Režie:
Claude ZidiKamera:
Claude RenoirHudba:
Vladimir CosmaHrají:
Jean-Paul Belmondo, Raquel Welch, Dany Saval, Jane Birkin, Johnny Hallyday, Charles Gérard, Claude Chabrol, Mario David, Julien Guiomar, Aldo Maccione (více)Obsahy(1)
Originální komedie o kaskadérovi Mikovi (J.-P. Belmondo), jenž se dostane do tíživé finanční situace. Navíc se jeho snoubenka (R. Welch) právě urazila a hodná se naschvál raději provdat za postaršího hraběte. A aby toho nebylo málo, musí se Mike vypořádat ještě se zženštilým hercem Bruno Ferrarim (J.-P. Belmondo), kterého má zastupovat. Jean Paul Belmondo září ve fenomenální dvojroli a celé řadě nezapomenutelných scén! (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
(více)Videa (1)
Recenze (537)
Belmondo bol skvelý kaskadér, z čoho si tu robí poriadnu srandu, ale nikto sme pred zhliadnutím Zvieraťa nevedeli, že dokáže presvedčivo stvárniť gaya. I keď ja si vážne neviem predstaviť, že by nejaký gay dokázal pri dotykoch Raquel hovoriť: fuj, ženská!. Musím sa nejakého opýtať, či je taký odpor aj u opačne orientovaných ľuďoch pri tak krásnom tele možný. Niekoľko skvelých gagov ako z grotesky, niekoľko skvostných dialógov a poriadny kaskadérsky "odvaz" na záver. Logiku asi pri hodnotení bláznivej komédie opominieme, nebudeme predsa rozmýšlať nad postavou Welchky, ktorá si chce raz zobrať jedného, na druhý deň (resp. za dve minúty) druhého a im jej vypočítavosť neprekáža. Takže zhrnuté: Belmondo bol aj skvelým komikom a vedel robiť parádne ksichty. ()
Francúzsky, zväčša len komediálne ladený režisér Claude Zidi, zrejme nakoniec namiešal predsa i o čosi málo viac ponúkajúcich sa ingrediencií do daného pokrmu, než bol vskutku schopný stráviť, no i napriek tomu, titulné Zviera väčšinou celkom obstojne [vy]držalo pohromade až po záverečné titulky s predchádzajúcou sekvenciou, podobnou zrovna tej z titulu Jumanji; nakoľko sa hneď ponúkalo príslušné osvieženie v podobe pridanej vsuvky »filmu vo filme«, z čoho sa následne dalo v podstate vyťažiť snáď i neúrekom všelijakých možností, a čuduj sa svete, ono to normálne zafungovalo. • Jednak sa mi postupne najprv prezentoval živočíšny, ústredný protagonista Mike Gaucher, ako vyhľadávaný kaskadér na mimoriadne nebezpečné, filmové situácie, pričom «kaskadérsku dvojicu» vytváral spoločne i s Jane Gardnerovou, do ktorej bol vlastne už od začiatku zamilovaný až po uši, a jednak vďaka istej situácii sa toto puto napokon akosi pretrhlo, aby vari vzápätí robil kaskadérskeho dabléra zženštilému talianskemu hercovi Brunovi Ferrarimu, ktorý prišiel práve do Francúzska nakrúcať nový film, keď »obidve postavy« stelesňuje dobrodružný typ v podaní Jeana-Paula Belmonda v dvoch rôznych variáciách, čo so sebou už automaticky prinášalo i viacero humorných epizód, vrátane i naozajstných kaskadérskych kúskov prostredníctvom Bébela, ak ho avšak aspoň miestami nezastupoval nejaký „artista predvádzajúci kaskády”? • Atraktívnu Jane stelesnil «sexuálny symbol» 60. a 70. rokov XX. storočia, ktorý, myslím, teda okrem daného sexappealu - nemal v rámci hereckého výkonu čo extra ponúknuť, ak aspoňže nepočítam i medzičasom trocha spomínané, vyššie uvedené vlastnosti, ktorých zase nebolo až toľko, koľko by sa mohlo na prvý pohľad zdať. • Na mňa táto "zidiovka" zapôsobila občasne až chaotickým spôsobom, čím si zároveň za to vyslúžila i celkový, kritickejší pohľad v rámci celku; alebo Belmondo mal v sedemdesiatych rokoch aj vydarenejšie tituly s komediálnym charakterom na podobný spôsob »zámeny dvojníkov«, à la Le Magnifique, kde sú síce akési 2 časové roviny, v ktorých sa doširoka rozprestieral Bébelov nadštandardný, herecký prejav, ale akoby tentoraz znovu vykrádal sám seba v inom, no tom istom ponímaní; skrátka, začínal sa máličko prehrávať, toľkoto len na záver. ()
Zvířete jsem si zde nevšiml, leda tak kostýmu opice, do kterého se hlavní protagonista obléká, když dělá reklamu na těstoviny, ale zato jsem registroval rovnou dva Belmondy. Jeden byl špičkový kaskadér a druhý velká filmová hvězda Bruno Ferrari, idol všech žen, paradoxně však všech žen se stranící pro svoji náklonnost k mužům. Ale hlavně jsou si oba k nerozeznání podobní, a proto kaskadéra Mikea angažují jako dubléra velké hvězdy v nebezpečných scénách. A právě Belmondova dvojrole je to nejlepší na tomhle filmu, spolu s rozverným hudebním doprovodem a řemeslnou režií slavného tvůrce komedií Clauda Zidiho. Belmondo sice maličko přehrává, ale vše se drží ve velmi roztomilé podobě. Jeho partnerce Raquel Welch jsem sice špičkovou kaskadérku moc nevěřil, ale Belmondo tady žádného dubléra nepotřeboval, s výjimkou jedné náročné scény s padákem. Z dnešního pohledu už je celkové pojetí filmu silně "out", vtipu je tam tak akorát a hlavně zásluhou Belmonda se jim dá zasmát. Když to tak vezmu, je to milá kravina na pátou. A ještě vynikající dabing měl velký podíl na snesitelném diváckém zážitku. Výsledek je pro mě poněkud "belmondovsky" ztřeštěný. 60% ()
Pokaždé, když vidím Zvíře, nejsem s to se týden zasmát. Jednak proto, že mě od záchvatů smíchu při tomhle filmu všechno bolí, jednak mi ve srovnání s Belmondovou čtyřrolí chlapáckého kaskadéra, zženštilého herce se závratěmi půl metru nad zemí, gorily v samoobsluze a blba na sociálních dávkách připadá všechno tak nudné a vyčpělé... ()
Raquel Welchová jako vždy okouzlující, ale přesto ve vedlejší roli za zcela fenomenálním Belmondem, který perlí v roli lovce žen, mužů, filmových ocenění i sociálních dávek:) Zkrátka komedie, která nemá chybu, na čemž má podíl i odzbrojující český dabing. Legendární Bruno Ferrari v každém balíčku! 90% ()
Galerie (28)
Photo © StudioCanal
Zajímavosti (31)
- Julien Guiomar hraje producenta Fechnera. Christian Fechner byl producentem tohoto filmu. (sator)
-
Po čtyřech letech a čtyřech titulech kriminálního žánru se Jean-Paul Belmondo (Mike Gaucher / Bruno Ferrari) vrátil k čistě komediálnímu filmu. Producent Christian Fechner, který předtím s režisérem Claudem Zidim pracoval na filmech s
Louisem de Funèsem nebo Pierrem Richardem, byl nadšen scénářem s dvěma zcela odlišnými Belmondy. Souhlasil i s použitím svého jména pro filmovou postavu producenta, kterého ztvárnil Julien Guiomar. (argenson)
- Film sa natáčal v obci Moisselles, v Paríži pri bazilike Sacré-Cœur a na Champs-Élysées. (dyfur)
Reklama