poster

Denunciant

  • anglický

    The Informer

  • slovenský

    Denunciant

Drama / Psychologický

USA, 1935, 91 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • DaViD´82
    ****

    Svěřepý McLaglenův výraz v roli Jidáše zradivšího své ideály za třicet stříbrných a jeho následné peripetie se svědomím v atmosféře revoltujícího Irska. Černobílá "fordovka", která však na věci nenahlíží ani trochu černobíle. Pokud je scénář výtečný (jakože je), tak kamera se rovnou může rovnat plátnům nizozemských mistrů (zdá se mi to či na ní kameraman Hall navazuje v Road to Perdition?). Není to, ovšem chyb prosté. Závěr je vzhledem k předchozímu ději poněkud naivní, je tu pár momentů kdy se projevuje Fordova zatíženost jeho tvorby v době němého filmu (což v roce 1935 problém jinak moc již nebyl, takže bych to rozhodně nepřehlížel a neomlouval dobou vzniku) a hraje tu Uno O´Connor. Sice sotva pár desítek vteřin, ale i to díky mé alergii na její specifický projev stačí k jisté rozmrzelosti.(11.4.2008)

  • Radko
    ****

    Hrmotný zlomený muž, bez práce a bez pätáka v kapse sa túla zahmlenými ulicami večerného Dublina. Frajerka túži zanechať všadeprítomnú chudobu a policajný dozor emigráciou do Ameriky, krajiny slobody a vidiny slušného žitia. Stačí 20 libier a môžu odísť obaja. Keby aspoň bolo za čo si vypiť! Myseľ zatemnená prvotnými potrebami, snami partnerky a snahou jej vyhovieť pozabudne na nevyslovený, no prirodzený sľub priateľstva. Tak začína príbeh novodobého Judáša, zrádzajúceho komplica z írskeho odboja za pár bankoviek. Nekomplikovaná povaha, túžba byť obdivovaný a snaha zaplašiť výčitky svedomia alkoholom sa miesia s neschopnosťou narábať s väčším množstvom peňazí (pretože doposiaľ sa k takej sume nikdy nedostal). Rapídne sa tým stenčí utŕžená suma. Márnotratné správanie vyvoláva podozrenie. Atmosféra zradnej hmly dokresľuje stiesnený príbeh chudáka, ktorý si neskoro uvedomil následky činu. Spásu hľadá v bujarej štedrosti a následnom odpustení hriechov. Jednoduché, priamočiare, no účinné príbehové posolstvo o zrade, užívaní si jej výhod i nevýhod a následných myseľ tlačiacich výčitkách svedomia.(11.3.2014)

  • genetique
    ****

    Zradiť kvôli láske, ľúbiť aj napriek zrade. Tomu sa povie milovať až k hraniciam fanatizmu. Zradiť všetko, čo človek doposiaľ vybudoval a čo pokladal za zásady svojho života 'len' aby bola uspokojená ženská túžba. A McLaglen toho fanatika zahral dokonale. Niekedy je síce dej zahnaný až do prílišnej krajnosti a majstrovské scény kolísajú s nudnými, no svoju podstatu vystihol perfektne. 80%.(12.4.2008)

  • RHK
    ****

    Výtečně natočený čtyřoscarový film o jednom irském zrádci - o nepříliš inteligentním Gypovi, který práskl za dvacet stříbrných svého kamaráda anglickým okupantům. Temná atmosféra nočního Dublinu jako by předznamenávala první filmy-noir 10 let před vznikem žánru. Brilantní živočišné herectví Victora McLaglena v roli Gypa přidává snímku potřebný výraz. Díky svěží Fordově režii snímek z roku 1935 plný emocí dojímá a vůbec nenudí, navíc nám osvětluje temný kout britsko - irské historie z doby irské války o nezávislost. Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=b_c9JenLClo(8.3.2014)

  • Djkoma
    ***

    Udavači to nemají nikdy lehké. Už vůbec ne, když se jejich přítelkyně musí prodávat na ulici a oni musí poslouchat její touhy po odjezdu do Ameriky (kde by stejně žili oba obdobným životem). Gypo Nolan je tragická, ale i pochopitelná postava skoro celý film. Bohužel je napsán chvílemi tak tupě a ignorantsky (což byl asi účel), že jsem chtěl jeho smrt a konec filmu. Já prostě nemám rád takhle hloupé až tupé postavy. Ty Oscary jsou pro mě také trochu záhadou, protože Denunciant je obyčejný snímek se vším všudy, i když možná na svou dobu dokázal ukázat pravdu o opilcích a povalečích v problematické době a prostředí.(22.12.2009)

  • - Dudley Nichols napsal scénář za 6 dní. (Kulmon)

  • - Dudley Nichols se stal prvním člověkem, který odmítl převzít Oscara. (Kulmon)

  • - Den před natáčením jedné scény Gypo Nolana řekl režisér Ford Victoru McLaglenovi, že ho příští den nebude potřebovat, ať si trochu užije. McLaglen přišel druhý den opilý, což Ford chtěl, a musel tak natáčet se strašlivou kocovinou. (Kulmon)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace