poster

Denunciant

  • USA

    The Informer

  • Slovensko

    Denunciant

Drama / Psychologický

USA, 1935, 91 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Kulmon
    ****

    Velmi dobré drama o jedné zradě, která nemohla skončit dobře. Je to opět otázka svědomí než trestu. Protože smrt může být vysvobozením, ale ten červ, který hlodá ve vašem nitru po celý život, je neskutečná potvora. Někteří herci sice možná trochu přehrávají, ale vzhledem k roku vzniku bych to ještě toleroval. Největší devizou je silně postavený příběh.(23.4.2008)

  • Matty
    ****

    Má život člověka cenu 20 liber? Má život člověka, který vraždil, cenu 20 liber? Za kolik byste prodali svého nejlepšího přítele? Za kolik byste prodali svého přítele? Peníze nejsou všechno, často stojí příliš mnoho, ale nesmrdí, zvlášť, když nemáte nic. Protože vždycky je lepší mít málo než nic. A čím víc, tím líp. Nestárnoucí, těžko jednomyslně odsouzeníhodné bloudění člověka, který mohl být na jednu noc králem, je z podstatné části situované do zamžených dublinských uliček a pubů, lákajících na sto metrů vůni čepovaného Guinnessu. Kapku hororová, trochu expresionistická hra stínů a mlh zajímavě reflektuje hrdinovo vnitřní dilema, jenž mě sice nestrhlo, ovšem ani nenudilo. Prostomyslného hromotluka výborně ztvárnil Victor McLaglen. 80% Zajímavé komentáře: Rob Roy, DaViD´82(4.3.2009)

  • Rob Roy
    ****

    Zásadní raný Ford na téma "jedné noci v jednom městě, když vás trápí svědomí". Připadal jsem si jako u Marcela Carného (gabinovská vizáž McLaglena, mlha), případně v noiru Fritze Langa (svícení, sevřené prostředí). Silný fatalismus. Moc dobré. Na film se příznačně odkazuje Martin Scorsese ve Skryté identitě (analogie některých motivů obou filmů), kde můžete zahlédnout pár fragmentů v puštěné TV v bytě DiCapria. 90% P.S. Brzy v TV, nepropásněte(5.4.2008)

  • DaViD´82
    ****

    Svěřepý McLaglenův výraz v roli Jidáše zradivšího své ideály za třicet stříbrných a jeho následné peripetie se svědomím v atmosféře revoltujícího Irska. Černobílá "fordovka", která však na věci nenahlíží ani trochu černobíle. Pokud je scénář výtečný (jakože je), tak kamera se rovnou může rovnat plátnům nizozemských mistrů (zdá se mi to či na ní kameraman Hall navazuje v Road to Perdition?). Není to, ovšem chyb prosté. Závěr je vzhledem k předchozímu ději poněkud naivní, je tu pár momentů kdy se projevuje Fordova zatíženost jeho tvorby v době němého filmu (což v roce 1935 problém jinak moc již nebyl, takže bych to rozhodně nepřehlížel a neomlouval dobou vzniku) a hraje tu Uno O´Connor. Sice sotva pár desítek vteřin, ale i to díky mé alergii na její specifický projev stačí k jisté rozmrzelosti.(11.4.2008)

  • Radko
    ****

    Hrmotný zlomený muž, bez práce a bez pätáka v kapse sa túla zahmlenými ulicami večerného Dublina. Frajerka túži zanechať všadeprítomnú chudobu a policajný dozor emigráciou do Ameriky, krajiny slobody a vidiny slušného žitia. Stačí 20 libier a môžu odísť obaja. Keby aspoň bolo za čo si vypiť! Myseľ zatemnená prvotnými potrebami, snami partnerky a snahou jej vyhovieť pozabudne na nevyslovený, no prirodzený sľub priateľstva. Tak začína príbeh novodobého Judáša, zrádzajúceho komplica z írskeho odboja za pár bankoviek. Nekomplikovaná povaha, túžba byť obdivovaný a snaha zaplašiť výčitky svedomia alkoholom sa miesia s neschopnosťou narábať s väčším množstvom peňazí (pretože doposiaľ sa k takej sume nikdy nedostal). Rapídne sa tým stenčí utŕžená suma. Márnotratné správanie vyvoláva podozrenie. Atmosféra zradnej hmly dokresľuje stiesnený príbeh chudáka, ktorý si neskoro uvedomil následky činu. Spásu hľadá v bujarej štedrosti a následnom odpustení hriechov. Jednoduché, priamočiare, no účinné príbehové posolstvo o zrade, užívaní si jej výhod i nevýhod a následných myseľ tlačiacich výčitkách svedomia.(11.3.2014)

  • - Dudley Nichols se stal prvním člověkem, který odmítl převzít Oscara. (Kulmon)

  • - Den před natáčením jedné scény Gypo Nolana řekl režisér Ford Victoru McLaglenovi, že ho příští den nebude potřebovat, ať si trochu užije. McLaglen přišel druhý den opilý, což Ford chtěl, a musel tak natáčet se strašlivou kocovinou. (Kulmon)

  • - Film byl natočen za 17 dní. (Kulmon)