byl dobrý řečník. Neměl rád židy, protože měli víc peněz než ostatní... COŽE PROSÍM?). Je to zmetkovitý naturalistický shit, který vznikl, jen aby si na něm Boll mohl mastit ego.(27.2.2011)

  • Terva
    ***

    Hudbu dělá komorní dvorní dáma Uwe Bolla Jessica de Rooij a sama osobně hraje ve filmu na doprovodné piano. CITÁT - Já se nechci sprchovat........... Uwe Boll tu v dokumentárním žánru vystihuje krutost, beznaděj a osud židů odvezených do koncentračního tábora v Osvětimi. No a protože je to Boll je ve snímku spousta krutosti, šokujících záběrů a hnusu. Příkladem je scéna v 16 minutě - opravdu jen pro otrlého diváka. V jednom záběru je vidět Uwe Boll v malém cameu jak se jako hlídač opírá o dveře "sprch". Snímek je hodně krutý. Na ČSFD je udána délka filmu 75 minut, já mám film dlouhý jen 45 minut, ale řeknu vám tahle stopáž bohatě stačí. Vyblít se můžete i po těch 45 minutách. Kameru vedl, jako vždy Mathias Neuman, SS Guard - Uwe Boll, Asociate producer - Stefan Boll a hudba už byla řečena (napsána). Těžko říci, co si o snímku myslet. Byl krutě pravdivý a hlavní otázka je - myslel to Uwe upřímně?(19.4.2013)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace