Reklama

Reklama

Žena

(festivalový název)
  • USA The Woman (více)
Trailer

Chris, úspěšný právník a otec rodiny, jednoho dne objeví v lese divokou kanibalku. Chris neváhá a kanibalku sleduje a poté ji unese k sobě domů, kde z ní hodlá učinit civilizovaného člověka. Chris přesvědčí svou ženu a děti, aby to bylo jejich malé tajemství a nikdo z okolí se o tom nedozvěděl. Brzy se chování Chrise dramaticky změní a situace s kanibalkou jde zcela mimo kontrolu. (Dlee)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (151)

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Je chytřejší, podvratnější a zajímavější žánr horor, nebo thriller? Skoro po celou kinematografii se mělo za to, že horor, ovšem tenhle film, který začíná jako horor o monstru, ale končí spíš jako velmi neobvyklý thriller, ukazuje, že thrillery jsou ve skutečnosti mnohem chytřejší a podvratnější než horory. V tom spočívá geniální postřeh McKeeho, který tu ukázal, že thrillery stojí výš než horory. Přitom když se zeptáte nějakého cinefila nebo studenta filmových věd, tak 95% z nich spustí následující písničku: horory vůbec nejsou o nějaké krvi nebo brutálních monstrech, nýbrž velmi politické a angažované filmy odrážející problémy společnosti, jako byl Vietnam (Noc oživlých mrtvol), hospodářská krize (upíři vysávající lid v Drákulovi), rozpad rodiny nebo teenageři posedlí sexem (slashery), zatímco thrillery nejsou než žánrovky spadající do té zábavy. Jenže ono je to spíš obráceně, protože horory pracují s destrukcí (vpád iracionálna do našeho racionálního světa, třeba nějakého monstra do naší všední reality), ovšem thrillery staví na obráceným principu: jsou založený na konstrukci (vpád racionálna do iracionálního světa, třeba lupičů schopných přelstít nedokonalý trezor), čímž pádem thrillery velmi mazaně odhalují, že náš svět je trochu iracolnální a mohl by být mnohem efektivnější, což je mnohem podvratnější strategie než ta, kterou používají destruující horory. Abych citoval sám sebe: „Není přistižení světa v iracionálním limbu mnohem mrazivější než samotné vraždění a zohavená těla mrtvol? Není tím nejzákladnějším a nejpůvodnějším motivem thrillerů odhalení nesystematičnosti a chaotičnosti našeho světa, který se rozumně pouze tváří?“ Třeba to vyloupení banky tolik typické pro thrillery, kde se proti sobě staví mazaní lupiči a trochu toporná instituce banky, jinak řečeno racionálno a iracionálno, to je přece levicové gesto par excellence, které stojí mnohem výš než všechny ty hororový komentáře k různým paranoiám, jakou byla studená válka. Navíc je to gesto značně konstruktivní, který nestaví jen na nějaké destrukci či distancované reflexi společenské situace známé z hororů – to je vlastně to, co chybí levici, nějaký konstruktivní program. Jestliže je klíčovou postavou hororu děsivé monstrum, tak negativní postava v thrilleru může být dokonce i docela atraktivní a film často vyzdvihuje její chytré plány. Konkrétně tenhle film začíná jako další tuctový horor, takže tu máme vpád iracionálna coby monstra do racionálního světa jedné normální rodinky, ovšem s každou další minutou se ukazuje, že normálně se tu chová spíš to monstrum a iracionální je ta rodina, a to už jsme na půdě thrilleru. Z hororu se tu tak stává thriller, který nutí k zamyšlení, už to prostě není jen o hororovým děsu a hrůze. Přesto je zvykem vyzdvihovat spíše horory a thrillery pokládat za zábavu, jak je zřejmé i z toho, že neexistuje snad žánr, o němž by toho bylo napsáno víc než o hororu - těch publikací vycházejících hlavně v angloamerickým prostoru jsou bez nadsázky kopce a kopce. Kdybychom chtěli být konspirativnější, mohli bychom dokonce říct, že horory produkuje nějaká vyšší síla, aby nás uspala, protože ví, že horory jsou velmi vděčné téma k všemožným tématům od mechaniky hrůzy přes destrukci těla po ty zmíněný společenský komentáře, zatímco to pravé rozvracedlo, thrillery, tím přehlédneme. Možná je to dáno i tím, že thrillery nám říkají vše a upozorňují na věci přímo, na čemž založil Hitchcock své známé krédo, že divákům je třeba říct více než postavám, aby vzniklo náležité napětí (Hitchcock natočil pouze jeden horor, Ptáci, jinak s nimi neměl nic společného), kdežto horor neustále něco skrývá ve stínech a zamlčuje, což ovšem vede zjevně k tomu, že mu bývá věnována větší pozornost ve snaze rozšifrovat a vynést na světlo skryté poselství mezi řádky, zatímco thrillery, kde to máme přímo před nosem, nás k ničemu takovému neponoukají. Nezbývá tedy než vzkázat všem těm levicových aktivistům, bojovníkům proti establishmentu a nespokojencům, kteří vidí v hororech angažovaný komentář k různým společenským náladám, že jim bylo lháno - po celý ty roky přímo do očí. Ve skutečnosti jsou mnohem angažovanější a podvratnější thrillery, protože na rozdíl od hororů, které problémy jen odrážejí, nám dávají thrillery i návod, jak ty problémy konstruktivně vyřešit – racionálním vpádem do chaotického a iracionálního světa kolem nás. Iracionální vpád do racionálního světa, na němž stavějí horory, k ničemu podobnému nevede, je to jen takové líbivé gesto pro ukrácení chvíle. Ten střet hororu a thrilleru vlastně přesně kopíruje střet Matrixu a Speed Raceru, jelikož Matrix bývá běžně pokládán za velmi důmyslný a angažovaný film odhalující iluzivní realitu kolem nás, kdežto Speed Racer je řazen spíš mezi dětské a trochu přihlouplé střeštěnosti, ovšem není to spíš tak, že Matrix operuje akorát s kvazifilozofickými a trochu líbivými konspiračními koncepty, kdežto Speed Racer podává drtivou kritiku korporací, nekalých obchodních praktik a strojového průmyslu čerpajícího z kořenů Henryho Forda a Tomáše Bati? ()

verbal 

všechny recenze uživatele

V lese žije smradlavá, špinavá kanibalka, která si však nikdy nezapomene dokonale vyholit podpaždí a perfektně zastřihnout bobra!!! V chaloupce u lesa bydlí roztomilá rodinka k sežrání. Je prostřeno, tak jdem na to. Znuděného tatínka už to s maminkou nebaví a kanibalka má navíc kozy a tak... Kdo neměl lidožravku, jako by nebyl. Tatínek si ji tedy uloví, trochu ji ostříká vapkou a jme se přesvědčovat, jak je ta holka "myšlenkově" hluboká. Šmírující synek nerad vidí, když tatínek souká mimo maminku, a tak jí kapku vyladí bradavky. Kombinačkama. To se kanibalce moc nelíbí, trochu se urve z řetězu, zasedne k tabuli a nacpe se k prasknutí. To je ale kravina, co? PS: A nevíš li, jak to uchopit, J*A*K*U*B*E, zkus pravou ruku dlaní vzhůru! ()

Reklama

POMO 

všechny recenze uživatele

The Woman začína ako lacne vyzerajúci céčkový horor. Ale dajte mu šancu. Lenivá herecká akcia, zvláštne dialógy a mimózne režijné pojatie postupne začnú dávať zmysel, postavy naberú kontúry, atmosféra začne dusnieť a finále vás knokautuje. Produkčne béčkový film, ale obsahovo rafinovaný, presný a na americký produkt neobvykle odvážny. Ako v surovosti, tak v podkopávaní amerických sociálnych vzorcov. ()

Rob Roy 

všechny recenze uživatele

Tak. S The Woman se v mých očích Luckymu McKee podařilo to, o co se ne moc úspěšně snažil Kevin Smith v Red State - natočit působivou, zábavnou a zároveň mrazivou satiru. Věděl jsem o tomhle filmu už dlouho dozadu, režiséra si hlídám od doby, co jsem viděl May, taky film který dost rozděluje diváky. The Woman je pohled na téma domácího násilí a zvrácenou ideologii "civilizované" společnosti. Film dokáže být nepříjemný a zároveň zábavný s momentkami, kde se zasmějete. Ale nejspíš s knedlíkem v krku. Film, kde vám díky přesným herců (Sean Bridgers je hovado numero uno)a režisérskému pojetí z jedné chabé manželské facky bude víc špatně než z dlouhých minut krvavých násilnách scén v jiných filmech. Výborná práce se zvukovou stránkou. Geniální tah s hudbou, Sean Spillane složil přímo pro film originální písně (soundtrack omílám od včerejška pořád dokola), které jsou precizně použity ve scénách a i textově se vztahují k ději. Jeden z nejnepříjemnějších, nejznepokojivějších a nejsilnějších letošních filmů. 90%. A pokud má někdo pocit, že se tady pár pomatených hororových fanoušků spiklo a hypuje amatérskou sračku, tak at se podívá po recenzích amerických kritiků a jejich názorech. Ale samozřejmě tisíc lidí tisíc chutí. ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Rozhořčený chlapík na Sundance film vyhypoval víc, než bylo vhodné. Budu si ho muset nechat ještě trochu rozležet v hlavě, ale zklamání se neubráním. Momentálně mám problém The Woman na symbolické rovině vůbec nějak uchopit, maximálně jsem zatím schopen říct, že už dlouho mě žádná filmová postava neštvala tak, jako zdejší hlava rodiny. Akčnější závěr mě spíše zklamal, tam se tatík neudržel a dost nelogicky si zkomplikoval situaci (že z toho byl sympaticky krvavý masakr je druhá věc). Tipuju, že to bude mít podobně rozporuplné přijetí jako starší McKeeho May. ()

Galerie (53)

Zajímavosti (1)

  • Chris Cleek (Sean Bridgers) opakovane používa slovo "anoftalmia", čím odkazuje na jednu z jeho dcér, ktorá trpí touto vrodenou absenciou oka. (DJ Rocco iNc)

Reklama

Reklama