poster

Pacific Rim - Útok na Zemi

  • USA

    Pacific Rim

  • Slovensko

    Ohnivý kruh

  • Velká Británie

    Pacific Rim

Sci-Fi / Akční / Dobrodružný

USA, 2013, 132 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Gemini
    ***

    Fikání pacek, to se moc nerýmuje. A bohužel totéž platí i pro sekvenci "Guillermo Del Toro kaiju eiga style 2013" (a ne, ani když za to přidáte "jou, madafaka", nebude to znít cool). Možná za to částečně mohou příliš velká očekávání, ale od Del Tora jsem i v takovémto subžánru čekal přece jen něco smysluplnějšího než Transformers 6 - Útok Dinobotů Z Hlubin Za Tmy A V Dešti. Je nesporně cosi působivého na bitkách stometrových mechů s monstry z jiných dimenzí, zvlášť když se při tom (mimo jiné) používá tanker místo meče. Ale když vám je o dvacet minut později odhaleno, že mech ve skutečnosti má dva meče přímo zabudované v pažích, je to podobně trapné, jako když se ve čtyřce Harryho Pottera dozvíte, že kouzlit se dá i bez hulákání pseudolatiny;) A i když pominu, že mi neustálé bezproblémové likvidování dost trapně bojujících Jaegerů přišlo poněkud zoufalé (což je u mecha filmu docela problém), je tu ten droboučký zádrhel, že by to sakra chtělo ještě něco okolo, co by nesestávalo z drsných keců USMC kamenných ksichtů, pohledů asijského raněného štěněte (pravda, roztomilého), dvojice nesnesitelných nerdů a do zblbnutí opakované Jaeger fanfáry. Pacific Rim si ukousl příliš velké sousto, a brutální tlak studia na to, aby už se s tím Del Toro přestal za větší a větší peníze s*át a konečně se něco dalo do kin, je skutečně hodně znát. Nejvíc (krom mečů) asi v momentě, kdy se schyluje k závěrečné konfrontaci na jednom konci města, vědátoři na tom druhém zahlásí, že mají dvě minuty než "mozek odumře" (což už tou dobou byla pravda i u mě), pak si warrioři řeší svoje osobní problémy a žvaní o odpovědnosti za osud lidstva, a za nějakých sedm osm minut jste zpátky u vědátorů, kteří se stále chystají vydat do hlubin stvůrákovy duše:P Idris Elba to prostě sám všechno zachránit nemůže - rozhodně ne bez zlatého brnění a kontaktních čoček, obřího meče a přilby s gigantickými rohy:)) Takže bohužel, dobré mecha akce budeme i nadále sledovat pouze v anime podobě:P S bídou 60%.(3.11.2013)

  • Bluntman
    ****

    Pokud spadáte mezi cílovku (nebo máte dostatečný přehled), můžete PACIFIC RIM - ÚTOK NA ZEMI sledovat jako vysokorozpočtovou hranou podobu mecha a kaidžu eiga subžánru, zaštítěnou vážně se neberoucí variací na vojenská (melo)dramata. Musíte ale přistoupit na to, že postavy nejsou ničím víc než pouhými archetypy, které sice procházejí vývojem, ale ten není nijak psychologicky komplexní a je snadno předvídatelný. Podstatné jsou totiž mecha (obří stroje, které jsou ovládány zevnitř lidmi, jež musí být kompatibilní) a kaidžu (příšery upomínající na japonskou tradici, kterou v kinematografii popularizoval Ishirō Honda, ale čerpající i z poetiky klasických amerických monster filmů, na nichž se podílel Ray Harryhausen)._____ Myšlenkové a emocionální propojení mezi vojáky ovládajícími mecha je chytrou zkratkou, jak představit protagonisty, a zároveň vede k většímu napojení na hrdiny z divákovy strany, protože vzpomínky, vztahy a rozpoložení postav ovlivňuje cíl (zničení mimozemských parchantů). Způsob snímání akce v tzv. americkém plánu (od kolen nahoru) a kompozičně i umělecky nasvícené scény (různá barva umožňuje odlišit mechy a zároveň na sebe strhává pozornost) obří stroje i přišery dělají větší a atrakce s nimi jsou o to opojnější._____ Tato přímočarost bezchybně šlape první tři čtvrtiny, které mají jasný cíl (likvidace kaidžu před zavřením mecha programu) a které staví na paralelním vývoji dvou traumatizovaných postav. Spolu s prequel komiksem funguje film jako jeden celek, vyprávěný napříč dvěma různými médii, s nedůsledností v dávkování informací (čtenáři vědí, jak se to má mezi Mako a afroamerickým velitelem, není třeba zpomalovat vývoj kvůli oddálení odhalení). V poslední čtvrtině se ale řekne, že vše je jinak, k čemuž se použije odhalení z k dosavadnímu dění paralelně rozvíjené linie výzkumu - vyšetřování vědce. Ze snímku s dvěma protagonisty se stane "ansámblovka". A z významově prosté podívané dílo o nutnosti spolupráce mezi národy a rasami, které přejde od mecha a kaidžu eiga subžánru, jakožto hlavních inspiračních zdrojů, k (potenciální spoiler) americké filmové a literární tradici sci-fi s dinosaury a cestováním za pomocí červí díry (konec potenciálního spoileru)._____ Kdo dává přednost klasicky odvyprávěným snímkům, bude mít nejspíš problém s popsaným přeuspořádáním, ale bude rád za uzavření všech vypravěčských linií, zužitkování volných motivů a za významový přesah připravovaný během hodiny a půl změnami ohnisek mezi několika vedlejšími "figurkami". Kdo ale rád vyprávění napříč několika médii, bude poslední půlhodinu považovat za poněkud zbytečnou potřebu dostávat konvenčním požadavkům kladeným na blockbusterovou produkci._____ Více k neprávem podceňovanému snímku v recenzi Blu-ray vydání, které po obrazové a zvukové stránce představuje demo materiál a po bonusové zaujme svou profanouškovskou rétorikou, jíž jsou uzpůsobeny i všechny features.(23.12.2013)

  • Marigold
    ***

    del Toro byl v hollywoodské první lize tak nějak na divokou kartu, protože se automaticky předpokládalo, že až jednou natočí opravdový velkofilm (podfinancované Hellboye a dementního Blejta tam řadit nelze), bude to událost. Zpětně je mi fakt líto, že bouchla eRková megalomanie V horách šílenství a Hobit přezrál. Protože Pacific Rim je v podstatě všechno, co se mi spojuje s pojmem bayovský generický blockbuster. Pár prvotních skvělých nápadů a opravdu gigantickou atmosféru odvála promluva pošahaného hipster vědátora, v níž do jedné věty nasáčkoval všechna klišé o mimozemské invazi a dál už lépe nebylo. Na to, že v podstatě třetina filmu je věnována jen vztahům mezi postavami působí Rim hole a nerozvitě, dokonce i miniaturista del Toro, který dokázal udělat sympatickou figuru i z chodící ektoplazmy, klouže ke křečovitým kreacím a castingovému přehrávání (mladší a méně talentovaný brácha Heatha Ledgera to fakt nevytrhne). Nebýt Rona Perlmana, troufl bych si tvrdit, že tam není jediná opravdu výstřední postava, jen sbírka přehrávajících klišátek. Dost mě zaskočila i neobratná práce s dějovými liniemi - aby jedna mohla pokračovat, druhá se zastaví a po pěti minutách navazuje na stejné místě, kde skončila. Občas to vede k obskurním oslím můstkům, jako např. SPOILER "postavy, které se dozví cenné info, musí běžet až do velína, aby to tam zařvaly do mikrofonu a varovaly Jägery, kteří mezitím tři minuty mašírují po mořském dně" / SPOILER. V čase startrekovského zběsilého vplétání dějů je to skutečně hutný retro. Guillerma tak poznáte především z perfekcionistického vizuálu, který působí dojmem, že si Gaspar Noe začal hrát s roboty a příšerami. Na tu neonovou nádheru plnou odlesků se fakt chytá málo co, navíc některé scény jsou vyvedné vážně závratně ikonicky a je rozkoš se na ně dívat (a to i ve 3D, které není tmavé a vůbec neruší). Takže co vzešlo z roky očekávaného del Torova přestupu k blockbusterům? Vizuálně a designově vypiplané retro, které nepobralo o moc více rozumu a svérázného vtipu než Transformers (byť je to realizační zručností z mého pohledu překonává). Bijte mě po hlavě tankerem, ale tohle je málo.(10.7.2013)

