poster

Zatímco spíš

  • španělský

    Mientras duermes

  • slovenský

    Kým spíš

  • anglický

    Sleep Tight

Thriller / Horor / Drama

Španělsko, 2011, 102 min

Scénář:

Alberto Marini

Kamera:

Pablo Rosso

Hudba:

Lucas Vidal
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Pedestrian
    ****

    ...And They Lived Happily Ever After. Španělé nadále vládnou evropskému fotbalu i evropskému hororu (thrilleru). A ač Mientras Durmes může znít jako sebevětší škatulka, je v ní mnoho pikantních detailů a rozmanitých vedlejších postav. Závěr vyzní trochu do ztracena, ale místama jsem nedýchal. S barákama to Jaume prostě umí. [kino](24.3.2012)

  • Fr
    ***

    ,,TEĎ UŽ ZBÝVÁ JEN CLARA. BUDE TO TĚŽKÉ...POŘÁD TEN ÚSMĚV. KAŽDOPÁDNĚ SI MYSLÍM, ŽE JSME NA DOBRÉ CESTĚ. VYMAŽEME JÍ TEN ÚSMĚV Z TVÁŘE. CHCE TO JEN SPRÁVNÝ POSTUP“..... /// Clara má poslední dobou smůlu. Šmírování a stalking jsou totiž zase o kus dál. ,,MYSLÍM, ŽE NASTAL ČAS BRÁT TO VÁŽNĚ!“ Nemám strach, není to horor. ,,JEN“ malý soukromý psycho-drama o neschopnosti bejt šťastnej, nebo (chcete-li) o touze dělat lidi nešťastnejma, nabitý emocema bezmoci, jakkoliv moci pomoci (tak myslím, že ani prokletej básník Pablo Neruda by to nevystihl líp!). Emociálně mě ten skrytej teror, ta dokonalá schopnost anonymně ublížit rozhazuje (spíš vytáčí). Ale jinak? Bez zbytečnejch keců: 3a½! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Nevím, jak se dostat pod postel, na který se píchá. 2.) Jsem ten, kterýmu často říkaj: ,,máš z toho radost ty hajzle?!“. 3.) Thx za titule ,,cml77“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ **(10.4.2012)

  • ricci.s
    ****

    Zakomplexovaný vrátnik je zúfalý, že nie je šťastný a jeho susedka Clara áno, a tak sa rozhodne, že urobí všetko pre to, aby sa prestala usmievať. Neustále sa jej vkráda do bytu, schováva sa pod posteľ a v noci jej vyvádza nezbednosti, akurát to veľmi nefunguje, pretože nech vymyslí akýkoľvek výstrelok, Clara sa usmieva naďalej. No a keď si mladá žena privedie do bytu chlapa, všetko sa mu chudákovi začne vymykať z rúk. Balagueró ma síce nesklamal, ale dostal som niečo úplne iné ako som čakal. Dokonca to ani nie je horor, na aký sme zvyknutí, nie sú v ňom žiadne desivé scény, hektolitre krvi, ľakačky či atmosferické momenty. Napriek tomu to funguje vďaka originálnemu nápadu a kvalitným hereckým výkonom. Otázne je len to, či to hororových fanúšikov uspokojí. Na môj vkus je to totiž podané až príliš odľahčenou, pomaly až zábavnou formou, no film aj napriek tomu nenudí a bol som čoraz viac zvedavý, čo ten chudák ešte vymyslí. Takže u mňa je to tak na 7/10, bavil som sa, ale pod pojmom horor si predstavujem niečo úplne iné.(22.2.2012)

  • kingik
    **

    Rádoby uvědomělá studie nitra jednoho zakomplexovaného muže nebo deviantního šmíráka? Horor nebo psycho thriller? Odpovědi jsem se nedočkal, protože César, který zneužívá všech výhod domovníka v jednom barcelonském domě, aby se mohl vetřít do blízkosti objektu svého zájmu a současně zůstat nezpozorován, je postava značně rozporuplná, avšak perfektně zahraná Luisem Tosarem, a stejně tak nepříjemně rozporuplně vyznívá i tenhle film. César podle svých slov není šťastný, ani když se mu daří, je osamělý (není definováno, proč tomu tak je), nejraději by svůj život ukončil skokem ze střechy domu a pod fasádou příjemně vystupujícího chlapíka (opět rozpor - proč vlastně vystupuje jako milý chlapík nestranící se lidem, z nichž někteří z nájemníků ho měli dokonce v oblibě?!) se skrývá všeho schopný muž, který pokud cítí, že bude vyzrazen, nehodlá svoji kůži dát bez boje. Den po dni tedy sledujeme Césarovo řádění v bytě mladé ženy spokojeně chrupkající po uspávadle (příliš naivní přiložení roztoku na nos) a nic netušící (to jsem se divil, že nepoznala pohyb v bytě), když uchyl leží pod její postelí (každý se hned nepodívá pod postel, když se vrátí domů, to je pravda), popřípadě jí dýchá na krček a ve spánku ji znásilňuje (naprostý nesmysl), až z toho otěhotní (!). Systémem, jakým tohle všechno bylo podávané se mně to postupně jevilo, jako pěkná blbost, zvláště, když každou chvíli hrozilo, a jednou se tak dokonce stalo, a to přítelem mladé ženy, maniakovo vyzrazení. Nikdo přece neriskuje po takové zkušenosti opětovný návrat pod postel a pokračování v pronásledování oběti. A to nebylo všechno. Malá holka ze sousedního bytu od naproti, už nějakou dobu věděla o domovníkových tajných návštěvách v bytě pronásledované oběti a rozhodla se ho systematicky vydírat, ačkoliv, která nezletilá žába bude po vydíraném chtít erotické dvd jako satisfakci. Už i tady by každý jedinec zpozorněl a nepouštěl by se do žádných akcí a pud sebezáchovy by brzdil každou další snahu o opětovné narušení soukromí. Nehledě na to, že César je veskrze prezentován jako chytrý muž, dokonce troufající si vyhlédnutou ženu oslovit po esemeskách nebo dopisem. Nevadilo by to, kdyby se film netlačil do reálného vyznění a držel se raději hororových mantinelů, jak tomu bylo v nedávné Intimní pasti se zcela identickým námětem, ale pro mě jednoznačně markantním vyzněním. Nevím, který film od sebe víc opisoval, že se najednou sešly dva totožné náměty, ale vítězem je pro mě americký hororový thriller, než tahle poněkud ne jednoznačná španělská studie, která postrádala větší napětí a sevřenost. Vyzdvihl bych již zmíněného Luise Tosara, který film táhl kupředu nezvyklou silou a poutavým herectvím, i když si ho nejspíše neoblíbíte a také celkem solidní režii talentovaného Jaume Balaguerá, který mě osobně zklamal svým nekrvavým přístupem ( jedna krvavá scéna s prořízlou krční tepnou dobrý horor rozhodně nedělá) a již jednou použitým námětem. Horor jen v drobných náznacích, děs se nedostavil v pořádné míře a občasný neklid z konání hlavní postavy, co v příštích okamžicích zase provede své sympatické oběti, se mnou nijak nezacloumal, i když počáteční rozjezd filmu byl nadějný. Celkově slabota a ještě často navršená nelogickým chováním hlavní postavy. Návštěva kina se nedoporučuje. Jedině snad těm, kteří mají v oblibě španělštinu, která mně vzácně nevadila, anebo stalking, který podaný v takto chabé, a vršící jednu nelogičnost za druhou, až celkem připitomělé formě, na mě žádné následky nezanechal. Ti, co film chválí za propracovanost, by si na něj měli zajít ještě jednou a zděsili by se nebývalého počtu nelogičností více, než rádoby děsivého filmu. 40%(13.4.2012)

  • mat.ilda
    ****

    Jste nešťastní, že jsou ostatní šťastní? Lehká pomoc - staňte se domovníkem! Nejlépe v echt nóbl secesním domě, tam bývá koncentrace šťastlivců největší a z toho plyne i víc práce pro jednoho neskutečně drzého parchanta... Mám ráda filmy co umí překvapit - a tento je jedním z nich. Nápaditý, skvělou hudbou podpořený thriller, kde se v dusivě klaustrofobní atmosféře cítíte jak v těsném prostoru pod postelí, krátce před děsivým odhalením, zároveň skřípete zuby nad mizivou šancí se skrytému teroru bránit, a co je nejhorší - může se to stát i vám. Přese všechno se přitom nelze nekochat chameleónskými výrazy v tváři výborného (a přiměřeně roli odpudivého) Luise Tosara, svěží přirozeností filmové Clary a nedětským výkonem malé Úrsuly - skvrnku na dokonalém obsazení vidím v poněkud prkenném Clařině příteli, který si částečně napravil reputaci bezchybným krvácením :-). A konec? Naprosto luxusní.(11.5.2012)

  • - Ve scéně, kdy César (Luis Tosar) uklízí věci z nočního stolku, lze na něm vidět knihu s názvem "Oeuvre" od spisovatele Ingmara Bergmana. (Terva)

  • - Pracovným označením filmu bol názov Flatmate. (MikaelSVK)

  • - Filmovalo sa na viacerých miestach v katalánskej metropole Barcelona. (MikaelSVK)