• Anderton
    *****

    Najväčší velikáni filmového plátna sa podľa mňa vyznačujú tým, že ak si to látka vyžaduje, sú ochotní sa jej podriadiť a nepútať zbytočne na seba pozornosť. V prípade Stelly Dallas bolo od začiatku jasné, že je nutné sa sústrediť na hlavnú postavu a Barbara Stawnwyk musí aj vďaka režijnému, takmer divadelnému vedeniu vydolovať zo seba maximum, aby bol výsledok adekvátny. Stalo sa a tak sme svedkami možno jedného z najsilnejších ženských hereckých partov histórie. Scenár sa pohráva s divákovými sympatiami k postavám (najmä hlavnej) počas celého filmu, od počiatočných antipatií, cez pochopenie, až po ľútosť. Upúta niekoľkými výraznými scénami, myslím, že pri tej komickej vo vlaku začne divák chápať, že problémom Stelly bude jej rázna živelná mentalita a nie bezcharakternosť, respektíve ľahkovážnosť. Tá druhá vlaková, ktorá výrazne posunie ďalej vývoj udalostí, ako keby uzavrela tento symbolický kruh. Pri záverečnej scéne si možno mnohé ženy v kine poplakali a možno si poplačú aj dnes v televízii, podstatné je, že má svoju logiku a význam.(27.3.2013)

  • hanagi
    *****

    Pohádka o tom, jak si chudá holka vzala za muže boháče a povila mu krásnou dceru. A tady pohádka končí. V reálu se ukáže, že jejich světy jsou tak odlišné, že nezbývá, než jít od sebe. V dnešní době by to nejspíše pokračovalo drsnou soudní bitvou, ve které by se mydlili hlava nehlava a jako štít by jim posloužila právě jejich tolik milovaná dcera. Jenže to tak nemusí být... Sebeobětování Stelly se už opět pohybuje v nereálném, pohádkovém světě, ale i tak to na mě působí pochopitelně a jedině správně. Barbara Stanwyck je úžasná, krásná a jedna hvězdička z těch pěti je jenom její.(4.1.2019)

  • Matty
    ****

    Klasické hollywoodské melodrama, které se ale ve dvou ohledech vymyká: 1. hlavními a aktivními postavami, jejichž (a pouze jejichž) hledisko kamera přejímá, jsou ženy, nikoli muži, redukovaní na komickou figurku a pohádkově dokonalého kapitalistu (sociální otázky a zvlášť třídní rozdíly levicově orientovaný Vidor opět neopomíjí, ale ani příliš netlačí do popředí); 2. Barbara Stanwyck hraje fantasticky (vzhledem i špetkou vulgárnosti připomíná Kate Winslet)! 80%(15.3.2011)

  • vitekpe
    ***

    Klidne si o mne myslete co chcete, ale ja bych rekl, ze Barbara natocila i mnohem lepsi filmy... Tohle je standardni tricitkovy melodramaticky roman o zivote jedne zeny/matky Stelly a jejich peripetiich. :-) Nic po cem bych nespal... P.S.: potesila pritomnost Anne Shirley, Laraine Day nabo Barbary O'Neil, ktere znam take z lecjakych vice podarenych kousku.(26.3.2013)

  • JimiH
    ****

    Silné a citlivé drama. Poslední třetina je možná dost přepálená (naivita rozmazlené dcerušky), ale i tak dostatečně působivá. Barbara Stanwyck rozhodně nebyla jen tvářička, ale i perfektní herečka. Vidor navíc ukazuje, že když ubere oproti svým předchozím filmům na patosu, výsledek je daleko syrovější a nadčasovější.(9.10.2010)

  • - Film sa stal tak populárny, že na jeho základe sa v októbri 1937 začal vysielať v rozhlase seriál, ktorý zachytával ďalšie osudy postáv vo filme. Seriál sa vysielal osem rokov. (Michal74)

  • - Prvou voľbou do hlavnej úlohy bola Ruth Chatterton, ktorá ju však odmietla, pretože už hrala postavu zlej ženy vo filme Dodsworth (1936). (Michal74)

  • - Laraine Day v tomto filmu herecky debutovala. (Pumiiix)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace