poster

Emília Galottiová (TV film)

Drama / Historický

Československo, 1981, 81 min

  • Autogram
    ***

    Hypnotizujúci Kňažko s brčkavými vlasmi a podobne brčkavý Vajda, to sa bežne nevidí. Zahrali to aj s Dočolomanským dobre, problém je trochu v predlohe, keď mnohé obraty nedávajú zmysel a najviac ten záver. Zničujúca láska je vražednou zbraňou, hlavne keď sa ocitne v rukách mocných. –––– Zajtra mám sobáš s dcérou tohto domu, pán markíz. Oznámte to láskavo kniežaťu. –––– A môžem ísť. Koniec pesničky. Vďačnosť mocných tohto sveta je nevyspytateľná. –––– Ruža sa zlomila skôr, ako jej vietor urval lupene.(16.8.2017)

  • mchnk
    ****

    Klasicky jemné a precizní herectví slovenských protagonistů, zde rozehrává výbornou hru s pravdou, visící ve vzduchu a balancující mezi zúčastněnými. Dobová politika, šlechtická rozmařilost považující za své vše, co si zrovna zamane a silný závěr. "Růže se sama zlomila dříve, než jí silný vítr rozfouká květy...". Hra na zodpovědnost nad lidskými osudy, které je nutné občas vzíti do vlastních ruko. Rukou otcovských.(18.3.2014)

  • evulienka3
    ***

    Typická inscenácia z rokov minulých, rada som ich pozerala aj pozerám, len mi na nich vadí tá veľká strojenosť. Teda síce dokonalé divadelné herectvo, ale pre mňa príliš chladné bez akéhokoľvek náznaku citu ...či už lásky, hnevu, smútku, alebo čohokoľvek iného. Takýto herecký prejav patrí do divadla a nie do filmu.(27.5.2013)

  • raroh
    ****

    Pochopení estetiky a myšlení autora, herectví i u Kňažka duchové, nikoliv vnější. Klasicismus si žádá strojenosti a chladnosti, toť jen poznámka pro jiné.(18.3.2015)

  • troufalka
    ***

    Nic nového pod sluncem - televizní inscenace v 80. letech nahrazovala divadelní představení, nejinak je tomu zde. Kamera zabírá herce čelně nebo z poloprofilu, místo střihu je pouze přihlížení kamery do polodetailu s následným vrácením se do polocelku, zvuk je studiový bez hudebního podkresu. Jakkoliv je téma zajímavé, provedení je bohužel velice strohé. Pavol Haspra byl bez pochyby skvělým divadelním seřisérem, mrzí mě, že jsem nemohla na jeho představení zajít do divadla. Na televizní obrazovce bohužel ničím nevyniká - tedy z mého pohledu.(4.11.2016)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace