poster

Autopohádky

  • angličtina

    Car Fairy Tales

  • Slovensko

    Autorozprávky

Animovaný / Povídkový

Česko, 2011, 83 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Pluhy
    ***

    Kdybych byl malej capart, tak jsem na vrcholu blaha. Opět skvělá ukázka toho, že čeští animátoři nepatří do starého železa a mají stále co nabídnout. Je to svěží, má to nápad a je to určené pro ty nejmenší, přesto se nebude nudit ani starší obecenstvo. Já vím, není to po technické stránce nic strhujícího a hrané sekvence na kvalitě zrovna nepřidávají... Při sledování jsem se ale přenesl do dob, kdy jsem byl malej mrňous a to se cení.(4.2.2012)

  • standsiller
    **

    Spájací motív rozprávok mi pripadal slabý, nedotiahnutý a možno by bol na mieste aj termín zbytočný. Neviem ako to celé funguje v predlohe , tu som však od začiatku mal podozrenie že išlo o snahu priniesť niečo málo z Fimfára. Tam je ale spojný bod práve Jan Werich tu autíčko s minimálnou pozornosťou. Spisovateľovi chcú zobrať auto čo pre neho znamená najvyšší trest. Prečo by ma ale malo zaujímať jeho auto a on ako taký, keď sa autorstvo utieka viac k poviedkam ?(1.10.2014)

  • TomasKotlant
    **

    Spojovací povídka kromě jakési myšlenky, že auto má duši diváka spíše otráví. Prkenní herci, nulová zajímavost a kýčovité vyvrcholení. Dialogy a scény jsou tak pitomé, že to neutáhne ani Eva Holubová. Pojarova povídka je výtvarně příšerně primitivní a dějově stupidní, na čemý mají podíl také dialogy, do detailů popisující co vidíme. Žabkova povídka docela jde, akorát jí chybí tah branku a utápí se ve své rádobypoetičnosti. Vášova povídka je technicky a výtvarně originální. Děj sice mohl být lepší, ale působí to svěže. Pixa hraje jinou ligu a jeho povídka je po všech stránkách velmi kvalitní a dokáže nejlépe vytvořit kouzelnou atmosféru, navíc i s katarzním přesahem. Ačkoliv se jedná o digitální animaci, je s ní zacházeno šetrně, takže spíše zlepšuje dojem, než aby ničila ducha animace. Pixova část Vincent a možná i Vášova a Žabkova by si zasloužily vlastní uvedení, protože sledovat kvůli nim minimálně půl hodiny odpadních scén je docela hrdinský úkol. *** Ve zkratce: Hranou část přetočte, první povídku asi taky a pak bude jakžtakž slušný zážitek. Jinak je to stupidní předlouhá reklama na jistou automobilku.(11.8.2011)

  • Terva
    **

    O cestách necestách, řidičích i trampotách, do světa širého............. 1 - O PRINCEZNĚ, KTERÁ SE NESMÁLA. Na dnešní dobu je to velice odfláknutá grafika a šíleně modernizovaný příběh. CITÁT - A tomu se mám smát ??.......... Ještě že to vypráví pan Liška ( to není auto ), to je na příběhu to nejlepší. **. 2 - ÚČETNÍ A VÍLA. Grafika je přijatelnější, ale zase vypravěč je nějaký divný. Nejlepší na příběhu, který je hodně proti ženám, je Škoda Populár, co má volant na pravé straně. CITÁT - ....říká si víla a stojí peníze, jako každá ženská........... Moc lidí nejezdí v ničem a chodí pěšky. ***. 3 - O RYBÁŘI MAŘÍČKOVI. Grafika zoufalá. Příběh zde poukazuje na ženu praktickou, ale chamtivou. Není zde žádné pořádné auto, jen snad Fiat nebo Simca ? CITÁT - Jen štiku pan Maříček nikdy nechytil........... *. 4 - VINCENT. CITÁT - Auťo............ Asi jsem si zvykl na současné technologie Hollywoodských kreslených trháků a tak jen znaveně koukám na českou tvorbu. Moc daleko jsme se nedostali. MÁ AUTO DUŠI ? Mezi příběhy ještě sledujeme hraný příběh o spisovateli Kužílkovi a jeho cestě za poznáním, zda má auto duši. V příběhu je nejhezčí Škoda MB Hugo. ***. Jak může mít auto duši v bezdušové době ? Ten příběh nemá duši. Celkem **. V příběhu zazní jedna krutá věta : Všude samá auta, nikam se nedá jezdit, vzduch se nedá dýchat......... Ve filmu uslyšíme skupinu Chinaski.(27.1.2012)

  • Bobik9
    **

    Pěkný pokus, který se ovšem příliš nepovedl. Animace jsou trapné a příběhy nudné. Jediným opravdovým plusem je víceméně kvalitní Vincent. Nechápu, jak se do toho dostalo tolik slušných českých herců, ale jenom dobře pro tento povídkový film, který by bez Ondřeje Vetchého a spolu nezaujal jinak ničím. Kdybych byl ale malý, tak se mi to možná i líbí.(18.1.2012)

  • - Příběh “O princezně...” je animován poloplastickou technologií, čili tak, že figurky mají poloplastický reliéf a při animaci leží na průhledném skle. Inovací této technologie bylo, že všechny elementy se natáčely postupně na klíčovacím pozadí. Takto nasnímané prvky se poté sesazovaly v počítačích vzájemně dohromady i s pozadím. (LEGACY)

  • - Natáčení animací začalo v listopadu 2009 nejkomplikovanějším loutkovým příběhem "Účetní a víla". Další příběhy se postupně přidávaly v průběhu roku 2010. (LEGACY)

  • - Ondřej Vetchý, jehož postava je ve filmu neúspěšným spisovatelem, který se poukouší i o básně, čte na začátku filmu básnickou sbírku "Býti básníkem". Trefně tak čte poslední básnickou sbírku českého literáta Jaroslava Seiferta, jelikož i postava Ondřeje Vetchého skončila díky básnické sbírce. (MTHRFCKR)