Komentáře uživatelů k filmu (778)

  • Radko
    **

    Povrchne o povrchnosti. Obraz? Videoart, ktorý vcelku rád zhliadnem v galériách, či na youtube. Lenže tam trvá tak maximálne desať minút. Toto, natiahnuté do hodiny a trišvrte, sa stáva navršovaním slučiek prázdnoty tým, čo Brandon robí najradšej - teda kefovaním samého seba. A je úplne fuk, či je pri tom sám alebo s niekým. Rozkrývaním diétne dialógových obrazov sa sa dá celý film skvele uchopiť. Jeden príklad za všetky: rozmazaný obraz epizódy Betty Boop, sledovaný súrodencami môže pôsobiť ako symbol nepripustenia si podnetov zvonka. A podobné blabla. Celok pôsobí chladne, nudne, podobne ako väčšina Antonioniho konštruktov o odcudzení. Všetko tu už bolo. No hudobne sa to počúvalo príjemne. Chápem adoračné reakcie: v jednom akorde s hrdinom filmu sa ukájajú všetci tí, ktorí nadšene opisujú slová ako "neschopnosť", "nemožnosť", "povrch" a "prázdnota" (veď hej aj ja som tieto slová použil:). Výstižný komentár: verbal(12.9.2012)

  • Facerr
    *

    Ano, z jistého úhlu pohledu, zajímavý náhled na žebříček hodnot. Ano, výbornej hereckej výkon Fassbendera ..... ale jinak NUDA, která se tentokráte nekonala v Brně, ale v L.A. Teda tuším, že se jednalo o L.A.. Nakonec jestli to v některým z těch "zajímavejch" dialogů padlo, mohlo mi to utéct, protože tohle bylo tak nekoukatelný, že jsem některý pasáže musel přetáčet. Obzvláště neustálé, čím dál tím víc gradující, "hroucení se" frustrovaného třiažčtyřicátníka, kterej svojí citovou prázdnost až vyprahlost ventiluje sexem s kýmkoliv, kdykoliv, kdekoliv a jakkoliv (teda jakkoliv, hlavně bez citu, protože bez duševní obrny to nestojí a nestojí .. za to:). Jedinej vztah (vedle jednoho ubohýho párminutovýho pokusu), kterej se prolínal celým dílem, byl mezi Fassbenderem a jeho filmovou ségrou, což zjevně pomáhalo hlavní pointě, ze který si někdo možná i sed na zadek a řek "pááni, to je drama". Za mě by ovšem filmu snad pomohlo o něco upřímnější žánrové označení "soft porno", ale na druhou stranu by divák hned od začátku věděl, o co že půjde a to by už nebylo tak DRAMAtický:)(1.2.2013)

  • godycz
    ****

    takove allanovske. tedy az na to sukani, moceni a dlouhy pero.(12.3.2013)

  • Mistle_
    *

    O čem to bylo? O dvou lidech, kterým dětství nepřineslo ni dobrého a v dospělosti se to na nich projevilo? Snímek mne nezaujal ničím. Ani výkonem herců, ani chladným moderním prostředím New Yorku, ani hudbou, natož pak dějem a pointou. Když nevíme, jak vyjádřit ty nejhnusnější věci, uchýlíme se k sexu a násilí. Bomba, jak originální.(9.5.2013)

  • miki68cz
    ****

    Citlivé, neurážející, silné, dráždivé, hluboké, vzrušující, zajímavé, jiné, s dobrou muzikou a zajímavou atmosférou. Doporučuji(21.9.2013)

  • babitch
    *****

    se bojím.(21.12.2013)

  • J.e.r.e.c
    ****

    Jak natočit film o vnitřní prázdnotě ? O moc líp to asi nešlo. Byť k některým scénám mám výhrady (bezeslovné „balení“ dlouhými pohledy funguje možná tak v harlekýnech, ne ve skutečnosti), Fassbenderův strhující výkon a téma samotné z toho nedělá nevšední podívanou. Vzbuzující emoce, ač samo chladné. 80 %(14.6.2014)

  • calculus
    ****

    Irský imigrant, který udělal za svým dřívějším bytím nebytím hodně tlustou čáru. V NY zapadl, má skvělý "job", super adresu, partu "bílých límečků", ale zůstal mu i cynismus, který ho postupně stravuje. Sex je pro něj dobrý ventil, i když ... Hodně mi to připomnělo rukopis Breta Eastona Ellise.(16.7.2014)

  • stefanm
    ***

    McQueen znovu vstoupil do stejné řeky a natočil mix sterilně natočených artových scén beze slov zkombinované s lehkou dekadencí. Zatímco v jeho předchozím filmu byly ony dekadentní scény zaměřeny na rozmazávání hoven po stěně a na vyhublého Fassbendera s mokvajícími proleženinami, v Shame by na diváka měly útočit scény s Fassbenderm procházejícím se po bytě bez trenek, s močícím Fassbenderem/s onanujícím Fassbenderem, se souložícím Fassbenderem, se souložícím Fassbenderem opřeným o okno, s Fassbenderem orálně uspokojovaným v gay baru a tak dále pořád dokolečka. Narozdíl od Hunger mě ale dekadentní scény nijak nezasahují, protože ve filmu chybí nějaký patetický metafilosofický monolog (ti co viděli Hunger už ví), při kterém bych mohl pochopit smysl filmu, jestli jsem ho náhodou až doposud nechápal; otázkou zůstává, jestli je v Shame vůbec něco k pochopení pro se sebou spokojeného člověka bez problémů s vlastní sexualitou. Mé nezaujetí příběhem mi našteští vynahradila minimalistická kamera a skvělý výkon Fassbendera (ačkoliv ho moc není, takže neměl co zkazit). Pakliže jsem Hunger dak 100%, Shame si zaslouží něco mezi 60 až 70%.(4.10.2014)

  • BruceW
    *****

    Stud je velmi tísnivý příběh o osobním vězení svého vlastního těla a vnitřních tužeb. Velmi expresivně je přiblížena emocionální vykořeněnost dnešní materialistické společnosti vyobrazená na osamělosti hlavního hrdiny, kterého fantastickým způsobem ztělesňuje Michael Fassbender. Tomu podobná role sedla už v předchozím McQueenově filmu Hlad, ale teprve Stud dává možnost vyniknout jeho hereckému umění. Celý film je epicko-lyrickým zamyšlením nad moderním světem a hledáním místa v něm pro každého z nás. Zvláště výjimečná je kamera, která střídáním dynamiky se statikou a jemným sledováním detailů skutečně vtahuje diváka až do nitra hlavního hrdiny. Dlouhé záběry s melodickou hudbou jsou pak jednoduše nádherné a oslňující a přitom hluboce dramatické zároveň.(26.12.2014)

  • lobo87
    ***

    Bolo potešením sledovať herecké umenie Michaela Fassbendera a Carey Mulligan. Obaja boli fantastickí a ich vzájomné scény by boli ozdobou akéhokoľvek filmu. Bez nich by však zostalo len prázdno. Film, v ktorom nebolo vypovedaných veľmi veľa vecí, čo mu v konečnom dôsledku podrážalo nohy. Kontroverzný, nie však dostatočne kvalitný film. Jednu vec nechápem. Že sa mu pri žene, ako je Nicole Beharie nechce. Bol to úchyl...65%(27.5.2015)

  • 14krejca14
    ***

    I přes Fassbenderův výkon v žádném případě nemůžu s hodnocením výš. Natěšen jsem film zapnul a znuděn vypínal. I když u řady diváků film vyvolá řadu emocí, já jsem se po většinu řádně nudil.(7.9.2015)

  • rigby
    ****

    Hodně zajímavý film, který nutí k zamyšlení. Možná chvílemi to bylo slabší, ale v samotném závěru jsem byl plný tohoto předloženého příběhu a dojmů, které ve mně vyvolal. Byl jsem plný smutku, beznaději. Cítil jsem prázdnotu a bolest. A konec mi nedal rozhřešení. Je to smutný svět kolem nás. Lidé žijou mezi lidmi, ale přitom jsou osamoceni.(6.3.2016)

  • ejay
    ****

    Nesnášim výtahovou hudbu.(1.12.2017)

  • jprmusic
    **

    Tak jsem hledal tu hloubku, a přestože záběr na močícího (skutečně!) Fassbendera byl opravdu mimořádný moment, nic jsem nenašel - škoda no .....(20.2.2018)

  • MickeyStuma
    *****

    Sex jako droga? Inu, proč ne? Závislost jako závislost. A Brandon, postava tohoto vyjímečného příběhu, takto závislý je. Pro něj nemá sex nic společného s láskou, důvěrností či dokonce s fyzickou spokojeností. Neexistuje nic jiného v jeho životě, a to ani něco tak běžného, jako je pocit emocí. Snímek však není o tomto problému jako takovém, jen sleduje dané postavy, jejich chování a principy způsobu života. Steve McQueen, režisér a scénárista v jedné osobě, ve vyobrazení daných skutečností vsadil na jednoduchost a obrazovou přímočarost. Dialogy nenutí nijak přemýšlet a hra světla a hlavně stínu v obraze dodává po umělecké stránce skutečně nevšední zážitek. Filozofický pohled na vnitřní až bolestivou osamělost ve spojení s touhou a vlastní izolace své závislosti tímto poukazuje na zranitelnost a nelehký život takového člověka. Snímek je velmi emocionálně složitý a vede k zamýšlení nad takovou zoufalou naléhavostí. Když někdo neustále myslí na sex, automatický je považován za zvrhlíka a podle toho je odmítán. Při tak hlubokém pohledu, jaký nabízí tento snímek, však spíše vzbuzuje smutek a lítost. Steven realizaci hodně promyslel a tak moc dobře věděl co dělá.(5.3.2018)

  • SeldomSeen
    ****

    "I can`t get no... satisfaction..." Znepokojující snímek, který vás přiměje přemýšlet, kdy člověk přestává být schopen "normální" mezilidské interakce. Fassbender, který si z plátna neodskočí ani na záchod, je bez debaty skvělý a film samotný chvílemi velmi silný - alespoň pro mě tedy hlavně mimo ony prvoplánově šokující scény. Body strhávám za konec.(23.1.2012)

  • veverysiak
    **

    Nepopierateľne silný film s výrazným spracovaním, absencia hlbších dialógov a prílišné sústredenie sa na intimitu ho robí ešte viac nezvyčajným, budem zrejme za duraka, ale napriek výnimočnosti vo viacerých rovinách mi to nezapasovalo, napriek tomu empatickejším náturám to jednoznačne doporučujem, takže 40%.(8.2.2012)

  • Kachniczkaaa
    *

    Tak je mi líto, já se nudila od začátku do konce. Na začátku člověk ví, jak to asi dopadne..Možná jsem čekala příliš, po přečtení ostatních komentářů, každopádně opravdu mi nejde do hlavy, co je na filmu tak moc úžasného, že dosáhl tak vysokého hodnocení a ohlasu.(13.2.2012)

  • psychohippo
    ****

    M. Fassbender je pro mě jedním z nejlepších herců dnešních dob a nejen dnešních. Je ve svém projevu tak uvěřitelný, že je někdy až fyzicky nepříjemné. Z tohoto pohledu je film skvělý. Pro mě se však zejména v poslední třetině příběh rozpadal, scénář drhnul (epizoda v baru a následné dostání do držky, špinavé homoorgie např. ), režisér a kameraman občas zbytečně exhibovali (sex v trojce např.) - škoda že si režisér nevystačil s tou jednoduchostí prvních 2 třetin (nádherná scéna s písní!) a tak mi přišlo, že i když to byl příběh o sexuálně závislém muži, nějak se tam moc míchal ženský pohled (spolupachatelka scénáře?) a to mi nesedělo. 4 hvězdy, 75/100...(22.2.2012)

  • efialtes
    ***

    Nemůžu v sobě zaplašit pocit,že každý,kdo pravidelně jezdí metrem,tomu přišpendlil hvězdu navíc.(23.2.2012)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace