Reklama

Reklama

Rock života

  • Slovensko Rock života (festivalový název) (více)
všechny plakáty
Trailer 2

Obsahy(1)

Olda Říha, zakládající člen a šéf skupiny Katapult, v roce, kdy mu zemřeli jeho dva hudební kolegové – Jiří „Dědek“ Šindelář a Karel „Káša“ Jahn. Příběh rockera, kterému se rozpadl vlastní svět a musí tak v pokročilém věku začínat od nuly. Rány osudu přitom vnímá jako přihrávky. Katapult se navzdory svojí jednoduchosti, anebo možná právě díky ní, stal legendou: dvojnásobný Zlatý slavík, téměř 40 let na pódiích, cca 7000 koncertů a milión prodaných nosičů. Písně skupiny se hrají v médiích i u táboráku, řada jejich textů zlidověla jako součást obecné češtiny: někdy příště, hlupák váhá, a co děti… Rock života není jen hudebním dokumentem či bilancujícím portrétem, ale hlavně setkáním s životní sílou obyčejného Oldy, který dokázal neobyčejné věci a stojí si stále za svým jako pařez. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (29)

CheGuevara 

všechny recenze uživatele

Jana Gogoly mladšího se drží aura pozorného a špičkového dramaturga, o to větší je pak rozčarování z jeho nejnovějšího filmu. Anebo je to jen tím, že Katapultem jsem vždy opovrhoval a opovrhovat budu. Avšak není mi jasné, proč zrovna tak bulvární téma polovymřelé kapely za zenitem si Gogola vybral. Ano, téma, kdy člověku umírají nebližší a on se s tím největším sebezapřením snaží vyrovnat, je jistě zajímavé, ale jakékoliv rozumy z úst Oldy Říhy jdou zcela mimo mě. Nakonec tak film působí spíš jako bonus ke koncertnímu DVD, než plnohodnotný dokument. ()

Morien 

všechny recenze uživatele

Já si myslím, že chápu, proč do toho Gogola šel, ale i tak musím říct, že pro mě výsledný celek nefunguje. Příliš mnoho prostoru pro Říhu, který nemá co říct. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Som presvedčený, že som tu mal úplne neškodný komentár aj hodnotenie, ktoré zmizli. Nuž čo - pominuteľnosť elektronicky zaznamenaných dát je naozaj podenková*. Takže zostručnená rekonštrukcia zmiznutého komentáru: Rockoví Katapulti nikdy príliš neoslovovali môj hudobný obzor hudobne ani výpovedne. Uznávam ale, že frontman kapely charizmu má. Nekompromisne hovorí svoje bez ohľadu na názory okolia. A aj keď môže pôsobiť ako zostarnutý mastodont, Gogolov dokument ukázal, že charakterovo svojbytné osobnosti stoja za zaznamenanie. *podenka - niekoľko dní žijúci vodný hmyz. ()

Spooner 

všechny recenze uživatele

Překvapivě celkem povedená sonda do života Oldy Říhy po úmrtí Jiřího "Dědka". Musím říct, že jsem jako člověk, kterého skupina Katapult nechává chladným, neočekával, že mě tento dokument tolik zaujme, hlavně ve své první půlce. Olda Říha zde vystupuje jako stoprocentní sympaťák a rocker, který přišel vlastně o celou kapelu a snaží se s tim nějak poprat a zároveň pokračovat v hudbě. A člověk mu prostě chtě nechtě musí držet palce. Jen škoda, že režisér pokládá Říhovi někdy opravdu nemístné otázky a že to celé není tak o půlhodiny kratší. Hodinová stopáž by tomuto dokumentu slušela daleko víc. Jako pocta Oldu Říhovi a skupině Katapult to ale funguje na jedničku. 70% ()

paascha 

všechny recenze uživatele

Za tu buldočí a neustálou sílu Oldy Říhy, se kterou táhne tu káru dál, i když mu postupně umírá jeden kámoš za druhým, za tu mu dávám 5*. Za blábolivý scénář a pitomou kameru jednu beru. Ale i tak, klobouk dolů!!! ()

Vodnářka 

všechny recenze uživatele

Čtyři roční období a jeden den v životě hudebníka Oldřicha Říhy z Katapultu, který na mě ale bohužel působí jako stárnoucí rocker, který si nepřipouští, že jeho sláva stojí už jen na pár hitech a na tom, že jeho fanouškům dlouhodobá paměť slouží líp než ta krátkodobá.. Smrt jeho blízkých přátel ho stahuje zpátky do reality a dělá z něj nejistého egocentrika, který se za každou cenu snaží udržet na podiu a vyskakuje si na ostatní až po několika nezbytných pivech. Ale vlastně - on všem pomáhá. To je prostě fakt. I sám dokument působí dost nejistě a roztahaně a vlastně z něj ani nejde pořádně poznat, jestli jeho ústředním tématem má být Olda Říha, jeho mrtví kamarádi, nebo Katapult... ()

Dannysek4U 

všechny recenze uživatele

Zajimavy, rozhodne, Olda Riha je mozna parez, ale z korenama obalenejma charismatem. I pro cloveka, co ho neposloucha. Jen bych radikalne omezil vstupy rezisera Gogoly. Smrdej zbytecnou exhibici a vytvarej prilis velkej, alespon pro me nezadouci a chvilema neprilis dobre vyznivajici kontrast mezi dvema svetama... pricemz ten Rihuv v souboji o prizen jednoznacne vitezi. Kazdopadne uplnej zacatek u Dedkova pohrbu, to je fakt rychta a super minuty nasledujou - predavani Andelu, archaicka zkusebna, lahvac vzdycky po ruce, muzeum, diskuse nad hodinkama, klukovsky stebetani o barveni vlasu, proste parada. Krasnej portret krasne samorostlyho cloveka. ()

klida 

všechny recenze uživatele

"Ty vole, já na vás seru, já nejsem žádnej filosof." Olda Říha je stejný v dokumentu jako na pódiu, kde ho znají fanoušci Katapultu, pro které bude film srdcovkou. Těžší to budou mít ti, kteří nevědí, že hlupák váhá. Ale myslim, že stojí za to se podívat na příběh rockera, kterému "vymřela kapela". Jo, a Gogola, jehož Olda skvěle hlásí, není český Martin Scorsese, se kterým má společné jen to, že oba natočili film o rockové legendě. PS: V řadě přede mnou seděli Bursík a Jacques, myslim, že už mám určitou představu, kdo by se mohl skrývat za nicky Drsan a LaSandra. ()

sator 

všechny recenze uživatele

Stupidita a trapnost Gogolových otázek často iritovala i "vedoucího" není divu převážně sprasenej dokument, kdy máte pocit naprosté nepřipravenosti a břídilství a studu za tázajícího...Jediné co mě potěšilo je jisté zrání Oldy od doby"kdy všude byl a všechno znal "jasně že je to pořád "jenom" rocker... ()

velkyvezir 

všechny recenze uživatele

Po deseti minutách jsem to vypnul, protože mi bylo líto Oldy Říhy, že v emotivně vypjatých situacích, jsou mu pokládány zcela ču*ácké otázky. Proboha, jak někdo může být tak blbý, že v den pohřbu velkého kamaráda ROCKERA nechápe, když mu Olda řekne, že na tom funuse není proto, aby mu nevzali ten pocit jiní (nechápe, že Olda nestojí o pozéry), nebo když v den koncertu, kdy umřel bubeník, se zeptá Oldy, jestli se bojí smrti. Takto se může ptát skutečně jen naprostý idiot. Oldo, drž se, furt je kopa lidí s rockerskou duší, kteří tě chápu a kteří chápou, žes toho idiota poslal do prdele. ()

1945 

všechny recenze uživatele

Mám Katapult rád, ale tento dokument je bohužel natočen špatně -> přesněji řečeno kompletně domrven. Z debilních, trapných a absolutně necitlivých otázek, které pokládal retardovaný režisér Říhovi mi pěnila krev v žilách, takže jsem si celý film protrpěl. ()

panmroz 

všechny recenze uživatele

Zdaleka se nejedná o nekoukatelnou záležitost, jen mám zřejmě problém s naprosto nepochopitelným výběrem tématu - Říha s Gogolou si sice tykají, Gogola se ptá na co chce, ale ten vztah vůbec nefunguje. Autor nám vlastně jen tlumočí směs nezájmu a nepochopení, zřejmě bych se raději koukal na cokoliv jiného - tedy glorifikaci nebo naopak dehonestaci, ale ne tady to podivné voremcávání - Říha, a jeho situace, by zasloužila jiného režiséra. Si myslim. ()

Gore 

všechny recenze uživatele

Příšerný dokument, za jehož hrůznost může režisér Gogola, který pokládal ty nejhloupější otázky, co kdy v dokumentech zazněly. Dokonce samotné osoby před kamerou nad otázkami kroutily hlavou a radši se nenamáhaly ani odpovídat. Celý dokument na mě působil strašně amatérským dojmem, nepřipraveně a hlavně hloupě. ()

ipapuchalk 

všechny recenze uživatele

Když portrétovaná osoba nemá co sdělit a film to na ploše hodiny a půl jen podtrhne, to se musí nestranný divák hodně přemlouvat, aby si počkal na informace o lokacích, produkci a poděkování autorů. ()

Hoonza 

všechny recenze uživatele

Přestože nejsem fanoušek Katapultu, tak mě to docela bavilo, ale celý dokument působí strašně nepromyšleně, jsou to prakticky jen různé scény nějak zplácnuté do sebe, režisér často pokládá naprosto idiotské otázky, které nechápou ani dotazovaní. Mě nejvíc asi odrovnala otázka: "Proč hrajete na zesáky a kytary z šedesátých let, vždyť to musí hrát blbě, ne?". Následoval velký výsměch celé kapely... Pokud se někdo pustí do takového dokumentu, čekal bych, že se aspoň trochu vyzná. ()

pimp 

všechny recenze uživatele

Skupina, která formovala hudební vkus několika generací učňovské mládeže, je dokonalým odrazem 70. a 80. let v socialistickém Československu. Podivný vesnický rock bez špetky energie, nápadu a umu se stal díky tehdejšímu nedostatku kvalitnější hudby zajímavým sociálním fenoménem. Film o jejím stárnoucím frontmanovi, který je navíc stíhán ranami osudu v podobě úmrtí jeho kamarádů, by mohl být tedy jistě v mnoha směrech zajímavý. Místo toho je nám nabídnuta hodina a půl koncentrované nudy, díky níž ale pochopíme, proč je muzika Katapultu taková, jaká je. Plně totiž odráží osobnost hlavního představitele. Světlejším okamžikem je pouze rockerovo závěrečné vyznání o odpuštění. :-) Zůstává tedy jediná otázka, byl by schopen jiný tvůrce vytěžit z dáného tématu víc.......? ()

PamelaJJK 

všechny recenze uživatele

Fanoušky tento dokument potěší až nadchne, ostatní rozumné a přístupné lidi může bez problémů zaujmout a zbývající zabedněnci ho budou kritizovat stejně jako hudbu Katapultu. Na Kaťákách jsem vyrůstal a jsou mojí srdeční záležitostí dodnes. Pan Říha sice není žádný filosof, ne se vším co řekne musí člověk nutně souhlasit, ale je to charismatická osobnost, která umí zaujmout. Dokument je zajímavým pohledem do smutného období Katapultu, kdy jeho členové postupně umírají, jen Olda Říha zůstává a táhne tu káru dál. A táhne jí dobře. ()

zekon 

všechny recenze uživatele

Těžko hodnotit životopisný dokument, neberou mě. Nicméně na Kaťácích jsem vyrostl a mám je rád a z tohoto pohledu by to byly 4*. Jenže to je spíš než historie kapely o životě kapely po smrti Dědka a o tom jak se s tím vyrovnává Olda Říha. Což si myslím že ani fandu Kaťáků nijak zvlášť nezaujme. Být to kratší asi by to mělo větší šanci. Takto je tam příliš opakováno stále jedno. ()

Reklama

Reklama