poster

Nevěstinec

  • Francie

    L'Apollonide - souvenirs de la maison close

  • slovenský

    Nevestinec

  • anglický

    House of Tolerance

  • anglický

    House of Pleasures

Drama / Psychologický

Francie, 2011, 122 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • NinonL
    ****

    Smutný a depresivní "dokument" ze světa francouzských (?) prostitutek a jejich klientů. Zpočátku mi ke konci 19. století neseděly o sto let starší šlágry, pak mi ale došlo, že je to ve světě obchodu se sexem stále stejné. Tváře i osudy zůstávají, jen tóny hudby se mění. Nemění se ani pokrytectví a faleš společnosti daleko od domů s rudými lucernami, což bylo ve filmu také znázorněno jasně. Hořká pravda si vysoké hodnocení zaslouží.(22.7.2012)

  • Enšpígl
    **

    To i známá dětská říkanka paci, paci, pacičky má v sobě víc děje než tohle. Koukat se dvě hodiny na to jak si děvky mejou frndu, vyplachujou si hubu nějakým sajratem a nebo ležej rozvalený na gauči a žvatlaj o hovně je dokonce i pod mou nízkou úroveň. Jediný co filmu přiznávám, je určitá atmosféra starých bordelů, která z toho jde, ale to je tak všechno, protože snaha ukázat, že děvka, ta tvrdej chleba má, se v dnešní těžký době, kdy tvrdej chleba máme všichni, ale ne všichni to řešíme tím, že si 8x za den umejeme čárku mezi nohama míjí učinkem.(15.12.2011)

  • MontyBrogan
    ***

    Dobre natočený podrobný náhľad do života prostitútok medzi stenami nevestinca na prelome 19. a 20. storočia. Ale v podstate nič viac. Sú to len epizódky z tohto prostredia, navyše na pomery v ktorých sa to odohráva asi celkom bežné. Zaujímavá nuda, ktorej najsilnejšou stránkou je asi soundtrack. Alebo kamera, ale hudba určite prekvapí viac. A tie biele slzy na konci, to bola chyba. Treba občas niečo nechať aj na divákovej predstavivosti.(29.9.2012)

  • milancecil
    ****

    Vážený pařížský nevěstinec pro vybranější movitou klientelu a život za jeho zdmi na přelomu století, rozsahem menší, spíše nenápadné dílo, bez výraznějších ambicí, sice film s provokujícím tématem, ale bez obtěžující vulgarity, kterou by mohl divák nejspíše očekávat, naopak se mu dostává od pro mne zatím neznámého režiséra Bertranda Bonella pečlivě zpracovaného, až téměř autenticky strohého zobrazení každodenností, zprostředkované mozaikou drobných obrazových vstupů do tohoto uzavřeného světa prostitutek a jejich povětšinou zvláštních klientů, pokusil se v poklidném tempu zachytit smutnou až tísnivou atmosféru ve spojení s jednotlivými, v úryvcích zobrazenými osudy dívek a žen živících se zde poskytováním nejrůznějších potěšení mužům, kteří jim dokáží za uspokojování mnohdy výstředních tužeb zaplatit, zajímavě vybudované, kultivované dílo zřetelně překračující obvyklé meze žánru.(7.11.2012)

  • Jennifer.S
    *****

    Nevěstinec není historický film, který realisticky vykresluje prostředí pařížského nevěstince na přelomu století. Ostatně - o to se ani nesnaží. Namísto toho nám naservíruje vypiplanou vizuální stránku – dobové kostýmy, líčení, účesy a hlavně samotné prostředí nevěstince. Dále pak musím pochválit výborné masky (ano, nabízí se srovnání s Jokerem, a ano myslím si, že Nevěstinec je o krok dál) a hlavně výběr hudby. (Tady se nabízí srovnání s Marií Antoinettou od Coppoly, která taky použila hudbu, která nekorespondovala s daným obdobím). Je jasné, že vztahy v nevěstinci nemohly být idylické, jak nám je prezentuje Bonello. Také opakování některých sekvencí může ze začátku působit chaoticky a chvíli trvá, než se člověk přizpůsobí rytmu filmu. Pokud nečekáte nějakou hlubokou psychologickou sondu do života prostitutek a pokud vám nevadí výrazná stylizace, pak se na Nevěstinec vyplatí podívat.(1.12.2011)

  • - Jedna z hereček je skutečná prostitutka. (nebozka)

  • - Za kameru se postavila Josée Deshaies, manželka režiséra filmu Bertranda Bonella. [Zdroj: Cinema] (Terva)

  • - Bertrand Bonello vyšel ve svém filmu Nevěstinec z práce francouzské historičky a filosofky Laure Adler (Les maisons closes 1830-1930), z něhož mohl čerpat skutečné příběhy o tehdejších prostitutkách, o jejich klientech a o fungování těchto domů, které byly zároveň společenským místem. [Zdroj: Artcam] (Jeremy.jk)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace