Reklama

Reklama

Jádro

(pořad)
Publicistický
Česko, 2006, 77x5 min

Účinkují:

František Koukolík

Obsahy(1)

Mikroeseje Františka Koukolíka o vědě, světě a lidech. (oficiální text distributora)

Recenze (5)

Rihan 

všechny recenze uživatele

Je s podivem, že se kvalitní pořady v naší zemi objevují mnohdy v nelukrativních vysílacích časech, kdy se prakticky širokou veřejností nedají sledovat. Kvůli nulové propagaci a jejich uvedení v nočních hodinách se o existenci hodnotných pořadů kolikrát ani neví, nebo uniknou pozornosti a to je chyba. Mimochodem eseje Jádro vyšly v r. 2010 i knižně a s novými nebo navazujícími poznatky. Navíc je zde pohled autora z hlediska jeho dvouletého odstupu. Ale pozor! - kniha má velmi malé písmo, starším čtenářům se bude hodit ke čtení lupa. ()

naiva 

všechny recenze uživatele

Když se média věřejné služby odhodlají přinést něco „hlubokého“, nejčastěji je to stereotypní moralita nebo pámbíčkářský kýč. To naštěstí není případ pořadů Františka Koukolíka. Jádro se zabývá spojením vědy a každodenního života. V sérii mikroesejů sice pan Koukolík do velké hloubky jít nemůže, omezeného prostoru ale využívá mistrně. ()

honza.g 

všechny recenze uživatele

Všechny projevy Fr.Koukolíka mají jednu zásadní nevýhodu - vysokou koncentraci poměrně komplikovaných, pro neodborníka dost nových a někdy překvapivých informací. Nejen každá věta, ale i její část, je nevypustitelná - když na pár vteřin polevíte v pozornosti, už to nedoženete (něco jako když se řekne "pan farář nekáže dvakrát"). Ale i s případnými výpadky má smysl jeho výklad poslouchat a snažit se pochopit. Díly seriáu Jádro jsou navíc monotématickéa velmi krátké, takže i průměrný člověk by neměl mít problém si udržet maximální koncentraci po celou dobu. Ale stejně jako v případě knížek, tak i v mluveném slově se vyplatí se k tvorbě FK vracet. Chtěl jsem dát 4 hvězdičky, abych odlišil velikost zážitku od jiných pořadů FK, ale je to nesmysl - pokud použiji kriteria společná pro všechny objekty v csfd,cz, tak tohle musí dostat 5. ()

Reklama

Reklama