Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jsou Vánoce a rozvedená Eva (G. Vránová) chystá ve svém osamělém domě v pohraničí štědrovečerní večeři. Očekává syna, vojáka Zdeňka (V. Dlouhý) a dceru Jiřinu (J. Boušková) s dítětem a s mužem Františkem (I. Vyskočil). Přípravy naruší neočekávaný příchod jejího bývalého muže Josefa (E. Cupák). Eva ale nechce, aby děti u ní našly svého otce, a tak ho z domu vyžene… Jenže pětadvacet let života nelze jen tak lehce odmazat a bývalé křivdy mají najednou menší váhu. Josef se vrací a tentokrát u dveří zazvoní. A možná, že se štědrovečerní setkání stane příležitostí pro odpuštění a nový začátek… (Česká televize)

(více)

Recenze (23)

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Vcelku působivý komorní příběh. Scénář Mileny Mathausové je plný inteligentních a pravdivých dialogů, s nimiž si Eduard Cupák s Gabrielou Vránovou poradili skvěle. Jen postavy dětí mi přišly takové mdlé a nijaké... ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Mám slabost pro Bělkovo nenápadné režijní vedení herců, mám slabost pro Eduarda Cupáka a mám slabost pro inscenace s levnou výpravou, ale velkým pracovním nasazením štábu. Zde jsem to vše dostala ve vzácné jednotě. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Pevný herecký základ, zmatená dramaturgie a unylá režie. Tímto nepříliš pochvalným výčtem se pyšní banální tv inscenace, jejíž zasazení do Štědrého dne neplní žádnou funkci, nebere-li se v potaz klišé, že o vánočních žranicích na člověka padají deprese, ožralé vánoční stromky, žlučníkové koliky a přežité vánoční tradice. K tomu si připočtěte Cupáka s nalepeným vousem, s nímž projdeme dům na samotě od obýváku až po půdu, neb jeho nenadálé zjevení musí zůstat v naprostém utajení, takže se po celý děj schovává v různých útrobách rozlehlého domu. Nakonec s ním zakotvíme ve špajzu, do něhož za celou dobu nezavítá nikdo z příchozích členů rodiny (Boušková, Dlouhý, Vyskočil), i když by se to přirozeně nabízelo, jelikož v dolních patrech se urputně klohní tradiční pokrmy (na poslední chvíli). Nejzajímavějším dějištěm je místnost plná akvárií, přičemž jedno se převrhne a Cupáka zraní na ruce. Tenhle moment si užijte, k jeho překonání nedojde, ledaže byste za trumf považovali dovedně ukrytou láhev vodky mezi prádlem paní domu. Vránové a Cupákovi by nečinilo problém zahrát to na psychologickou notu, občas se i to daří, režisér Bělka nemá ale dostatečný cit a rozmach je v jejich dramatických polohách podržet. Takže je z toho unylé a jednotvárné povídání na téma, co se v životě nepovedlo, zda má smysl plánovaný prodej domu a kolik dlužných felací to celé obnáší. Dramaturgie si dělá, co chce, načež historka o porouchaném autě, jež je záminkou pro zastávku bývalého manžela u své opuštěné a zpité chotě, vlastně dělá z Cupáka zbabělce, a celkově to v závěru vyzní do ztracena, ačkoliv názor ostatních členů rodiny u štědrovečerní večeře by neškodil. Na co pak bylo celé to nejapné a nesympaticky pojaté divadlo. 2/10 ()

triatlet 

všechny recenze uživatele

V divadelním prostředí by se dala akceptovat "schovávaná" uprostřed kulis představujících rodinnou vilu. Ovšem v televizním zpracování (ne)nápadné přecházení působí násilně, navíc je zbytečně zasazeno do štědrodenního rozjímání. Přitom hlavní linie - vzájemné sbližování a ubližování exmanželů je zajímavé a herecky přesvědčivé. ()

helianto 

všechny recenze uživatele

„Utrpení vděčíme za vše, co je dobrého v nás, co dodává životu cenu, vděčíme mu za soucit, vděčíme mu za odvahu, vděčíme mu za všechny ctnosti.“ (Anatole France) Gabriela Vránová v další ze svých skvělých kreací ustrkovaných a trpících žen, obětovávajících se vyšším cílům. Tentokrát vyšším cílům a touhám svého muže, úžasně civilně ztvárněného Eduardem Cupákem, a touhám a přáním svých dětí. Velmi komorní a velmi prostý příběh o tom, jak se probouzíme ze snů, jak se proměňují naše představy, jak život jde dál a neptá se nás, co my od něj očekáváme… ()

argenson 

všechny recenze uživatele

Rohlíčky měly bejt ve vanilkovým cukru obalený už dávno, salát se taky dělá den předem a ne až na Štědrej den v poledne. To přidrzlé Janě Bouškové divný nepřijde, zato pokládá nelogický dotaz: "Ty teprve dneska pečeš vánočku?" Do toho tě prudí bývalý manžel nekontrolovatelně hamtající po baráku. Naštěstí je vždycky po ruce flaška vodky. Civilně zahrané, dobře natočené. Československá televize byla mistrem ve vytváření těchhle vánočních depresí rozpadlých rodin. ()

topi 

všechny recenze uživatele

Eva připravuje věci na vánoční večer a čeká na příjezd dětí, když v tom zlehka zazvoní u dveří baráku její bývalý manžel Josef a drámo se rozjíždí...Staré věci vyplouvají na povrch, zdánlivé křivdy hledají viníka. Gabriela Vránová s přehledem utáhne celý komorní příběh v režii mistra na lidské osudy Jiřího Bělky. A ta vánoční atmoška je tam všudypřítomná. ()

rakovnik 

všechny recenze uživatele

Až si nakonec zbyli. Celkem milý filmík o samotě, slušně obsazený. Jinak první film s Janou Bouškovou, kde vypadá hezky. ()

zette 

všechny recenze uživatele

Celemu pribehu a zasazeni deje do stedrovecerniho dne jsem neveril, coz je v komornim dramatu zasadni problem. S vyjimkou Frantiska (Ivan Vyskocil) mi byly vsechny postavy nesympaticke a protivne, predevsim dcera Jirina (Jana Bouskova) a jeji moudra. Duvod, proc tento televizni film videt, jsou vyborne herecke vykony Vranove a Cupaka. ()

HonzaBez 

všechny recenze uživatele

"Vítěz je vždy jen jeden, to je málo do páru...." Komorní drama s excelentní dvojicí G. Vránová a E. Cupák o tom, že vánoční čas může někdy přinést do domu i zcela neočekávaného hosta. Přinést může i určité mírně groteskní situace, při nichž G. Vránová dělá vše proto, aby se její děti nic o tomto nedozvěděli. A především pak přináší řadu zajímavých dialogů, které odkrývají minulost obou hlavních protagonistů. Ačkoliv jde o minulost poměrně trpkou, vyústění příběhu v sobě přináší i jistou naději. Vždyť co by to bylo za vánoce bez naděje... ()

vitekpe 

všechny recenze uživatele

Jako rozhlasova hra by to bylo super, jako procviceni jevistnich gest taky fajn, jako film je to trosku nezazivne...dialog misty malo uveritelny. Nicmene uplna ztrata casu to neni, a to hlavne diky vynikajici Gabriele Vranove a diky Cupakovi. Proc ne. ()

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Štědrý den. Setkání které mělo být a snad   možná ani ne. Televizní inscenace o dobrých   skutcích, křivdách a vůbec o souběhu života   v manželství. Vyříkání se ze všeho a   vydobytí odpuštění. Scénář je napsán   životní formou a je velice možné, že se tu v   mnohém leckterý najde. Ale takto se po rozvodu   setkat a vše dobré i špatné probrat už dneska   nedokáže nikdo. Gabriela Vránová v roli Evy a   Eduard Cupák jako její bývalý manžel   rozehráli rozmluvu, kdy si její výsledek musí   divák vydedukovat sám. Když Josef přijde   podruhé zrovna ke štědrovečerní večeři,   bude přijat nebo odmítnut? Já bych řekl,   že tento příběh má co říci i v dnešních   dnech. ()

Drom 

všechny recenze uživatele

Mělo to bejt drama, který něco vypoví, ale nejdramatičtějši bylo rozhodování, jestli tu otravnost dokoukám nebo vzdám. Inu začněmež od začátku, od postavy Evy, postarší rozvedené ženy, do (dnes již) jejíhož domu se nakýbluje vlezlej bejvalej manžel, kterej má novou ženu (nicméně Helgu nehraje chlap, ta se tam vůbec nevyskytuje). Patrně má zálusk na celej barák (a všechny tři přestárlé slepice v kurníku), kterej zveleboval dvacet let a proto tam není ani ústřední topení, zato problém s teplou vodou. Což u vodohospodáře nepřekvapí. My následně další hodinu sledujeme, jak jej, i přes jeho otravnost a neschopnost lhát konzistentně, nedokáže Eva poslat do prdele. Čehož se nakonec skutečně nedočkáme. Aby čekání na to, až se Josef ve finále pozve na luxusní večeři (za jejíž přípravu by se nemusel stydět ani Babica) lépe uteklo, je prokládáno chytrými moudry přihlouplé dcery (které jsou podloženy fakty ve stylu Na Internetu psali...), průstřihy na vždy tragického Ivana Vyskočila a mezihrou se synem Petrem, který pod krycím jménem Zdeněk dostal od Arabely opušťák, aby mohl proházet cestičku, jelikož chumelí. Bohužel však dílo nedává odpověď na to nejdůležitější - klekla skutečně Josefovi převodovka nebo prostě řídí stejně blbě jako lže? ()

Reklama

Reklama