Reklama

Reklama

Celovečerní povídkový animovaný film je sestaven ze čtyř animovaných epizod a hrané části, která vše spojuje a vytváří rámec příběhu. Každá z pohádek bude zpracována jinou technikou a jiným tvůrčím týmem. První epizoda inspirovaná Pohádkou o princezně, která se nesmála, je animována poloplastickou technologií. Režisérem této povídky je Břetislav Pojar a výtvarníkem Pavel Koutský. Druhý příběh využívá klasickou animaci loutek. Výtvarníkem a režisérem je Michal Žabka a příběh o Víle a účetním je zábavný pro děti a poučný pro tatínky. Třetí část je animovaná velmi neobvyklou technologii papírové ploché loutky v reálném prostoru. Výtvarníkem je Bára Dlouhá a režisérem František Váša. Příběh o rybáři, jeho ženě a zlaté rybce je známý, jeho nová interpretace ve světě kol a motorů je však naprosto nová. Čtvrtá epizoda se odehrává v nedaleké budoucnosti. Režisér a výtvarník Libor Pixa doufá, že zdravý rozum zvítězí nad chamtivostí a touhou být za každých okolností první. Režisérem hraných předělů bude Jakub Kohák. Vypravěčem bude zpěvák skupiny Chinaski. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (85)

Savel 

všechny recenze uživatele

Autopohádky jsou především "staré". Působí to na mě jako film z 80.-90. let, kdy se sejde parta národnich profiku a každý svoji technikou zpracuje společné téma - auta. Pak se to pošle do Japonska se vzkazem "hele jak se animuje v Čechách". Scénář je (pro mě) bez humoru a zase mi připomíná starý večerníček Pohádky o mašinkách. Zkrátka tento film zaspal dobu, před 30ti lety by to byl hit (bez posledního příbehu pochopitelně:). Pozn. druhá pohádka z nového fimfára se do autopohádek už asi nevešla:) ()

standsiller 

všechny recenze uživatele

Spájací motív rozprávok mi pripadal slabý, nedotiahnutý a možno by bol na mieste aj termín zbytočný. Neviem ako to celé funguje v predlohe , tu som však od začiatku mal podozrenie že išlo o snahu priniesť niečo málo z Fimfára. Tam je ale spojný bod práve Jan Werich tu autíčko s minimálnou pozornosťou. Spisovateľovi chcú zobrať auto čo pre neho znamená najvyšší trest. Prečo by ma ale malo zaujímať jeho auto a on ako taký, keď sa autorstvo utieka viac k poviedkam ? ()

Reklama

swamp 

všechny recenze uživatele

Spojující příběh s Ondřejem Vetchým stojí za starou bačkoru, ústřední píseň je nezajímavá, první animovaný příběh nekvalitní.. kvalita a originalita příběhů se naštěstí stupňuje a především ten o rybáři je naprosto dokonalý. Je však třeba brát zřetel, že tento film je určen především dětem, tak proč ne. :) ()

Madluska 

všechny recenze uživatele

Naštěstí jsem od Autopohádek moc nečekala, a tak jsem se docela dobře pobavila. U pohádek bych sice čekala trochu jasněji odlišené dobro a zlo (zejména k příběhu s adrenalinovou vílou mám v tomto ohledu plno výhrad) a pátrání po duši u auta mi jako zavilé neřidičce taky dvakrát nesedlo, nicméně už jen kvůli účasti tolika skvělých herců a třetí báječně zpracované a zároveň vtipné vyprávěnce o rybáři, jenž rybkám vysekával díru v ledu, aby se ty potvůrky neudusily, musím dát 4*. :-) ()

MartinezZ 

všechny recenze uživatele

Tohle nemá s pohádkami nic společného, spíše takové humorné povídky s pohádkovým nádechem. Rozhodně by byly lepší jako několik po sobě jdoucích kraťasů. Spojový příběh s Vetchým naprosto zbytečný. Co mě ale iritovalo nejvíce, byl pokus o hudbu od "písničkářů" Chinaski, tuhle skupinu nemusím, obecně jako asi veškerou českou tzv. "pop-music". ~~~ Hudba za prd, Vetchého příběh za prd, první kraťas s princeznou chabý, příběhem i zpracováním, druhý s vílou celkem ucházející příjemná povídka i celkem pěkně vytvořená (víla hadr :D), třetí rybář ve všech ohledech bravurní a samotný by byl za ****** - zpracování, příběh i vypravěč. Čtvrtý příběh mi zpracováním nesedl (až na nápad s mráčky :), jinak nepostrádá úchylnost, ale nijak zvlášť mě ta EKO nenadchla. Třetímu příběhu všechny ostatní nesahají ani po palec u nohy. Samotný příběh je nelogicky prokládaný příběhy bezdůvodně. Nebýt "rybáře", jde to skoro do kytek, jako pohádky pro děti bych to tedy nebral a nebo o pohádkách tedy jiné představy (tedy až na toho rybáře, zase :D). ()

Galerie (9)

Zajímavosti (8)

  • Technologie povídky “O rybáři...” vypadá zdánlivě jako nejjednodušší, avšak opak je pravdou. Vývoj technologie animovaných papírových postaviček probíhal přes půl roku. Nebylo lehké zajistit, aby papírové figurky pevně stály v reálném prostředí a přitom se volně pohybovaly jako loutky. Postupně ateliér zaplnilo neuvěřitelné množství fází ručiček, hlaviček a nožiček. Hlavní animátor Alfons Mensdorff Pouilly tak několikrát denně obracel oči v sloup se slovy: ”Zlatá klasická loutka.” (LEGACY)
  • Hrané epizody se natáčely na přelomu října a listopadu 2010 na různých lokacích v Praze, Poříčanech a hlavně v Mladé Boleslavi, kde generální partner filmu Škoda auto umožnilo natáčení v prostorách, kde se nesmí ani fotit, natož filmovat. Natáčet za plného provozu byl adrenalinový zážitek jak pro štáb, tak pro ochranku a možná i zaměstnance Škody. (LEGACY)
  • Příběh “O princezně...” je animován poloplastickou technologií, čili tak, že figurky mají poloplastický reliéf a při animaci leží na průhledném skle. Inovací této technologie bylo, že všechny elementy se natáčely postupně na klíčovacím pozadí. Takto nasnímané prvky se poté sesazovaly v počítačích vzájemně dohromady i s pozadím. (LEGACY)

Reklama

Reklama