poster

Pacific Rim - Útok na Zemi

  • USA

    Pacific Rim

  • Slovensko

    Ohnivý kruh

  • Kanada

    Pacific Rim

  • Nový Zéland

    Pacific Rim

  • Velká Británie

    Pacific Rim

  • Austrálie

    Pacific Rim

  • Irsko

    Pacific Rim

Sci-Fi / Akční / Dobrodružný

USA, 2013, 132 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Isherwood
    ****

    Del Toro přichází tak trochu s křížkem po funuse, přeci jen už byla velká města zdevastována Avengery, Transformery, či Supermanem natolik, že se z padajících mrakodrapů začíná stávat trochu stereotyp, kterému se snaží režisér vetknout osobitost tím, že dává k dobru docela přehlednou akci, a vizuální rozmáchlostí nejde až tolik za hranu. Na druhé straně ale do dvou hodin nenacpal ani jednu zásadnější postavu, opravdový charakter, který by táhnul lépe, než jaeger plechovou kocábku po ulici. Idris Elba má charisma, ale topí se v patetických proslovech (a dabingu), zbytek ansáblu silně nezajímavý – Ron Perlman je spíše ikonickým trademarkem, než-li funkční postavou. Uteče to rychle, ale nejzásadnější a nejpůsobivější scénou je stejně nakonec úprk malé Mako před kaiju skrze liduprázdnou ulici.(18.7.2013)

  • Dadel
    **

    Když jsem psal, že si chci po Varech vymýt mozek, nemyslel jsem to tak doslova. Transformers měli ještě příběh, i většina počítačových stříleček má složitější příběh než tenhle film, který je jen porno pro kluky, co si chtějí užít bitky obřích robotů a příšer. Bohužel i ty bitky jsou skoro pořád ve tmě či pod vodou. Sice šlo o digitální projekci, ale jsem přesvědčen, že kdyby promítač prohodil uprostřed filmu dva pomyslné kotouče, nevšiml bych si toho. Oproti počítačovým hrám má ten film výhodu jen v tom, že v žádné hře neuvidíme Rona Perlmana a Rinko Kikuchi (sekretářka Omako).(11.7.2013)

  • Lateef
    ***

    Začalo to kdysi dávno filmem Robot Jox. Vrcholem měli být Transformeři. Pak přišla první upoutávka a pochopení, že vše před tímhle měl být předkrm. A opravdu: Jaegeři a Kaiju jsou tak skuteční, efekty tak neuvěřitelný, že si v pohodě dokážu představit scénu, kdy vidím malou školní třídu - v první lavici sedí Bay s Emmerichem, za nimi Cameron, Singer, Snyder, Lin a další, a přede všechny nakráčí Del Toro, majestátně se rozhlédne, každému věnuje pár vteřin pohledu, zastaví se u Baye a vyprskne smíchy. Fakt jako brutálně neskutečný. Škoda ale, že roboti nevyužívají větší arzenál zbraní a příšery v podstatě jenom rubou pěstmi, k vidění jsou pouze kanóny, plazmatické dělo, řetězový meč. Jinak není film nic víc než typickej hollywoodskej blockbuster, tzn. obří akce, pitomej děj, ohrané dialogy, happyend. IMAX mě zklamal, spoustu záběrů v soubojích jsem nestíhal. Dám si to ještě jednou ve 2D. Nejlepší momenty filmu jsou všechny v traileru, včetně v podstatě celého proslovu Elby. Perlman vtipnej a v jeho poslední scéně mu i pár lidí v kině zatleskalo:) Viděno, odškrtnuto, chtěl jsem trochu víc, co se týče bojových možností Jaegerů. Tak snad ve dvojce. 70% 190 miliónů dolarů(rozpočet)/400 miliónů dolarů(výdělek celosvětově)(11.7.2013)

  • Douglas
    ***

    Mohl to být ve svém ranku výborný film, ale má dvě zásadní úskalí. Na jedné straně je vědomě slátaný z jiných filmů, což ale činí z postav spíš věšáky na pár vlastností a funkcí než charaktery. Na druhé straně je rozpadený strukturně, takže po devadesáti minutách de facto skončí... a pak zase pokračuje, žel mnohem hůř. Detailněji se tomu věnuji v kritické analýze na Douglasových poznámkách.(12.7.2013)

  • Bluntman
    ****

    Pokud spadáte mezi cílovku (nebo máte dostatečný přehled), můžete PACIFIC RIM - ÚTOK NA ZEMI sledovat jako vysokorozpočtovou hranou podobu mecha a kaidžu eiga subžánru, zaštítěnou vážně se neberoucí variací na vojenská (melo)dramata. Musíte ale přistoupit na to, že postavy nejsou ničím víc než pouhými archetypy, které sice procházejí vývojem, ale ten není nijak psychologicky komplexní a je snadno předvídatelný. Podstatné jsou totiž mecha (obří stroje, které jsou ovládány zevnitř lidmi, jež musí být kompatibilní) a kaidžu (příšery upomínající na japonskou tradici, kterou v kinematografii popularizoval Ishirō Honda, ale čerpající i z poetiky klasických amerických monster filmů, na nichž se podílel Ray Harryhausen)._____ Myšlenkové a emocionální propojení mezi vojáky ovládajícími mecha je chytrou zkratkou, jak představit protagonisty, a zároveň vede k většímu napojení na hrdiny z divákovy strany, protože vzpomínky, vztahy a rozpoložení postav ovlivňuje cíl (zničení mimozemských parchantů). Způsob snímání akce v tzv. americkém plánu (od kolen nahoru) a kompozičně i umělecky nasvícené scény (různá barva umožňuje odlišit mechy a zároveň na sebe strhává pozornost) obří stroje i přišery dělají větší a atrakce s nimi jsou o to opojnější._____ Tato přímočarost bezchybně šlape první tři čtvrtiny, které mají jasný cíl (likvidace kaidžu před zavřením mecha programu) a které staví na paralelním vývoji dvou traumatizovaných postav. Spolu s prequel komiksem funguje film jako jeden celek, vyprávěný napříč dvěma různými médii, s nedůsledností v dávkování informací (čtenáři vědí, jak se to má mezi Mako a afroamerickým velitelem, není třeba zpomalovat vývoj kvůli oddálení odhalení). V poslední čtvrtině se ale řekne, že vše je jinak, k čemuž se použije odhalení z k dosavadnímu dění paralelně rozvíjené linie výzkumu - vyšetřování vědce. Ze snímku s dvěma protagonisty se stane "ansámblovka". A z významově prosté podívané dílo o nutnosti spolupráce mezi národy a rasami, které přejde od mecha a kaidžu eiga subžánru, jakožto hlavních inspiračních zdrojů, k (potenciální spoiler) americké filmové a literární tradici sci-fi s dinosaury a cestováním za pomocí červí díry (konec potenciálního spoileru)._____ Kdo dává přednost klasicky odvyprávěným snímkům, bude mít nejspíš problém s popsaným přeuspořádáním, ale bude rád za uzavření všech vypravěčských linií, zužitkování volných motivů a za významový přesah připravovaný během hodiny a půl změnami ohnisek mezi několika vedlejšími "figurkami". Kdo ale rád vyprávění napříč několika médii, bude poslední půlhodinu považovat za poněkud zbytečnou potřebu dostávat konvenčním požadavkům kladeným na blockbusterovou produkci._____ Více k neprávem podceňovanému snímku v recenzi Blu-ray vydání, které po obrazové a zvukové stránce představuje demo materiál a po bonusové zaujme svou profanouškovskou rétorikou, jíž jsou uzpůsobeny i všechny features.(23.12.2013)

  • - Řev Kaiju je vrstvu po vrstvě poskládán ze zvuků zvířat, které bylo třeba filtrovat, zrychlovat nebo zpomalovat, aby se docílilo správného efektu. Guillermo del Toro a vedoucí střihu zvuku Scott Martin do výsledného díla přidali své vlastní hlasy. (HellFire)

  • - Kožatec (anglicky Leatherback) – samčí Kaiju, jenž se pohybuje stejně jako gorila nížinná – dostal své kódové označení po želvě, které se říká kožatka velká (leatherback sea turtle). (Zdroj: pacificrim.wikia.com) (Zdroj: ČSFD.cz)

  • - Názov filmu sa objaví až v osemnástej minúte. (Johnny.ARN)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace