Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ve čtyřech povídkách se režisér Peter Solan dotýká odvrácené tváře slávy a úspěchu, které samy o sobě ještě nedokáží zaručit obyčejné lidské štěstí. Spíše naopak vedou k rozvratu dosavadních jistot a hodnotových měřítek. Každá z povídek, rámcově sjednocených postavou fotografa, zachycuje osudy žen a dívek, které jejich činnost, ať již umělecká nebo sportovní, zavedla na výsluní popularity, ale zároveň poznamenala jejich vztahy k nejbližším. Už dobové ohlasy však naznačují, že režiséru ani scénáristce Zoře Krištúfkové se nepodařilo toto téma beze zbytku naplnit tak, aby bez výhrad oslovilo. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (14)

Flego 

všechny recenze uživatele

Štyri poviedky o odvrátenej strane popularity zachytávajú rôzne ženy vo vekových kategóriach od dieťaťa po zrelú ženu. Lucia, Alena, Jana a Bea sú konfrontované dávkou popularity či života v nej s okolitým svetom a hlavne so sebou samými. Solanov filmový príspevok sa zdržiava socialistických moralizovaní, takže príbehy sú uveriteľné a v podstate nadčasové. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Výborná povídková koláž na téma všechna sláva polní tráva. Ač mají jen pár obrazů, tací jako Hilmerová (mladinká debutující), klasicky skvělá Studenková, ale i Thielová, Pešek nebo Labuda s Kamilou Magálovou a Milkou Vášáryovou sehrávají malé koncerty. Črty jsou propojeny postavou fotografa, prostředím televize nebo profesionálního sportu či kabaretu. Zadařilo se. ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Koukám obsazení, kamera, režie a říkám si, že to bude zážitek. Možná jsem jen čekala mnoho, ale dostala jsem naprosto průměrný povídkový film. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Na jednej strane nadčasové, na druhej zaseknuté vo svojej dobe, za čo ale tvorcovia v podstate nemôžu. Osemdesiatky z toho razia tak silno, že sa to dnes nedá brať príliš vážne a predovšetkým dnes je sláva predsa len o niečom inom ako o rozdiele v pár stovkách vo výplate navyše. Z tohto pohľadu najviac nadčasovo pôsobí posledná poviedka o dávno stratenej mladosti. Z nostalgického hľadiska ale film funguje dokonale, pokiaľ máte chuť si opätovne pozrieť, ako to vyzeralo v normalizačnom byte, na kolotočoch, v škole alebo kto mal čo príšerné na sebe, bude v siedmom nebi. No a potešia aj pohľady na naše legendárne herečky v mladšom veku a ukáže sa aj Jana Nagyová. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Dalsi nudny normalizacny film. Ako namet o tom, ze slava/moc/bohatstvo/popularita este nazaisti ludske stastie je fajn, ale film drzi pohromade len vdaka Solanovej rezii. Herci o nicom, ani pani Vasaryova /Medena Veza/ nedokazala film vytiahnut do podpriemeru. Takzte dalsi krasny dokaz toho, ze normalizacna tvorba 80. rokov bola dychavicna a nemala co ponuknut, alebo sa natocil brutalny a drsny film o realite /Krejcikov Prodavac Humoru/ - tie vsak isli do trezoru. 5 % ()

zette 

všechny recenze uživatele

Tema dobre. Myslim ale, ze film uz v dobe vzniku nemohl nikoho zaujmout (si nedovedu predstavit, ze v tom prosinci 1985 na to sel nekdo dobrovolne do kina...) a dneska si troufnu rict, ze je film uplne mrtvy. Jasne, sem tam na neho koukne nekdo kvuli herci, reziserovi, pro doplneni ceskoslovenske tvorby... Ale kvuli filmu samotnemu asi nikdo. Herci slabi, atmosfera zoufala... Ackoliv ma neco do sebe. Kazdopadne Solan natocil mnohem lepsi filmy, nez tento jeho posledni... ()

Autogram 

všechny recenze uživatele

Poviedkový film, ktorý tvorí ucelený film s výbornými hercami. Aj pri krátkom trvaní režisér ukáže všetko, čo chce, a pokračuje sa ďalej. Malá Hilmerová sa objaví ako škaredé káčatko s veľkými okuliarmi, kto by vtedy čakal, čo z nej vyrastie. ()

Adramelech 

všechny recenze uživatele

Docela zajímavá ukázka československé kinematografie z období normalizace. Tehdejší filmoví tvůrci se v rámci toho, co se smělo, někdy snažili nabídnout divákovi i díla usilující o psychologickou hloubku a obsahující morální poselství. Socialismus v Evropě však už dávno zmizel jak pára nad hrncem a spolu s ním z velké části vyšuměl do ztracena i étos těchto filmů. Dnes spočívá jejich hodnota hlavně v zachycení dobových reálií, jež v pamětnících vyvolají pocit nostalgie a v mladé generaci – těžko říci co. Jak asi budou budoucí diváci pohlížet na současné filmy v době, kdy po režimu, který tady dnes máme, neštěkne už ani pes? ()

Biopler 

všechny recenze uživatele

Štyri poviedky spolu príbehovo nesúvisia a ani posolstvo z nich nezaznieva rovnako, ba čo viac nenadobudol som dojem, že by to aspoň z jednej razilo tak, že by som si povedal, tak to je ono. Herci sú nepresvedčiví, no i vďaka scenáru. Ten skrátka isté životné zákruty vyriešil veľmi skratkovo a celé sa nám to tvorcovia snažia podsunúť ako malinku, no tá je ťažko stráviteľná. Herečky ako Studenková či ináč vždy výborná Emília Vášáryová sa skôr trápili a ich herectvo pôsobilo ťažko afektovane. ()

Prubner 

všechny recenze uživatele

Čtyři miniaturky na téma popularita jsou na můj vkus až moc proklamativní a tezovité. Ale je příjemné vidět Ladislava Peška v jeho poslední roli a je taky docela bizarní vidět malou Moniku Hilmerovou naopak v její první roli. ()

Buxholka 

všechny recenze uživatele

Úvodní povídka Lucia až nápadně připomíná příběh Karla Gotta a jeho utajované dcery. Časopis Mladý svět v roce 1982 na titulní straně otiskl fotografii Gotta a tehdy devítileté Dominiky. Bylo to poprvé, kdy se k ní v Čechách zpěvák oficiálně přiznal. ()

Hombre8 

všechny recenze uživatele

Pásmo mikropovídek o nabouraných vztazích novodobých světských. Vzhledem k absenci pointy patrně vše inspirováno skutečnými událostmi. Ta první teda určitě (Gott). Docela by to šlo, ale závěr trochu zklamal bezobsažností.  Tragické postsynchrony. ()

Reklama

Reklama