poster

Pacific Rim - Útok na Zemi

  • USA

    Pacific Rim

  • Slovensko

    Ohnivý kruh

  • Kanada

    Pacific Rim

  • Nový Zéland

    Pacific Rim

  • Velká Británie

    Pacific Rim

  • Austrálie

    Pacific Rim

Sci-Fi / Akční / Dobrodružný

USA, 2013, 132 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • 3DD!3
    ****

    Kvalitní film, ovšem ne takový náhul jak slibovaly trailery. O postavy se tu pečuje stejně jako o neuvěřitelně hmatatelné bitky kovových i organických monster. Krásně přehledné a nápadité rvačky jsou třešničkou na dortu, který drží pohromadě dokonale fungující svět jehož pravidla jsou sice zvláštní, ale dávají většinou jakž takž smysl. Umístit většinu děje do Hong Kongu bylo taky moc fajn, protože jako pozadí k těm obrovským rubačkám vypadá dokonale. Lidi, kteří mají rádi monstra a roboty udělali film, pro ty co mají rádi monstra a roboty.(13.8.2013)

  • Marigold
    ***

    del Toro byl v hollywoodské první lize tak nějak na divokou kartu, protože se automaticky předpokládalo, že až jednou natočí opravdový velkofilm (podfinancované Hellboye a dementního Blejta tam řadit nelze), bude to událost. Zpětně je mi fakt líto, že bouchla eRková megalomanie V horách šílenství a Hobit přezrál. Protože Pacific Rim je v podstatě všechno, co se mi spojuje s pojmem bayovský generický blockbuster. Pár prvotních skvělých nápadů a opravdu gigantickou atmosféru odvála promluva pošahaného hipster vědátora, v níž do jedné věty nasáčkoval všechna klišé o mimozemské invazi a dál už lépe nebylo. Na to, že v podstatě třetina filmu je věnována jen vztahům mezi postavami působí Rim hole a nerozvitě, dokonce i miniaturista del Toro, který dokázal udělat sympatickou figuru i z chodící ektoplazmy, klouže ke křečovitým kreacím a castingovému přehrávání (mladší a méně talentovaný brácha Heatha Ledgera to fakt nevytrhne). Nebýt Rona Perlmana, troufl bych si tvrdit, že tam není jediná opravdu výstřední postava, jen sbírka přehrávajících klišátek. Dost mě zaskočila i neobratná práce s dějovými liniemi - aby jedna mohla pokračovat, druhá se zastaví a po pěti minutách navazuje na stejné místě, kde skončila. Občas to vede k obskurním oslím můstkům, jako např. SPOILER "postavy, které se dozví cenné info, musí běžet až do velína, aby to tam zařvaly do mikrofonu a varovaly Jägery, kteří mezitím tři minuty mašírují po mořském dně" / SPOILER. V čase startrekovského zběsilého vplétání dějů je to skutečně hutný retro. Guillerma tak poznáte především z perfekcionistického vizuálu, který působí dojmem, že si Gaspar Noe začal hrát s roboty a příšerami. Na tu neonovou nádheru plnou odlesků se fakt chytá málo co, navíc některé scény jsou vyvedné vážně závratně ikonicky a je rozkoš se na ně dívat (a to i ve 3D, které není tmavé a vůbec neruší). Takže co vzešlo z roky očekávaného del Torova přestupu k blockbusterům? Vizuálně a designově vypiplané retro, které nepobralo o moc více rozumu a svérázného vtipu než Transformers (byť je to realizační zručností z mého pohledu překonává). Bijte mě po hlavě tankerem, ale tohle je málo.(10.7.2013)

  • Viktooorka
    ****

    Co si budeme nalhávat, příběhově je to o ho.. ehm.. šílená slátanina. Jenže… Každý ví, že mám slabost pro filmy s roboty. Myšlenka mimozemšťané z hlubin alá Godžila vs. roboti, ovládáni propojenými lidmi alá obří Iron man, se mi setsakra líbí :o) Komentář dále může obsahovat spoilery :o) Trošku mě vyděsil začátek. Lekla jsem se, že jsme byli vhozeni hned do děje jako tomu bylo u Gamera, na kterého jsem se tak těšila a zbytek filmu se vlastně bude točit úplně o něčem jiném, než válce robotů a monster. Nakonec tomu tak nebylo a Del Toro si ty bitky s monstry vychutnal. Proto mě pak nesrala tak dějová linie, protože já šla do kina jen kvůli těm bitkám, vše ostatní mi bylo ukradené. Jo a ještě jsem v nějakém komentáři četla, že tam bude nahé tělo? No, tělo bylo hezké, zadek žádný, škoda :D K tomu mě hrozně bavila postava Charlie Daye :o) Správně bláznivá a to mě takové postavy většinou otravují :o) Ale tak já nikdy nebyla náročná a kino po takové době? Libil by se mi i film od Asylumu :D Trochu mě mrzelo, že jsme mysleli, že se spolu hlavní aktéři propojí důvěrněji a že mě občas zarazil nějaký nesmysl viz propojení s nevyvinutým mimískovým monstrem jsem fakt nepochopila :o) A proč ty monstra vždycky přišly na bitku večer, za tmy, občas jsem nerozeznala kdo je kdo? Jenže pak přišlo pár fakt zábavných momentů s mým nejoblíbenějším podáváním ruky :D a scéna v titulcích si zasloužila tu 4hvězdu :D Kde mám sakra svou druhou botu :o) Film mě fakt bavil :D(24.7.2013)

  • Bluntman
    ****

    Pokud spadáte mezi cílovku (nebo máte dostatečný přehled), můžete PACIFIC RIM - ÚTOK NA ZEMI sledovat jako vysokorozpočtovou hranou podobu mecha a kaidžu eiga subžánru, zaštítěnou vážně se neberoucí variací na vojenská (melo)dramata. Musíte ale přistoupit na to, že postavy nejsou ničím víc než pouhými archetypy, které sice procházejí vývojem, ale ten není nijak psychologicky komplexní a je snadno předvídatelný. Podstatné jsou totiž mecha (obří stroje, které jsou ovládány zevnitř lidmi, jež musí být kompatibilní) a kaidžu (příšery upomínající na japonskou tradici, kterou v kinematografii popularizoval Ishirō Honda, ale čerpající i z poetiky klasických amerických monster filmů, na nichž se podílel Ray Harryhausen)._____ Myšlenkové a emocionální propojení mezi vojáky ovládajícími mecha je chytrou zkratkou, jak představit protagonisty, a zároveň vede k většímu napojení na hrdiny z divákovy strany, protože vzpomínky, vztahy a rozpoložení postav ovlivňuje cíl (zničení mimozemských parchantů). Způsob snímání akce v tzv. americkém plánu (od kolen nahoru) a kompozičně i umělecky nasvícené scény (různá barva umožňuje odlišit mechy a zároveň na sebe strhává pozornost) obří stroje i přišery dělají větší a atrakce s nimi jsou o to opojnější._____ Tato přímočarost bezchybně šlape první tři čtvrtiny, které mají jasný cíl (likvidace kaidžu před zavřením mecha programu) a které staví na paralelním vývoji dvou traumatizovaných postav. Spolu s prequel komiksem funguje film jako jeden celek, vyprávěný napříč dvěma různými médii, s nedůsledností v dávkování informací (čtenáři vědí, jak se to má mezi Mako a afroamerickým velitelem, není třeba zpomalovat vývoj kvůli oddálení odhalení). V poslední čtvrtině se ale řekne, že vše je jinak, k čemuž se použije odhalení z k dosavadnímu dění paralelně rozvíjené linie výzkumu - vyšetřování vědce. Ze snímku s dvěma protagonisty se stane "ansámblovka". A z významově prosté podívané dílo o nutnosti spolupráce mezi národy a rasami, které přejde od mecha a kaidžu eiga subžánru, jakožto hlavních inspiračních zdrojů, k (potenciální spoiler) americké filmové a literární tradici sci-fi s dinosaury a cestováním za pomocí červí díry (konec potenciálního spoileru)._____ Kdo dává přednost klasicky odvyprávěným snímkům, bude mít nejspíš problém s popsaným přeuspořádáním, ale bude rád za uzavření všech vypravěčských linií, zužitkování volných motivů a za významový přesah připravovaný během hodiny a půl změnami ohnisek mezi několika vedlejšími "figurkami". Kdo ale rád vyprávění napříč několika médii, bude poslední půlhodinu považovat za poněkud zbytečnou potřebu dostávat konvenčním požadavkům kladeným na blockbusterovou produkci._____ Více k neprávem podceňovanému snímku v recenzi Blu-ray vydání, které po obrazové a zvukové stránce představuje demo materiál a po bonusové zaujme svou profanouškovskou rétorikou, jíž jsou uzpůsobeny i všechny features.(23.12.2013)

  • J*A*S*M
    ***

    Pěkná slabota se to vyklubala z jednoho z mých nejočekávanějších letošních filmů! Na Pacific Rim jsem se těšil v podstatě od prvních zpráv. Válka lidmi ovládaných robotů proti obřím monstrům z oceánů se dala pojmou různými způsoby. Já doufal v drsnou, temnou sci-fi řežbu, v neúprosnou apokalyptickou atmosféru a v mohutné a originálně pojaté bitvy (první zprávy hovořily o minimálně pěti obřích bitvách, přičemž každá měla být natočena jiným způsobem). Doufal jsem tedy v něco jako antitezi dětinských Transofrmers. No kdeže. Ve skutečnosti je Pacific Rim tuctovou popcornovkou pro děcka. Vtípky, jednoduše načrtnuté postavy, klišé, patos. Akční scény ani nemají moc šťávy a je jich málo (celou první polovinu postavy v podstatě jen kecají v hangárech a je to k nepřežití). Del Toro opravdu vsadil jen na "měřítko" - ani designem monster či robotů PR zrovna neohromí. Promarněná šance.(18.7.2013)

  • - Spoiler: Když se hlavní hrdinové chtějí dostat na planetu příšer Kaiju, řeší fakt, že pro cestu "trychtýřem" musí mít s sebou tělo mrtvé příšery. Cestu zpět ale absolvují bez těla a bez problémů (jujec)

  • - Původně se mělo ve filmu objevit dvanáct příšer Kaiju a devět Jaegerů. Jaegerů je v konečné verzi nakonec osm (tři z nich ale pouze v cameo rolích), počet Kaiju odpovídá zmíněným dvanácti, ovšem tři z nich mají také pouze cameo. Dva další Kaiju jsou ve filmu vidět pouze jako mrtvoly. (Reapper)

  • - Travis Beacham a Guillermo Del Toro začali pracovat na sequelu ještě v době, kdy jim ho studio oficiálně neschválilo, a měli připravený ambiciózní projekt v podobě animovaného seriálu a mnohadílné komiksové řady, pomocí nichž chtěli děje obou filmů propojit. Anime světlo světa nakonec nikdy nespatřilo, a z komiksu s názvem „Tales from the Drift“ nakonec zbyla jen limitovaná čtyřdílná minisérie, která vyšla v roce 2016 (hlavními postavami byla posádka japonského Jaegera jménem Tacit Ronin, který se v párvteřinovém cameu objeví v prologu filmu). (Israha)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace