Reklama

Reklama

Nesvatbov

Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Srdce si nedá poroučet.  Starosta středně velké vesnice se snaží dát dohromady třicátníky, kteří zbyli na ocet. Slovenská vesnice Zemplínske Hámre pomalu ale jistě vymírá. Její starosta, generál ve výslužbě, se ale nechce vzdát. Ke svému boji s třicátnickou samotou používá různé prostředky: nabízí nemalou finanční odměnu za každé nově narozené dítě, nabádá místní rozhlasem k plození dětí a nakonec uspořádá seznamovací večírek pro „nezavrabčené“. Najdou si naši hrdinové konečně životní partnery? Sociální inženýrství 21. století v situačním dokumentárním filmu Eriky Hníkové, který výběrem tématu a způsobem zpracovaní navazuje na předchozí úspěšné snímky ŽENY PRO MĚNY a SEJDEME SE V EUROCAMPU. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (149)

Payushka 

všechny recenze uživatele

Kamera je tak "skutečná" a sugestivní, že nálada, která v tu chvíli v Hamrech panovala, dýchne i do kinosálu. Svobodný třicátník sedí v krásném domě, povzdechne si, že nemá ženu, a s Metaxou v rukách se usmívá: „Tahle lahev bude pro tu, která si mě vybere.“ Divák se zasměje, pobaví ho i slovenské nadávky starosty… Jenže poté vstupujeme hlouběji do psychiky Hamerčanů, zjišťujeme, jak jsou zoufalí, ale zároveň pasivní a sami sobě nalhávají, že být single je fajn. A nejvíce nám začne hlodat v hlavě „vždyť tihle lidé skutečně někde existují…“ ()

corona 

všechny recenze uživatele

Pán starosta išiel na to z úplne zlého konca. Dávať na jeho povel dokopy ľudí, ktorí sa poznajú od škôlky, základnej školy, chodili spolu autobusom na strednú a stretali sa v dedine. A teraz na jeho príkaz majú vytvoriť šťastnú rodinku. Projekt od začiatku odsúdený na neúspech. Na dokumente sú dobré dve veci, jednou sú "vtipné hlášky" starostu a slobodných mládencov a druhou propagácia Zemplínskych Hámrov, ktoré sú pekná a celkom dobre vybavená dedina v zaujímavom prírodnom prostredí. ()

Reklama

ZkuKol 

všechny recenze uživatele

Ano, je to zábavné domácí video z vesnice, kde se starosta snaží hrát si se životy druhých, ale tak nějak bych od českých dokumentaristů čekal nějakou práci s kamerou, dynamičtější střih a možná i trochu méně prvoplánovité téma než "tři stydlíni jdou na rande pod vojenským dohledem." Jako zápletka pro hranou komedii by to fungovat mohlo skvěle, ale zde máte tak nějak dojem, že vás baví vesnice a její obyvatelé a tvůrci měli hlavně štěstí... 70 ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Sociálne inžinierstvo nevymrelo. V hlavách mnohých - prevažne mužov - stále tlie myšlienka, ako to zariadiť, aby komunita, obec, okres, región, štát, súštatie , svet a vesmír fungovali podľa ich utkvelej predstavy. Dávať takémuto mysleniu akékoľvek pozitívne filmové konotácie, trebárs prostredníctvom humorných scénok, nie je formanovsky srandovné, ale zvrhlé. ()

liborek_ 

všechny recenze uživatele

Nevatbov není film o typických singles, jak hodně lidí píše... Singles jsou lidé, alespoň já je tak chápu, dobrovolně nezadaní, kteří volí "samotu", aby mohli rozvíjet svoji kariéru. V tomto filmu jsou nám však představeni lidé, kteří si svoji samotu dobrovolně nevybrali, jsou k ní přinuceni zvnějšku - buď proto, že jsou (obrazně řečeno) silným řetězem přivázáni k mateřské boudě, nebo proto, že je prostě pro jejich charakterové vlastnosti a chování nikdo nechce! Nejsem si jistý, jestli tento film je vůbec také o životě na vesnici. Bezprostředně po filmu jsem si myslel, že film je o současném venkovském životě, ale onen "venkovský" život, jak je ukázaný zde, žije vlastně ohromné množství lidí i ve městech. Problém tedy není v tom, že někteří mladí neodešli do města "za lepším" a zůstali v rodné vesničce... Všimněme si, že nikdo ve filmu netrpí materiální nouzí, naopak se všichni topí v nadbytku. Mají kde bydlet, mají bohatě vybavené domácnosti, všichni mají práci, auta... Ve filmu jsem zaznamenal čtyři důležité momenty, které leccos naznačují: 1. Úvodní seznámení s panem "Metaxou", 2. Okamžik na večírku, kdy si chlapi sesednou opilí k sobě a zpívají oplzlé písničky, 3. Nucený odchod nezavrabčené slečny z večírku (a náznak hádky s její matkou), 4. Závěrečný rozhovor starosty s panem "Metaxou". Režisérka však nic neřeší, nic nerozvíjí, tyto styčné body vznikly pouhou náhodou (jak jinak, že?) a jinak zůstaly nepovšimnuté, nerozvinuté. Jediná autorská práce, která je na filmu zřetelná, je výběr lokality a hlavních postav a našroubování kamery na stativ. Ale troufám si říct, že stejný výsledek by byl, kdyby byla vybrána jakákoli jiná vesnice. Postava starosty je totiž vedlejší, protože je vlastně neautentická, režisérka si nic nedělá z toho, že starosta "hraje" a není tím, kým doopravdy je. Režisérka také neřeší skutečnost, že manželství jako společenská vazba už ztrácí na významu a lidi mohou žít stejně dobře nesezdaní (tito lidé jsou ve filmu ignorováni), neřeší proč vlastně hlavní postavy jsou samy (toto konkrétně vyplývá jen z aranžovaných záběrů a každý divák si může vymyslet vlastní důvody). Film je legrační, vyvolává v kinosálech salvy smíchu, ale tento smích pramení z podobného zdroje jako u pořadů se skrytou kamerou. Proto je výsledný dojem plný rozporů: Jako zábava je to dobré, ale jako podnět k diskuzi nedostatečné. ()

Galerie (5)

Související novinky

Reklama

Reklama