Nastala chyba při přehrávání videa.
  • honajz
    ***

    Projekt skupiny Chinaski se probojoval přes divadlo a CD vydání k animovanému celovečernímu filmu. Podobně jako u jiných současných českých animáků jde ale jen o pásmo krátkých příběhů spojených dohromady. Kam jinam sáhnout, když Werichovo Fimfárum už je skoro kompletně rozebrané, rozuměj všechny pohádky natočené a spojené v celovečerní filmy? Pohádky o mašinkách už animovanou verzi mají, tak co třeba Autopohádky spisovatele Jiřího Marka (znáte ho z Hříšných lidí...) z roku 1957? Jsou psané podobně jako Fimfárum, a také se z nich dá vybírat. Např. v roce 1983 ve Východním Německu vznikl stejnojmenný film, který si vybral pohádky tři, z nich jednu dokonce stejnou jako ve výběru Chinaski (o náročné víle). Zpracování pak kopíruje styl Fimfár (každá pohádka jinou technikou animace), k němuž je přidán hraný mezipříběh. Hodně mi to připomnělo ne tak dávný ambiciózní projekt ostravské televize, se kterým se překvapivě nakonec neproboxovali do kin - Báječná show. Sled různými styly animovaných scének je volně pospojován tam i tady, a stejně tak účast hereckých (a u Báječné show dokonce i zpěváckých) hvězd je široká. Stejně tak zde - kromě Michala Malátného zde uvidíme či uslyšíme Ondřeje Vetchého, Pavla Lišku, Igora Bareše, Petra Nárožného, Jitku Ježkovou, Lucii Bílou, Viktora Preisse, Miroslava Táborského a mnoho dalších skvělých herců. Na animaci se sešli současní přední tvůrci - Pavel Koutský, Bára Dlouhá, Michal Žabka, Libor Pixa. A přesto to celé nemá to, co hledá pan Kužílek - duši. Celé je to precizně vycizelované, pohádka o rybáři je dokonce skvělá, podáním i animací a režií (František Váša). Být z toho samostatný Večerníček, jde o dokonalý cyklus. Takto v celovečeráku se často neubráníte dojmu, že některé scény jsou do té celovečerní stopáže prodlužované a natahované, jak se u každé mezihry a pohádky dívalo na hodinky, aby to mělo přesně dvacet minut - a jde se dál. Proč? klidně to mohlo mít i s titulky - jako Gedeonovo Indiánské léto - těsně nad 60 minut, byl by to celovečerák a vyzněl by kompaktněji. Otázkou nakonec také je, komu jsou příběhy určeny. Pro zcela malé děti moc ne, spíše pro deseti- až dvanáctileté objevitele světa (styl Vincenta je hodně podobný Deseti městům od Marcela Argilliho), ale v roce, kdy knížka byla napsána. V dnešní době to pak má celé sice příjemnou, ale pro současné děti nepochopitelnou patinu starých časů a nostalgie. Odzkoušeno na devítiletém klukovi. :-) Pohádek je v knize celkem 11, co my víme, třeba ve stylu Fimfár ještě nějaký film Autopohádky 2 a 3 vznikne?(5.10.2011)

  • Big Bear
    ***

    Vždy když jsme někam vyjeli, doháněl mně k šílenství můj potomek dotazy typu - kdy už tam budeme. Sám dotaz je logický a nevadil by, pokud by nebyl během dvaceti minut jízdy vyřčen s dvěstěkrát... To má rodič chuť během jízdy přelézt dozadu a to jindy sladké děťátko v autosedačce začít škrtit. Pořídili jsme tedy na audio poslech Autopohádky od skupiny Chinasky. Potomek již cestuje v klidu, zaposlouchán do příběhů o autech a řidičích. Rodič však trpí nadále, protože pro změnu teď poslouchá stále ty samé příběhy a už je zná slovo od slova.... Animovaný film autopohádky je logickým obrazovým zpracováním těchto povedených pohádek (Chinasky ve filmu zpívají a Michal Malátný i vypravuje). Některé jsou ve filmu nové, některé (o víle) jsou s audiem stejné. Jednotlivé příběhy vzájemně spojuje Ondra Vetchý, který se snaží zjistit, zda má auto duši... Každá z pohádek je zpracována jiným způsobem a skutečně se to tvůrcům povedlo... Jen ta víla nemusela vypadat jak Mrtvá nevěsta od Burtona... I já se domnívám, že nejlepší příběh byl s Rybím králem. Dílko je i velmi vtipné a návštěva Vetchého tajného vývojového oddělení jedné z nejmenovaných automobilek, která dílo asi vrchovatou měrou sponzorovala a jejíž vozy jsou ve snímku hojně prezentovány (ale neobtěžuje to), mne skutečně pobavilo :-)!!! Snímek je hlavně pro děti, ale neurazí ani dospělé. Kdo má auto pouze pro svoji potřebu jako stroj, ten jej asi zcela nepochopí. Kdo svému plechovému miláčkovi dal dokonce jméno a bere jej jako člena rodiny, tomu se snímek bude líbit a na otázku - zda má auto duši - bude umět bez rozmyslu odpovědět. Dávám tři poctivé volanty * * *(28.9.2011)

  • TomasKotlant
    **

    Spojovací povídka kromě jakési myšlenky, že auto má duši diváka spíše otráví. Prkenní herci, nulová zajímavost a kýčovité vyvrcholení. Dialogy a scény jsou tak pitomé, že to neutáhne ani Eva Holubová. Pojarova povídka je výtvarně příšerně primitivní a dějově stupidní, na čemý mají podíl také dialogy, do detailů popisující co vidíme. Žabkova povídka docela jde, akorát jí chybí tah branku a utápí se ve své rádobypoetičnosti. Vášova povídka je technicky a výtvarně originální. Děj sice mohl být lepší, ale působí to svěže. Pixa hraje jinou ligu a jeho povídka je po všech stránkách velmi kvalitní a dokáže nejlépe vytvořit kouzelnou atmosféru, navíc i s katarzním přesahem. Ačkoliv se jedná o digitální animaci, je s ní zacházeno šetrně, takže spíše zlepšuje dojem, než aby ničila ducha animace. Pixova část Vincent a možná i Vášova a Žabkova by si zasloužily vlastní uvedení, protože sledovat kvůli nim minimálně půl hodiny odpadních scén je docela hrdinský úkol. *** Ve zkratce: Hranou část přetočte, první povídku asi taky a pak bude jakžtakž slušný zážitek. Jinak je to stupidní předlouhá reklama na jistou automobilku.(11.8.2011)

  • Radiq
    ***

    Pěkně provedená sprška animovanejch příběhů docela potěšila, hlavně první dvě, které se mi animací líbily nejvíc. Další, animovaná v interiéru bytu jako v prostředí animovaného světa, už nebylo ono a digitální animace se mi taky moc nelíbila. Vetchý i ostatní herci v hraném mezipříběhu byli většinou skvělí, ale ten příběh o duši auta mě nezaujal... i když ten vztah ke své škodovce měl pěknej... :-)(8.10.2012)

  • VerenaLord
    **

    Od tohoto projektu jsem čekala daleko víc, je to hrozně velké zklamání pro mě. Jediné, co oceňuji je hlavní píseň i hudba celkově. Herecky to není špatné, jsou zde dobří herci, i zajímaví, ale bohužel film je k ničemu a o ničem. Líbí se mi akorát Příběh o rybáři. Škoda, myšleno to bylo dobře, ale výsledek je absolutně podprůměrný.(1.12.2011)

  • - Příběh “O princezně...” je animován poloplastickou technologií, čili tak, že figurky mají poloplastický reliéf a při animaci leží na průhledném skle. Inovací této technologie bylo, že všechny elementy se natáčely postupně na klíčovacím pozadí. Takto nasnímané prvky se poté sesazovaly v počítačích vzájemně dohromady i s pozadím. (LEGACY)

  • - Technologie povídky “O rybáři...” vypadá zdánlivě jako nejjednodušší, avšak opak je pravdou. Vývoj technologie animovaných papírových postaviček probíhal přes půl roku. Nebylo lehké zajistit, aby papírové figurky pevně stály v reálném prostředí a přitom se volně pohybovaly jako loutky. Postupně ateliér zaplnilo neuvěřitelné množství fází ručiček, hlaviček a nožiček. Hlavní animátor Alfons Mensdorff Pouilly tak několikrát denně obracel oči v sloup se slovy: ”Zlatá klasická loutka.” (LEGACY)

  • - Hrané epizody se natáčely na přelomu října a listopadu 2010 na různých lokacích v Praze, Poříčanech a hlavně v Mladé Boleslavi, kde generální partner filmu Škoda auto umožnilo natáčení v prostorách, kde se nesmí ani fotit, natož filmovat. Natáčet za plného provozu byl adrenalinový zážitek jak pro štáb, tak pro ochranku a možná i zaměstnance Škody. (LEGACY)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace