Režie:
Neill BlomkampScénář:
Neill BlomkampKamera:
Trent OpalochHudba:
Ryan AmonHrají:
Matt Damon, Jodie Foster, William Fichtner, Alice Braga, Diego Luna, Michael Shanks, Carly Pope, Talisa Soto, Sharlto Copley, Wagner Moura, Faran Tahir (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Píše se rok 2154 a Země je přelidněná, nemocná a znečištěná. Chudí obyvatelé planety žijí ve slamech, zatímco bohatí a mocní žijí na Elysiu, vesmírné stanici na oběžné dráze, těsně nad zemskou atmosférou. Spider, hacker žijící na Zemi v Los Angeles, provozuje lety raketoplánů na Elysium, aby propašoval lidi, kteří by tam použili Med-Bays, zařízení, která mohou léčit jakoukoli nemoc nebo špatný stav. Ministr obrany Elysia Delacourtová nechá sestřelit dvě kosmické lodě ve vesmíru, klidně zabije všechny na palubě raketoplánů a ten, který dosáhne Elysia, je zadržen. Pasažéři jsou zatčeni a deportováni zpět na Zemi. Prezident Patel pokárá Delacourtovou za její činy a pohrozí propuštěním při dalším podobném incidentu. Ta tajně nabízí generálnímu řediteli firmy Armadyne Corp, Johnu Carlylovi, doživotní zbrojní kontrakty výměnou za počítačový program, který umožní Delacourtové provést převrat a dosadit ji na prezidentský post. Carlyle program vymyslí a uloží ho do svého mozku. Na Zemi Max Da Costa pracuje pro Armadyne Corp jako dělník, ovšem je náhodou vystaven smrtelné dávce radiace. Dostane léky s tím, že mu zbývá jen pět dní života. Max a jeho přítel Julio přijdou za Spiderem a uzavřou s ním dohodu. Pokud Max dokáže ukrást data související s Elysiem Johnu Carlylovi, zařídí Maxovi dopravu do Elysia, aby mohl použít Med-Bay k vyléčení své nemoci... (TV Nova)
(více)Diskuze
Popis mi připomíná tak trochu dávný film Zardoz se Seanem Connerym. Tem se zdá z dnešního hlediska směšným, ale svým způsobem skrýval filosofické poselství.
neviem odkiaľ čerpáš informácie, keďže nikdy neuvádzaš zdroje, ale (a čo som si všimol nie je to v diskusiách prvý krát) opäť sú absolútne chybné. Keď si prečítaš BoxOfficeMojo zistíš, že Elysium si v Číne vedie veľmi slušne (Around-the-World Roundup: For the second straight week, Elysium led the way overseas with $21.2 million. Over half of that money came from China, where the movie opened in first place with $11.7 million (slightly above Oblivion's debut earlier this year). To date,Elysium has earned $127.1 million overseas, and still has openings in Brazil and Japan on the horizon.)
na příspěvěk reagoval max cady
Tak to vypada, ze by Elysium mohla zachranit Jizni Amerika a Japonsko,kde jeste premiera nebyla.Film nebude uvaden v Cine.Tomu se ale nedivim.
na příspěvěk reagoval maddy
Tak niekto to používa na kamufláž a niekto chce zvýšiť dynamiku filmu. Greengrass aj Blomkamp sa vyžívajú v hektickom tempe. Mne roztrasená kamera a zbesilý strih nevadí. Len to musí byť spravené dobre a nesmie sa to trepať do každého filmu. Ale uznávam, že kto to vyslovene nemá rád mal by sa tomuto filmu vyhnúť. Ja ale tento film zbožňujem a nedám na neho dopustiť.
To taky nemá být vtipné, výsledek je totiž převelice smutný. Střih beru v potaz, uváděl jsem, že některé záběry byly zabírány z velké vzdálenosti, byla vidět celá plocha, kde momentálně probíhala akční sekvence. Problém je ale v tom, jak moc zblízka je to mizerné rozklepání zabíráno. Opodstatnění nevidím, protože když nevím, co se na scéně děje, je něco špatně. U Expendables to bylo velice očividné, nehledě na to, že poslední filmy Stevena Seagala jsou důkazem, jak kamuflovat totálně neschopného herce. Pamatuji si, že shaky-homo-cam mě hodně vytočila u A-team, ten tím úplně zabila.
na příspěvěk reagoval ywo666
Záleží, zda je v daný okamžik něco vidět, bohužel se většinou jen domnívám, co se asi na scéně děje. U Elysium by pomohlo trochu ustoupit, protože většina kontaktních soubojů je opravdu na detail a ve výsledku toho moc vidět není.
Uživatel st.ranger smazal svůj příspěvek.
Ta poznámka o kameramanech s Parkinsonem byla naposled vtipná před několika lety, pokud vůbec kdy. Mně jenom přijde, že na shaky-cam nadáváš a priori, aniž by ses zamýšlel nad tím, jestli náhodou není problém ve zrychlujícím se střihu, zda-li volba takového způsobu snímání nemá své velmi dobré estetické opodstatnění apod. Je rozdíl mezi tím, když shaky-cam používá Blomkamp či Greegrass, u nichž je evidentní, že je to součástí promyšleného konceptu, a nebo Slye či West u Postradatelných, kterým jde jenom o způsob, jak prostřednictvím kamery a střihu zakrýt "neschopnost" herců. Souhlasím, že Elysium má místy nepřehledné akční scény (především v závěru, předtím díky užívání hlediskových záběrů a dalších kontinuitních postupů nikoliv), ale za vinu bych to spíš kladl střihu.
na příspěvěk reagoval st.ranger, vegetol.mp
Já problém s rozklepanou kamerou nemám vůbec a dokonce se mi líbí. Většinou ji totiž nepostřehnu, ale co postřehnu je statická kamera, která se jen klátí zleva doprava a opačně. Takové záběry mi nic neříkají a dokonce je beru jako lenost tvůrců. Chyba bude nejspíš na tvé straně v tom smyslu, že každý vnímáme trochu jinak. Někoho bolí hlava z 3D, někomu se dělá špatně z rozklepané kamery atd. Co se dá dělat. Mě třeba čas od času bolí oči z titulků a pak rezignuju na jejich čtení. Co však chci říct jest, že to v žádném případě nedá brát jako nedostatek filmu.
na příspěvěk reagoval st.ranger
Právě naopak, bezohlední herci se mlátí tak blízko objektivu, že nebohý kameraman skoro netíhá uhýbat.
To je strašný, pak se není čemu divit, že je všechno tak mizerně vidět, když tam poletuje jako idiot a kameru jim skoro strká do obličeje.
na příspěvěk reagoval packa
LOL :D
Příspěvek byl smazán administrátorem.
Uživatel smazal svůj příspěvek.
Ano, problém s rozklepanou kamerou mám. Přitom když se podívám na starší filmy, něco takového v nich nenacházím. Právě proto mě to u Elysium překvapilo a ještě více, když bylo možno vidět několik zajímavých nápadů nebo i zabírání s dálky či s odstupem. Přílišné detaily a většinu kontaktních soubojů natočili ale příšerně, kdy lze jen hádat, co se na scéně děje. Je to škoda, že se hodně filmařů/kameramanů uchyluje k rozklepávání. Asi je zdravotní situace tak špatná, že se mezi kameramany rozšířil Parkinson.
To ale není případ Elysia, která rozhodně nemá potřebu nízký rozpočet skrývat za shaky-cam a neschopnost zrežírovat přehlednou akční scénu rychlým střihem, který vede k fuck-frameu. Je evidentní, že šlo o estetické rozlišení Elysia a Země (různé způsoby snímání, svícení, rámování - vše souvisí s kamerou). Spíš mi přijde, že s nestatickou ruční kamerou máš problém u každého filmu nehledě na to, jestli to má své opodstatnění (jako u Greengrasse, jako u Blomkampa...).
na příspěvěk reagoval st.ranger
Mě stupidní akční kamera ve filmech vadí, protože většinou jen kamufluje neschopnost štábu, což mě v případě Elysium hodně zklamalo. Dokonce i při příletu na Elysium mi chvilku trvalo v té zmatené scéně pochopit, komu granát roztrhl obličej. Přitom vzdálené záběry kamera dokázala, ale ty detailní byly neuvěřitelně špatné. Dokonce i na začátku, když rozmlouvá mladý Max se sestrou je detail rozklepaný, ale pokud je kamera zabírá oba, je vše v klidu.
na příspěvěk reagoval Bluntman
Teda takhle nepřehlednou kameru s příchutí parkinsona jsem už dlouho neviděl. Přitom bylo vidět, že nápady na zabírání scén štáb má, ale to neustálé rozklepávání z detailu je fakt něco příšerného.
na příspěvěk reagoval max cady
Mimochodem Elysium je po nějaké době film, který jde u nás do distribuce ve 4K rozlišení a se 7.1 zvukem. 4K kin ještě moc není, my máme štěstí :-) .
Jak už jsem psal, je to první film s možností slyšet ho i s 11.1 zvukem s efekty shora, ale to má zatím jediné kino v ČR a to (snad nekecám) zase ještě nemá 4K projektor.
Myslel jsem, že to zabezpečil heslem a tak by neumřel. Ale proč by se nepřenesla i znalost hesla?
Ja som nepovedal že výhradne. Ale v minulosti sa im venoval a aj v District bol (okrem iného) ospevovaný pre dobré efekty za málo peňazí.
Blomkamp nepřichází jenom z prostředí tvorby vizuálních triků, ale i reklam, videoklipů, kraťasů ad.
na příspěvěk reagoval ywo666
Tiež ma prekvapil slabší scénar k Pacific Rime. Ale Del Torovi asi o to nešlo. A aj Elysium nie je tipický blockbuster, aj keď má vysoký rozpočet, takže by som sa o Neila nebál. Akurát n prichádza z prostredia špeciálnych efektov, tak asi k nim bude vždy inklinovať. Uvidíme ako dopadne tá jeho sci fi komédia.
Můžete mi někdo vysvětlit, jak je možný, že má ten film tak vysoký hodnocení? To tam snad nevidíte to kvantum nesmyslů? Nebo vám to nevadí?
To prostředí mělo skvělej potenciál, to bohužel ale Blomkamp zničil nesmyslným příběhem, kterej do toho prostředí zasadil. Jako člověk kterej má rád sci-fi bych se nejraději rozbrečel, jakej to má promrhanej potenciál. :-)