Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Výborný thriller a ještě lepší komedie. Oba žánry se organicky mísí ve filmu režiséra Patrice Leconta Poloviční šance, kde se po sedmadvaceti letech, po snímku Borsalino, sešli Jean-Paul Belmondo a Alain Delon. Film se tak stal důstojným připomenutím jejich herecké a v neposlední řadě i kaskadérské kariéry; po scenáristické i režijní stránce je působivým holdem dvěma zářivým osobnostem francouzské kinematografie... Alice se dostala do vězení díky své životní vášni – luxusním autům, která ukradne, projede se v nich a pak je nechá spořádaně stát. Měsíc po smrti své matky dostane kazetu, ve které se jí matka svěří, že se ve svém mládí zamilovala do dvou mužů najednou, každý z nich tedy má poloviční šanci, že byl otcem její dcery. Po propuštění z vězení Alice postupně navštíví majitele autobazaru Léa Brassaca, bývalého legionáře, a zámožného lupiče klenotů Juliena Vignala. V první chvíli se oba brání, ale zakrátko je posedne otcovská láska, žárlivost a řevnivost. Alice je mladá a krásná, a tak netrvá dlouho a přivolá řadu problémů. Potíž je v tom, že se dostane do sporu zrovna s ruskou mafií, která se snaží ovládnout celou Francouzskou riviéru. Oba „hoši“ si tedy připomenou staré dobré časy, kdy používali svou sílu, dobrou mušku, odvahu a kdy se často velmi dobře bavili. (Česká televize)

(více)

Recenze (149)

Orhalmi 

všechny recenze uživatele

Super oddechovka, Delon ani Belmondo mají pořád velké charisma a šarm a možná že i více než za mlada. Jedni z posledních herců staré školy ze zlaté éry francouzského filmu. Příběh je možná trochu více přeplácaný, ale jako oddechovka to nemá chybu. Vanessa Paradis tam taky z mladých francouzských hereček zapadne, jen mi vadí to její skřehotavé šišlání. Ale každý má jiný vkus. ()

WANDRWALL 

všechny recenze uživatele

Vzpomínají. Při natáčení. užívají si ho, ví, že už jich moc nebude. Belmondo už je nyní zápasící o život. Delona to čeká. Ale tehdy, tady, když tohle natáčeli, tak to jen tušili a doufali, že to bude co nejpozději. Narodit se oba o sto let dřív, tak by si ve filmu ani neškrtli. Protože film byl ještě v plenkách. Takhle prožili život s filmováním. ()

Reklama

andrii 

všechny recenze uživatele

Vše pro naši holčičku v nesnázích. Vanessa Paradis v údělu dcery, která dělí své srdce na polovic. Z otcovské lásky, osobitými prostředky. Léta postříbřila jejich vlas, však nenechte se zmást, jsou to ti staří známí ostří hoši, kteří si libují ve fintách, jako tenkrát. Čas přidal na zkušenosti, vepsal zralost do tváří a rozhodně neubral nic z pověstného Belmondova sex-appealu a Delonovy fešácké elegance. Bylo mi potěšením, pánové. Váš šarm je stále ve formě. ()

Pierre 

všechny recenze uživatele

Dlouhou dobu mi připadalo jako bych sledoval dva filmy. Na jedné straně příjemná lehká komedie o jedné nalezené dceři a dvou nalezených otcích, z nichž se neví kdo je ten pravý (velmi připomající mou oblíbenou komedii Otec a otec). Toto dění je prošpikavání řadou milých situací a dialogů, narážejících mnohdy i stav dvou hlavních hlavních herců Alaina Delona a Jeana-Paula Belmonda. Jejich Borsalino jsem přijal trochu rozpačitě, ale spojení po letech byl fajný nápad. Belmondo hýří vtipem a jiskrou jako za mlada, ale i Delon tentokrát naprosto přirozeně zvládá humor a skvělou sebeparodii. Vanessa Paradis jako jejich nezdárná dcera taky poměrně solidní. Jejich scény jsou, ale pořád přerušovaný pasážemi s ruskými zločinci a svéraznými policisty, co po nich jdou. Tyhle sekvence jsou sice docela výrazné díky poměrně velké míře násíl, ale dlouhou dobu nejsou nějak objasněny a působí jako pěst na oko. Ke spojení obou zápletek dojde přibližně až po třetině filmu, kdy se nezdárná dcera dostane s Rusy do křízku a pánové Delon s Belmondem jim vyhlásí válečnou sekeru ve velkém stylu. Ne, že by mi těch ruských trapných padouchů bylo nějak líto a pánové si je nevychutnávali hezky, ale přece jen mi to dějově připadalo trochu přetažené za vlasy. A hlavně trochu moc zbytečné hrubé, kdy se odehrává velký počet výbuchů a agrese na jedné straně (zbytečné) a příjemná rodinná linak straně druhé, takže jakoby tvůrci nevěděli co vlastně točit. Ale i díky příměřenému napětí a lehkosti především obou hlavních protagonistů, kdy hlavně Belmondo kdejakou situaci, která mi dost závaněla příjemně odhlehčil se to pořád docela dobře, svizně sledalo a nebyla to nuda. Přemýšlel jsem nad hodnocením ale vynahradila krásná scéna, kdy pan Belmondo naposledy jako již postarší pán vyleze na žebříku do helikoptéry. Krásná symbolika a zakončení. TOHLE BYLO NAPOSLED. ()

alldo.raine 

všechny recenze uživatele

Dědci si toto natáčení stopro užili, ja u tv už nikoliv. Je to nudné, spíše než komedie to působí jak fraška, Rusáci jsou vykresleni tupěji než v Bondovkách, policajti jsou úplně mimochodní, a do toho dva senilní páni, kteří už by raději měli být na chalupě a okopávat záhony, než si hrát na rodiče nějaký kleptomance. ()

Galerie (16)

Zajímavosti (4)

  • Scéna, kdy Léo Brassac (Jean-Paul Belmondo) odhalí svůj hangár plný zbraní Julienu Vignalovi (Alan Delon) a dvojice si bere zbraně, je podbarvena hudbou z filmu Borsalino (1970), kde si herci zahráli společně poprvé. Na film odkázuje Delon otázkou: "Dokážeme to ještě?" (Arnost.Dadak)
  • Na konci filmu sedí oba hlavní hrdinové v parku v Kanadě a kouknou na velkou budovu kanadské banky. Ve filmu Bezva finta (1985) Belmondo coby hlavní postava filmu vykradl právě kanadskou banku. (Arnost.Dadak)

Reklama

Reklama