poster

Charlieho malá tajemství

  • Česko

    Ten, kdo stojí v koutě

  • USA

    The Perks of Being a Wallflower

  • Slovensko

    Ten, kto stojí v kúte

  • Nizozemsko

    The Perks of Being a Wallflower

  • Belgie

    The Perks of Being a Wallflower

Drama / Romantický

USA, 2012, 103 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • boshke
    ***

    I přes veškerou Chboského snahu o nějaký přesah je to pořád více méně tuctový americký příběh ze střední. Je fajn dát našim hrdinům temnou minulost (Sam kořalnice dávala na počkání a Charlie naopak od své tety dostával až moc), ale musí se s ní nějak pracovat, aby to nebyla jen samoúčelná snaha prdět výše, než nám narostla prdel. Sam její minulost nijak nedohání (nikdo jí na potkání neříká děvko a nechce po ní druhé či další kolo), ani nijak neformuje její chování (strach ze sblížení s chlapcem). S Charliem je to obdobné. A celé to kastování v rámci střední... Ocenit lze výkony Ezry Millera a Emmy Watson... 50%(24.2.2013)

  • hellstruck
    ****

    Why do I and everyone I love pick people who treat us like we're nothing? - We accept the love we think we deserve. .. Wallflower je výraz pro osamělého a stydlivého člověka, který je v jádru hodný a zajímavý. Právě o takovém je tento film; o jeho touze navázat přátelství, o jeho tajné lásce, o jeho tajemství.. A já můžu s radostí říct, že společně s o chlup lepším Daydream Nation ve mně obnovuje víru v teen středoškolské filmy. Sice jich není moc, ale právě to je dělá tak výjimečnými a dobrými. Možná, že námět někomu může znít jako další předvídatelná tuctovka o milostném trojúhelníku, ale naopak, The Perks of being wallflower je neskutečně originální a inteligentní vztahovka se zajímavým obsazením a podmanivou atmosférou. Přesto, devadesátky z toho teda cítit nebyly a nebýt těch hrozných hadrů, které nosila sestra hlavního hrdiny, nebo kazet, které si věčně všichni nahrávali, tak si myslím, že se příběh odehrává v současnosti. Ta buddhistka s undercutem se navíc oblékala až moc moderně :) Ale to je jen taková maličkost. Konkrétně nemám co vyčíst, ale pocitově to stoprocentní zážitek tak úplně nebyl.(18.12.2012)

  • Eodeon
    **

    i přese všechny snahy najít na filmu něco dobrého jsem nakonec nucen souhlasit s odpůrci. bohapustá prázdnota navenek usilující (ovšem bez úspěchu) působit jako generační výpověď specificky určená alternativně orientovaným divákům, či ještě lépe divákům, kteří o sobě rádi uvažují jako o alternativně uvažujících (představte si pod tím cokoliv jen chcete). ve skutečnosti po všech stránkách triviální a v jádru naopak silně konzervativní hipstershit, se kterým se tím pádem budou snadno identifikovat právě zmínění diváci, kteří si rovněž na nezávislé myšlení jen navenek hrají, zatímco jejich vkus se ve své podstatě řídí stereotypními normami mainstreamu (krásná to definice hipstera). stejně jako se jimi řídí schématický scénář snímku. stejný výraz vystihuje i ploché a šablonovité figurky ("postava" či "charakter" mi zde připadnou jako nemístné výrazy) a ano, mám tím na mysli i obzvláště podbízivou postavu Ezry Millera. snaha zakonzerovat ten vyumělkovaný pokus o obraz společenské situace mládeže posunutím dění do devadesátek - doby minulé, ač stále relativně nedávné, nemá efekt. naopak, pokud divák má tu vzácnou schopnost odstupu, logicky se nevyhne reflexi a vyprázdněná schémata o to více vystoupí jemu na zřetel, tím spíše, pokud divák v devadesátých letech vyrůstal a na filmu přese všechno úsilí není schopný dopátrat se čehokoliv povědomého. pominu-li povrchní detaily, přirozeně. komu ale banalita a kašírovanost vyhovuje, bude zákonitě spokojený, a pokud mu projektování vlastních mindráků z dob dospívání na půdorys filmu pomůže některé z nich vykompenzovat a dojmout se vlastní iluzorní výjimečností, tím lépe pro jeho duševní pohodu. s pominutím psychoterapeutických kvalit ale z filmu zůstává jen jedna velká ostuda pro americký nezávislý film a cinefilům nezbývá než zalitovat, že takovýmto zmetkům se dostává široké pozornosti filmových fanoušků nemluvě o příznačních ovacích, zatímco skutečné klenoty současného amerického indie filmu zůstávají povětšinou zcela nepovšimnuty. vím, o čem mluvím.(14.3.2014)

  • MISSha
    ****

    Snídanový klub naší generace. Je příjemné vědět že v dnešní době se dá natočit vkusný, citlivý a mimořádně optimistický film o středoškolácích, kdy má divák na konci tak nádherně opojný pocit, že svět je vlastně dost fajn místo k žití. Scéna v tunelu za zvuků Bowieho Heroes vyvolává totální emocionální katarzi. Herci jsou skvěle vybraní počínaje samotným Charliem, Emma Watson zde pro mě poprvé překročila stín Hermiony a charismatický Ezra Miller je jen třešničkou na už tak vynikajícím dortu. „Proč si já, a všichni které mám ráda, vybíráme lidi kteří nás považují za odpad? Přijímáme lásku, o které si myslíme, že si ji zasloužíme.“(29.4.2016)

  • Jordan
    *

    sledovať emmu watson tancovať by ma bavilo celú noc, inak mám už po krk amerických high school klišé, silených trápnych a patetických comming-of-age filmov a podobných somarín; veľmi otravný film o ničom; high school je peklo, ktoré funguje podľa americky zvrátených pravidiel; no a čo?! who give a fuck! nuda a prázdnota, ktorá sa snaží byť cool! americké decká sú hlúpe a povrchné! aj keď majú fucking strašné psychické problémy a trpia, och, ako veľmi trpia!(25.4.2014)

  • - Ve filmu narozdíl od knihy ani jedna z hlavních postav nekouří. V knize kouří Charlie, Sam i Patrick. Stephen Chbosky se bál, že by kouření mělo špatný vliv na mládež, jelikož on začal kouřit, protože kouřil jeho oblíbený herec Christian Slater. (morgos)

  • - Emma Watson musela kvůli filmu natrénovat americký přízvuk. (Weasley)

  • - Film byl promítán celkem v 726 kinech po celém světě.  (PanBlack)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace