Reklama

Reklama

Ostrov svaté Heleny

  • USA St. Helen's Island
všechny plakáty
Trailer

Obsahy(1)

Příběh zpěváka Františka, člověka sobeckého i milujícího, který se živil jako hudebník na zaoceánských výletních lodích. Postupně se odcizil své rodině a zůstal sám. Na radu přátel se vydává hledat dceru do tisíc kilometrů vzdálené krajanské vesnice Svatá Helena v rumunském Banátu. Setkání s lidmi, kteří žijí v souladu s Bohem a přírodou a pátrání po dceři, která o sobě nedává vědět, nakonec smíří Františka s myšlenkou, které se s přibývajícím věkem tak bojí, že dožije život ve vyhnanství samoty. Věci však dostanou nečekaný spád... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (29)

Matty 

všechny recenze uživatele

Aneb Ládi Kerndla výlet do rumunského Banátu. Esteticky i obsahově Ostrov dokonale zapadá mezi bulvární portréty slavných (resp. těch, kteří by slavní ještě chvíli být chtěli), ačkoli přesnější žánrové zařazení není jednoduché a nejspíš v něm neměli jasno ani tvůrci. Na psychologické drama jde o dílko ostudně zjednodušující – hrdina neprodělává žádnou proměnu a na konci se zdá být stejně nezpůsobilý žít bez osobní kuchařky a pradleny jako na začátku. Na speciální díl Cestománie, k němuž má prostřední cestopisná část poměrně blízko, je to zas neskutečně r o z t a h a n é – jako kdyby tvůrci v zájmu česko-rumunského přátelství nechtěli vystřihnout jediný záběr krajiny, jedinou hlubokou pravdu vesnické stařenky. Snesitelná je tahle programová vycpávka díky své délce, roztomile mizerným scénám typu Kerndl kontra pizza s kečupem a napínavému čekání, kdy se konečně objeví titulky slibovaná Vilhelmová. 30% ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Když je mně špatně a ležím v horečkách s chřipkou a chcípu, tak mně každý film přijde jak od Spielberga. Tohle neplatí o filmu, co se v našich kinech moc neohřál. Chraplák Ladi Kerndla, co si hraje už nějaký ten pátek na českého Franka Sinatru, je pak to jediné, co si lze na filmu zapamatovat spolu s jeho perfektními jazzovými výstupy v klubu. Se závěrečným zpěvem Vilhelmové trošku přestřelili. V nemoci je každý rád, když je pohlazen po duši a to bylo od tohoto filmu hezké, ale jinak nemá moc co nabídnout. Respektive, svoji šanci zařadit se k divácky vyhledávaným českým titulům zcela propásl. Předně Kerndl herec nedosahuje kvalit Kerndla hudebníka. Fajn, po vzoru "naturščiků" šel do toho, ale ovládat hlas umí hlavně ve zpěvu, jinak neodboural svoji moravštinu, jejíž dialekt "dobrééé večer" lze omluvit původem jeho postavy z Brna. Jeho neherectví o to více vynikne v obklopení hereckými profesionály. Nemyslím si však, že by svoji roli až tak zfušoval. Hrál, respektive většinou odříkával, v rámci svých možností a s nulovými hereckými zkušenostmi před kamerou, celkem snesitelně. Film zfušoval režisér Vlastimil Šimůnek. Chtěl si vyzkoušet po práci pro televizi také film pro kina, ale takhle se pro velká plátna netočí. Technická stránka filmu je ryze amatérská. Námět je silný. Stárnoucí hudebník neví, kolik mu ještě zbývá času, poté, co je mu diagnostikována zákeřná plicní choroba a jeho touha vycestovat za jeho dcerou do Rumunska se kterou se rok neviděl, je silnější, než obcházející smrt. S tímhle si režisér však nevěděl rady. Přišel s filmem, který se vleče odnikud nikam a co se vleče neuteče. V tomto případě se neotřelý námět proměnil na amatérskou a nefunkční fušeřinu s prvky nedomrlého dokumentu, to když se v ději přeneseme do rumunské vesnice, a jisté je jedno, tohle v kinech nemělo co pohledávat. I když z toho sálá relativní pohoda, těžko se o filmu dá psát jako o vynikajícím českém počinu. Lépe mu sluší televizní obrazovka. Jako plus vidím vedle autenticky nasnímaných brněnských lokací, neokoukaného Kerndla a spolu s ním slibný potenciál námětu, částečně volně inspirovaný a čerpající ze skutečného hudebníkova života, i jeho soukromého archívu ze zaoceánských lodních cest, který se ovšem v mimořádně fádní režii a celkové realizaci, utopil. Kerndlovu dceru mohla hrát jeho skutečná dcera Tereza. Film jako je tenhle rozhodně nepomůže českému filmu z krize. 40% ()

Payushka 

všechny recenze uživatele

Hlavním důvodem, proč hodnotím Ostrov svaté Heleny pozitivně, je jeho neotřelost, originalita a uvědomění si své "menšinovosti" oproti českým pokusům o megafilmy. Ve spoustě ohledů je to totiž snímek nekvalitní. Kamera je amatérská, herecké výkony jak z Ordinace v růžové zahradě, příběh o "prozření" nijak zvlášť jedinečný. Film je to ale malý, ve všech směrech. Ví to o sobě. A právě na té upřímnosti a skromnosti staví (možná paradoxně) své nekvalitní kvality. ()

dopitak odpad!

všechny recenze uživatele

Viděl jsem i neherce hrát, ale OTÁZKA: Když postavíte Laďu Kerndla vedle koně, kdo z nich zahraje líp? ODPOVĚĎ: I ten postroj na koně je nejmíň o tisíc rumunských kilometrů před Kerndlem. Chudák chlap neumí mluvit, neudýchá ani zpěv. Příběh by nebyl tak úplně ztracený, a ani s Bobkem, který podle očekávání natáhl bobky a dobře udělal, když z tohohle průseru vycouval dřív. Vlastimil Šimůnek je zvyklý točit dokumenty, což je druhý průšvih tohohle kino(!)filmu. Helena totiž nevypadá jako improvizace, ale jako dokument. Špatný, amatérský a groteskně nesmyslný. Zajímavě vypadají jen retro záběry, kterými se film hemží. Recenzenti se čtyřmi hvězdami lehce přestřelili. Vorel a jeho "Miliardář" má už menší odstup od "konkurence". ()

hrona 

všechny recenze uživatele

Tak o tomto filmu je velice těžké cokoliv napsat, kamera a celkové provedení je hodně amatérské. Takové trošku domácí video. Nenechte se zmást obsazením, kromě Ladi, který prakticky ze záběru nesleze ostatní jmenování jsou spíše figurky hodně vedlejší. Dal jsem tomuto snímku druhou šanci, jelikož první mě odradila prakticky po 20minutách právě celkovým amatérizmem. Jedna věc která se ovšem tomuto filmu nedá upřít, je naprosto ale naprosto luxusní hudební složka, nejen staré swingovky v podání Ladi, ale i zpracování Malina bandu. Už jen kvůli té hudbě pro milovníky tohoto či podobného stylu doporučuji. Za jedno podívání to stojí. ()

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

"Ty jsi těhotná ?? My jsme těhotní !!" - "Víš, jak se bude jmenovat ?? František !!" - "Doufám, že to bude dobrej muzikant.." ()

blackrain 

všechny recenze uživatele

Velmi zajímavá herecké sestava včetně Ládi Kerndla, i když ten je neherec jako poleno. Zprvu mi vadilo, že je svým způsobem toporný a že používá jenom jednu polohu hlasu, ale pak jsem v tom viděla velké plus, protože byl naprosto civilní a nic nepředstíral. Prostě to žil a byl přirozený. Díky němu jsem mohli nahlédnout do jeho rodinného archívu a podívat se do rumunského Banátu, kde žijí naši krajani. Hlasový projev Ládi Kerndla je hodně specifický, přesto jsem si ho v první písničce spletla s jiným zpěvákem a to konkrétně s Antonínem Gondolánem. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Dalsi dokaz, ze ceska kinematografia je na tom cim dalej, tym horsie : dementny scenar, otrasne herecke vykony, ziadna atmosfera, akurat ten pribel bol tak za 10 %, ako aj cely film. ()

LTeez 

všechny recenze uživatele

V poslední době se setkávám s názory, že Češi snad už ani neumějí udělat opravdu kvalitní film a bohužel jsem donedávna musel souhlasit! Až na pár vyjímek jako Protektor či Habermannův mlýn se tu u nás opravdu hemží směs vykrádaček (Ženy v pokušení ) s příběhy, kterým by to snad i víc slušelo jen v televizi. Celkově 80% - minimálně 10% a ostatní procenta jsou za odvahu do podobného projektu jít, bravurně ho zrealizovat a ukázat lidem, že naše kinematografie se neřítí do propasti! ()

MA.KI 

všechny recenze uživatele

Částečně autobiografický pseudo-dokument o cestě stárnoucího muzikanta Františka Kůzleho (Laďa Kerndl) do rumunského Banátu, kde žijí čeští krajané stovky kilometrů od české kotliny a udržují český jazyk i literaturu. Ačkoliv důvod jeho cesty je naleznutí své dcery, na tomto prostém, však dobrosrdečném místě, kde hodnoty i Bůh mají svou váhu, nalézá cestu k sobě samému. Ostrov svaté Heleny působí amatérsky, možná až antifilmově, každopádně je mimořádně osobitý a lidský. Bohužel však poměrně nevyvážený. Silné momenty střídají vyloženě trapné, přičemž pasáže z Rumunska jsou o dvě třídy lepší a zajímavější než ty odehrávající se v tuzemsku (v nichž mimochodem "vyčnívá" otřesně přehrávající Slavíková). Stoprocentně pevný v kramflících jsou film i Kerndl ve chvílích, kdy zní tóny zpěvákových swingových songů. ~ Snímek o bilancování na podzim lidského života / o jeho radostech i strastech / o důležitosti rodinné pospolitosti i pevnosti přátelského pouta / o naleznutí cesty k pokoře / o smíření se se smrtí a odchodu do nebe. Nejen díky písním umí navodit onu melancholii, kterou lidé zažívají na sklonku svého života. Objektivně je filmová kvalita nejspíš průměr (některé herecké výkony podprůměr), ale výsledný dojem a prožitek maximální. ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Tohle se mi těžko hodnotí. Na jednu stranu je to dost amatérské, kamera mě vyloženě vytáčela, hlavně když se pořád nesmyslně přibližovala nebo oddalovala, je to zbytečně natahované, tu ani ne hodinu a půl to nedá, ALE... překvapivě z toho jsou cítit nějaké emoce, člověk s hlavním hrdinou soucití, hudba se tam zajímavě hodí, Laďa Kerndl není vůbec špatný jako herec, příběh docela funguje, moc jsem se u toho nenudil a navíc, to je jeden z mála filmů, který (když je to v Česku) odehrává v Brně a okolí. Žádná Praha, která je v každém českém filmu, prostě Brno. A pak se to ještě odehrává v Banátu a je to lehce poetické, což v dnešní době v české kinematografii vůbec není. Normálně bych dal 2*, ale oproti obyčejným českým filmům se mi to prostě zdá něčím celkem jiné. Proto nadhodnotím a dám 3*, ale ne jen kvůli jinakosti, ale hlavně kvůli Brnu, které snad od roku 2010 bylo jenom ve dvou filmech - Všechno bude fajn a Ostrov svaté Heleny. Ale saka, není to nějak málo? Proč v Brně nikdo netočí? Tenhle film si rozhodně nezasloužil takhle hrozně zapadnout. 3* ()

bartias 

všechny recenze uživatele

Režisér Vlastimil Šimůnek, který má za sebou sedm dílů 13. komnaty a točil i tu od Laďi Kerndla nebo Pavla Bobka, se snaží o autentickou osobní atmosféru. Nezapře svůj profesní původ, takže během pokusů o dramatické dialogy nepochopitelně dlouho zabírá detaily okolních předmětů. Jeho dokumentární přístup ale vyloženě nefunguje. V česko rumunské vesničce zapadlé v Karpatech, kam se hlavní hrdina vydá najít dceru, se kromě hledání a času zastavuje i děj filmu. Každodenní kolorit snímá ušmudlaná digitální kamera. Místní neherci jsou z ní viditelně nervózní, přesto ze sebe tlačí křečovitá moudra. Rádoby poetický Ostrov svaté Heleny se strašně snaží být dojemný. A strašně to nejde. Koně, krávy, povozy, a Kerndl vycházející z latríny prostě působí jenom jako ne moc dobře natočené video z ne až tak lákavé dovolené. ()

chelseaman22 

všechny recenze uživatele

Ostrov svaté Heleny není o ostrově svaté Heleny, nýbrž o zpěvákovi, jehož hlas a dcera ho dovedou až do zapadákova v Rumunsku, kde během svého pobytu bude čistit jímky a sedlat traktor. Hlavnímu představiteli nelze upřít tak specifický hlas, který bych poznal i po požití takového množství alkoholu, které by mi způsobilo jistou chůzi smykem. 67 % ()

Lipi21 

všechny recenze uživatele

64 % REŽIE / Vlastimil Šimůnek: *** KAMERA / Richard Špůr: * (Kamera je největší slabina filmu. Určitě má pár dobrých okamžiků. Ve filmu se objevuje řada nevšedních záběrů. Někdy jakoby loudavé a vláčné tempo dlouhých záběrů se mi líbí. Kamera určitě skrývá jistý potenciál, ale na druhou stranu právě práci s kamerou viním za jistou topornost některých scén (zejména scéna s kočárkem na ulici). Navíc z technické kvality digitální kamery mi místy přišlo, že se víc než na velké kinoplátno film hodí na televizní obrazovku) SCÉNÁŘ / Vlastimil Šimůnek, Andrea Bílková: *** (Kvalitní scénář je vedle výborné hudby hlavním tahákem díla. Jisté sortě diváků určitě příjde málo akční a děj filmu ze začátku poněkud roztahaný. Já si toho naopak cením. Tvůrci se vyhýbají laciným prvkům a klišé a příběh nepostrádá upřímnost a duši.) HERCI: *** (Musím se přiznat, že mi Laďa Kerndl zpočátku přišel trochu toporný a v nové herecké poloze poněkud nejistý. Bylo to vidět především vedle skvělého hereckého výkonu Zuzany Slavíkové. Postupem času mě ale Kerndl přesvědčil, že hrát umí. Melancholická poloha mu velice slušela a věřil jsem mu to všechno daleko víc, než mnoha českým profesionálním herců v jiných filmech. Velmi příjemným překvapením byl i Pavel Bobek, jež se své role ujal opravdu se ctí. Velmi přirozeně na mě působili i neherci z Banátu. Tak by to nemohl zahrát žádný profesionální herec, který tam nežije. Už jsem se zmínil o několika scénách, které na mě působily toporně - tomu však podle mě výrazným dílem přispěla kamera) HUDBA / Luboš Malina: **** (Velmi dobrá hudba! Nejen Kerndlovo chraplavé blues, ale i tóny flétny a originální hudba Luboše Maliny skvěle doplnily atmosféru, výborný tah režiséra) _______________________________________________________________________________________________ SMEKÁM PŘED REŽISÉREM ŠIMŮNKEM, KTERÝ CELÉ NATÁČENÍ "SÁM" FINANCOVAL. V DNEŠNÍ DOBĚ MULTIKIN STVOŘENÝCH PŘEDEVŠÍM PRO PROMÍTÁNÍ AKČNÍCH AMERICKÝCH BÉČEK MI VZNIK A PROMÍTÁNÍ FILMU OSTROV SVATÉ HELENY PŘIPADÁ JAKO POHÁDKA. VÍCE TAKOVÝCH UPŘÍMNÝCH ČESKÝCH FILMŮ, KTERÉ SI NEHRAJÍ NA NIC VÍC, NEŽ JSOU, BYCH PROSIL. ()

Kmyn 

všechny recenze uživatele

hudební film? to rozhodně ne, zazní pár slok během střihu, a nepochopitelně 2x No money No honey... proč 2x, copak nemá Laďa širokej repertoár? taky sem zaznamenal nesmysl když Laďa šel zapět na svatbu, a začal takovej no dejmetomu ploužák, v tom střih a Laďa smutnej, a song taky končil těma slovama že smutek a samota, to by prostě na veselce nikdo nezpíval. co se týče skladby Mé září, to je katastrofální shit. Na drama je příběh hledání ztracené dcery pomalý, předvídatelný a tím slabý. měly to být spíš 2 dokumenty, Kerndl & Banat ()

UlrikDecado 

všechny recenze uživatele

Upřímně nevím proč nedávám odpad. Snad proto, že...ne, nevím. Otřesné. Smečka neherců se motá kolem hlavního a nejtopornějšího neherce, což je obzvláště bolestivé ve srovnání s projevem Slavíkové. Dialogy jsou absurdně směšné, dramaturgie pod úrovní telenovely. Pseudo-dokumentaristický přístup funguje pět minut a to bez všudypřítomného a otravného Kerndla. Poetika? Falešná křečovitá snaha o uměleckost. Je mi líto, z toho, že někdo dává do distribuce film, který snadno převálcují nadšení mladí amatéři, se skutečně na zadek neposadím. Král je nahý moji milí. Vlastně není, má bílý nátělník a nedá se na něj dívat... ()

koza3 

všechny recenze uživatele

Žena to vystihla: Nevěděli jestli chtějí dělat film nebo dokument. Banátovská část filmu měla kouzlo venkova, pole, mlhy a jednoduchosti bytí. To je tak asi všechno co má tenhle film v rukávu. Zbytek je plochý nedotažený příběh o neuspokojeném muži, který ví jenom to, že zátka na pět je korek. ()

Reklama

Reklama