poster

Nic nás nerozdělí

  • Španělsko

    Lo imposible

  • Slovensko

    Nič nás nerozdelí

  • Velká Británie

    The Impossible

  • USA

    The Impossible

Katastrofický / Drama / Thriller / Akční

Španělsko, 2012, 113 min

Komentáře uživatelů k filmu (1 026)

  • POMO
    ***

    Bez dlhšieho úvodu (Titanic) alebo priebežných flashbackov (127 hodín), ktoré by nám o postavách povedali viacej a zblížili nás s nimi, sa mi nepodarilo filmu emocionálne prepadnúť. Kričaním mien najbližších a dlhým, dramaticky zostrihaným bežaním do ich náručia to nenahradíte. Kvalitne nakrútené a slušne zahrané, ale útočiace iba na prvú signálnu, bez hutnejšej myšlienky či psychologického podkladu postáv. A naozaj *krásny* hudobný motív, ale nemusel zaznieť každých desať minút.(7.2.2013)

  • verbal
    ***

    Hrát si s fakanama na schovku v posttsunamovém Thajsku může být docela kůl zábava, avšak nesmí se toho pak chytit nějaká otylá, životem zklamaná vdova, co z toho udělá močopudného harlekýna o tklivých trampotách vzorové americké rodiny, která před tím hrála v reklamě na Cornflakesy. Divím se, že hamburgeři po Vlně neprohlásili přírodu za mezinárodního teroristu a CIA nemučí koloušky a zajíčky, aby prozradili, kde se skrývá Matka Gaia, jednička na listu nejhledanějších. Poté by se toho mohla ještě chytit ta zpolitizovaná stvůra Katka Bigellow a ukázat nám, jak je třeba takový medvídek koala odolný proti waterboardingu. Nicméně, Eman MekŘehoř byl naštěstí najat jen jako kulisa, a tak to moc neprasil, Vlna je svěží a pěkně udělaná, a když se jeden povznese nad ten scénář Rosamunde Pilcherové a připraví si ke křeslu kýbl na zvracení patosu, dá se to bez větší újmy dokoukat do konce.(19.1.2013)

  • Houdini
    ***

    Oscar 1 nominace: Herečka HR - Naomi Watts(11.1.2013)

  • Galadriel
    ***

    Sugestivně a po technické stránce naprosto perfektně natočené drama, které sice je příběhově tak trochu o ničem (při vší úctě), ale přes to uteče jako voda a nenechá diváka ani vteřinu odpočinout. Některé syrové záběry bych možná raději vidět nemusela (dětailní záběry na dávení krve, prorážení těla různými předměty apod.), ale vím, že šlo režisérovi o maximální autenticitu a jen díky těmto pohledům si dokážu přestavit, jaký neuvěřitelný živel taková tsunami vlna dokáže být a jak z lidí udělá pouhopouhé loutky, se kterými příroda dělá co se jí zachce. Rodina, které se během vteřiny otočí život naruby, malé děti, které se najednou musí postarat sami o sebe a kterým katastrofa mžikem obrátí žebříček hodnot, milující rodiče, kteří by udělali cokoliv za záchranu svých dětí... Mnoho emocí, výborné herecké výkony a dechberoucím způsobem natočený boj o přežití - přes všechna tato superlativa mi stačilo vidět to jednou... 70%(5.5.2014)

  • Matty
    ****

    Bayona hned zkraje zužitkovává svou předchozí zkušenost s hororovým žánrem. Znejišťující hudební motiv a způsob snímání (podhled z hlubin) mění pokojnou mořskou hladinu ve zlověstnou nestvůru, která se v nestřežený moment může probudit k životu. Rychle se valící, celé plátno vyplňující vlna dělá z pána tvorstva bezbranné stvoření. Zbaveny možnosti kamkoli uniknout nejsou jenom postavy, utéct nemůžeme ani my. Díky burácivému zvukovému efektu jde z hlediska viscerálního prožitku o jeden z nejpůsobivějších obrazů zkázy, které jsem v posledních letech v kině „zakusil“. 3D brýlí paradoxně nebylo třeba. ___ Poté, co nás společně s postavami semele neovládnutelný přírodní živel, film se z katastrofického spektáklu hladce přelije v rodinné melodrama. Ukázku brilantních speciálních efektů střídá zarputilé herectví tělem i duší. Naomi Watts exceluje a ze všech si vytrpí nejvíce (možná proto, že tomu tak bylo i ve skutečnosti, možná proto, že je žena a jde o melodrama). Skvěle, bez nadbytečných slov a citových výlevů, jí sekunduje Tom Holland, který je ve své roli usazený dokonce lépe než McGregor, na němž je očividnější, že své vypjaté emocionální stavy jenom hraje. ___ Proměna v chování nejstaršího syna ukazuje, jak drasticky může podobná krajní zkušenost zatřást s vaším hodnotovým žebříčkem. Materiální výdobytky jsou náhle zbytené, z plechovky coly se stává cenný poklad a děti již více nemohou spoléhat na to, že dospělí vše potřebné obstarají. Dosavadní vztahová hierarchie byla rozbita, role prohozeny. ___ Prostá myšlenka o významu rodinné soudružnosti a vzájemné pomoci je důsledně, byť s (pochopitelnými) sklony k melodramatickému excesu, všita do narativu, díky čemu nabývá oživování osm let staré historie na naléhavosti. Nač si něco nalhávat, jediný, kdo nám v případě skeptiky prorokované ekonomického (či jiného) kolapsu pomůže, budou naši nejbližší. ___ Hlavní napětí filmu je vytvářeno oddalováním momentu shledání roztroušených členů rodiny. Opětovné nastolení počáteční harmonie předpokládáme už z logiky žánru melodramatu, čeho si Bayona byl zřejmě dobře vědom a dělá maximum, aby nás znejistil, zda opětovné stvrzení statu quo nenastane příliš pozdě. Nepřekvapiví pak, že emocionální vrchol filmu má podobu v prostoru mistrně rozvrženého „míjení se“ několika postav. ___ Troufám si tvrdit, že takhle emocionálně kompaktní, suverénně zrežírované a výsad velkého plátna naplno využívající melodrama tady nebylo přinejmenším od Titanicu. 80% Zajímavé komentáře: Sandiego, ScarPoul(30.1.2013)

  • J*A*S*M
    ****

    No konečně v té záplavě suchých, vykalkulovaných lapačů cen film, kterému zůstalo srdce, takže si ho člověk užije i bez teoretického analyzování. Strašnej doják. Intenzivní, skvěle natočený (scéna tsunami!) a v závěru dojemný jak dlouho nic. Samozřejmě je to občas až moc viditelně upravené pro potřeby filmového scénáře (náhodné hromadné setkání mi tak trochu připomnělo podobně vykonstruovaný telefonát z Arga). Ale co už, když to tak skvěle funguje.(6.1.2013)

  • Malarkey
    *****

    Režisér je velký talent, příběh je zase jedna z nejsmutnějších událostí současnosti. Tušil jsem, že tohle bude emotivní nářez jako prase. Ještě aby ne. Příběh podle pravdy, který sice vypráví o jedné z mnoha rodin, ale zároveň se v ní promítá příběh všech rodin, které tam zůstali a tsunami se jich přímo dotklo. Natočeno je to tak, že jsem kolikrát nechápal, jak režisér dokázal tak dokonale zakomponovat digitál do reality. Přiznávám se, že chvílemi jsem jenom tupě zíral. No, co chvíli, vlastně celé dvě hodiny. Prostředí bylo tak reálné, že mi přišlo, jak kdyby španělský autor skutečně nechal vyplavit nějakou vesničku, aby tam natočil tenhle film, který by každému z nás měl ukázat, jak hrozně to tam vypadalo, když se přihnala tsunami vlna. Vrcholem, kdy jsem se rozhodl filmu vpálit pět hvězd, byla chvilka, když jsem četl, že na film koukali přeživší a tvrdili, že věrněji atmosféru vystihnout nešlo. Klobouk dolů.(18.6.2013)

  • Djkoma
    *****

    Emocemi nabitý (a kdo tvrdí že ne, tak si na něco hraje...) snímek, který přináší skutečné fyzické utrpení lidí bojujících o holé přežití. Mě osobně první půlka naprosto vzala dech, jako bych se topil společně s Naomi nebo Ewanem a jejich dětmi pod tlakem ohromné masy vody. Takto dobře položené základy příběhu a vtažení mě jako diváka do děje zapříčinili, že jsem už neměl chuť unikat a odevzdal se příběhu včetně všech psychických a možná i fyzických bolestí, které jsem tak pocítil (opravdu jsem docela prožíval každý pohled na zkrvavenou Naomi, ta její noha...au). Působivé ve své jednoduchosti a komornosti, a přitom pro mě nejpůsobivější prožití katastrofy jakou tsunami skutečně je. Se vší tou krví, bolestí a hledáním. PS: kam se hrabe třeba Heereafter a jeho digitální, i když působivá "vlnka na pobřeží" PPS: na tenhle film jděte do kina, ten zvuk za to stojí, doma bez pořádné repro soustavy přijdete o zážitek.(28.1.2013)

  • T2
    *****

    Rozpočet €30miliónovTržby USA $13,908,631Tržby Celosvetovo $130,708,631(v Španielsku sa stal film megahitom s tržbou $55,845,725)▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA //počet predaných kusov Tržby za predaj DVD v USA //počet predaných kusov ║ Technicky brilantne odvedené, dramaticky silný príbeh, aj keď občas to je trošku viac sentimentálne než by sa patrilo, Naomi Watts herecky dobre ťahá, niektoré momenty neskutočne silné, či vizuálne úchvatné a rovnako tak desivé. /90%/(2.2.2013)

  • Marigold
    ***

    Z provedení katastrofy jsem odkopanej, je to ukázka, kolik dobrý filmař dokáže i bez armády kompjútrů jen prací s perspektivou a způsoby snímání. Pro mě zcela rovnocenná záležitost s potopením lodi v Pí a jeho život podmáznutá blátem a krví. Jinak - vždycky mě zajímá, zda je "skutečný příběh" jen alibi pro omluvení obvyklých schémat a klišé, nebo zda filmař dokáže z katastrofy vytáhnout něco víc než jen pár notoricky známých ponaučení o křehkosti člověka a síle lidství (poslední, kdo mě fakt uchvátil, byl Danny Boyle a jeho skalní amputace). Nic nás nerozdělí pro mě v klíčových momentech sklouzává do nepokryté exploatace, z níž jsem záhy ztratil veškerou diváckou rozkoš (někdy jsem váhal, zda je ta přepjatost ještě míněna vážně - zvracení řas a krve, které mimoděk vypadá jako scénka z béčkového hororu). Chci vidět něco víc než jen to, co znám z dokumentů a zpráv, byť je to oděné do mistrné formy. Ale řeči o hvězdách a melodramatické míjení jsou jako by z jiného moře než ta realistická vlna špíny, která mě na začátku proti mojí vůli tak brutálně strhla. Pro Bayonu mám vlastně spíš jen slova respektu, ale vážně by si měl dát pozor na to bezelstné podléhání očekáváním "žánru". A zkusit kopat hloub, protože tenhle film je vlastně jen "katastrofickou turistikou", kde všechno vyřeší harmonická láska... a dobré pojištění.(30.1.2013)

  • KarelR
    *****

    Technicky brilantní uberdoják, jaký tu dlouho nebyl. Bayona má obrovskou budoucnost, teď se jen nenechat převálcovat Hollywoodem.(12.1.2013)

  • Superpero
    ****

    Velmi zručně natočená pecka. Úder tsunami a následný souboj s rozbouřeným živlem je opravdu velice intenzivní. Shledávací scény jsou vskutku dojemné a vyloženě mi připomínali setkání v LOSTech. Herecky byl nejlepší nejstarší klučina.(9.9.2013)

  • Rob Roy
    ****

    Bayona to na jednu stranu dokáže vyhrotit tak nehollywoodským způsobem, až se člověk ošívá v sedačce, protože na tohle u velkejch kinobijáků z multiplexů není zvyklej (několikaminutová absence hudby, práce se zvukem), na druhou stranu to pak dokáže zazdít temi nejlacinějšími sentimentálními berličkami. Velká škoda, tady bylo zaděláno na obrovskou pecku, jsem zvědavej co bude do třetice a na kterou stranu síly se pan režisér přidá. Debut zatím nepřekonán. 7/10. Tom Holland vynikajicí.(19.2.2013)

  • Dever
    *****

    // Distribútor: Summit Entertainment // Počet premietajúcich kín v USA: 886 // Otvárací Víkend USA: $2,531,117 //(17.2.2013)

  • LIVINGDEAD
    *****

    Chcete být 114 minut v naprostém napětí? Chcete prožít děs a hrůzu, jakou prožívali turisté při tsunami v roce 2004? Chcete probrečet půl filmu? ….. Pak Vám doporučuji film „Lo Imposible – Nic nás nerozdělí“. Dle mého názoru, je to film roku a já mu s radostí dávám 100%.(12.1.2013)

  • Fr
    ****

    TENTO FILM VYCHÁZÍ ZE SKUTEČNÉHO PŘÍBĚHU MARÍE, QUIQUEHO, LUCASE, TOMASE A SIMÓNA...... /// Po úvodní ,,reklamě“ na Thajsko přichází reklama na vlnu (moře vole). Drama mamči a kluka je dechberoucí zábava, nic pro slabší nátury (i já jsem s tím měl problém…) a hororový scénáristé blednou závistí. A pak táta – tady už to tak vkusná zábava není, dokonce bych řek, že jsem vydírán trágou. Každopádně souhlasím, že říkat si ,,mám tě rád“ je lepší tak nějak průběžně, než čekat, až vám tsunami rozjebe rodinu. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Miluju filmy podle pravdivejch příběhů. 2.) Páč vím, kdy se dům na pláži vyplatí. Teď hledám důvody proti. 3.) Thx za titule ,,fčelí medvídek“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ** NAPĚTÍ ***(14.2.2013)

  • novoten
    ***

    Dokud se sází na civilní rozjezd a následný dokonalý audiovizuální zážitek, boduje Bayona prakticky každým záběrem. Dojemné momenty druhé půle a vzájemné míjení v záchranném centru mě ale k vlastnímu nemalému překvapení většinou míjely. Tu sílu zkrátka v Impossible vidím a uznávám, jen necítím. Z úžasných hereckých výkonů celé rodinky to ale neubírá vůbec nic.(12.2.2013)

  • tron
    ****

    Nie je to niečo, čo by ste "museli" vidieť a keď si dáte ruku na srdce, budete musieť priznať, že sa vám to možno ani príliš nechce pozerať. Ale potom sa prekonáte, pustíte sa do toho... a na konci zostanete príjemne prekvapení, ale hlavne vysilení, unavení a zničení tým, čo ste práve videli. Neklasicky poňatý klasický katastrofický nápad z pohľadu bežnej americkej rodinky, ktorá sa z ničoho nič na luxusnej dovolenke ocitne uprostred pekla. Skvelí herci, skvelé triky, skvelý nátlak na diváka. Ale pozrieť si to raz za 20 rokov úplne stačí.(15.11.2016)

  • Bloody13
    ***

    Tak bohužel, tohle mě emočně úplně minulo. Po vizuální stránce působivé, některé momenty dokonce výborné (hrdinčino spláchnutí a její bolestivá podvodní cesta), ale postupem času mi začalo být jasné, že to neskončí srdcervoucím finišem, i když se o to dlouhou dobu okatě snaží. Poslední třetina se mi navíc zdála bolestivě vykalkulovaná a zdejší náhody mě lehce rozesmály. Bayona jinak tedy dokázal, že cizí mu není ani hollywoodské drámo, ale stejně bych bral spíš zase nějakou tu fajn duchařinu podobnou jeho Sirotčinci.(18.1.2013)

  • Zeck
    ***

    Film je po filmařské stránce úžasný, o tom žádná. Problém je ale paradoxně v příběhu, který jsem očekával silný jako prase a nakonec se z toho vyklubala jen lehce sentimentální pohádka plná patosu o jedné rodince, byť asi pravdivá. Mě totiž mnohem více dojímaly a zajímaly příběhy všech těch lidí, které jsem viděl dvě vteřiny, když kolem jejich potrhaných těl projížděli hlavní hrdinové v autě, případně jsem o nich jen slyšel skrze ústní podání jiných postav (ano, to mě v rámci mezí dojat dokázalo, ne hrané emoce lidí, co nic neztratili). On totiž film o největší přírodní katastrofě 21. století zkrátka volal po nějakém tom komplexnějším obrázků, ne aby to nakonec působilo jako banální podkres, který dělal křoví dementnímu synkovi a jeho příběhu o změně z předpubertálního zmrda na Dalajlámu, kdy divák nesměl chybět u jediného projevu jeho nově získané empatie. Nemluvě o tom, že scény, které ve většině filmu vidíme, museli popsat (tudiž i sebe) samotní členové rodiny, jelikož nikdo jiný než oni sami jejich kroky po katastrofě jistě nemapoval. Nabízí se pak tedy otázka. Bylo nutné heroizovat a zaručeně zkrášlovat členy jedné luckerské rodinky a ukončit film jako "veselte se diváci, našli se" (a že to nikdo z nás netušil), nebo alespoň do závěrečných titulků nasrat takovou hovadinu, že tam tehdy umřelo 80 000 lidí a ještě tři roky potom celosvětový tým odborníků vytahoval "zmražená" těla z děravých lodních kontejnerů a porovnával jejich zuby s tisícovkou záznamů, aby mohl konečně sdělit jejich rodinám, že už je skutečně čekat nemusí? No, nevím co přináší přirozené emoce a co si musí vypomáhat patosem a zbytečnostmi. 60%(24.2.2013)

<< předchozí 1 2 3 4 14 27 39 52