Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Sranda musí být, i kdyby mámu zahrabávali... Pohřeb, bankovní loupež, dva všehoschopní amorální mladíci, úctyhodný občan, vnadná ošetřovatelka s temnou minulostí a samozřejmě nesmlouvavý muž zákona. To jsou základní ingredience dekadentní černé komedie, kterou v roce 1970 natočil režisér Silvio Narizzano podle svého času skandální divadelní hry anglického dramatika Joea Ortona o tom, že jakkoli je třeba ctít otce svého a matku svou, svatý jsou jedině prachy. Vyprávění se točí kolem úspěšně provedené bankovní loupeže, jejíž dva aktéři mají největší problém s bezpečným ukrytím lupu. Rozhodnou se peníze schovat do rakve právě zesnulé matky jednoho z nich, což po příjezdu policie spustí kolotoč bláznivých situací, během nichž nebožka putuje po všech možných i nemožných místech. Vypočítavou ošetřovatelku ve filmu hraje hvězdná Lee Remicková, zatímco v roli komisního policejního inspektora exceluje Richard Attenborough. (Česká televize)

(více)

Recenze (6)

andrii 

všechny recenze uživatele

Slupnou. Výlupkové, co nebožka jim přeje, moc dlouho se ale nikde neohřeje. Klub, co měl za lubem. V aréně lumpáren. Půl na půl se podělit o taškářův "pult."  Putovní klepadlo na Pluto. Někdo jiný ale dosáhne jejích úrovně, padne do klepet. ()

tranquill 

všechny recenze uživatele

"Tak a už stačí!.. Fajn, beztak mám jen 5 minut.. O 4 víc, než potřebuješ..." Bláznivá komedie nepostrádající hlášky. "Neumíš lhát jako normální člověk?" ()

rivah 

všechny recenze uživatele

Obvyklým českým názvem je LUP, film byl natočen podle hry Joe Ortona LOOT. (Tato hra byla inscenována v Dejvickém divadle jako LUP r.2000). Výstřední dekadentní crazy komedie o dvou amorálních mladících, jejich skopičinách i zločinu. ....Dialogům to sluší víc na jevišti. (max.70%) ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Větší pitomost jsem opravdu dlouho neviděl. Ti dva mladíci jsou hodně amorální. Nevím, kdy byla napsána původní divadelní hra, ale nedivím se, že musela působit skandálně. Vždyť jeden z nich nejenže nelituje smrti matky, ale ještě si pohazuje s její mrtvolou a běhá s ní tam a zpět, A nakonec nechá zavřít svého otce. Možná autor odkazoval na tehdejší cynismus mládeže. Mezitím se v ději odehrává sled rádoby komických situací. Pitomost komisaře nezná mezí, ostatních lidí vlastně taky, ovšem je-li to zrovna potřeba. Když to potřeba není, chovají se naprosto logicky až chladnokrevně. Takže celý ten mišmaš nedává vlastně vůbec smysl... Jediná ocenění hodná věc na filmu je hudba. ()

Reklama

Reklama