Reklama

Reklama

Il mostro di Venezia

  • angličtina The Monster of Venice (více)
všechny plakáty
Horor / Mysteriózní / Thriller
Itálie, 1965, 83 min

Scénář:

Paolo Lombardo

Kamera:

Mario Parapetti

Hrají:

Anita Todesco

Obsahy(1)

Sériový vrah oblečený v neoprenu s potápěčskou výbavou a akvalungem v benátských kanálech zabíjí ženy tak, že je utopí a zatáhne je do svého podvodního doupěte, kde je nabalzamuje k uchování jejich krásy. (Karlos80)

Recenze (3)

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Nepovedený pokus o variaci na Fantoma opery, ve kterém by úlohu opery suplovaly Benátky. Za zmínku stojí pouze nechtěně směšné "převalovací" finále a až nezvykle nesympatická boubelatá ochotnice v hlavní ženské roli. ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Zajímavé z historického hlediska na tomhle filmu je snad jen to, že živé zobrazuje zrození nového žánru giallo, jinak ještě do tohoto historického okamžiku - přechodu v rámci evropských žánrových tradic, je to film který v sobě mísí taliánskou gotiku spolu se západoněmeckou krimi (především Edgara Wallace). Jako detektivka je to ale neuvěřitelně nudné-zdlouhavé, a nezáživné, chybí větší vzrušení a napětí, věci tady nedávají žádný velký smysl, motiv vraha viz muž v potápěčském obleku který stalkuje mladé ženy a ty pak unáší do svého docela děsivého podvodního doupěte (že by nekrofilie?) je nejasný, tam je i divná vrahova samomluva. Atraktivní jsou tady snad pouze ty Benátky bohužel převážně v noci, jinak sem tady toho skutečně moc nenašel, 1-2 dobré scény na konci filmu které by stály za zmínku (maskovaný vrah s kapucí přes hlavu skrývající se mezi rozkládajícími se mrtvolami mnichů a závěrečná scéna pronásledování tajnými chodbami v podzemních prostorách obývajícím monstrem až po katedrálu) tyto scény poskytují několik málo napínavých okamžiků, ale vcelku tento film už moc nevylepší ani nezachrání. Asi bohatě stačí se podívat na prvních a posledních 10 minut a stejně o nic nepřijdete, nic vám neunikne! Obsazení je anonymní a ne zrovna dvakrát sympatické, mladé ženy nejsou rozhodně krásné ani atraktivní, jak se uvádí na obalu DVD. Maska vraha mi trochu připomněla tu, kterou nosil Velký Vont v Záhadě hlavolamu, přesto že v tomto případě jde o lebku. Podobné filmy: "Fantom Amsterdamu" (neoficiální remake), "The Creature from the Black Lagoon" nebo "Die Toten Augen von London". Promarněná šance. Světlo a kamera jsou ale docela vzrušující! 1,5/5*. ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Hlavní pointu, tedy vrahův motiv, vyzrazuje obsah, tak jen dodám - ukázkový brakový horor, který ale není natočený nijak zvláštně na to, že se jedná o polovinu šedesátých let. Celkově svým zpracováním vypadá spíše jako o deset let starší. Novinář Andrea pátrá v součinnosti s policií po zmizelých dívkách. Zatímco policie si myslí, že prostě jen někam odjely, Andrea je přesvědčen, že se staly obětí vraha. Škoda, že Benátky zachytila nezajímavá kamera, mordy jsou až příliš rychlé a co se týká ženské nahoty, tak v době, kdy začíná propukat sexuální revoluce, potažmo v Itálii, a Bergman už dávno ukázal oficiálně plnou nahotu na plátně, jsou zde vidět nahá ramena zezadu a nohy lehce nad kolena. velmi dobrá je ale hudba, která dokáže navodit temnou atmosféru - například scéna s krbem a tajnou chodbou, případně závěr. Andrea je ovšem břídil, co neumí zachránit ženskou, ba ani se pořádně prát. Filmový hrdina by měl přeci jen vypadat trochu jinak. Film si jako za jeden z hlavních motivů vzal ten z Voskového muzea a na Fantoma Amsterodamu (1988) si člověk vzpomene už hned při prvním útoku. Šerosvitná kamera je pěkná až v podzemí... 2,5* ()

Reklama

Reklama