  • Lateef
    ***

    Začalo to kdysi dávno filmem Robot Jox. Vrcholem měli být Transformeři. Pak přišla první upoutávka a pochopení, že vše před tímhle měl být předkrm. A opravdu: Jaegeři a Kaiju jsou tak skuteční, efekty tak neuvěřitelný, že si v pohodě dokážu představit scénu, kdy vidím malou školní třídu - v první lavici sedí Bay s Emmerichem, za nimi Cameron, Singer, Snyder, Lin a další, a přede všechny nakráčí Del Toro, majestátně se rozhlédne, každému věnuje pár vteřin pohledu, zastaví se u Baye a vyprskne smíchy. Fakt jako brutálně neskutečný. Škoda ale, že roboti nevyužívají větší arzenál zbraní a příšery v podstatě jenom rubou pěstmi, k vidění jsou pouze kanóny, plazmatické dělo, řetězový meč. Jinak není film nic víc než typickej hollywoodskej blockbuster, tzn. obří akce, pitomej děj, ohrané dialogy, happyend. IMAX mě zklamal, spoustu záběrů v soubojích jsem nestíhal. Dám si to ještě jednou ve 2D. Nejlepší momenty filmu jsou všechny v traileru, včetně v podstatě celého proslovu Elby. Perlman vtipnej a v jeho poslední scéně mu i pár lidí v kině zatleskalo:) Viděno, odškrtnuto, chtěl jsem trochu víc, co se týče bojových možností Jaegerů. Tak snad ve dvojce. 70% 190 miliónů dolarů(rozpočet)/400 miliónů dolarů(výdělek celosvětově)(11.7.2013)

  • Dragoni
    ****

    Robo Dual Romance Action, aneb jak se věci mají, popsal již nash. Filmu chybí akčnější hudba( ne jen jedna melodie), která by dokázala souboje pořádně vystupňovat, ale i lepší příběh, který by nebyl podán tak jednoduše, přesto tento film není o příběhu, ale o soubojích mezi obřími roboty a monstry, které se povedly. Já měl pro roboty vždy slabost a určitě jsem se nenudil, přesto byly očekávání o hodně vyšší. Lepší B-čkový film, který přináší zábavu a akci. Horší 4* - 65%(1.11.2013)

  • - Režisér Guillermo del Toro chtěl v divákovi vyvolat pocit úžasu. Inspirací mu byl obraz nazvaný „Kolos“, jenž vytvořil španělský malíř Asensio Juliá, a barevný dřevoryt zvaný „Velká vlna u pobřeží Kanagawy“, který zhotovil japonský umělec Kacušika Hokusai. Obě díla jsou z 1. poloviny 19. století. (Flussmaister)

  • - Guillermo del Toro sa snažil odlíšiť film od skutočnosti aj jeho vizuálnym štýlom, pri natáčaní daždivých scén používal zvláštne super-farebné svetlá osvetľujúce dážď, takže to vyzerá ako oživený komiks. (Eoin)

  • - Řev Kaiju je vrstvu po vrstvě poskládán ze zvuků zvířat, které bylo třeba filtrovat, zrychlovat nebo zpomalovat, aby se docílilo správného efektu. Guillermo del Toro a vedoucí střihu zvuku Scott Martin do výsledného díla přidali své vlastní hlasy. (HellFire)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace